• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Skoda Octavia 2 fl 1.6 bse wypadanie zapłonów

iskat1973

Początkujący
Dołączył
12.08.2024
Postów
10
Punktów
0
Miasto
Warszawa
Witam po raz pierwszy na państwa forum... Chciałbym poprosić o pomoc w kwestii wypadania zapłonów Skoda Octavia II 1.6 BSE. U mnie to wygląda dość dziwnie, bo przy małych obrotach i małym obciążeniu silnika, jak ruszam, występuje wypadanie zapłonów na cylindrach 1 i 4, później jak się rozpędzę, zwiększę obroty i obciążenie silnika - dochodzą jeszcze wypadania na cylindrze 2 i 4, włącza się check oraz kontrolka esp... wyłącza się cylinder 1 i 4 samochód nie jedzie... jak zwolnię, wyłącza się check, zostaje ESP i samochód jakby zaczął normalnie pracować... Wymieniłem już świece, przewody, bo miały przebicie, oraz cewkę zapłonową i czujnik położenia wału korbowego... bez rezultatu... odłączyłem go i na razie jeżdżę bez tego czujnika i jakby nie wypadały... wrzucam ostatni screen elm 327 z błędami... Może ktoś spotkał się z takimi objawami i wie, co trzeba zrobić, bo już zabrakło mi pomysłów... Będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc. Z góry serdecznie dziękuję...
Podejrzewam przestawiony rozrząd
 

Załączniki

  • Screenshot_2024-08-11-13-19-44-681_com.ovz.carscanner.jpg
    Screenshot_2024-08-11-13-19-44-681_com.ovz.carscanner.jpg
    515,5 KB · Wyświetleń: 14

iskat1973

Początkujący
Dołączył
12.08.2024
Postów
10
Punktów
0
Miasto
Warszawa
Znalazłem chyba..... Koło sygnałowe na wale korbowym ma ścięte 2 zęby , 1 ząb jest wciśnięty - czujnik mimo że nowy generuje błąd....Co z tym dalej robić ???? Czy to koło jest wymienne, czy cały wał ??? Demontaż wału= generalny remont góry silnika ???? Samochód może max 12 tyś PLN.... Jeszcze ze 2 lata bym chciał pojeździć ??? Co robić Panowie fachowcy ????
 

Załączniki

  • IMG_20240818_112505.jpg
    IMG_20240818_112505.jpg
    632 KB · Wyświetleń: 24
  • IMG_20240818_122049.jpg
    IMG_20240818_122049.jpg
    208,3 KB · Wyświetleń: 25
  • Screenshot_2024-08-18-12-21-26-553_com.google.android.apps.messaging.jpg
    Screenshot_2024-08-18-12-21-26-553_com.google.android.apps.messaging.jpg
    458,2 KB · Wyświetleń: 25

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
2794
Porady
2
Punktów
298
Z tanich rzeczy, to jest czyszczenie klem ;)
A potem czy nie gubi prądu na + i na minusie.

...ale tu już widzę pół samochodu rozkręcone, interes się kręci...

Co ma ESP/ABS do wypadania zapłonów, a no to.
20 dyszki na priv blikiem można podesłać.
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
3912
Porady
4
Punktów
1108
Demontaż wału= generalny remont góry silnika ????

ale czemu?
wersja najbardziej ekonomiczna to wyciągnięcie skrzyni, odkręcenie miski olejowej rozpięcie rozrządu. kolejny krok to odkręcenie wszystkich stopek (główne i korbowodowe) i wał masz w rękach. składasz oczywiście na starych panewkach, sprzęgle i rozrządzie. tak będzie najtaniej. musisz tylko zainwestować w uszczelkę miski olejowej i dużo czasu.
dojdzie pewnie jakiś wahacz czy łącznik stabilizatora przy okazji.

jeżeli wybierasz pakiet premium to możesz zwalić głowicę i dać do regeneracji. nowe pierścienie, panewki, jakieś honowanie cylindrów. do tego nowe sprzęgło i nowy rozrząd.

Samochód może max 12 tyś PLN.... Jeszcze ze 2 lata bym chciał pojeździć ??? Co robić Panowie fachowcy ????

a nie idzie tego zęba- blaszki wygiąć z powrotem na swoje miejsce? choć wygląda na zdjęciu na dość grube, więc będzie ciężko przez otwór czujnika. ja bym zrzucił miskę i starał się szczypcami naprostować.
 

