• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Skoda Octavia 1.9 TDI zatarty silnik

mb72

Początkujący
Dołączył
14.09.2017
Postów
10
Punktów
0
Miasto
Szczecin
witam,

Piszę ten post w celu poznania zdania innych , co najlepiej mogę zrobić w danej sytuacji oraz co mogło być przyczyną zatarcia silnika w mojej skodzie.

Przechodząc do rzeczy opiszę jak do tego doszło.
Wsiadłem w auto i chciałem pojechać do sklepu. Jadąc jakieś 70-80km/h (poza miastem) silnik zaczął mi strasznie głośno chodzić jakby chodził na 4-5tyś obrotów. Chwile po tym jak zaczął tak chodzić zatrzymałem się 30-50m dalej na poboczu i zgasiłem silnik. Próbowałem odpalić i silnik wgl nie kręcił i robiło się coś w stylu zwarcia. Zapalały i gasiły sie wszystkie kontrolki oraz auto sie zamykało i otwierało. Auto zjechało na lawecie do mechanika, który po sprawdzeniu powiedział mi że silnik jest zatarty. Panewki na wale były stopione. Jeszcze nie wiadomo co się dokładnie stało, bo silnik nie został jeszcze rozebrany. Olej, filtry wymieniane na czas (co 10tyś km), olej, filtry były wymieniane tydzień temu, wiec zrobiłem moze z 400km od tamtego czasu (filtr został sprawdzony i został założony prawidłowy). Rozrząd wymieniany 50tyś km temu i jest w dobrym stanie. Przebieg 315tyś. Przez ostatnie dwa miesiace sporo jezdzilem (4,5tyś km/msc). Myśle że pompa oleju i turbo poszło. Skoda Octavia I 2002r 1.9 TDI 110KM. Jak myślicie czy faktycznie pompa oleju mogła pójść? Mechanik uważa że auto nie ma ogromnego przebiegu jak na ten silnik.
I teraz pytanie czy opłaca się kupować używany silnik i naprawić auto? Jakie mogą być tego koszty? Samochód jest mi cholernie potrzebny na dojazdy do pracy, wiec mysle ze nie będę miał wyjscia go naprawić.

Pozdrawiam
 

toomii76

toomi
Dołączył
2.11.2014
Postów
13408
Punktów
6882
Miasto
turek
WWW
www.takniewiele.pl
315tyś. hmm. czyli pewnie 600tyś. no chyba, że jesteś właścicielem od początku. jeśli nie, to nic nie wiemy. ty zmieniałeś olej na czas, a poprzedni właściciele? wszystko się odkładało i nagle trach :) a co do zakupu używanego silnika, opłaca nie opłaca. zależy ile będziesz jeździł autem. zrobisz remont konkretny, drogo ale polata, kupisz używany, za miesiąc może być to samo, ale oczywiście nie musi. zależy jak trafisz.
 

mb72

Początkujący
Dołączył
14.09.2017
Postów
10
Punktów
0
Miasto
Szczecin
Właśnie obawiam się że może być tak jak mówisz z tym przebiegiem. Jestem trzecim właścicielem. Drugi właściciel był pewny bo to znajomy. Z kolei o pierwszym nie mam pojecia (auto sprowadzone z Niemiec).
Z tymi używanymi silnikami to wlaśnie jest tak że albo trafi się silnik na którym jeszcze pojeżdże albo taki który padnie po chwili.
Jak to może wyjść jeżeli chodzi o koszty? Mniej wiecej ile by wyszło za remont lub za wymiane silnika na używany, bo nie orientuje się jak to wygląda.
 

toomii76

toomi
Dołączył
2.11.2014
Postów
13408
Punktów
6882
Miasto
turek
WWW
www.takniewiele.pl
ciężko ocenić jak nie wiadomo co jest, ale na remont po zatarciu od 3000 w górę, goły słupek + przekładka okolo 2000. ale ja piszę z wypizdowa ;) w szczecinie pewnie więcej. ps. pozdrawiam szczecin, 15 miesięcy tam mieszkałem na Wojska Polskiego :)
 

Jarzi

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.04.2017
Postów
7146
Porady
1
Punktów
2018
Wiek
34
Miasto
Kaczory
Ewentualnie kupić tani sprawny słupek, rozebrać w drzazgi i zrobić kapitalke.
 

Jarzi

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.04.2017
Postów
7146
Porady
1
Punktów
2018
Wiek
34
Miasto
Kaczory
Ile będzie kapitalka kosztować to idzie sie dowiedzieć jak wyciągniesz wal i sprawdzisz układ korbowo tlokowy. Reszta to grosze, chyba ze trafisz na taki zajechana glowica to pare stow więcej.
 

Jarzi

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.04.2017
Postów
7146
Porady
1
Punktów
2018
Wiek
34
Miasto
Kaczory
Najlepiej to usiąść i posprawdzać ceny części.
Czyli uszczelki, rozrząd, panewki, pierscienie, pompa oleju itd.
 

tomi4m10

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
11.07.2012
Postów
482
Punktów
42
Wiek
37
Miasto
Trojmiasto
Niech mechanik zerknie pod klape zaworow, moze rozrzad przeskoczyl? ostatnio w takim urwał się zawór, po rozebraniu zawory poniszczone, wtrysk wyrwany, końcówka sklepana i ułamany kawałek głowicy na którym leży stopka wtrysku, korba zgięta, tłok do wyrzucenia. Części wyszły 1900 przy wymianie tylko jednego tłoka + okazyjnie kupiona głowica po regeneracji i założeniu, że gładzie cylindra idealne(ten silnik miał na 100 % 210 000 km), za robotę ok 1200 musiałbym wziąć.
 

mb72

Początkujący
Dołączył
14.09.2017
Postów
10
Punktów
0
Miasto
Szczecin
To nie najgorzej. Zobacze co powie mi mechanik. Jak będę już wiedział co konkretnie trzeba wymienić to dam znać.
 

mb72

Początkujący
Dołączył
14.09.2017
Postów
10
Punktów
0
Miasto
Szczecin
Mechanik powiedział mi że głowica na śmietnik, blok silnika też, tłok rozwalony. Pewnie jeszcze kilka elementów jest do wyrzucenia. Decyduje się raczej na używany silnik, ponieważ koszty wymiany tych elementów mogłyby dorównać wartości auta. Niestety.
 

Jarzi

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.04.2017
Postów
7146
Porady
1
Punktów
2018
Wiek
34
Miasto
Kaczory
Tzn ze najprawdopodobniej ten silnik ma ciekawa przeszłość i nieprofesjonalna naprawę za soba.
 
Do góry Bottom