Dawidek126
SuperMechanior
Witam. Pacjent fiat stilo 1,6 benzyna ze skrzynią c514 5 biegów. Mam drugą skrzynie z silnika 1,2 która posiada 6 biegów. Na innym forum doczytałem że wystarczy przełożyć "dzwoń" skrzyni 5 biegów ej do tej skrzyni 6 biegów. Operacja jest potrzebna gdyż rozrusznik w obu silnikach jest inaczej umiejscowiony. Mam pytania dotyczące tego swapu :
1. czy ktoś już coś takiego zrobił i działało?
2. skrzynie 5 biegów rozbiera się bardzo prosto, czy 6 biegów również idzie tak łatwo?
3. Czy w skrzyni 6 biegów łożyska padają tak często jak w 5 biegówej? (pytam gdyż dużo c514 rozbierałem z uszkodzonym ośkami satelit mechanizmu roznicowego, jak również głośnym łożyskiem przednim wałka sprzegłowego)
4. Czy fabryczny lewarek z linkami od 5biegowej skrzynki obsłuży 6 biegową?
Odrazu zaznaczę ze to prywatny pojazd i raczej forma sprawdzenia co to zmieni jeśli faktycznie daje się takie przeróbki wprowadzić...
5. Czy wystarczy przełożyć dzwoń ale zostawić w nim mechanizm różnicowy od 5 biegów ej skrzynki czy koniecznie przełożyć mechanizm z 6 biegów ej... Nie wiem jakie to przełożenia.
Czy były jakieś łożyska wzmacniane w takich fiatowskich skrzyniach? Pytam, gdyż mam jedną rozebraną w której łożysko przednie wałka sprzęgłowego jest kulkowe a w drugiej widziałem wałeczkowe... Jakaś zmiana konstrukcyjna?
Widzę że nikt się nie bawił w takie przeróbki. W przyszłym tygodniu wezmę skrzynie 6 biegów i ja rozkręcę. Zobaczymy Czy to się uda połączyć z dzwonem skrzyni 5 biegów.
Panowie to może jakaś sugestia jak sprawdzić łożyska wałeczkowe w takich skrzyniach?... Mam umyte wszystkie wałki że skrzyni, łożyska wałeczkowe są umyte suche i jak zakręcę bieżnią zewnętrzna to słyszę hałas, który według mnie wynika z przepychania / stukania wałeczków między sobą... Czy to normalne i łożyska są ok? Konstrukcja podobna do łożysk stozkowych w kołach i nowe też słychać hamasowanje... Jak to z tym jest?
Mam rozebrane 3 skrzynie.
1. 5 biegowa z stilo kombi, przelozenie główne 15/58.
2. 5 biegowa z stilo hb, przełożenie
Główne 15/56.
3. 6 biegowa z stilo hb, przełożenie główne 14/57.
Wszystkie mechanizmy mają odkręcany talerz główny. Czy można bezkarnie zmieniać talerz z jednej skrzynki do drugiej?
Skrzynia złożona, wszystko działa prawidłowo. Jeśli chodzi o różnice rozbierania 5 i 6 biegów-ej to różnica tylko w 6 biegu. Potrzebny ściągacz dwu ramienny, po zdjęciu 6 biegu kolejne etapy jak w 5 biegów ej skrzynce.
1. czy ktoś już coś takiego zrobił i działało?
2. skrzynie 5 biegów rozbiera się bardzo prosto, czy 6 biegów również idzie tak łatwo?
3. Czy w skrzyni 6 biegów łożyska padają tak często jak w 5 biegówej? (pytam gdyż dużo c514 rozbierałem z uszkodzonym ośkami satelit mechanizmu roznicowego, jak również głośnym łożyskiem przednim wałka sprzegłowego)
4. Czy fabryczny lewarek z linkami od 5biegowej skrzynki obsłuży 6 biegową?
Odrazu zaznaczę ze to prywatny pojazd i raczej forma sprawdzenia co to zmieni jeśli faktycznie daje się takie przeróbki wprowadzić...
5. Czy wystarczy przełożyć dzwoń ale zostawić w nim mechanizm różnicowy od 5 biegów ej skrzynki czy koniecznie przełożyć mechanizm z 6 biegów ej... Nie wiem jakie to przełożenia.
Czy były jakieś łożyska wzmacniane w takich fiatowskich skrzyniach? Pytam, gdyż mam jedną rozebraną w której łożysko przednie wałka sprzęgłowego jest kulkowe a w drugiej widziałem wałeczkowe... Jakaś zmiana konstrukcyjna?
Widzę że nikt się nie bawił w takie przeróbki. W przyszłym tygodniu wezmę skrzynie 6 biegów i ja rozkręcę. Zobaczymy Czy to się uda połączyć z dzwonem skrzyni 5 biegów.
Panowie to może jakaś sugestia jak sprawdzić łożyska wałeczkowe w takich skrzyniach?... Mam umyte wszystkie wałki że skrzyni, łożyska wałeczkowe są umyte suche i jak zakręcę bieżnią zewnętrzna to słyszę hałas, który według mnie wynika z przepychania / stukania wałeczków między sobą... Czy to normalne i łożyska są ok? Konstrukcja podobna do łożysk stozkowych w kołach i nowe też słychać hamasowanje... Jak to z tym jest?
Mam rozebrane 3 skrzynie.
1. 5 biegowa z stilo kombi, przelozenie główne 15/58.
2. 5 biegowa z stilo hb, przełożenie
Główne 15/56.
3. 6 biegowa z stilo hb, przełożenie główne 14/57.
Wszystkie mechanizmy mają odkręcany talerz główny. Czy można bezkarnie zmieniać talerz z jednej skrzynki do drugiej?
Skrzynia złożona, wszystko działa prawidłowo. Jeśli chodzi o różnice rozbierania 5 i 6 biegów-ej to różnica tylko w 6 biegu. Potrzebny ściągacz dwu ramienny, po zdjęciu 6 biegu kolejne etapy jak w 5 biegów ej skrzynce.
Ostatnio edytowane przez moderatora: