NRohirrim
Początkujący
- Dołączył
- 10.02.2024
- Postów
- 20
- Punktów
- 0
Witajcie, proszę o podpowiedzi czy o czymś nie zapomniałem. Mam nowe 20-miesięczne auto. Generalnie głównie to wymieniam w nim olej i filtr oleju (co 7500 - 8500 km lub co pół roku zależy co pierwsze). Auto to benzyna (zagazowana) z wtryskiem pośrednim i bez turbiny, a dokładnie to taka jak w tytule.
Oprócz oleju są też inne obiekty, którymi trzeba się zająć. Tak więc, co 30 000 km lub co rok zależy co pierwsze (zwykle pierwszy interwał kilometrowy, interwał czasowy pro forma dodaję) wymieniam:
- świece
- filtr powietrza z przeczyszczenie komory filtra powietrza
- filtra kabinowy + full serwis klimatyzacji
Obecnie po 20 miesiącach przekroczyłem 60 000 km i pora na nieco większy serwis (co 60k km lub co 2 lata). Zawiera się w nim to samo co 30 000 km plus:
- wymiana hamulców (tarcze i klocki) przód
- dokładne czyszczenie hamulców (bębny) tył
- wymiana płynu hamulcowego
- regulacja ręcznego
- wymiana płynu chłodniczego wraz z dokładnym przepłukaniem obiegu chłodniczego
- skrzynia biegów: wymiana oleju przekładniowego wraz z przepłukaniem + regulacja linek, wybieraków
- czyszczenie przepustnicy
- czyszczenie kolektora dolotowego
- czyszczenie EGR
- czyszczenie odmy
Dla pełniejszego obrazu dodam, że w większych interwałach planuję następująco:
# Co 90 000 km lub 3 lata - to co 30 000 km plus:
- wymiana poduszek silnika
- wymiana amortyzatorów i sprężyny
- wymiana wycieraczek
- wymiana filtra paliwa
- wodorowanie silnika
# Co 120 000 km lub 4 lat - to co 30 000 plus co 60 000 km (oprócz czyszczenia bębnów) plus:
- wymiana hamulców tył (bębny)
- wymiana tłumików
- wymiana gum w zawieszeniu (np. gum stabilizatora, itp.)
- wymiana hydropopychaczy
- sprawdzenie stanu zaworów*1
- wymiana paska klinowego
# Co 180 000 km lub 6 lat - to co 30 000, co 60 000, co 90 000 km plus
- wymiana akumulatora
- regeneracja alternatora*2
- wymiana uszczelki pod głowicą
- wymiana termostatu
- wymiana całości rozrządu*3
- pompy wody*3
*1) później sprawdzanie co 75 000 km lub 2.5 roku, *2) później regeneracja co 120 000 km lub 4 lata, *3) później co 150 000 km lub 5 lat
No ale skupmy się na serwisie tym co 60 000 km na który właśnie mam zamiar umówić się na dniach. Coś dodać?
P.S. Już w innym miejscu uzyskałem podpowiedź, że warto abym amortyzatory z paskiem klinowym zamienił miejscami, a więc pasek klinowy co 90k km, a amortyzatory co 120k km.
Oprócz oleju są też inne obiekty, którymi trzeba się zająć. Tak więc, co 30 000 km lub co rok zależy co pierwsze (zwykle pierwszy interwał kilometrowy, interwał czasowy pro forma dodaję) wymieniam:
- świece
- filtr powietrza z przeczyszczenie komory filtra powietrza
- filtra kabinowy + full serwis klimatyzacji
Obecnie po 20 miesiącach przekroczyłem 60 000 km i pora na nieco większy serwis (co 60k km lub co 2 lata). Zawiera się w nim to samo co 30 000 km plus:
- wymiana hamulców (tarcze i klocki) przód
- dokładne czyszczenie hamulców (bębny) tył
- wymiana płynu hamulcowego
- regulacja ręcznego
- wymiana płynu chłodniczego wraz z dokładnym przepłukaniem obiegu chłodniczego
- skrzynia biegów: wymiana oleju przekładniowego wraz z przepłukaniem + regulacja linek, wybieraków
- czyszczenie przepustnicy
- czyszczenie kolektora dolotowego
- czyszczenie EGR
- czyszczenie odmy
Dla pełniejszego obrazu dodam, że w większych interwałach planuję następująco:
# Co 90 000 km lub 3 lata - to co 30 000 km plus:
- wymiana poduszek silnika
- wymiana amortyzatorów i sprężyny
- wymiana wycieraczek
- wymiana filtra paliwa
- wodorowanie silnika
# Co 120 000 km lub 4 lat - to co 30 000 plus co 60 000 km (oprócz czyszczenia bębnów) plus:
- wymiana hamulców tył (bębny)
- wymiana tłumików
- wymiana gum w zawieszeniu (np. gum stabilizatora, itp.)
- wymiana hydropopychaczy
- sprawdzenie stanu zaworów*1
- wymiana paska klinowego
# Co 180 000 km lub 6 lat - to co 30 000, co 60 000, co 90 000 km plus
- wymiana akumulatora
- regeneracja alternatora*2
- wymiana uszczelki pod głowicą
- wymiana termostatu
- wymiana całości rozrządu*3
- pompy wody*3
*1) później sprawdzanie co 75 000 km lub 2.5 roku, *2) później regeneracja co 120 000 km lub 4 lata, *3) później co 150 000 km lub 5 lat
No ale skupmy się na serwisie tym co 60 000 km na który właśnie mam zamiar umówić się na dniach. Coś dodać?
P.S. Już w innym miejscu uzyskałem podpowiedź, że warto abym amortyzatory z paskiem klinowym zamienił miejscami, a więc pasek klinowy co 90k km, a amortyzatory co 120k km.
Załączniki
Ostatnia edycja: