• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Skoda Fabia Kombi 1.0 MPI 60KM 2022 - interwały wymian osprzętu

NRohirrim

Początkujący
Dołączył
10.02.2024
Postów
20
Punktów
0
Witajcie, proszę o podpowiedzi czy o czymś nie zapomniałem. Mam nowe 20-miesięczne auto. Generalnie głównie to wymieniam w nim olej i filtr oleju (co 7500 - 8500 km lub co pół roku zależy co pierwsze). Auto to benzyna (zagazowana) z wtryskiem pośrednim i bez turbiny, a dokładnie to taka jak w tytule.

Oprócz oleju są też inne obiekty, którymi trzeba się zająć. Tak więc, co 30 000 km lub co rok zależy co pierwsze (zwykle pierwszy interwał kilometrowy, interwał czasowy pro forma dodaję) wymieniam:
- świece
- filtr powietrza z przeczyszczenie komory filtra powietrza
- filtra kabinowy + full serwis klimatyzacji

Obecnie po 20 miesiącach przekroczyłem 60 000 km i pora na nieco większy serwis (co 60k km lub co 2 lata). Zawiera się w nim to samo co 30 000 km plus:
- wymiana hamulców (tarcze i klocki) przód
- dokładne czyszczenie hamulców (bębny) tył
- wymiana płynu hamulcowego
- regulacja ręcznego
- wymiana płynu chłodniczego wraz z dokładnym przepłukaniem obiegu chłodniczego
- skrzynia biegów: wymiana oleju przekładniowego wraz z przepłukaniem + regulacja linek, wybieraków
- czyszczenie przepustnicy
- czyszczenie kolektora dolotowego
- czyszczenie EGR
- czyszczenie odmy


Dla pełniejszego obrazu dodam, że w większych interwałach planuję następująco:
# Co 90 000 km lub 3 lata - to co 30 000 km plus:
- wymiana poduszek silnika
- wymiana amortyzatorów i sprężyny
- wymiana wycieraczek
- wymiana filtra paliwa
- wodorowanie silnika

# Co 120 000 km lub 4 lat - to co 30 000 plus co 60 000 km (oprócz czyszczenia bębnów) plus:
- wymiana hamulców tył (bębny)
- wymiana tłumików
- wymiana gum w zawieszeniu (np. gum stabilizatora, itp.)
- wymiana hydropopychaczy
- sprawdzenie stanu zaworów*1
- wymiana paska klinowego

# Co 180 000 km lub 6 lat - to co 30 000, co 60 000, co 90 000 km plus
- wymiana akumulatora
- regeneracja alternatora*2
- wymiana uszczelki pod głowicą
- wymiana termostatu
- wymiana całości rozrządu*3
- pompy wody*3

*1) później sprawdzanie co 75 000 km lub 2.5 roku, *2) później regeneracja co 120 000 km lub 4 lata, *3) później co 150 000 km lub 5 lat

No ale skupmy się na serwisie tym co 60 000 km na który właśnie mam zamiar umówić się na dniach. Coś dodać?

P.S. Już w innym miejscu uzyskałem podpowiedź, że warto abym amortyzatory z paskiem klinowym zamienił miejscami, a więc pasek klinowy co 90k km, a amortyzatory co 120k km.
 

Załączniki

  • 20220527_055532.jpg
    20220527_055532.jpg
    3,4 MB · Wyświetleń: 15
Ostatnia edycja:

NRohirrim

Początkujący
Dołączył
10.02.2024
Postów
20
Punktów
0
P.P.S. Uszczelki pod głowicą chyba nie ma co ruszać profilaktycznie jednak, bo mogłoby to oznaczać potrzebę obróbki głowicy chyba.
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
4240
Porady
5
Punktów
1233
aż sprawdziłem na autocentrum ile to pali:

benzyna
1.0 MPI 80KM 59kW średnie zużycie paliwa (l/100km) 5,5

lpg
1.0 MPI 80KM 59kW średnie zużycie paliwa (l/100km) 6,7

to się naprawdę opłaca przy tak małym silniku?


p.s. dla mnie to najlepszy klient: przyjeżdża, zostawia samochód z listą części do wymiany. i tak powoli wymienia PROFILAKTYCZNIE całe auto :)
 

Grzegorz.Józefów

SuperMechanior
Dołączył
31.08.2014
Postów
1213
Porady
1
Punktów
364
Miasto
Józefów
Witajcie, proszę o podpowiedzi czy o czymś nie zapomniałem. Mam nowe 20-miesięczne auto. Generalnie głównie to wymieniam w nim olej i filtr oleju (co 7500 - 8500 km lu
b co pół roku zależy co pierwsze). Auto to benzyna (zagazowana) z wtryskiem pośrednim i bez turbiny, a dokładnie to taka jak w tytule.

