• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Skrzypiące zawieszenie AUDI A4 B6

andrzejgruz

Bywalec
Dołączył
13.11.2023
Postów
55
Punktów
6
Witam, szukałem po forum jak i na innych forach pomocy i nie znalazłem odpowiedzi, wiec zakładam nowy temat

2 miesiące temu wymieniłem cały przedni wielowachacz + amory i poduszki oraz gumy stabilizatora

zestaw wachaczy był tani, nie będę pisał jaka to firma. Założone, wszystko śmiga, gra.

Po 2 miesiącach, może zrobiłem te 1000 km, całe zawieszenie skrzypi, a dolny wachacz, tzw banan ma luzy na tulei i można go normalnie ręką poruszać na boki.
Auto na progach, nierównościach skrzypi jak stary tapczan. Gdy skręcałem zawieszenie to robiłem to na opuszczonym zawieszeniu, wiec raczej z mojej strony nie było błędu montażu.

Teraz pytanie do was, co robić, co zrobiłem źle?

wywalić w cholere ten tani wielowachacz i kupić coś lepszego np. meyla hd
próbować aplikować olej do sworzni
reklamować to gówno
 

Grzegorz.Józefów

SuperMechanior
Dołączył
31.08.2014
Postów
1247
Porady
1
Punktów
381
Miasto
Józefów
Tanio znaczy drogo,
nie chcesz się przyznać jakiego najtańszego chińczyka założyłeś i mi to lotto ale widzę że informacje od mechaników że te najtańsze oprócz tego że są tanie i nadają się do huty na przetop na puszki do coli są nieprzyswajalne
chłopie jeśli zestaw np.: https://allegro.pl/oferta/zestaw-wa...MIloXMo73ehwMV3wqiAx2pIhs2EAQYBCABEgI5OvD_BwE
to koszt dwóch dobrej firmy wahaczy to sam sobie odpowiedz z czego i jakiej jakości to jest ...
teraz policz koszt gówin.... zestawu + montaż + geometria + drugi droższy zestaw + wymiana + geometria + przestój samochodu
Ale jest jeden plus - śruby będą sie dobrze odkręcać :)

Powtórzę, TANIO znaczy DROGO
 
Ostatnia edycja:

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
4322
Porady
5
Punktów
1262
Teraz pytanie do was, co robić, co zrobiłem źle?

odpowiedź:

zestaw wachaczy był tani, nie będę pisał jaka to firma.

próbować aplikować olej do sworzni
reklamować to gówno

odpuść sobie jedno i drugi. niestety, ale szkoda nerwów. olej może zadziała na moment, albo wcale. a reklamacja będzie odrzucona z powodu złego montażu. jak nie masz rachunku z autoryzowanego serwisu na wymianę elementów to też zapomnij...
 

matus1014

SuperMechanior
Dołączył
14.02.2019
Postów
867
Punktów
160
Wiek
27
Witam, szukałem po forum jak i na innych forach pomocy i nie znalazłem odpowiedzi, wiec zakładam nowy temat

2 miesiące temu wymieniłem cały przedni wielowachacz + amory i poduszki oraz gumy stabilizatora

zestaw wachaczy był tani, nie będę pisał jaka to firma. Założone, wszystko śmiga, gra.

Po 2 miesiącach, może zrobiłem te 1000 km, całe zawieszenie skrzypi, a dolny wachacz, tzw banan ma luzy na tulei i można go normalnie ręką poruszać na boki.
Auto na progach, nierównościach skrzypi jak stary tapczan. Gdy skręcałem zawieszenie to robiłem to na opuszczonym zawieszeniu, wiec raczej z mojej strony nie było błędu montażu.

Teraz pytanie do was, co robić, co zrobiłem źle?

wywalić w cholere ten tani wielowachacz i kupić coś lepszego np. meyla hd
próbować aplikować olej do sworzni
reklamować to gówno
Tylne tuleje w bananie są olejowe i mają mieć taki luz na boki. A skrzypią Ci sworznie bo kupiłeś gówno pewnie mastersporta albo jeszcze coś gorszego . Ewentualnie dałeś dupy przy montażu gum na stabilizator ale tutaj nie podpowiem pogłówkować trzeba trochę to sam dojdziesz .
 

andrzejgruz

Bywalec
Dołączył
13.11.2023
Postów
55
Punktów
6
Oj tak Panowie dałem, człowiek uczy się na błędach. Będę kupować inny zestaw z meyla hd wiec mam nadzieje że będzie dobrze.
Ogólnie całe zawieszenie skręcane z momentami z internetu.

