• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Skoda Octavia 3 FL 2018 2.0 TDI Płukanie układu chłodzenia

JarekFan

Początkujący
Dołączył
22.02.2025
Postów
13
Punktów
0
Dzień dobry,

Skoda octavia 3 FL, 2018r, 2.0 TDI 150 KM, 186 TYS. KM przebieg. Problem z ogrzewaniem prawej strony, dużo niższa temp. Podejrzewam zapchany układ i nagrzewnicę. Planuje w następujący sposób przepłukać układ:
1. Rozgrzanie do temp. roboczej (90 stopni)
2. 10 min na delikatne ochłodzenie, upuszczenie np. 2 l płynu, zalanie płukanki i uzupełnienie płynem.
3. Płukanie na biegu jałowym 40 min
4. 10 min na ostudzenie
5. Upuszczenie płynu wężem z prawej strony chłodnicy
6. Zalanie wodą deminaralizowaną (dla pewności raz jeszcze dodam płukankę). Ponowne płukanie ok 30 min
7. Ostudzenie i wypuszczenie płynu a następnie płukanie samą wodą demineralizowaną aż będzie przezroczysta
8. Wymiana zbiorniczka na ten bez silikatu i zalanie płynem G12 EVO VAG.
Zastanawiam się nad upuszczaniem i zalewaniem. Czy czekać aż samochód ostygnie, przy upuszczeniu wydaje mi się, że 10 min, by nie spuszczać na max rozgrzanym, a przy zalewaniu albo będę podgrzewał wodę, albo czekał aż ostygnie trochę samochód.

Bardzo proszę o opinię czy będzie to poprawne i efektywne?
 

matus1014

SuperMechanior
Dołączył
14.02.2019
Postów
877
Punktów
165
Wiek
27
Powiem Ci jak to robię ja ożywiłem tak już setki nagrzewnic. Ściągam dwie rurki z nagrzewnicy w jedną ładuje ciśnienie z karchera a druga końcówkę w kratkę ściekową albo studzienkę ładuje aż będzie leciało dość szybko cała operacja
 

JarekFan

Początkujący
Dołączył
22.02.2025
Postów
13
Punktów
0
Też o tym myślałem, ale wg mnie należy przepłukać cały układ, wszędzie może być syf, który znowu trafi do nagrzewnicy, a druga kwestia myjka wysokociśnieniowa na nagrzewnicę to chyba za duże ciśnienie. Jeśli płukanie układu nic nie da, będę bezpośrednio wpinał się w nagrzewnicę.
 

matus1014

SuperMechanior
Dołączył
14.02.2019
Postów
877
Punktów
165
Wiek
27
Też o tym myślałem, ale wg mnie należy przepłukać cały układ, wszędzie może być syf, który znowu trafi do nagrzewnicy, a druga kwestia myjka wysokociśnieniowa na nagrzewnicę to chyba za duże ciśnienie. Jeśli płukanie układu nic nie da, będę bezpośrednio wpinał się w nagrzewnicę.
Rób jak chcesz , uratowałem tak setki nagrzewnic. Silikat to przepraszam bardzo czym chcesz wypłukać ? Bo to jest bardzo ciekawe
 

JarekFan

Początkujący
Dołączył
22.02.2025
Postów
13
Punktów
0
Rozumiem, nie kwestionuję tego oczywiście :). Planuję płukankę od Liqui Moly do układu chłodzenia. Nie jestem pewien czy to woreczek z silikatem, czy wymieszanie kilku płynów, nie rozbierałem jeszcze by stwierdzić, że to woreczek się rozpadł. Nie atakuję, a czuję już wrogie nastawienie od samego początku :)
 

matus1014

SuperMechanior
Dołączył
14.02.2019
Postów
877
Punktów
165
Wiek
27
Rozumiem, nie kwestionuję tego oczywiście :). Planuję płukankę od Liqui Moly do układu chłodzenia. Nie jestem pewien czy to woreczek z silikatem, czy wymieszanie kilku płynów, nie rozbierałem jeszcze by stwierdzić, że to woreczek się rozpadł. Nie atakuję, a czuję już wrogie nastawienie od samego początku :)
Nie trzeba rozbierać zajrzyj w zbiorniczek i będziesz wiedział czy to wina woreczka. Nie jestem pewien czy płukanka wyplucze malutkie kulki z kanałów nagrzewnicy albo chłodnicy. Ewentualnie poszukaj czegoś co rozłoży krzemian bo z tego głównie składają się te granulki. Są odpowiednie płukanki na odpowiednie potrzeby . Jedna na kamień druga na olej nie ma trzeciej na kulki. Po parunastu latach doświadczenia doradziłem co ja bym zrobił. Po tym i tak stwierdzasz że zrobisz to inaczej to tak właściwie już wiedziałeś zanim zadałeś pytanie na forum więc w czym problem? Pytanie za sto punktów czy podpinałeś vcds i masz wykluczone klapy ?
 
