• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Skomplikowane drgania samochodu

Jobi

Początkujący
Dołączył
25.11.2020
Postów
15
Punktów
0
Wiek
22
Cześć
Posiadam Nissana Almera N16 1.8 116KM z 2004r.
Od około roku walczę z nieustannymi drganiami samochodu przy prędkościach ponad 130 km/h. Wibracje identyczne na kołach letnich i zimowych (różne felgi). Odczuwalne są głównie na kierownicy, ale także słabiej na reszcie samochodu, jako szybkie ruchy kierownicą w zakresie może 0,5 cm (jakby udar w wiertarce). Odczuwalne także przy dość mocnym hamowaniu z prędkości powyżej 60 km/h. Również przy jeździe na luzie lub wciśniętym sprzęgle.

Do tej pory:
- wielokrotnie wyważałem koła w różnych zakładach
- wymieniłem bijące tarcze z tyłu + klocki (Textar)
- zregenerowałem tylne zaciski hamulcowe (Autofren)
- wymieniłem płyn hamulcowy (przy okazji regeneracji zacisków) (K2 DOT 4)
- wymieniłem zużyte tuleje przednich wahaczy oraz gumy drążka stabilizatora (TRW i Lemforder)
- wymieniłem bijące (krzywo wprasowane) łożysko w prawej przedniej piaście (SKF)
- wyczyściłem wszystkie piasty z rdzy papierem ściernym
- wielokrotnie mierzyłem bicie wszystkich tarcz i piast (tarcze do 6 setek, piasty do 2 setek).

I już brak mi pomysłu. Piasty kręcą się bez oporów (z zamontowanymi półosiami i oddzielnie, w przypadku osi przedniej oczywiście).
Proszę Was o jakąś poradę co jeszcze mogę spróbować.
 

Jobi

Początkujący
Dołączył
25.11.2020
Postów
15
Punktów
0
Wiek
22
byłeś na warsztacie, czy tak po kolei wymieniasz?
Samemu robię, chcę samemu dojść do rozwiązania. Wszystkie wymienione części i tak wymagały wymiany, nie wymieniam sprawnych elementów na łapy capu.
Jeśli Wasze forum nie pomoże to już poddam się i dam mechanikowi.
 

WOODOO

SuperMechanior
Dołączył
25.08.2014
Postów
4981
Punktów
2460
Rano na zimnym silniku daj mu do odciny i tak potrzymaj z 5 minut...:)
To powinno rozwiązać problemy z wibracjami...:)
 

Vicia

SuperMechanior
Dołączył
26.12.2018
Postów
2356
Punktów
570
Wiek
34
Miasto
Centrum Kraju
Toć wywazane były w kilku zakladach co się czepiata chłopaka:D
Ja też bym przyjzalbym się pōłośkom.
Wyjąć je i do tokarza na tokarkę niech je wsadzi w konia i powie czy biju czy nie ...kuzwaaa, łaaa!

P.s napiłbym się ale nie mam co :confused:
 

arni_poznań

Grupa Wsparcia Technicznego
Dołączył
29.11.2010
Postów
10914
Punktów
1969
Wiek
38
Miasto
PZ
Toć wywazane były w kilku zakladach co się czepiata chłopaka:D
Ja też bym przyjzalbym się pōłośkom.
Wyjąć je i do tokarza na tokarkę niech je wsadzi w konia i powie czy biju czy nie ...kuzwaaa, łaaa!

P.s napiłbym się ale nie mam co :confused:
Mój pies jak nie ma co to pije wodę z kałuży :p
 

Jobi

Początkujący
Dołączył
25.11.2020
Postów
15
Punktów
0
Wiek
22
Doczytałem o tych półosiach i zużyty przegub wewnętrzny daje właśnie takie objawy, które występują u mnie. Zapewne przy jego demontażu wyleci olej ze skrzyni, więc zrobię to przy okazji wyciągania silnika i skrzyni z samochodu (i tak miałem to w planach, bo silnik bierze 1L oleju na 100, a skrzynia chyba ma wyjechanie synchronizatory). Wtedy też dam półosie do sprawdzenia czy są proste.
Dziękuję za podpowiedź :)

Ps. Tak, ten samochód dwukrotnie przekroczył już swoją wartość ;)
 

Bartek4x4

Grupa Wsparcia Technicznego
Dołączył
21.02.2016
Postów
3974
Punktów
972
Miasto
Koszęcin
Te 6 setnych bicia na tarczy to trochę sporo. Ja przy 2 setkach (nie po 2 setkach) zaczynam drapać się po głowie
 
Do góry Bottom