1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Silnik - mechanicy polegli łącznie z ASO może Wy pomożecie.

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika siknetman, 15-02 19.

  1. siknetman

    siknetman Nowy

    Offline
    Dołączył:
    15-02 19
    Postów:
    29
    Docenione treści:
    2
    Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu, nie mam już sił straciłem mnóstwo kasy i czasu, nikt nie umie sobie poradzić znaleźć problemu.

    Samochód Opel Astra H 1,4 90km 2010 przebieg 136000. Instalacja LPG od 20 tys.

    Problem polega na duszeniu się silnika przy dodaniu gazu – wciśniecie gazu powoduje krótkie przyduszenie później wchodzi na obroty utrudnia to bardzo ruszanie z miejsca.
    Sytuacja ma miejsce od 40 sekundy pracy zimnego silnika do praktycznie rozgrzania do 80 stopni.
    Zauważyłem, że kiedy przez pierwsze 40 sekund nie pracuje lambda silnik chodzi dobrze nie dusi się. Gdy zaczynają się odczyty z lambdy dodanie gazu powoduje duszenie i trudne wejście na obroty.

    Problem ten dzieje się zarówno na benzynie jak i LPG lecz na LPG trwa dłużej i jest bardziej dokuczliwy.

    Po rozgrzaniu silnika problem znika.
    1. Instalacja LPG sprawdzona przez 2 warsztaty działa poprawnie.
    2. Wymienione świece i cewka zapłonowa,
    3. Wymieniony przepływomierz i sonda lambda.
    4. Sprawdzony i wyczyszczony EGR,
    5. Klapy kolektora pracują poprawnie,
    6. Rozrząd sprawdzony pracuje poprawnie,
    7. Sprawdzona wyczyszczona i zaadaptowana przepustnica,
    8. Brak jakichkolwiek błędów silnika.
    Zauważyłem też dziwny objaw, który jednak mi nie przeszkadza ale nie miał miejsca wcześniej. Zaraz po zapaleniu zimnego silnika rano falują obroty bez dodania gazu delikatnie wskazówka obrotomierza się nieznacznie rusza da się odczuć nierówną pracę jednak po krótkim dodaniu gazu silnik wpada w wyraźne wibracje falowanie i faluje tak mocno że prawie przygasa jednak coraz słabiej i po 10 sekundach wraca do stabilnej pracy i później objaw nie występuje.

    Proszę o sugestie mechanicy rozkładają ręce. Sugerują zmianę auta. Zmianę silnika itd..
    Proszę nie pisać, że mam zmienić mechanika, albo co to za mechanik, proszę o rzeczową dyskusję, z góry bardzo dziękuję.
     
  2. gtszudi

    gtszudi Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    18-08 17
    Postów:
    1 426
    Docenione treści:
    392
    Miasto:
    Pruszcz Gdański
    A w przepustnice ktoś zaglądał? Wyczyszczenie i adaptacja nie zawsze pomaga
     
  3. siknetman

    siknetman Nowy

    Offline
    Dołączył:
    15-02 19
    Postów:
    29
    Docenione treści:
    2
    Punkt 7 Sprawdzona wyczyszczona i zaadaptowana przepustnica, robił mechanik odkręcał ją mówi, że jest w porządku.
     
    Ostatnio edytowano: 15-02 19
  4. Rokers

    Rokers Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    22-10 15
    Postów:
    264
    Docenione treści:
    34
    Miasto:
    Ostrołeka
    A to nie LPG nauczyło sterownik silnika głupot?
     
    pawel2406, dejot43 oraz art234 lubią to.
  5. kolegaradom

    kolegaradom Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-08 13
    Postów:
    266
    Docenione treści:
    8
    filtr powietrza :):)
     
  6. GarageGTS9

    GarageGTS9 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    1-02 19
    Postów:
    30
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Wielkopolska
    Cześć,a jaki kolor świec jest? tylko ze na benzynie bo na gazie będą białe
     
  7. kolegaradom

    kolegaradom Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-08 13
    Postów:
    266
    Docenione treści:
    8
    i jakie świece, ja bym mu wstawił ngk 1565,
     
  8. GarageGTS9

    GarageGTS9 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    1-02 19
    Postów:
    30
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Wielkopolska
    nie ważny teraz typ, a kolor, będzie świadczyć o mieszance, uboga, bogata, dla mnie się dusi po prostu zalewa go, czy to gaz czy benzyna czujniki są jedne dla dawki tego lub tego
     
