1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Sorento-skrzynia rozdzielcza, reduktor

Dyskusja w 'Układ napędowy' rozpoczęta przez użytkownika DrCars, 28-09 16.

  1. DrCars

    DrCars Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    19-02 12
    Postów:
    211
    Docenione treści:
    15
    Miasto:
    Suwałki
    W czasie jazdy na wprost i podczas skręcania.

    Jest to automat. Na desce jest przełącznik "auto/low". Normalna jazda jest na "auto". Na "low" włącza się reduktor.
     
  2. eltechsam

    eltechsam Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    21-01 15
    Postów:
    5 301
    Docenione treści:
    1 266
    Miasto:
    Wysoka
    Tam nie ma centralnego dyferencjału, przód jest dopinany sprzęgłem wielopłytkowym sterowanym sterownikiem napędu 4x4.
    Bez różnicy prędkości wałów napędowych napęd na przód nie powinien być raczej dołączony, czyli przód ma być niedopięty, jak do jazdy po asfalcie.
    Coś tu mi nie pasuje... że na wprost też trzaska...
     
    DrCars lubi to.
  3. DrCars

    DrCars Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    19-02 12
    Postów:
    211
    Docenione treści:
    15
    Miasto:
    Suwałki
    Racja bihor. Najbardziej podchodzi mi różnica przełożenia na przednim i tylnym moście.
     
  4. eltechsam

    eltechsam Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    21-01 15
    Postów:
    5 301
    Docenione treści:
    1 266
    Miasto:
    Wysoka
    Tak wygląda tylko co za super mechanik by tak deferencjały dobrał... na sztukę... :p
    Na głupią próbę odepnij czujnik prędkości przedniego wału napędowego i potestuj co się dzieje...
    Można drugi test zrobić: auto na podnośnik, włączyć bieg i przy dużej prędkości sprawdzać prędkość poszczególnych kół widzianych przez układ ABS...
     
  5. DrCars

    DrCars Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    19-02 12
    Postów:
    211
    Docenione treści:
    15
    Miasto:
    Suwałki
    Tu nie ma sprawy super mechanika. To auto od handlarza. Podejrzewam, że przyszykowany aby poszedłatwiej. Kupujący szukał czegoś z napędem na 4 koła plus automatyczna skrzynia biegów.
    Co do czujnika prędkości przedniego wału to muszę go poszukać.
    Co do ABS-u wyłączałem go całkowicie przez wyjęcie bezpiecznika. Objawy te same. Ale test prędkości kół jutro zrobię.
     
  6. eltechsam

    eltechsam Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    21-01 15
    Postów:
    5 301
    Docenione treści:
    1 266
    Miasto:
    Wysoka
    Nie chodzi o wyłączenie ABS-u tylko odczyt przez jego czujniki czy prędkości kół są jednakowe czy nie- na podnośniku.
    Jak przód będzie miał inne a tył inne to sprawa różnych przełożeń mostów. No super mechanik handlarza coś przekładał- na sztukę...
     
  7. DrCars

    DrCars Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    19-02 12
    Postów:
    211
    Docenione treści:
    15
    Miasto:
    Suwałki
    Ja rozumiem o co chodzi. Piszę tylko co dziś przez kilka chwil zrobiłem. Jutro dalszą walka.
     
  8. eltechsam

    eltechsam Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    21-01 15
    Postów:
    5 301
    Docenione treści:
    1 266
    Miasto:
    Wysoka
    Powodzenia bo przeciwnik wymagający, Melduj o postępach...
     
  9. DrCars

    DrCars Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    19-02 12
    Postów:
    211
    Docenione treści:
    15
    Miasto:
    Suwałki
    Do jutra.
     
  10. scyzoryk

    scyzoryk Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    26-10 14
    Postów:
    298
    Docenione treści:
    42
    Miasto:
    Grajewo
    I jak autko naprawione?
     
  11. DrCars

    DrCars Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    19-02 12
    Postów:
    211
    Docenione treści:
    15
    Miasto:
    Suwałki
    Klient zalatany. Jesteśmy umówieni na montaż wału w tym tygodniu. Wszystko wyjdzie w praniu. Dam znać.
     
  12. DrCars

    DrCars Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    19-02 12
    Postów:
    211
    Docenione treści:
    15
    Miasto:
    Suwałki
    No a więc wracam do tematu. Okazała się rozwalona skrzynia rozdzielcza. Sporo zniszczeń wewnątrz. Z dwóch złożona jedna. Pracuje pięknie. Ale jest kolejny problem. Na śniegu mało wyczuwalne ale prędkość na przednich kołach wynosi 22km/h przy 16km/h na tylnej osi. Przy wjechaniu na mokry asfalt wyczuwalne jest hamowanie. Macie jakieś możliwości sprawdzenia przełożeń na mostach? Jakie powinny być?
     
  13. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    1 034
    Docenione treści:
    142
    Miasto:
    Gdańsk
    nie chodzi o sprawdzenie jakie powinny być a o to czy mają identyczne przełożenia. zrób 10 obrotów wałem a i licz ile obrotów zwobią koła. będziesz wiedział czy przełożenia są identyczne. Identyczne usterki mają bmw x3/x5.
     
  14. DrCars

    DrCars Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    19-02 12
    Postów:
    211
    Docenione treści:
    15
    Miasto:
    Suwałki
    Już wyjaśnione. Przedni most miał przełożenie 3.333 a tylni 4.181. Wymienione, skrzynia rozdzielcza naprawiona i wał wstawiony. Śmiga.