Jeśli np. kupie zestaw z meyla hd, dobić ewentualnie smaru do sworzni?

nie chcesz się przyznać jakiego najtańszego chińczyka założyłeś
a wiesz przyznam się, master sport. Może innych to uchroni przed założeniem tego gówna. Lecz tutaj oprócz kierowania sie ceną, kierowałem się też opinią moich kilku znajomych co mają to założone i mają spokój po X latach.


Ewentualnie dałeś dupy przy montażu gum na stabilizator ale tutaj nie podpowiem pogłówkować trzeba trochę to sam dojdziesz .
Co mogłem zrobić tam źle?
 

matus1014

SuperMechanior
Dołączył
14.02.2019
Postów
867
Punktów
160
Wiek
27
Oj tak Panowie dałem, człowiek uczy się na błędach. Będę kupować inny zestaw z meyla hd wiec mam nadzieje że będzie dobrze.
Ogólnie całe zawieszenie skręcane z momentami z internetu.

Jeśli np. kupie zestaw z meyla hd, dobić ewentualnie smaru do sworzni?


a wiesz przyznam się, master sport. Może innych to uchroni przed założeniem tego gówna. Lecz tutaj oprócz kierowania sie ceną, kierowałem się też opinią moich kilku znajomych co mają to założone i mają spokój po X latach.



Co mogłem zrobić tam źle?
Dałem Ci jak na tacy praktycznie rozwiązanie jak to mówią masz łeb i chuj to kombinuj.
 

turbokrzychu

SuperMechanior
Dołączył
24.05.2014
Postów
455
Punktów
109
Pamiętam kiedyś klient sobie kupił zestaw werteila do paseratti i jak wyjeżdżałem na próbę to pękł wahacz na sworzniu i sworzeń wypadł razem z kulą
 

andrzejgruz

Bywalec
Dołączył
13.11.2023
Postów
55
Punktów
6
Sprawdziłem jeszcze gumy stabilizatora, powiem więcej nasmarowałem je smarem silikonowym, skręciłem wszystko, ale niestety skrzypienie dalej jest, więc prawdopodobnie w najbliższym czasie będę montować nowe zawieszenie, bo nic innego już nie wymyśle ;/
 

matus1014

SuperMechanior
Dołączył
14.02.2019
Postów
867
Punktów
160
Wiek
27
Sprawdziłem jeszcze gumy stabilizatora, powiem więcej nasmarowałem je smarem silikonowym, skręciłem wszystko, ale niestety skrzypienie dalej jest, więc prawdopodobnie w najbliższym czasie będę montować nowe zawieszenie, bo nic innego już nie wymyśle ;/
Jednak nie gumy , to zostają Ci wachacze , ewentualnie może to łączniki tak skrzypią chociaż w grupie VW jeszcze mi się nie zdarzyło żeby ten typ łącznika skrzypiał. Jest jeszcze coś co może skrzypiec mianowicie zatarty drążek albo końcówka.
 

andrzejgruz

Bywalec
Dołączył
13.11.2023
Postów
55
Punktów
6
Jest jeszcze coś co może skrzypiec mianowicie zatarty drążek albo końcówka.
Razem z zawieszeniem wymieniałem również drążek i końcówkę. Przez kilkanaście km po zamontowaniu całego zawieszenia był spokój, a potem zaczeło się skrzypienie :/
Filmik jak to skrzypi, po wjechaniu na próg zwalniający :/ sorki ze kluczyki tak dzwonią

 

matus1014

SuperMechanior
Dołączył
14.02.2019
Postów
867
Punktów
160
Wiek
27
Nic poza kluczami nie słyszę . Przejedź się ale odepnij te klucze najpierw . Mimo wszystko może być końcówka miałem już setki takich przypadków.
 