Oprócz oleju są też inne obiekty, którymi trzeba się zająć. Tak więc, co 30 000 km lub co rok zależy co pierwsze (zwykle pierwszy interwał kilometrowy, interwał czasowy pro forma dodaję) wymieniam:
- świece
- filtr powietrza z przeczyszczenie komory filtra powietrza
- filtra kabinowy + full serwis klimatyzacji

Obecnie po 20 miesiącach przekroczyłem 60 000 km i pora na nieco większy serwis (co 60k km lub co 2 lata). Zawiera się w nim to samo co 30 000 km plus:
- wymiana hamulców (tarcze i klocki) przód
- dokładne czyszczenie hamulców (bębny) tył
- wymiana płynu hamulcowego
- regulacja ręcznego
- wymiana płynu chłodniczego wraz z dokładnym przepłukaniem obiegu chłodniczego
- skrzynia biegów: wymiana oleju przekładniowego wraz z przepłukaniem + regulacja linek, wybieraków
- czyszczenie przepustnicy
- czyszczenie kolektora dolotowego
- czyszczenie EGR
- czyszczenie odmy


Dla pełniejszego obrazu dodam, że w większych interwałach planuję następująco:
# Co 90 000 km lub 3 lata - to co 30 000 km plus:
- wymiana poduszek silnika
- wymiana amortyzatorów i sprężyny
- wymiana wycieraczek
- wymiana filtra paliwa
- wodorowanie silnika

# Co 120 000 km lub 4 lat - to co 30 000 plus co 60 000 km (oprócz czyszczenia bębnów) plus:
- wymiana hamulców tył (bębny)
- wymiana tłumików
- wymiana gum w zawieszeniu (np. gum stabilizatora, itp.)
- wymiana hydropopychaczy
- sprawdzenie stanu zaworów*1
- wymiana paska klinowego

# Co 180 000 km lub 6 lat - to co 30 000, co 60 000, co 90 000 km plus
- wymiana akumulatora
- regeneracja alternatora*2
- wymiana uszczelki pod głowicą
- wymiana termostatu
- wymiana całości rozrządu*3
- pompy wody*3

*1) później sprawdzanie co 75 000 km lub 2.5 roku, *2) później regeneracja co 120 000 km lub 4 lata, *3) później co 150 000 km lub 5 lat

No ale skupmy się na serwisie tym co 60 000 km na który właśnie mam zamiar umówić się na dniach. Coś dodać?

P.S. Już w innym miejscu uzyskałem podpowiedź, że warto abym amortyzatory z paskiem klinowym zamienił miejscami, a więc pasek klinowy co 90k km, a amortyzatory co 120k km.
Ze się na początek zapytam ile masz lat?
Dla mnie jesteś bardzo teoretykiem i nie masz pojęcia o motoryzacji i niby chcesz robić wszystko jak instrukcja nakazuje ale trochę się rozjeżdżasz w swoich wywodach bo co z tego że wymienisz olej co 7 - 8 tys a filtr powietrza co 30?
Do "normalnego" serwisu i nie mam na myśli autoryzacji ...
I po chusteczkę w ogóle chcesz ruszać uszczelkę pod głowicą? Bo tak napisali w instrukcji?
 
Ostatnia edycja:

Grzegorz.Józefów

SuperMechanior
Dołączył
31.08.2014
Postów
1213
Porady
1
Punktów
364
Miasto
Józefów
I jestem baaaaaaaaaaaaardzo ciekawy zmiany jak będą działać na nowym miejscy pracy te elementy:
"P.S. Już w innym miejscu uzyskałem podpowiedź, że warto abym amortyzatory z paskiem klinowym zamienił miejscami, a więc pasek klinowy co 90k km, a amortyzatory co 120k km."
Wytłumacz mi bo nie kumam jak ktoś ma tego dokonać ? :)
 

Pangia

SuperMechanior
Dołączył
12.03.2023
Postów
945
Porady
2
Punktów
193
Wiek
30
Miasto
Rzeszów
@Drugi2, on tam ma 60 koni. Takie epopeje sadzi na Wykopie, że głowa mała. Chwalił się, że na Chorwację pojechał i miał spalanie 6 litrów gazu na setkę i wcale tak powoli nie jechał, bo tiry dawał radę wyprzedzać. Nie jestem jakimś fanem wielkich mocy, ale szanujmy się, tam jest prawie 17 sekund do setki na pusto, to jest poziom aut miejskich z początku XXI wieku.
 

