• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

silnik opel z12xep brak ciśnienia oleju

tommy2

Początkujący
Dołączył
14.10.2018
Postów
19
Punktów
1
Wiek
57
Witam. Silnik miał luźny łańcuch rozrządu. Zerwana była śruba od prawego ślizgu łańcucha w wyniku czego łańcuch piłował obudowę rozrządu. W oleju bardzo dużo opiłków aluminium. Prawdopodobnie nie był wymieniany olej w silniku , bo silnik był mocno zabrudzony nagarem. Po wymianie rozrządu , filtra oleju i oleju uruchomiłem silnik, rozgrzałem i zalałem płukankę. Po dziesięciu minutach spuściłem olej, ponownie wymieniłem filtr oleju i zalałem świeży olej. Po uruchomieniu silnika brak ciśnienia oleju , nie gaśnie kontrolka. Wykręciłem świece, zamontowałem manometr w miejsce czujnika i kręciłem wałem kilka razy po około pół minuty. Zero ciśnienia. Nawet nie pokazuje się olej po wykręceniu króćca od manometru. Zdjąłem ponownie obudowę rozrządu (bo tam jest pompa i zawór ciśnieniowy) , wyczyściłem zawór i ponownie test na ciśnienie. Dalej zero. Szukam schematu magistrali olejowej do tego silnika. Podejrzewam , że gdzieś się przytkał któryś kanał. Pompa olejowa po demontażu nie wykazuje jakichś drastycznych objawów zużycia Silnik z samochodu Opel Corsa D 1,2 benz .
Dziękuję za wskazówki.
Automatyczne połączenie postów:

Witam. Silnik miał luźny łańcuch rozrządu. Zerwana była śruba od prawego ślizgu łańcucha w wyniku czego łańcuch piłował obudowę rozrządu. W oleju bardzo dużo opiłków aluminium. Prawdopodobnie nie był wymieniany olej w silniku , bo silnik był mocno zabrudzony nagarem. Po wymianie rozrządu , filtra oleju i oleju uruchomiłem silnik, rozgrzałem i zalałem płukankę. Po dziesięciu minutach spuściłem olej, ponownie wymieniłem filtr oleju i zalałem świeży olej. Po uruchomieniu silnika brak ciśnienia oleju , nie gaśnie kontrolka. Wykręciłem świece, zamontowałem manometr w miejsce czujnika i kręciłem wałem kilka razy po około pół minuty. Zero ciśnienia. Nawet nie pokazuje się olej po wykręceniu króćca od manometru. Zdjąłem ponownie obudowę rozrządu (bo tam jest pompa i zawór ciśnieniowy) , wyczyściłem zawór i ponownie test na ciśnienie. Dalej zero. Szukam schematu magistrali olejowej do tego silnika. Podejrzewam , że gdzieś się przytkał któryś kanał. Pompa olejowa po demontażu nie wykazuje jakichś drastycznych objawów zużycia Silnik z samochodu Opel Corsa D 1,2 benz .
Dziękuję za wskazówki.
 

Jarzi

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.04.2017
Postów
5889
Punktów
1589
Wiek
32
Miasto
Kaczory
On ma pomiar z glowicy prawda? Nie ma czasem zaworka zwrotnego miedzy blokiem a glowica?
 

tommy2

Początkujący
Dołączył
14.10.2018
Postów
19
Punktów
1
Wiek
57
Trudno powiedzieć. Trzeba by zdjąć głowicę. Tak, ma czujnik na głowicy. Dlatego szukam schematu obiegu oleju tego silnika, żeby nie trzeba było rozbierać całego.
On ma pomiar z glowicy prawda? Nie ma czasem zaworka zwrotnego miedzy blokiem a glowica?
 

Jarzi

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.04.2017
Postów
5889
Punktów
1589
Wiek
32
Miasto
Kaczory
Wez po vinie go rozkoduj i bedziesz wiedzial.
 

malerikula

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
9.07.2017
Postów
238
Punktów
36
Wiek
36
Miasto
Rybnik
Pompa w deklu? Mierzyłeś ją czy wymieniłeś na nową? Miałem takie cyrki w corsie c 1.2. Chwyciło zawór i pompa dostała po dupie, podejrzewam że silniki są podobne, z tego co pamiętam to szły 2 rodzaje pomp.
 
Ostatnia edycja:

tommy2

Początkujący
Dołączył
14.10.2018
Postów
19
Punktów
1
Wiek
57
Pompa w deklu? Mierzyłeś ją czy wymieniłeś na nową? Miałem takie cyrki w corsie c 1.2. Chwyciło zawór i pompa dostała po dupie, podejrzewam że silniki są podobne, z tego co pamiętam to szły 2 rodzaje pomp.
Na razie nie wymieniałem. Wygląda na w miarę dobrą. Nie widać aby miała jakieś rysy, czy była przegrzana. Pomiar nic mi nie powie, bo nie znam wymiaru nominalnej.
 

malerikula

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
9.07.2017
Postów
238
Punktów
36
Wiek
36
Miasto
Rybnik
Ty jesteś mechanikiem? jakie rysy? jaki masz szczelinomierz?
 

