1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Skoda Octavia 2 1,9TDI BLS dziwne odpalanie ciepłego silnika

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika Mali141, 4-05 19.

  1. Mali141

    Mali141 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    4-05 19
    Postów:
    16
    Docenione treści:
    0
    Witam
    Od dłuższego czasu walczę z moją octavią. Na zimnym silniku pali idealnie, bez zbędnego kręcenia, równiutko, natomiast na ciepłym silnik jakby chciał wyskoczyć. Problem zaczął się prawie bezpośrednio po wymianie kompletu sprzęgła na nowy (rok temu). Kilka miesięcy wcześniej robiona była uszczelka pod głowicą (taką kupiłem). Po odpaleniu nie brakuje mocy, chodzi równo, nie kopci, jakby problemu nie było. Pół roku temu ponownie puściła uszczelka (objawy - brak ogrzewania na niskich obrotach). Głowica była planowana i sprawdzana (choć nikt nie sprawdzi jej na 100%). Przy okazji od nowa ustawiono rozrząd i zmieniono wałek rozrządu oraz popychacze (hydroregulatory) bo podobno były wytarte. Następnie zdjąłem ponownie sprzęgło aby je sprawdzić (koło dwumasowe jak nowe), po czym zmieniłem czujniki położenia wału i wałka rozrządu, uszczelniacz z pierścieniem na wale korbowym i sprawdziłem ustawienie rozrządu. Klapka na kolektorze ssącym (uruchamiana przy gaszeniu) również sprawdzona. Fabryczna mapa i dawka rozruchowa. I brakuje mi już pomysłów. Elektronik twierdzi że to wina wtrysków (choć w parametrach wszystko ok.), inny trop mówi o pękniętej głowicy (problemy z uszczelką mogłyby być potwierdzeniem, choć mogą one równie dobrze być skutkiem a nie przyczyną), ja zastanawiam się jeszcze nad pompką niskiego ciśnienia, może zwyczajnie ciepła się rozszczelnia i brakuje ciśnienia paliwa? Dodam tyle, że jeśli ruszę na zimnym silniku i rozgrzeję go do pełnej temperatury to na początku ten efekt jest delikatny, dopiero po dłuższej jeździe (np. 30min na pełnej temperaturze) efekt przy odpalaniu się wzmacnia. I jeśli zostawię tak mocno rozgrzany silnik, wrócę po czasie kiedy temperatura spadnie np. do 50*c to silnik będzie bardzo ciężko palił, pomimo iż teoretycznie wystygł. Dopiero po prawie całkowitym spadku temperatury objawy znikną. Ktoś coś takiego widział? Dodaję link do nagrania z odpalania, mam nadzieję, że nie jest to zabronione.
     
  2. Mesiek

    Mesiek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    14-08 12
    Postów:
    1 191
    Docenione treści:
    255
    Miasto:
    PLE
    Jakiej firmy dwumas montowałeś?
     
    toomii76 lubi to.
  3. Misiakowski

    Misiakowski Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    1-06 14
    Postów:
    860
    Docenione treści:
    110
    Miasto:
    Gdansk
    Kolego mam bardzo podobny problem a w zasadzie miałem w T5 1,9 Tdi AXB dochodzi już 300 000km uszczelka pod głowica wytrzymała zaledwie rok i zaś do wymiany ogrzewanie ginie a w zbiorniczku pojawiły się odrobiny spalin zimny palił od strzała za to ciepły trzeba było kręcić zmieniłem uszczelniacze pompowtryskiwaczy uszczelkę pod głowica i pompowtryski zostały wysłane do sprawdzenia ponoć były czyszczone i niby wszystko w normie dodam ze auto nawet dymka nie puści narazie jest ok dodam ze auto robi trasy lata z laweta zrobione ma mapę aby było żwawsze moj kierowca chyba go nie oszczędza...
     
  4. Mesiek

    Mesiek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    14-08 12
    Postów:
    1 191
    Docenione treści:
    255
    Miasto:
    PLE
    Temat umarł... i nie zaspokoje swojej ciekawości.
     
  5. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    7 616
    Docenione treści:
    4 197
    Miasto:
    turek
    spokojnie, takich tematów pewnie założone ze 20 na różnych forach. czasu koledze brakuje na odpisywanie :)
     
  6. A6Tony

    A6Tony Nowy

    Offline
    Dołączył:
    5-05 19
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    dobrze jest ustawiony kąt wtrysku?
     
  7. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    7 616
    Docenione treści:
    4 197
    Miasto:
    turek
    A jak się tam go ustawia? Opisz proszę.
     
  8. A6Tony

    A6Tony Nowy

    Offline
    Dołączył:
    5-05 19
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    komputerm mierzy sie wartosci.na gornym kole wałka rozrzadu sa trzy srubki i nimi ustawiasz kat wtrysku,do tego potrzebny jest oryg interfejs vcds.lub inny ktory pokazał by jakie wartsoci sa obecnie i do jakich trzeba ustawic.na you tube jest krok po kroku.wpisz sobie jak ustawic kat synchronizacji wałka rozrzadu.
     
  9. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    7 616
    Docenione treści:
    4 197
    Miasto:
    turek
    Czyli kółkiem wałka reguluje się kąt wtrysku. I jeszcze oryginalny vcds potrzebny.
    Jak mi się trafi taka robota, to chyba na warsztat oddam. FB_IMG_1555346341052.jpg
     
  10. A6Tony

    A6Tony Nowy

    Offline
    Dołączył:
    5-05 19
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    no polecam warsztat bo mozna nabroic.pozdrawiam
     
  11. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    7 616
    Docenione treści:
    4 197
    Miasto:
    turek
    Tony, a powiedz jak się synchro ustawia w tym silniku?
     
  12. dejot43

    dejot43 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    3 937
    Docenione treści:
    1 520
    Miasto:
    Olsztyn
    Na słuch :D Jak stukają tłoki w zawory , to znaczy, że źle .
     
  13. A6Tony

    A6Tony Nowy

    Offline
    Dołączył:
    5-05 19
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    to juz napewno nie:bored:zapali
     
  14. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    7 616
    Docenione treści:
    4 197
    Miasto:
    turek
    Aha, myślałem, że pompą tandemowa trzeba przekręcić.
     
  15. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    1 740
    Docenione treści:
    2 353
    Miasto:
    Mazowieckie
    no chyba że to A6Tony ustawi kąt
     
  16. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    7 616
    Docenione treści:
    4 197
    Miasto:
    turek
    Liczę na dokładny opis.
     
  17. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    1 740
    Docenione treści:
    2 353
    Miasto:
    Mazowieckie
    Następny chce wiedzieć za free...
     
  18. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    7 616
    Docenione treści:
    4 197
    Miasto:
    turek
    No jasne. A wracając do tematu, to może dawka na ciepłym za mała.
     
  19. A6Tony

    A6Tony Nowy

    Offline
    Dołączył:
    5-05 19
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    xmario super mechanior zajzyj na moj temat bo tez mam zagadke
     
  20. dejot43

    dejot43 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    3 937
    Docenione treści:
    1 520
    Miasto:
    Olsztyn
    Często pomaga edycja mapy dawki rozruchowej. Kluczowa jest prędkość obrotowa wału podczas rozruchu. Kto widział mapę dawki wie o co chodzi ;)