• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Spalanie stukowe po tulejowaniu bloku Mazda 3 MPS

Mazda3MPS

Początkujący
Dołączył
8.03.2021
Postów
5
Punktów
0
Witam, proszę o pomoc. Mam problem z Mazda 3 MPS 2.3 turbo. kilka miesięcy temu podjąłem się remontu tego silnika. blok został wy tulejowany, głowica wyremontowana, tłoki i korby zostały oryginalne lecz były mierzone i trzymały standard. w korbach wymieniono tylko panewki na sworzniach. wał został tylko wypolerowany a wiec panewki korbowodowe i główne były założone std. wszystko złożone z dużą pieczołowitością. silnik po złożeniu odpalony bez problemu. po dotarciu silnika przy próbie agresywniejszego przyspieszania poczułem szarpanie, falowanie ogólnie brak mocy w zakresie 1500/3200 obr ale zaraz po przekroczeniu 3200 szarpanie ustaje i auto odzyskuje moc i już do końca idzie równo i bez stuków. problem też nie występuje podczas łagodnego przyspieszania jeśli delikatnie rozpędzam auto w zakresie 1500/3200 wszystko jest okej a na logach dynamicznych czujnik stuku milczy. Ja i kilku mechaników którzy już próbowali coś zrobić z tym autem nie słyszeli żadnych stuków ani na wolnych obrotach ani podczas jazdy, jeden nawet podpiął się specjalnymi słuchawkami pod mój czujnik stuku przykręcony do bloku i osłuchiwał auto podczas jazdy z drugim czujnikiem wpiętym w wiązkę ale podwieszonym na wężach od chłodnicy i auto przestało szarpać przyspieszało wzorowo a mechanik stwierdził że nic tam nie stuka. po remoncie zregenerowałem jeszcze wtryski, zmieniałem kilka razy świece na inne, cewki tak samo, sonda lambda nr 1 podmieniona lecz tez na używaną i nic to nie zmieniło. rozrząd ustawiany kilka razy koło vvt ustawiane w kilku pozycjach i dalej nic :/ ostatnio może to był przełom bo oświecił sie czek który wskazał na sonde regulacyjna nr1. może iść w tym kierunku ? proszę o pomoc, jakieś sugestie, podpowiedzi. przepraszam za lakoniczny opis problemu ale lepiej tego nie umie opisać. z góry dzieki i pozdrawiam.
 

Radmor

SuperMechanior
Dołączył
21.03.2019
Postów
1219
Punktów
353
Dużo napisałeś o silniku i osprzęcie ...natomiast nawet przecinkiem nie wspomniałeś o Turbie ..wiec może należałoby pójść właśnie ta drogą ... !?
 

Mazda3MPS

Początkujący
Dołączył
8.03.2021
Postów
5
Punktów
0
Sory jakoś nie pomyślałem żeby o nim wspomnieć. turbo było regenerowane ok 15tys km temu, wiec zakładam że nie tam leży problem. Auto nie kopci i nie zauważyłem jakiś niepokojących objawów ze strony turbo ale tez myślałem o nim wcześniej bo tak jak wspomniałem problem pojawia sie głównie podczas mocniejszego dodania gazu z dołu obrotów i kiedy zegar doładowania zaczyna juz pokazywać doładowanie. tylko przed remontem z turbo sie nic nie działo i szarpania też nie było.
a na co mogę zwrócić uwagę przy turbo, co diagnozować ?
 

Pawel23

SuperMechanior
Dołączył
7.03.2018
Postów
333
Punktów
54
Wiek
28
Miasto
Wołomin
A przypadkiem nie doprezyles za mocno silnika przy tulejowaniu? Nie odbiegles za mocno od standardow
Automatyczne połączenie postów:

Może brakuje mu paliwa po prostu
 

Zimoon

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
28.02.2015
Postów
2608
Punktów
667
Wiek
41
Miasto
Gdańsk
poprawcie mapę paliwową, zweryfikujcie afr.
 