NRohirrim

Początkujący
Dołączył
10.02.2024
Postów
20
Punktów
0

Pangia

SuperMechanior
Dołączył
12.03.2023
Postów
945
Porady
2
Punktów
193
Wiek
30
Miasto
Rzeszów
Vmax 145 km/h. Jezus Maria, to moje Saxo więcej wyciągnie, jakbym chciał się zabić, bo przy 158 km/h chybaby się rozpadło.
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
4240
Porady
5
Punktów
1233
Vmax 145 km/h. Jezus Maria, to moje Saxo więcej wyciągnie, jakbym chciał się zabić, bo przy 158 km/h chybaby się rozpadło.
ale na benzynie jest 147. do tego te obroty 5100, albo 5200. tam czerwone pole na obrotomierzu zaczyna się od 5700. ale to musi wyć.

prawie jak szerszeń z blok ekipy :D

 

Pangia

SuperMechanior
Dołączył
12.03.2023
Postów
945
Porady
2
Punktów
193
Wiek
30
Miasto
Rzeszów
Przy tej prędkości to raczej pęd powietrza już zagłusza wszystko.
 

NRohirrim

Początkujący
Dołączył
10.02.2024
Postów
20
Punktów
0
@Pangia @Drugi2
v 145 / 147 to jest moment uzyskania największej mocy na 4-ce. V max auta to 160 km/h na gazie i 164 na benzynie. Czerwone pole zaczyna się od 6000 obr.

Głośno zaczyna być od 130 km/h. A także od tej prędkości auto zaczyna tracić na komforcie prowadzenia / stabilności prowadzenia. Gdybym jeździł na benzynie i gdyby było mnie na nią stać, jeździłbym do 125 km/h. Ale ze względu na gaz pomykam sobie sto kilkanaście kmh (112-115 na prawym i środkowym oraz 117-120 na lewym). Nawet mam naklejki z tyłu.
 

Załączniki

  • 20231114_133121.jpg
    20231114_133121.jpg
    1,7 MB · Wyświetleń: 19

NRohirrim

Początkujący
Dołączył
10.02.2024
Postów
20
Punktów
0
@mazi0000 Nie tylko do miasta, ale i też na niezbyt wysilone trasy. 82% to ruch pozamiejski z czego zdecydowana większość to drogi szybkiego ruchu, a dokładniej:
- 67% A + S
- 15% drogi krajowe, wojewódzkie, podmiejskie
- 18% miasto.
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
4240
Porady
5
Punktów
1233
Kto normalny tak to oblicza? Pytam się poważnie. Najczęściej podaje się coś w stylu 80% trasa, 20% miasto.
A tu rozbicie na aż 3 kategorie. I do tego bardzo dokladnie. Troche przerażają mnie tacy ludzie. Nic osobistego ale albo jestes totalnym maniakiem zakochanym w swoim pojeździe, albo to jakaś odmiana autyzmu :)
 

Jarzi

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.04.2017
Postów
7194
Porady
1
Punktów
2039
Wiek
34
Miasto
Kaczory
Matko bosko.

Na miejscu autora bralbym co 3-4 lata nowe auto bo osiwieje.
 

NRohirrim

Początkujący
Dołączył
10.02.2024
Postów
20
Punktów
0
@Jarzi Stawiam na trzymanie auta przez kilkanaście lat. Nawet jeśli za parę lat kupię sobie inne auto, to to powyżej zostanie jako drugie w rodzinie i/lub pracownicze. Powoli nadchodzi 2035 rok i warto wyrobić sobie dobre nawyki, tj. dbanie o auto spalinowe, by starczało na długo. Nic mi po elektryku.
 

MurzynAVT

SuperMechanior
Dołączył
6.02.2022
Postów
190
Punktów
35
Wiek
31
Miasto
Przeworsk
Policz koszty tej eksploatacji, części plus robota zapewnie w ASO. Może się okazać że przy przebiegu 200tys taniej będzie wziąć nowe auto z salonu niż wydawać cokolwiek na obecny samochód.
 

NRohirrim

Początkujący
Dołączył
10.02.2024
Postów
20
Punktów
0
@MurzynAVT
Moje auto widziało ASO tylko raz - gdy podjechałem dokupić dodatkowy komplet dywaników. Przebieg 200 tys. km to jest nic dla sprawnego, zadbanego samochodu. I nie po to kupowałem nowe auto, aby sprzedawać je po 200 tys km (które nabiję w jakieś 5-6 lat). A jeśli chodzi z kolei o przebieg 300k km, to może okazać się, że wtedy będzie problem z zakupem kolejnego spalinowego auta w związku z nadchodzącymi regulacjami UE.
 
Do góry Bottom