Załączniki

  • fm pompa demontaz montaz.pdf
    275,4 KB · Wyświetleń: 10
  • fm pompa oleju.pdf
    246,9 KB · Wyświetleń: 9
  • fm zawor olej.pdf
    291,8 KB · Wyświetleń: 8

Jarzi

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.04.2017
Postów
5889
Punktów
1589
Wiek
32
Miasto
Kaczory
NIgdy nie widzialem, żeby stalowe wirniki się wytarły, zawsze pierwsze w dupe dostawało ALU a to widać gołym okiem.
Daj Vin tego cuda.
 

tommy2

Początkujący
Dołączył
14.10.2018
Postów
19
Punktów
1
Wiek
57
Ty jesteś mechanikiem? jakie rysy? jaki masz szczelinomierz?
Super. Takiej odpowiedzi szukalem. (odnośnie pompy) - dzięki bardzo.
Automatyczne połączenie postów:

NIgdy nie widzialem, żeby stalowe wirniki się wytarły, zawsze pierwsze w dupe dostawało ALU a to widać gołym okiem.
Daj Vin tego cuda.
WOLOSDLO876042510
 

malerikula

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
9.07.2017
Postów
238
Punktów
36
Wiek
36
Miasto
Rybnik
To ja Ci powiem ze gołym okiem tego luzu nie zauważysz. Wtedy robiłem robotę po innych co twierdzili ze łańcuch się naciaga, a to nie łańcuch tylko pompa dostała i była poniżej zakresu luzu i obniżała ciśnienie co powodowało źle napięty łańcuch który tarł o obudowę. Wiec na oko to se można
 

tommy2

Początkujący
Dołączył
14.10.2018
Postów
19
Punktów
1
Wiek
57
Ty jesteś mechanikiem? jakie rysy? jaki masz szczelinomierz?
To ja Ci powiem ze gołym okiem tego luzu nie zauważysz. Wtedy robiłem robotę po innych co twierdzili ze łańcuch się naciaga, a to nie łańcuch tylko pompa dostała i była poniżej zakresu luzu i obniżała ciśnienie co powodowało źle napięty łańcuch który tarł o obudowę. Wiec na oko to se można
Jak masz kolego dostęp do dokumentacji, to może podeślesz schemat obiegu oleju w tym silniku?
Trochę, to dziwne bo ciśnienie znikło dopiero po płukaniu silnika plukanką.
 

malerikula

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
9.07.2017
Postów
238
Punktów
36
Wiek
36
Miasto
Rybnik
W załącznikach masz dokumentację producenta taka jak w aso. Jak to poskładasz bez wiedzy i narzędzi na oko to narobisz więcej szkód niż pożytku.
 

wdwiesiek

Bywalec
Dołączył
21.08.2011
Postów
52
Punktów
6
Tu są popychacze hydrauliczne to bez ciśnienia oleju silnik raczej nie będzie pracował.
 

tommy2

Początkujący
Dołączył
14.10.2018
Postów
19
Punktów
1
Wiek
57
W załącznikach masz dokumentację producenta taka jak w aso. Jak to poskładasz bez wiedzy i narzędzi na oko to narobisz więcej szkód niż pożytku.
Pobrałem załączniki i jeszcze raz dziękuję, bo to cenna informacja dla mnie. Natomiast potrzebuję tego obiegu oleju, bo jak dmucham powitrzem w kanał w który wkręcony jest czujnik, to nie ma przejścia do tego kanału w który podaje pompa. No chyba, że jest tam zawór zwrotny pod głowicą. Słychać powietrze tylko na podporze łańcucha rozrządu, czyli na górze glowicy
Automatyczne połączenie postów:

Tu są popychacze hydrauliczne to bez ciśnienia oleju silnik raczej nie będzie pracował.
Nie ma znaczenia, czy są hydra, czy nie. Żaden silnik nie będzie pracował bez oleju
 
Ostatnia edycja:

malerikula

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
9.07.2017
Postów
238
Punktów
36
Wiek
36
Miasto
Rybnik
Nie znalazłem schematu olejenia
 

Załączniki

  • Sprawdzanie ciśnienia oleju w silniku fm.pdf
    299,1 KB · Wyświetleń: 7
  • ukl olejenia fm.pdf
    216,8 KB · Wyświetleń: 5

tommy2

Początkujący
Dołączył
14.10.2018
Postów
19
Punktów
1
Wiek
57

wdwiesiek

Bywalec
Dołączył
21.08.2011
Postów
52
Punktów
6
Pobrałem załączniki i jeszcze raz dziękuję, bo to cenna informacja dla mnie. Natomiast potrzebuję tego obiegu oleju, bo jak dmucham powitrzem w kanał w który wkręcony jest czujnik, to nie ma przejścia do tego kanału w który podaje pompa. No chyba, że jest tam zawór zwrotny pod głowicą. Słychać powietrze tylko na podporze łańcucha rozrządu, czyli na górze glowicy
Automatyczne połączenie postów:


Nie ma znaczenia, czy są hydra, czy nie. Żaden silnik nie będzie pracował bez oleju
."Po uruchomieniu silnika brak ciśnienia oleju" -u Ciebie pracuje
 
Do góry Bottom