Mazda3MPS

Początkujący
Dołączył
8.03.2021
Postów
5
Punktów
0
Hmmmm.... O czymś nie wspomniales
co masz na myśli ??
Automatyczne połączenie postów:

A przypadkiem nie doprezyles za mocno silnika przy tulejowaniu? Nie odbiegles za mocno od standardow
Automatyczne połączenie postów:

Może brakuje mu paliwa po prostu
kurde firma gdzie robiłem remont bloku i głowicy miała wstawić tuleje o oryginalnej średnicy, pierścienie dałem nowe oem mazda a tłoki zostały bez zmian. po złożeniu kompresja wyszła równo na każdym po 11,5 ale szlif bloku i głowicy mogły zrobić różnice tylko czy aż taka ? jak to sprawdzić ?
Automatyczne połączenie postów:

poprawcie mapę paliwową, zweryfikujcie afr.
właśnie zastanawiałem sie czy jakiś stroiciel nie opanował by tego w komputerze. myślisz ze jest to do opanowania ??
 
Ostatnia edycja:

Ernesto13

Gaduła
Dołączył
28.08.2016
Postów
88
Punktów
4
Wiek
29
Miasto
Bydgoszcz
Skoro blok ma nowe tuleje to był planowany, głowica też, pytanie ile razy. Jeśli jest za duży stopień sprężania to może powodować samozapłon. Może źle dobrana uszczelka pod głowicę.
 

Mazda3MPS

Początkujący
Dołączył
8.03.2021
Postów
5
Punktów
0
silnik był otwierany pierwszy raz własnie prze zemnie wiec i głowica była planowana pierwszy raz, blok tak jak mówisz po tulejowaniu miał szlif. chciałem dać jakaś grubsza uszczelkę pod głowice ale nie ma takiej wg tylko oryginalny wymiar :/ a co do tego ze mógł sie zmienić stopień sprężania nie zaprzeczam ale wiem ze zabieg tulejowania tego bloku to akurat powszechna sprawa, lecz potem ludzie normalnie na tym jeżdżą i nie maja tego problemu co u mnie.
 

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
11323
Punktów
2074
Wiek
38
Miasto
PZ
silnik był otwierany pierwszy raz własnie prze zemnie wiec i głowica była planowana pierwszy raz, blok tak jak mówisz po tulejowaniu miał szlif. chciałem dać jakaś grubsza uszczelkę pod głowice ale nie ma takiej wg tylko oryginalny wymiar :/ a co do tego ze mógł sie zmienić stopień sprężania nie zaprzeczam ale wiem ze zabieg tulejowania tego bloku to akurat powszechna sprawa, lecz potem ludzie normalnie na tym jeżdżą i nie maja tego problemu co u mnie.
To spalanie stykowe jest tylko na zimnym silniku?
 

nanab

SuperMechanior
Dołączył
25.09.2020
Postów
276
Punktów
70
Wiek
29
Miasto
Bydgoszcz
Czujnik stukowy na 100% sprawny i zamontowany poprawnie?
 

Mazda3MPS

Początkujący
Dołączył
8.03.2021
Postów
5
Punktów
0
To spalanie stykowe jest tylko na zimnym silniku?
na zimnym i na ciepłym bez znaczenia
Automatyczne połączenie postów:

Czujnik stukowy na 100% sprawny i zamontowany poprawnie?
czujnik który podmieniałem nie był nowy lecz oryginał z tego samego silnika, wizualnie nie wyglądał na uszkodzony. dokręcony myślę ze dobrze z momentem 22 nm. a co do sprawności czujnika raczej nie wydaje mi sie zeby oba były uszkodzone w ten sam sposób i dawały ten sam efekt.
 
Ostatnia edycja:

Szczepan119

SuperMechanior
Dołączył
6.09.2015
Postów
178
Punktów
13
Wiek
25
A korekta długo i krótkoterminowa ile %? W tym zakresie obrotów kiedy się to dzieje to podskakuje czy wyglada Ok?
 

samspec13

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
3.01.2014
Postów
6421
Punktów
622
Miasto
europolonia
Spalanie stukowe powoduje zbyt wysoki stopień sprężania jak już wspomniano , liczba oktanowa paliwa , cetanowa lub przestawiony kąt zapłonu , rzadko czujnik stukowy lub inne . Ewentualnie rozjechana mapa steru .
 
Do góry Bottom