• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Skromny Hatchback

Reco

Początkujący
Dołączył
1.07.2023
Postów
5
Punktów
0
Witam serdecznie. Zastanawiam się nad wyborem samochodu najlepiej w hatchbacku, który będzie mi służył na dojazdy do pracy + drobne wyprawy około 200km w jedną stronę, mój budżet to 16k + 4 na jakiś podstawowy serwis, szukam coś z około 2006 roku i fajnie jakby miał okolice 150km bo przesiadam się z 190km Accorda. Szukam czegoś w benzynie na pośrednim wtrysku aby mieć możliwość kupna bądź założenia lpg, jakiś szczególnych wymagań nie mam byle auto było w miarę ekonomiczne i miało dobrą blacharkę.

Aktualnie zdecydowałem się na Opla Astrę H 2.0t 170km bądz jej mocniejszy odpowiednik i kilka oglądałem, ale z 2004 i się wstrzymałem z zakupem aby poszukać coś bliżej 2006/2007, poza tym chciałbym was się zapytać czy są jakieś konkretne różnice w tym modelu czyli Astra H 2.0t 5D w rocznikach 2004-2007.

Oprócz Opla to zastanawiam się nad: Bravo II 1.4t oraz Peugeot 307 2.0 benzyna, czy znacie jeszcze jakieś ciekawe propozycje albo możecie mi doradzić, który z tych 3 modeli byłbym najlepszym wyborem ? Ogólnie mam trochę obawy bo zazwyczaj moja przygoda z Oplem kończyła się ze spawarką i reperaturką, ale nie miałem żadnego opla po 2004 a słyszałem, że Blacharka w nich się poprawiła.

Pozdrawiam
 

Bartek4x4

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.02.2016
Postów
6663
Porady
2
Punktów
1858
Miasto
Koszęcin
Mitsubishi Colt CZT też jest niezły. Jeździ się tym jak gokartem. Edit i bliźniaczy Smart for for. To to już wogole konstrukcyjnie mała rakieta. Ino ceny części. Żona.miala.smarta
. Sprzęgło, termostat jakieś zaciski coś tam jeszcze. 8080 zł poszło w rok
 
Ostatnia edycja:

Pangia

SuperMechanior
Dołączył
12.03.2023
Postów
962
Porady
2
Punktów
199
Wiek
30
Miasto
Rzeszów
Polo 1.9 TDI 130-konne. Na Ibizę nie patrz, wszystko już skatowane. Polo ma nudniejszy wygląd, jest droższe i temu jeszcze coś z tego jeździ. Albo chip do 90-tki.
 

Reco

Początkujący
Dołączył
1.07.2023
Postów
5
Punktów
0
Jakoś do Polówki nie jestem przekonany, miałem IV i rdzewiała mi podobnie jak Accord, który do zbytnio odpornych na korozję nie należy. Wolałbym chyba Leona 1 zamiast tej Polówki.
 

Reco

Początkujący
Dołączył
1.07.2023
Postów
5
Punktów
0
Chciałbym się jeszcze zapytać o opinie na temat poliftowej Megane II, Laguny II z silnikiem 2.0/2.0t. Ostatnio testowałem taką lagunę i mi się dość spodobało, ale się wstrzymałem bo opinie są różne na temat tych ,,królowych lawet"
 

Endrej

Gaduła
Dołączył
21.04.2015
Postów
70
Punktów
10
Wiek
39
Królowa lawet to Laguna II w dieslu a nie benzyna
2,0T to jeden z najlepszych turbobenzyn na rynku z tamtego okresu - F4Rt

tylko nie wiadomo czego szukasz, bo Laguna 2,0T ma spory moment obrotowy 270 Nm i 160 koni turbo
ale jest to klasa średnia więc klasa wyżej niż Bravo czy Astra

i za dużo stereotypów, Opel gnił nie wiadomo jaki Vectra A? Czy Kadett...a rozpatrujesz samochód który powstał 15 lat później...
Tak samo Polo, no nowego auta nie kupisz, trzeba sprawdzić stan blacharki, a co z silnikiem? Blacha to nie wszystko itd.

myślisz że Leon nie gnije? to wszystko czasy Golfa IV te samochody po 20 lat i więcej mają
 

Reco

Początkujący
Dołączył
1.07.2023
Postów
5
Punktów
0
Tak, ale z obserwacji po znajomych i różnych komisach to golf IV akurat najgorzej się trzyma względem Leona i a3. Znajomy ma szrot samochodowy i też mówił, że Leony rzadko przyjeżdżają bez podłogi a golfy bardzo często.
 

rausman

SuperMechanior
Dołączył
31.07.2021
Postów
180
Punktów
26
Mitsubishi Colt CZT też jest niezły. Jeździ się tym jak gokartem. Edit i bliźniaczy Smart for for. To to już wogole konstrukcyjnie mała rakieta. Ino ceny części. Żona.miala.smarta
. Sprzęgło, termostat jakieś zaciski coś tam jeszcze. 8080 zł poszło w rok
Problem jest z 2 biegiem bo kazdy katuje to auto niemilosiernie.

Takie usportowione tico, strach tym jezdzic, ale do miasta sie nadaje.

Noi trzeba miec te 2 k cebulionow w zaapsie na remont turbiny.
 
Do góry Bottom