  9. siknetman

    siknetman Nowy

    Offline
    Dołączył:
    15-02 19
    Postów:
    29
    Docenione treści:
    2
    W ASO LPG zostało wyłączone, wszelkie korekty skasowane, wtryskiwacze gazu szczelne - przypomnę tylko, że silnik przez pierwsze 40 sekund pracuje bardzo dobrze reaguje na pedał gazu bez duszenia. Problem rozpoczyna się kiedy lambda się uruchamia, lambda wymieniona nic nie dało

    Jakie czujniki masz na myśli?

    wymieniony całkiem niedawno (2 miesiące)
     
  10. GarageGTS9

    GarageGTS9 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    1-02 19
    Postów:
    30
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Wielkopolska
    np temperatury, podam przykład, scenic 1.6 benzyna, brak błędów, dusi się na wolnych obrotach, trzeba trzymać na gazie, brak błędów, łaził po mechanikach nic, podpięcie pod kompa czujnik temp -40 stopni

    kolor świec dużo powie, wtedy można szukać, obrać kierunek
     
    Mlodyanglia lubi to.
  11. siknetman

    siknetman Nowy

    Offline
    Dołączył:
    15-02 19
    Postów:
    29
    Docenione treści:
    2
    ok wykręcę i wrzucę zdjęcie na forum

    W kwestii czujnika temperatury w tym modelu gdzie on się znajduje? Wiem tylko gdzie jest czujnik temp. zew.
     
  12. GarageGTS9

    GarageGTS9 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    1-02 19
    Postów:
    30
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Wielkopolska
    daj mu pochodzić, wyczyść je, i daj mu do rozgrzania. ja coś wkręcę bo mam tu autko to poszukam i wrzucę kolory świec,
     
  13. szachu41

    szachu41 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-05 11
    Postów:
    1 919
    Docenione treści:
    437
    Miasto:
    Ząbki
    Adres strony:
    Jak z kompresją? Badał ktoś cylindry na podciśnienie?
    Spróbuj na zimnym silniku podgrzać czujnik temperatury, zobaczy czy będzie ok.
     
  14. GarageGTS9

    GarageGTS9 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    1-02 19
    Postów:
    30
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Wielkopolska
    gdzieś na obudowie termostatu jak to opel zazwyczaj

    ah nie szukajmy teraz czujnika tylko skład mieszanki, bo zaraz 4 rzeczy na raz będą robione a to chaos, pokoleji i wtedy sie znajdzie wszystko
     
  15. siknetman

    siknetman Nowy

    Offline
    Dołączył:
    15-02 19
    Postów:
    29
    Docenione treści:
    2
    Kompresja była zmierzona cyl1: 14,00 cyl2: 14 cyl3: 10,5 cyl4: 10,5
    Powiedz w którym miejscu jest czujnik.
     
  16. gtszudi

    gtszudi Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    18-08 17
    Postów:
    1 426
    Docenione treści:
    392
    Miasto:
    Pruszcz Gdański
  17. siknetman

    siknetman Nowy

    Offline
    Dołączył:
    15-02 19
    Postów:
    29
    Docenione treści:
    2
    Słuchajcie mam interfejs ODB i mogę zbadać kilka parametrów korekty, podciśnienie, itd mam program na komórce do odczytu powiedzcie co to zrobię filmik w trakcie występowania problemu.
     
  18. GarageGTS9

    GarageGTS9 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    1-02 19
    Postów:
    30
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Wielkopolska
    najlepiej wszystkie parametry czasu rzeczywistego, do rozgrzania, ustaw sobie czujnik temp sonde itd itd itd i gołym okiem zobaczysz co odbiega od normy

    ale skład mieszanki, kolor świec prawde Ci powie
     
  19. siknetman

    siknetman Nowy

    Offline
    Dołączył:
    15-02 19
    Postów:
    29
    Docenione treści:
    2
    ok powiedz jeszcze w którym momencie odkręcić świece jak jest na dogrzaniu i problem występuje czy na rozgrzanym?
     
  20. GarageGTS9

    GarageGTS9 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    1-02 19
    Postów:
    30
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Wielkopolska
    po prostu go odpal i daj pochodzić, wkręć czyste swiece, zagrzeje sie do momentu gdzie usterka nie występuje, i masz kolor mieszanki podczas problemów