• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Skoda Fabia II 2009 1.4 BXW nierówna praca silnika na biegu jałowym

Jarek88

Uczestnik
Dołączył
28.04.2013
Postów
41
Punktów
4
Wiek
33
Miasto
Piaseczno
Witajcie.
Pacjent jak tytule. 220.000km przebiegu.
Objawy są takie że wali błędami bogatej mieszanki. Trzęsie całym silnikiem i nadwoziem na biegu jałowym jak się rozgrzeje. Obroty falują szybko i w zakresie 50obr/min. Po lekkim dodaniu gazu nadal trzęsie, dopiero powyżej 1200 obr drgania zasikają. Puki jest zimny i trzyma wyższe obroty jest ok.
Nie dymi. Świece ładne bialutkie. Zapłon nie wypada. Reakcja na gaz idealna. Brak spadku mocy.
Ciśnienie w kolektorze ssącym około 450mbar - za wysokie.
Korekta lambda spada czasami nawet powyżej -20%.

Co zrobiłem do tej pory:
Wymieniłem świece zapłonowe.
Wymieniłem separator oleju - tu jest podgrzewany cieczą.
Sprawdziłem MAP sensor czy nie kłamie podpinając pod kruciec od serwo manometr.
Sprawdziłem wszystkie rurki do kolektora pod kątem lewego powietrza.
Sprawdziłem serwo czy nie dziurawe.
Sprawdziłem ciśnienie paliwa - jest ok 4 bary
Sprawdziłem wtryski czy któryś nie leje - wszystkie równo rozpylają i żaden nie odbiega ilością paliwa rozpylonego po 20 sekundach otwarcia.
Sprawdziłem sprężanie w cylindrach - równiutko po 15bar.
Umyłem przepustnicę i poprawnie ją zaadoptowałem.
Kasowałem wartości wyuczone.

Powoli kończą mi się pomysły. Słyszałem o bolączkach tego silnika z wycierającymi się krzywkami na wałku, czy to prawda?
Miał ktoś podobny temat? Kolega po fachu miał identyczne objawy w seacie z tym silnikiem ale tam ewidentnie jeden wtrysk lał 80% więcej niż pozostałe i miał przez to czarną świecę - stosunkowo łatwe do namierzenia i naprawienia.
Tutaj mam niezła zagwozdkę.
 

Stanisław 1946

Weteran
Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
23.08.2013
Postów
6073
Punktów
990
Wiek
75
Miasto
Szczecin
Nie ciśnienie tylko podciśnienie, czyli vacum mierzone w kolektorze ssącym ma być 650 mbar.
 

dejot43

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
2.10.2015
Postów
4841
Punktów
2145
Miasto
Olsztyn
w kierunku ustalenia usterki i prawdy, przede wszystkim ;) :D

Wartość którą podał Stanisław jest prawidłowa , ale odczytana z wakuometru i możemy mówić tu o podciśnieniu. Sterowniki silnika odczytują ciśnienie od zera bezwzględnego , czyli nie -650mbar a około 350milibar.
 
Ostatnia edycja:

dejot43

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
2.10.2015
Postów
4841
Punktów
2145
Miasto
Olsztyn
Podciśnienie -650 mbar przy ciśnieniu atmosferycznym 1000mbar = 350mbar mierzone od zera bezwzględnego ;)
 

Jarek88

Uczestnik
Dołączył
28.04.2013
Postów
41
Punktów
4
Wiek
33
Miasto
Piaseczno
Ludzie w ogóle nie wiem dlaczego jest ta kłótnia o ciśnienie w kolektorze ssącym o nazewnictwo. Ważne że ma być około 350mbar a jest 450mbar. Przy padniętym wtrysku u kumpla było tak samo. Sterownik widzi że jest bogato i uchyla przepustnicę - stąd większe ciśnienie.
Ja podciśnienie w kolektorze nazywam ciśnieniem z przyzwyczajenia. W parametrach każdego sterownika nie ma takiego pojęcia jak "podciśnienie". Jest "ciśnienie" w kolektorze ssącym i tego się trzymam.

Aha jeszcze jedno. Przy obrotach około 1300 temperatura katalizatora rośnie jak szalona i zatrzymuje się około 700'C.

Zapchany filtr pow.
Silnik od początku testuję bez filtra i jego obudowy :)
 

dejot43

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
2.10.2015
Postów
4841
Punktów
2145
Miasto
Olsztyn
a wykręć lambdę i wkręć manometr przed katem .
 

gtszudi

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
18.08.2017
Postów
2763
Porady
1
Punktów
796
Wiek
34
Miasto
Pruszcz Gdański
nie doczytalem o kompresji , skoro buja nim na jalowym i komprecha na wszytkich rowna , to ewidentnie ktorys wtrysk nie domaga :/
 

Jarek88

Uczestnik
Dołączył
28.04.2013
Postów
41
Punktów
4
Wiek
33
Miasto
Piaseczno
Podjechałem na analizę spalin. Na jałowym mam lambdę 1.19 czyli bardzo dużo powietrza. Jak to się ma do błędów mieszanki za bogatej? Im dalej w las tym więcej drzew...
Pozostałe wartości spalin: CO 1.31, CO2 11.4, HC 103ppm, O2 4.4

Na 2000obr/min wszystko idealnie. Lambda 1.00, CO 0.00, CO2 15.2, HC 0ppm, O2 0.00.
 
Do góry Bottom