Ostatnia edycja:

JarekFan

Początkujący
Dołączył
22.02.2025
Postów
13
Punktów
0
Tak to prawda, że przyszedłem tu z własną wizją i chciałem się upewnić. Niestety jest to ten zbiorniczek, w którym są ścianki i nie widać woreczka.
Ok dzięki za informację, nie wiedziałem, że są różne płukanki, ale jak najbardziej ma to sens.
Jeszcze dopytam odnośnie Pana sposobu.
1. Czy podpina Pan wąż do nagrzewnicy bezpośrednio w środku samochodu czy od strony silnika? Czy w ogóle wyjmuje Pan nagrzewnicę i wtedy pytanie 2 nieadekwatne.
2. Po przepłukaniu, jak już woda jest czysta jak pozbywa się Pan wody?
 

matus1014

SuperMechanior
Dołączył
14.02.2019
Postów
877
Punktów
165
Wiek
27
Tak to prawda, że przyszedłem tu z własną wizją i chciałem się upewnić. Niestety jest to ten zbiorniczek, w którym są ścianki i nie widać woreczka.
Ok dzięki za informację, nie wiedziałem, że są różne płukanki, ale jak najbardziej ma to sens.
Jeszcze dopytam odnośnie Pana sposobu.
1. Czy podpina Pan wąż do nagrzewnicy bezpośrednio w środku samochodu czy od strony silnika? Czy w ogóle wyjmuje Pan nagrzewnicę i wtedy pytanie 2 nieadekwatne.
2. Po przepłukaniu, jak już woda jest czysta jak pozbywa się Pan wody?
1 oczywiście że od strony grodzi . Nie radzę tego zrobić w środku bo można narobić sobie biedy.
Nie wyciągam nagrzewnicy. Nie jest to problem dla mnie ale staram się jeśli to możliwe oszczędzić klientowi wydatków.
2 powietrzem.
 

JarekFan

Początkujący
Dołączył
22.02.2025
Postów
13
Punktów
0
Powiem Ci jak to robię ja ożywiłem tak już setki nagrzewnic. Ściągam dwie rurki z nagrzewnicy w jedną ładuje ciśnienie z karchera a druga końcówkę w kratkę ściekową albo studzienkę ładuje aż będzie leciało dość szybko cała operacja
wrócę do tematu, jestem po płukaniu układu, trochę pomogło, ale jednak jeszcze nie grzeje na 100%. Przygotowuję się do Pana sposobu. Załączam zdjęcie - mogę prosić o podpowiedź czy to węże od nagrzewnicy? NA zdjęciu ujęty tylko jeden. Najlepiej chyba płukać w kierunku przeciwnym do obiegu, wie Pan zatem w która stronę powinienem to robić, czy nei ma to znaczenia?
 

Załączniki

  • 483568240_563432666749237_6952262816050297933_n.jpg
    483568240_563432666749237_6952262816050297933_n.jpg
    177,9 KB · Wyświetleń: 11

matus1014

SuperMechanior
Dołączył
14.02.2019
Postów
877
Punktów
165
Wiek
27
wrócę do tematu, jestem po płukaniu układu, trochę pomogło, ale jednak jeszcze nie grzeje na 100%. Przygotowuję się do Pana sposobu. Załączam zdjęcie - mogę prosić o podpowiedź czy to węże od nagrzewnicy? NA zdjęciu ujęty tylko jeden. Najlepiej chyba płukać w kierunku przeciwnym do obiegu, wie Pan zatem w która stronę powinienem to robić, czy nei ma to znaczenia?
Tak to jest wąż od nagrzewnicy zasadniczo nie ma różnicy ja tam nie zwracam uwagi leje najpierw w jedną potem w drugą karcherem jeśli płukanki nic nie dały to ostatnia deska ratunku. Jak to nie pomoże to decha w górę i wymiana
 

Dawidek126

SuperMechanior
Dołączył
12.05.2014
Postów
1562
Punktów
291
Miasto
Piaseczno
Do płukania układu to jest dobre.
 

Załączniki

  • Screenshot_20250310_163716_Allegro.jpg
    Screenshot_20250310_163716_Allegro.jpg
    394 KB · Wyświetleń: 13

JarekFan

Początkujący
Dołączył
22.02.2025
Postów
13
Punktów
0
Tak to jest wąż od nagrzewnicy zasadniczo nie ma różnicy ja tam nie zwracam uwagi leje najpierw w jedną potem w drugą karcherem jeśli płukanki nic nie dały to ostatnia deska ratunku. Jak to nie pomoże to decha w górę i wymiana
ok dzięki, czy zna Pan może rozmiar wyjścia, bym mógł dopasować odpowiednio wąż (średnica)
Od początku pisałem pytanie za sto punktów podpinałeś vcdsa? Sprawdzałeś klapki?
tak, są ok
 
Do góry Bottom