Grzegorz.Józefów

SuperMechanior
Dołączył
31.08.2014
Postów
1247
Porady
1
Punktów
381
Miasto
Józefów
Tutaj łapcie kolejny filmik


a jutro sprawdzę końcówki.
Widzę że masz czasu w nadmiarze na szukanie skrzypaczka, ok Twój czas ale uwierz mi nawet jak znajdziesz i wymienisz winowajcę to przy chińczykowym mastersportcie za parę dni zacznie następny dawać o sobie znać ;)
Uparcie większość tu tłumaczy że te zestawy nadają się od razu po kupnie do huty ale Ty uparcie chcesz znaleźć winowajcę zagłuszacza radia i chyba nakrzyczysz na niego ;) bo co innego Ci pozostaje ;)
 

andrzejgruz

Bywalec
Dołączył
13.11.2023
Postów
55
Punktów
6
Widzę że masz czasu w nadmiarze na szukanie skrzypaczka, ok Twój czas ale uwierz mi nawet jak znajdziesz i wymienisz winowajcę to przy chińczykowym mastersportcie za parę dni zacznie następny dawać o sobie znać ;)
Uparcie większość tu tłumaczy że te zestawy nadają się od razu po kupnie do huty ale Ty uparcie chcesz znaleźć winowajcę zagłuszacza radia i chyba nakrzyczysz na niego ;) bo co innego Ci pozostaje ;)
Będę i tak montować meyla hd prawdopodobnie. Ale mnie to ciekawi co tak skrzypi , sworzen, guma, czy gupi odboj od amora
 

Ursusraketa

SuperMechanior
Dołączył
20.09.2018
Postów
411
Punktów
76
Na takim zawieszeniu skrzypią zazwyczaj dolne sworznie . Jak do wywalenia to zrób otworek w gumie wpuść olej i sprawdzisz. Kiedyś w swoim passacie przerobiłem takie zawieszenie na kalamitki .Jak nowe były raz przesmarowane to wytrzymało do końca
 

matus1014

SuperMechanior
Dołączył
14.02.2019
Postów
867
Punktów
160
Wiek
27
Na takim zawieszeniu skrzypią zazwyczaj dolne sworznie . Jak do wywalenia to zrób otworek w gumie wpuść olej i sprawdzisz. Kiedyś w swoim passacie przerobiłem takie zawieszenie na kalamitki .Jak nowe były raz przesmarowane to wytrzymało do końca
Dużo nie trzeba wiertło 4mm i ogień
 

andrzejgruz

Bywalec
Dołączył
13.11.2023
Postów
55
Punktów
6
Byłem u znajomego mechanika, popatrzył na to i od dolnego wachacza banana za bardzo przylegała blacha od sanek, wygiął ją i jest troche ciszej, ale pojade jeszcze autem na trzepaki i zobacze jak to wygląda, jak pracuje, znajomy mówił że mogą być już w słabej kondycji tuleji od sanek.

On sam mi powiedział, że miał wiele przypadków z takim zawieszeniem, że też skrzypiało i to było najtańszy zamiennik, albo najdroższy np. lemforder, nw czy to jest spowodowane a montował wiele takich zawierzeń.

Na trzepaki i zobaczę co tam się dzieje. Jeszcze również zauważyłem, że z prawej strony, nie zawsze, ale puka na np. progu zwalniającym
 

andrzejgruz

Bywalec
Dołączył
13.11.2023
Postów
55
Punktów
6
Czytam tak różne fora i ludzie polecają również oprócz Meyla hd, polecają FEBI, TRW lub nawet regum czy ktoś miał z tym styczność? :)
 
Ostatnia edycja:

matus1014

SuperMechanior
Dołączył
14.02.2019
Postów
867
Punktów
160
Wiek
27
Czytam tak różne fora i ludzie polecają również oprócz Meyla hd, polecają FEBI, TRW lub nawet regum czy ktoś miał z tym styczność? :)
Ja zakładam tylko meyle HD nic innego ,jak japoniec to jeszcze są japońskie firmy chyba 77
 
Do góry Bottom