1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

smart 0,6 dymi po remoncie

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika Baniel, 28-10 20.

  1. Baniel

    Baniel Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    26-01 16
    Postów:
    124
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Olsztyn
    Rozkładam juz rece co z tym silnikiem
    smart 450, silnik 600 turbo, typowa usterka, wypalony zawór.
    Remont kapitalny, zrobiony dół i góra - głowica, planowanie, docieranie zaworów, nowe uszczelniacze itp. typowo. Turbina w stanie idealnym, sucha, brak oleju w dolocie a mimo to dymi na biało.
    Oczywiscie ciśnienia pomierzone i fabryczne, odma drozna.
    Gdze szukac problemu bo juz nie mam pomyslu...
     
  2. Psikuta1994

    Psikuta1994 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-05 20
    Postów:
    300
    Docenione treści:
    44
    Nie ucieka płynu chłodzącego? Moze byc że uszczelka pod głowicą choć nowa to ma wadę i przepuszcza.
     
  3. diagnostawawa

    diagnostawawa Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-07 15
    Postów:
    738
    Docenione treści:
    114
    Miasto:
    Warszawa
    Dół zrobiony czyli co zrobiono?
     
  4. Bartek4x4

    Bartek4x4 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    3 925
    Docenione treści:
    939
    Miasto:
    Lubliniec
    Dół?
    Zaraz idę pod prysznic to se zrobię dół
     
  5. Baniel

    Baniel Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    26-01 16
    Postów:
    124
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Olsztyn
    a ja odpowiem, dół czyli pierścienie, panewki, pomierzony.
     
    Kjtechosk lubi to.
  6. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    10 700
    Docenione treści:
    1 908
    Miasto:
    PZ
    Czyli masz odpowiedź dlaczego dymi
     
  7. Baniel

    Baniel Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    26-01 16
    Postów:
    124
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Olsztyn
    No właśnie nie bardzo, skoro trzyma ciśnienie,olejem zalane cylindry i olej nie schodzi
     
  8. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    10 700
    Docenione treści:
    1 908
    Miasto:
    PZ
    Cylindrów nie zalewa się olejem tylko naftą albo ropą
     
  9. diagnostawawa

    diagnostawawa Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-07 15
    Postów:
    738
    Docenione treści:
    114
    Miasto:
    Warszawa
    wymianę pierścieni mogę zrobić tylko u znajomego , który jest poinformowany o tym, że może to nic nie dać i nie będzie sobie rościł napraw gwarancyjnych :D
    zastanawia mnie tylko dlaczego dymi na biało ? przy pierścieniach raczej na niebiesko powinien walić.
     
  10. elektryk1234

    elektryk1234 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    4-11 19
    Postów:
    369
    Docenione treści:
    28
    Jakiego zapachu są te spaliny?
     
  11. Pawel23

    Pawel23 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    7-03 18
    Postów:
    117
    Docenione treści:
    15
    Miasto:
    Wolomin
    Zmierz kompresję zobaczysz i ocenisz jak Ci remont wyszedl
     
  12. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    10 700
    Docenione treści:
    1 908
    Miasto:
    PZ
    Pomiar kompresji nie zawsze jest miarodajny, bo na tłokach masz nie tylko pierścienie kompresyjne
     
  13. GSS-Daniel

    GSS-Daniel Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-06 12
    Postów:
    1 708
    Docenione treści:
    307
    Miasto:
    Busko
    Robiłem to główno kiedyś, wszystko wymieniłem i dalej kopcił. Po wymianie tłoków problem ustąpił.
     
  14. Bartek4x4

    Bartek4x4 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    3 925
    Docenione treści:
    939
    Miasto:
    Lubliniec
  15. Bartek4x4

    Bartek4x4 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    3 925
    Docenione treści:
    939
    Miasto:
    Lubliniec
    A głowice masz szczelna. Na filmiku Smart 1.5 d. Kopcił jak parowóz
     
  16. Baniel

    Baniel Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    26-01 16
    Postów:
    124
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Olsztyn
    Głowica szczelna, sprawdzana. Kompresja fabryczna.
     
  17. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    10 700
    Docenione treści:
    1 908
    Miasto:
    PZ
     
  18. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    2 489
    Docenione treści:
    621
    Miasto:
    Gdańsk
    Pcha przez pierścienie. Nic innego nie może byc. Jakie owalizacje, jakie luzy tłok cylinder. Jakie luzy na zamkach pierścieni. Czy nie wytelepane kanalki w tłokach. To pytania które należy sobie zadać.
     
    arni_poznań lubi to.
  19. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    10 700
    Docenione treści:
    1 908
    Miasto:
    PZ
    Teraz trochę za późno na takie pytania :D to się sprawdza jak jest wszystko zdemontowane, ja bym w takiej sytuacji nalał doktorka aby sprawdzić moją tezę
     
  20. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    2 489
    Docenione treści:
    621
    Miasto:
    Gdańsk
    słuchaj spoko. ja dziś zatarłem silnik klienta który sam sobie silnik poskładał. przywiózł, że odpalił i zgasł no i że w głowicy coś puka. Okazało się, że aparat zapłonowy przestawiony. W głowicy szklanki sobie stukały. popracował kilka minut, delikatnie podgazowywany, podczas jednej z takich przygazówek zapiszczał i stanął na dębowo. Oczywiście klient twierdzi, że poskładany zgodnie ze sztuką, pomierzony no ale.... coś się zepsuło...

    silnik to audi 3b 2.2 20v turbo....