1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

sprawdzanie szczelności klimy azotem

Dyskusja w 'Ogrzewanie/klimatyzacja' rozpoczęta przez użytkownika mario1971, 28-03 14.

  1. mario1971

    mario1971 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    11-03 14
    Postów:
    49
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    ściana wschodnia
    Witam wszystkich mam pytanie na temat spr klimy azotem jaka jest procedura jakie ciśnienie trzeba podać na poszczególne układy i jaki jest potrzebny reduktor czy może być tlenowy jeśli nie to jaki , i na ile ten sposób jest skuteczny, z góry dziękuję.
     
  2. fructon

    fructon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    26-04 12
    Postów:
    1 687
    Docenione treści:
    563
    Miasto:
    Kraków
    Adres strony:
    Różnie to bywa ale nie przekraczam 20 bar podczas sprawdzania, co do skutecznosci to nie ma reguły w jednych sie sprawdza a w innych pomaga kontrast UV i lampa ,trzeba po prostu nabrać praktyki.Reduktor tlenowy ma chyba o połowe niższe cisnienie zredukowane i nie nadaje sie do azotu.
     
    Ostatnio edytowano: 28-03 14
  3. mario1971

    mario1971 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    11-03 14
    Postów:
    49
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    ściana wschodnia
    Podpowiedz mi kolego sprawdzasz dwa obwody wysokie i niskie ciśnienie czy tylko jedno z nich i bez znaczenia które i przez jaki czas podtrzymujesz to ciśnienie,oraz co dalej z azotem z układu,sory za tak proste pytania ale nigdy nie sprawdzałem szczelności pod azotem i w tym sezonie przymierzam się z tą metodą zapoznać i spróbować, a ja nie należę do tych co wszystko wiedzą lepiej , wychodzę z założenia, że człowiek uczy się całe życie , z góry dzięki może kiedyś i ja będę miał okazję na rewanż.
     
  4. rch11

    rch11 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    7-07 13
    Postów:
    2 426
    Docenione treści:
    572
    Miasto:
    NS
    W normalnie działającej klimie jest w lecie (25st. i więcej) od 12-15(20) bar i muszą rurki to utrzymać, kompresor wyłącza się awaryjnie przy ok. 25bar więc zobacz jakie ma być ciśnienie do sprawdzania.Ale w praktyce czasem wystarczy 10bar i znajdziesz wyciek(nie piszę o mega dziurze)
     
  5. fructon

    fructon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    26-04 12
    Postów:
    1 687
    Docenione treści:
    563
    Miasto:
    Kraków
    Adres strony:
    Sprawdzam dwa obwody czas tej operacji jest różny nawet kilka godzin a azot ląduje póżniej w ziemskiej atmosferze
     
  6. trebor70

    trebor70 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    13-07 11
    Postów:
    3 219
    Docenione treści:
    392
    Miasto:
    lubelskie
    Azotu w naszej atmosferze jest ok 80% więc można go tam wypuszczać i nim sprawdzać, myślę że do 10 bar nie więcej a wpuścisz po stronie wysokiego ciśnienia i tak przejdzie na niskie, dlatgo nie powinno sie więcej ładować.
     
    arni_poznań i shrek lubią to.
  7. shrek

    shrek Moderator Car Audio Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    6-11 11
    Postów:
    3 296
    Docenione treści:
    1 278
    Miasto:
    Pyrlandia
    Adres strony:
    Max 15 ale nabijam 10 wystarczy by ocenić sytuacje . ;)
     
  8. obser

    obser Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    18-02 13
    Postów:
    96
    Docenione treści:
    9
    Miasto:
    Inowrocław
    Układ jest zaprojektowany, aby załączaniem sprężarki regulował czujnik ciśnienia. Czujnik ma stany 1. 2,4 bar włączenie (1,2 bar wyłączenie, 2. 16 bar właczenie drugiego biegu wentylatora. 3. 32 bar wyłączenie sprężarki z powodu za wysokiego ciśnienia. Są to standardowe parametry czujników. Więc układ jest zaprojektowany na ponad 32 bar, więc jak gdzieś czytałem, że w niektórych samochodach wyskakują zaworki przy 8 barach to śmiech. Warto zacząć sprawdzanie od małych ciśnień, bo niektóre nieszczelności duże ciśnienie doszczelni. Przykład, uciekł czynnik Klientowi po 1 godzinie. Podałem HP 29 bar, wszystko szczelne. Całe szczęście, ze zacząłem mieszać w wężach i dwa skrzyżowane węże byłe przetare z dużymi dziurami, ale przy tym ciśnieniu się złaczyłe tymi nieszczelnościami i zrobiłem szczelność. Przy paru barach by gwizdało. A nabijam Testo 550 po 2 stronach.
     
