• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Skoda fabia 1.4 silnik faluje

miodek152

Początkujący
Dołączył
2.02.2012
Postów
12
Punktów
0
Wiek
30
Witam.. Mam taki problem: Skoda Fabia 1.4 MPI na wolnych obrotach na benzynie obroty falują i w trakcie jazdy dusi się i nie ma mocy, na gazie zaś wszystko ładnie chodzi są stałe obroty silnikiem nie trzęsie i ma moc. Co to może być ?
 

ludo44

Grupa Wsparcia Technicznego
Dołączył
28.11.2011
Postów
2405
Punktów
323
Wiek
53
Umyj przepustnicę płynem w sprayu potem daj trochę wd-40 bo będzie za sucha i może przycinać na obrotach. jak to nie pomoże to sprawdź czujnik temperatury może dawać fauszywy sygnał i chodzi na ssaniu. Ale mycie powinno załatwić sprawę.
 

miodek152

Początkujący
Dołączył
2.02.2012
Postów
12
Punktów
0
Wiek
30
nic nie pomogło.. dodam jeszcze, że teraz wyrzuca błąd: P0335 - Czujnik prędkości silnika - G28 Wadliwe działanie..
Ale dlaczego na gazie elegancko chodzi ?
 

arni_poznań

Grupa Wsparcia Technicznego
Dołączył
29.11.2010
Postów
11115
Punktów
2028
Wiek
38
Miasto
PZ
z tego co mi wiadomo instalka gazowa nie bierze sygnalu z czujnika predkosci obrotowej
 

miodek152

Początkujący
Dołączył
2.02.2012
Postów
12
Punktów
0
Wiek
30
a może wiesz jak sprawdzić ten czujnik ?

wymontowałem czujnik i obroty tak samo falują.. oznaką tego jest w 100 % zepsuty czujnik ?!
 

klatka288

Gaduła
Dołączył
4.02.2012
Postów
99
Punktów
3
Wiek
32
Miasto
chmielnik
sprawdz sonde;-))podłacz toto jeszcze raz pod kompa i napisz co wychodzi;-))
 

miodek152

Początkujący
Dołączył
2.02.2012
Postów
12
Punktów
0
Wiek
30
Sprawdziłem czujnik jest ok 399 ohm, a możesz kolego powiedzieć jak ją sprawdzić ?
 

darektech

Grupa Wsparcia Technicznego
Dołączył
22.01.2011
Postów
342
Punktów
17
Wiek
36
Miasto
Legnica
z tego co dobrze pamietam MPI wymaga adaptacji przepustnicy po jej czyszczeniu// spradzilesc szczelnosc ukladu dolotowego tem moze powodowac falowanie obrotow
 

miodek152

Początkujący
Dołączył
2.02.2012
Postów
12
Punktów
0
Wiek
30
nie sprawdzałem.. ale to chyba by szybciej na gazie nie chodziła, a na benzynie jak najbardziej a tu jest odwrotnie
 

Abramowicz

Uczestnik
Dołączył
3.01.2012
Postów
27
Punktów
0
Wiek
36
Miasto
Glasgow
P0335
Czujnik położenia wału korbowego A obwód elektryczny błędne działanie
 

Jarek#1

Bywalec
Dołączył
22.01.2012
Postów
55
Punktów
2
Miasto
San Bernardino, Kalfornia, USA
wydaje mnie się ze czujnik najprościej sprawdzić miernikiem z przestawieniem na prąd zmienny (AC)
jesli gaz tego nie potrzebuje to w 99 % czujnik albo kostka czujnika połączenie( moze być wiązka czujnika tutaj dość duzo gryzoni lubi wejść pod maskę ;))
jeszcze jedno sprawdz czy zębatka która jest odczytywana przez czujnik jest cała
 

Jarek#1

Bywalec
Dołączył
22.01.2012
Postów
55
Punktów
2
Miasto
San Bernardino, Kalfornia, USA
Adaptacja przepustnicy problem rozwiązała..
wiele razy w moim przypadku adopcji przepustnicy -wymieniam potenciometr przepustnicy ! on potrzebuje synchronizacji ze sterownikiem ! stare pots dostają przerw elektrycznych i po pewnym okresie auto faluje ! szybka adopcja częściowo wyczyści problem na krotko - jeśli gość powróci z objawami wymień potencjometr i ponownie zaadoptuj !
 

2824

Początkujący
Dołączył
9.11.2013
Postów
10
Punktów
0
Jestem posiadaczem Skody Fabi 1.4 Mpi ,mam problem z falującymi obrotami na benzynie po wymianie pompki paliwa.Co mam zrobić?
 

bacam3

Początkujący
Dołączył
18.07.2014
Postów
6
Punktów
0
Wiek
47
Witam mam fabie 1.4 MPI z 2002 r i coś falują mi obroty silnika między 800 a 600 obrotów oczywiście na luzie i tak sie dzieje na bp i lpg ale co zauważylem to to że gdy autko sie toczy to jest wszystko ok ale wystarczy ze sie zatrzymam to pojawia sie problem . Z gory dziekuje za rade pozdrawiam BacaM3.
 

Pompownik

Nowy
Dołączył
22.01.2021
Postów
1
Punktów
0
Wiek
21
Miałem taki sam problem. (skoda fabia 1.4 mpi 2002 bez LPG)
Falujące obroty podczas stania oraz jazdy, szarpanie przy każdym dotknięciu gazu, dławienie się i duży spadek mocy(rozpędzenie sie do 80km/h ok. 2 min), brzmiała jakby pracowała na 2 cylindrach.
cewki, świece, czujnik położenia wałka rozrządu sprawne.
Dopiero po wymianie pompy paliwa przestała szarpać, dławić się, gasnąć oraz nabrała mocy.
Niestety falowanie obrotów na luzie pozostało (1000-700), ale za to już nie gaśnie.
 
Do góry Bottom