• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Skoda octavia 1.4 tsi 122km - błąd korelacji sygnałów wału i wałka

Corel

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
7.05.2018
Postów
215
Punktów
46
Miasto
Świdnica
Witam wszystkich, przyjechał do mnie pacjent - Skoda octavia II 2012r. 1.4 tsi CAXA 122km ( przebieg 98tys. km)- z błędem p0016.
Kod p0016 oznacza brak korelacji między sygnałem wałka a wału rozrządu. Błąd ten pojawia się dopiero po rozgrzaniu silnika( około 60stopni) do czasu kiedy silnik jest zimny błąd można skasować i nie powraca. Wyskakuje dopiero po dodaniu gazu chociażby delikatnie.
Pierwsze co zrobiłem, demontaż zaślepek, ustawienie gmp na czujnik zegarowy, włożenie blokad w wałki oraz w wał. Wszystko pasowało idelnie (sprawdziłem to na zimnym silniku).
Ostatnio zacząłem używać oscyloskopu więc podpiąłem go pod czujnik położenia wałka

IMG_20210305_145519.jpg

ładny wykres, powtarzający się cyklicznie bez żadnych odchyłek. Na wszelki wypadek podmieniłem na chwilę na nowy i ku mojemu zdziwieniu miał problem z odpaleniem ( valeo ). Więc założyłem stary.
Kolejno zmierzyłem czujnik położenia wału i tu na wykresie pojawiła się przerwa

IMG_20210305_144343.jpg

Bez zastanowienia wymieniłem na nowy czujnik ( marki hella ).
Nowy czujnik już zaczął dziwnie rysować wykres inaczej niż oryginalny. Coś w tym stylu ale nie zrobiłem zdjęcia


Pomiar był robiony na zimnym i na ciepłym. Bez zmian.
Jeżeli ktoś ma jakieś pomysły, bardzo proszę o wypowiedzenie się. Może już ktoś to przerabiał.
Dzięki, pozdrawiam
 
Ostatnia edycja:

Corel

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
7.05.2018
Postów
215
Punktów
46
Miasto
Świdnica
Wymieniłem czujnik położenia wału. Podmienilem czujnik wałka, oraz czujnik zmiennych faz rozrządu.
 

Corel

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
7.05.2018
Postów
215
Punktów
46
Miasto
Świdnica
Niepokoiła mnie przerwa z wykresu czujnika położenia wału. IMG_20210307_215859.jpg
Po wymianie na nowy zaczął rysować jak z ostatniego zdjęcia 1 postu.
Rozrząd nie był ruszany. Przebieg auta 98tys km.
 

Corel

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
7.05.2018
Postów
215
Punktów
46
Miasto
Świdnica
Dokładnie zawór sterujący pracą zmiennych faz rozrządu
 

Danmar

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.04.2015
Postów
364
Punktów
86
Wiek
29
Miasto
Poznań
Sprawdź ustawienie rozrządu i czy łańcuch nie jest wyciągnięty
 

Corel

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
7.05.2018
Postów
215
Punktów
46
Miasto
Świdnica
Gdybyś przeczytał ze zrozumieniem wiedziałbyś że rozrząd został sprawdzony w pierwszej kolejności.
Dzięki
 

dimitriew

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
16.06.2011
Postów
1288
Punktów
602
Miasto
Radom
Zrób synchronizację rozrządu na BJ, sprawdź pracę przestawiacza przy wyższych obrotach
 

Załączniki

  • 215_1-1156x700.png
    215_1-1156x700.png
    316,5 KB · Wyświetleń: 22

selim

SuperMechanior
Dołączył
1.01.2014
Postów
1742
Punktów
266
Miasto
Sląsk
Nie pisz, ze sprawdziłeś łańcuch .....na blokady to możesz sprawdzić czy już nie przeskoczył .
Wymieniaj cały kpl. plus napęd pompy oleju
W elsa masz opis jak sprawdzić stan rozrządu ....ale, przy tym przebiegu
to olalbym to.
 

slawek1

SuperMechanior
Dołączył
20.01.2012
Postów
481
Punktów
178
Wiek
45
Miasto
Świdnica
Sprawdzony rozrząd..... w aucie które słynie z tego ze ma rozrząd z gownolitu.....ręce opadają
 

sulej013

SuperMechanior
Dołączył
29.01.2014
Postów
719
Porady
1
Punktów
100
Wiek
29
Miasto
Xxx
Oj chyba kolega dalej 1.9 tdi robi tylko... Przyłączam się do sugestii Panów z góry
 

Corel

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
7.05.2018
Postów
215
Punktów
46
Miasto
Świdnica
Panowie, sprawdziłem ustawienie rozrządu... Wiem że rozrząd jest zrobiony z bardzo słabych materiałów bo miałem już przypadek że przy 60 tys mało co się nie rozlecial ale nie o tym mowa. Mam problem z korelacją tylko przy ciepłym silniku po dodaniu gazu. Mam podejrzenia do koła sygnałowego na wale. To auto ma przebieg 98tys. nie mam zamiaru w ciemno zmieniać rozrządu wolę najpierw zdiagnozować. Jako że z oscyloskopem zaczynam współpracować, postaram się na jednym ekranie oba czujniki wrzucić aby porównać syncho sygnałów. Jeśli ma ktoś info jak sprawdzić pracę przestawiacza bardzo proszę o wskazówki. Swoją drogą Sławek widzę że z jednego miasta jesteśmy, gdzie robisz ?
 

selim

SuperMechanior
Dołączył
1.01.2014
Postów
1742
Punktów
266
Miasto
Sląsk
z tego co tam widzę ..raczej bym oscyloskopem tego nie nazywał .......

jezeli wsadzasz tam blokady z portalu aukcyjnego za 120 zł ....to zwróc uwagę
że wypusty mają 5 mm ...a, powinny ( niech mnie ktoś poprawi ) 7mm
 

Corel

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
7.05.2018
Postów
215
Punktów
46
Miasto
Świdnica
Zwykły oscyloskop, blokady kupowane były sporo czasu temu do wymiany rozrządu i nie mam podstaw żeby zarzucać niedokładność bo kilka aut już na nich ustawiłem. Nie przerabiam może tego na potęgę ale jednak się robi. Na dniach podeślę więcej info
 
Do góry Bottom