• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Skoda Octavia 1.2 TSI 77kW - wycie

pawkc

Nowy
Punktów
0
Cześć wszystkim!
Proszę was o pomoc w diagnostyce dźwięków:
To pojawia się dość losowo. Pierwszy raz zauważyłem to w momencie podjeżdżania pod górkę ze skręconymi kołami, ale to był jednorazowy wybryk. Dzisiaj na prostej drodze.
Oprócz tego rzęzi (trochę jak kosiarka? ciężko określić) na niskich obrotach 1500-2000 i przy hamowaniu silnikiem. To też słychać tam w tle, ale ciężko uchwycić.
Auto to Skoda Octavia 3 1.2 TSI 77kW
Będę wdzięczny za każdy trop. Osobiście nie znam się.

pawkc

Nowy
Punktów
0
Następnym razem jak będzie wyło, rzęziło, to użyj delikatnie hamulca, czy coś się zmienia.

...a jak hamujesz hamulcem nożnym...też wyje?
Szczerze akurat to wycie dzieje się dość rzadko i nie pamiętam. Dzisiaj przejechałem 30km i zdarzyło się to akurat jak nagrywałem - chcialem uchwycić to że rzęzi. Przejadę się później jak będzie pusto na drogach i spróbuję odtworzyć.
Czy oba te odgłosy mogą wynikać z jakiejkolwiek wspólnej usterki? To że rzęzi mnie trochę bardziej martwi bo to akurat jest nonstop. Niedawno wymieniany był olej i filtr oleju. Wlałem olej innej firmy ale o identycznej specyfikacji (sprawdzałem też właściwości i większość parametrów bardzo podobno np. lepkość przy 100 C)
Automatyczne połączenie postów:

Tutaj link z nagraniem dźwięku gdy rzęzi:

Ostatnia edycja:

heniek1000

SuperMechanior
Porady
4
Punktów
604
Nic nie słychać, to może być ze skrzyni biegów rzężenie, a może być i jakaś pompa....RORZĄD.

Który, to rok jest, ile zaworów, to to ma?

Wlałem olej innej firmy ale o identycznej specyfikacji (sprawdzałem też właściwości i większość parametrów bardzo podobno np. lepkość przy 100 C)