Witam kolegów, potrzebuje porady bo nie wiem jak sobie poradzić z Skodą Ocatavia
Samochód : Skoda Octavia II
Rok. 2010
Silnik 1.6 TDI CAY
Problem jest tego typu że samochód się przegrzewa temperatura dochodzi do 120 stopni jak się jedzie w korkach, Wentylatory włączają przy 95 stopniach 1 bieg drugi bodajże przy 105 jeśli dobrze pamiętam co nic nie zmienia auto się grzeje mimo działających wentylatorów. W sterowniku jeden błąd :
P040100 - Za maly przeplyw spalin w ukladzie recyrkulacji EGR
W blokach pomiarowych sprawdziłem temperaturę płynu chłodzącego różni się że sterownik pokazuje 75stopni a wskazówka na desce 90 i tak stoi dopóki nie osiągnie 105 stopni to się wyrównuje razem ze sterownikiem i idzie ładnie do 120 stopni. Auto normalnie grzeje ciepłym powietrzem w kabinie.
Są dwa czujniki na głowicy oraz za chłodnicą. Jeśli włączy się wentylator nie ważne czy na pierwszym biegu czy na drugim temperatura praktycznie nie spada czyli np. Na głowicy 100 stopni za chłodnicą co powinno być schłodzone 99 stopni (Jak by wentylator i chłodnica nie spełniały swoich funkcji )
Na razie został wymieniony termostat. Sprawdzona uszczelka pod głowicą brak spalin w układzie,
Teraz pytanie do kolegów czy mieliście jakiś podobny przypadek i prosił bym o jakaś rade co można sprawdzić ? Z góry dziękuje za rady
PS. jak samochód się zagrzeje do 120 stopni to totalnie traci moc, ledwo się ciągnie jak by nie było sterowania geometrią.
Samochód : Skoda Octavia II
Rok. 2010
Silnik 1.6 TDI CAY
Problem jest tego typu że samochód się przegrzewa temperatura dochodzi do 120 stopni jak się jedzie w korkach, Wentylatory włączają przy 95 stopniach 1 bieg drugi bodajże przy 105 jeśli dobrze pamiętam co nic nie zmienia auto się grzeje mimo działających wentylatorów. W sterowniku jeden błąd :
P040100 - Za maly przeplyw spalin w ukladzie recyrkulacji EGR
W blokach pomiarowych sprawdziłem temperaturę płynu chłodzącego różni się że sterownik pokazuje 75stopni a wskazówka na desce 90 i tak stoi dopóki nie osiągnie 105 stopni to się wyrównuje razem ze sterownikiem i idzie ładnie do 120 stopni. Auto normalnie grzeje ciepłym powietrzem w kabinie.
Są dwa czujniki na głowicy oraz za chłodnicą. Jeśli włączy się wentylator nie ważne czy na pierwszym biegu czy na drugim temperatura praktycznie nie spada czyli np. Na głowicy 100 stopni za chłodnicą co powinno być schłodzone 99 stopni (Jak by wentylator i chłodnica nie spełniały swoich funkcji )
Na razie został wymieniony termostat. Sprawdzona uszczelka pod głowicą brak spalin w układzie,
Teraz pytanie do kolegów czy mieliście jakiś podobny przypadek i prosił bym o jakaś rade co można sprawdzić ? Z góry dziękuje za rady
PS. jak samochód się zagrzeje do 120 stopni to totalnie traci moc, ledwo się ciągnie jak by nie było sterowania geometrią.