M_G

Początkujący
Dołączył
16.05.2016
Postów
24
Punktów
5
Wiek
36
Miasto
Bolesławiec
WWW
www.niebedesobierobilreklamy.pl
Koło sygnałowe na wale korbowym ma ścięte 2 zęby , 1 ząb jest wciśnięty
2 zęby są brakujące i tak ma być - ten brakujący sygnał to punkt odniesienia dla czujnika. Jakbyś chciał wymienić koło, to z dużych hurtowni tylko jedna ma (327zł), więc lepiej w serwisie :) (180zł)
Nr koła to 050 105 189 B (wycofane w '21) i zastąpione przez 050 105 189 K .
 

Załączniki

  • 1746812_x800.jpg
    1746812_x800.jpg
    102,8 KB · Wyświetleń: 6
  • Bez tytułu.jpg
    Bez tytułu.jpg
    54,1 KB · Wyświetleń: 6

iskat1973

Początkujący
Dołączył
12.08.2024
Postów
10
Punktów
0
Miasto
Warszawa
Ale.... generalnie mierzy się na rozgrzanym raczej ,bo tylko wtedy silnik ma max sprężanie....gaz w podłogę i kręcę rozrusznikiem.....
 

iskat1973

Początkujący
Dołączył
12.08.2024
Postów
10
Punktów
0
Miasto
Warszawa
Z tanich rzeczy, to jest czyszczenie klem ;)
A potem czy nie gubi prądu na + i na minusie.

...ale tu już widzę pół samochodu rozkręcone, interes się kręci...

Co ma ESP/ABS do wypadania zapłonów, a no to.
20 dyszki na priv blikiem można podesłać.
Ale o co Koledze chodzi ,bo nie kumam ????

2 zęby są brakujące i tak ma być - ten brakujący sygnał to punkt odniesienia dla czujnika. Jakbyś chciał wymienić koło, to z dużych hurtowni tylko jedna ma (327zł), więc lepiej w serwisie :) (180zł)
Nr koła to 050 105 189 B (wycofane w '21) i zastąpione przez 050 105 189 K .
A czy to jest w ogóle wymienne ????
 

iskat1973

Początkujący
Dołączył
12.08.2024
Postów
10
Punktów
0
Miasto
Warszawa
No właśnie widzę, że jesteś w ferworze rozkręcania...więc nie przeszkadzam.
Już zakończyłem .... piję piwko i się zastanawiam co dalej.... Do sprawdzania 2 i 3 cylinder, jeśli ciśnienie będzie ok to mimo nowych przewodów i cewki któryś z tych elementów jest uszkodzony..... Lubię sobie pogrzebać w aucie....
Jako SuperMechanior zdarzała Ci się taka sytuacja ,że nowe przewody lub cewka były uszkodzone ????
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
2794
Porady
2
Punktów
298
nowe przewody lub cewka były uszkodzone
Czasami się zdarza...

Przyjacielu, zaczyna się od wyczyszczenia klem i sprawdzenia czy prąd dociera. Kiedy wypadają zapłony i wywala ABS w tym samym czasie. Szczególnie że to kosztuje zero zł i trwa 5 minut.
Poza tym...jak to cewki wymienione świece też (podobno) i ciśnienie nie sprawdzone. Gdzie to takie rzeczy robią...
 

iskat1973

Początkujący
Dołączył
12.08.2024
Postów
10
Punktów
0
Miasto
Warszawa
Czasami się zdarza...

Przyjacielu, zaczyna się od wyczyszczenia klem i sprawdzenia czy prąd dociera. Kiedy wypadają zapłony i wywala ABS w tym samym czasie. Szczególnie że to kosztuje zero zł i trwa 5 minut.
Poza tym...jak to cewki wymienione świece też (podobno) i ciśnienie nie sprawdzone. Gdzie to takie rzeczy robią...
Sam to robiłem.... wyszedłem z założenia że niedomaga układ zapłonowy i w/w elementy wymieniłem , tym bardziej że w nocy popsikalem przewody i iskry skakały po nich...
Zmierzyłem ciśnienie na 1 i 4 cylindrze, bo jak zapewne wiesz dostęp do 2 i 3 jest nieosiągalny bez demontażu kolektora... Wyszło po 12 bar czyli nieźle...Ale dobiorę się jeszcze do 2 i 3 i sprawdzę ciśnienia.
U mnie zapala się kontrolka ESP i większość mechaników mówiła mi że jest to skutek uboczny zapalenia się kontrolki check engine
 
Do góry Bottom