  9. dimitriew

    dimitriew Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    16-06 11
    Postów:
    962
    Docenione treści:
    340
    Miasto:
    Radom
    Sprawdzanie szczelności układu za pomocą azotu powinno się przeprowadzać prz ciśnieniu 9-10 bar. Ponieważ:
    # podczas spoczynku ciśnienie LP jest wyższe niż podczas pracy.
    Jak wiadomo parownik do najmocnieszych nie należy. Wiec dawanie w opór ciśnienia spowoduję pojawienie się źródła nieszczelności.
    # zawór elektromagnetyczy odpowiedzialny za wydatek kompresora może ulec uszkodzeniu. Będzie się zacinać co w przyszłości doprowadzi do uszkodzenia sprzęgła zrywalnego.

    Tak wię jak chcemy szybszej metody to zostaję hydrogen.
     
  10. pawcar

    pawcar Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-02 17
    Postów:
    376
    Docenione treści:
    77
    Miasto:
    Zielona Góra
    Ja znowu slyszalem ze 5 bar max azotem ...wpuszczanym przez port hp.
    Manometry podlaczone pod hp i lp. Wtedy powinny sie obie strony wyrowmac i patrzymy na spadek ewentualny. Do tego mydlanka w butelce i sprawdzamy tak szczelnosc...
     
  11. dimitriew

    dimitriew Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    16-06 11
    Postów:
    962
    Docenione treści:
    340
    Miasto:
    Radom
    Ma ktoś stację z przyłaczem na azot? Jest napisane max 9 bar. Na opakowaniach zaworów do kompresora jest info sprawdzać szczelność 9 bar.
     
  12. szahray

    szahray Nowy

    Offline
    Dołączył:
    8-08 18
    Postów:
    3
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Skierniewice
    20bar na 1 godzinę jeśli auto wpada z trasy.
    20bar na 1 godzinę jeśli zlikwidowaliśmy wyciek
    20bar na 1 godzinę jeśli po montażu elementu
    itd.
    układ powyżej 1kg w zależności od liczby zaworów rozprężnych 1min-4 5min-10 itd co 5min aż do 25bar.

    Wszystko zależy od tego czy zestaw manualny czy cyfrowy
     
    Ostatnio edytowano: 8-08 18
  13. obser

    obser Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    18-02 13
    Postów:
    96
    Docenione treści:
    9
    Miasto:
    Inowrocław
    A z jaką dokładnością mierzysz wartość ubytku, lub brak ubytku ciśnienia po tych 20 min?
     
  14. szahray

    szahray Nowy

    Offline
    Dołączył:
    8-08 18
    Postów:
    3
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Skierniewice
    20barów
     
  15. pawcar

    pawcar Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-02 17
    Postów:
    376
    Docenione treści:
    77
    Miasto:
    Zielona Góra
    Dzisiaj poskladalem butle i reduktor z przejsciowka na 1/4 cala. Do tego chinskie manometry. Calosc wyszla jakies 800 zl z butla 8 l azotu.

    Na pierwszy ogien poszedl moj prywatny. Klima byla nabita chyba w fabryce a pozniej to juz tylko dobili 5 lat temu. 3 dni chodzila i pusto. Nabilem 5 bar zaworem hp, psikalem woda z mydlem gdzie sie da ... i nic, nastepnie 10 bar i znowu nic. myjka w ruch, umylem silnik, pod sprezarka czarna od brudu z olejem ze wspomagania. Po tej akcji zrobilo sie czysto i wyszlo ze korpus sprezarki puszcza i to konkretnie. Bąble az milo ...
     

    Załączone pliki:

  16. obser

    obser Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    18-02 13
    Postów:
    96
    Docenione treści:
    9
    Miasto:
    Inowrocław
    Chodzi mi o dokładność pomiarów (+/- 1 bar? +/- 0,01 bara?)
     
  17. diagnostawawa

    diagnostawawa Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    18-07 15
    Postów:
    316
    Docenione treści:
    19
    Miasto:
    Warszawa
    Ja zainwestowałem w hydrogen. teraz auta są tak zabudowane że szukanie wycieku zajmuje mega dużo czasu.
     
  18. Mikrobi

    Mikrobi Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    19-12 13
    Postów:
    429
    Docenione treści:
    52
    No i jak ci się pracuje tym hydrogenem, sprawdza się, jaką masz sonde ?
     
  19. pawcar

    pawcar Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-02 17
    Postów:
    376
    Docenione treści:
    77
    Miasto:
    Zielona Góra
    Zacząć można od azotu, jeżeli się skończy to nabijamy potem butle hydrogenem bez problemu, reduktor od azotu i hydrogenu jest taki sam. Kwestia najdroższej zabawki to detektor. Polski kosztuje około 900 zł z tym, że wykrywa również czynniki chłodnicze a nie tylko sam hydrogen, zagraniczny sam hydrogen to koszt około 1300 zł około.
     
  20. Mikrobi

    Mikrobi Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    19-12 13
    Postów:
    429
    Docenione treści:
    52
    Interesuje mnie jak to faktycznie działa w praktyce. Bo jak ma to działać podobnie jak wykrywacz R134a (przy małych nieszczelnościach) to dziękuje szkoda kasy. Lepiej zostać przy azocie i ludwiku.
     

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. test klimatyzacji azotem

    ,
  2. sprawdzenie klimatyzacji azotem