• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

sprawdzanie szczelności klimy azotem

mario1971

Bywalec
Dołączył
11.03.2014
Postów
49
Punktów
0
Miasto
ściana wschodnia
Witam wszystkich mam pytanie na temat spr klimy azotem jaka jest procedura jakie ciśnienie trzeba podać na poszczególne układy i jaki jest potrzebny reduktor czy może być tlenowy jeśli nie to jaki , i na ile ten sposób jest skuteczny, z góry dziękuję.
 

fructon

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
26.04.2012
Postów
1814
Punktów
650
Wiek
57
Miasto
Kraków
WWW
www.czesciserwismroz.pl
Różnie to bywa ale nie przekraczam 20 bar podczas sprawdzania, co do skutecznosci to nie ma reguły w jednych sie sprawdza a w innych pomaga kontrast UV i lampa ,trzeba po prostu nabrać praktyki.Reduktor tlenowy ma chyba o połowe niższe cisnienie zredukowane i nie nadaje sie do azotu.
 
Ostatnia edycja:

mario1971

Bywalec
Dołączył
11.03.2014
Postów
49
Punktów
0
Miasto
ściana wschodnia
Różnie to bywa ale nie przekraczam 20 bar podczas sprawdzania, co do skutecznosci to nie ma reguły w jednych sie sprawdza a w innych pomaga kontrast UV i lampa ,trzeba po prostu nabrać praktyki.Reduktor tlenowy ma chyba o połowe niższe cisnienie zredukowane i nie nadaje sie do azotu.
Podpowiedz mi kolego sprawdzasz dwa obwody wysokie i niskie ciśnienie czy tylko jedno z nich i bez znaczenia które i przez jaki czas podtrzymujesz to ciśnienie,oraz co dalej z azotem z układu,sory za tak proste pytania ale nigdy nie sprawdzałem szczelności pod azotem i w tym sezonie przymierzam się z tą metodą zapoznać i spróbować, a ja nie należę do tych co wszystko wiedzą lepiej , wychodzę z założenia, że człowiek uczy się całe życie , z góry dzięki może kiedyś i ja będę miał okazję na rewanż.
 

rch11

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
7.07.2013
Postów
2761
Punktów
652
Miasto
NS
W normalnie działającej klimie jest w lecie (25st. i więcej) od 12-15(20) bar i muszą rurki to utrzymać, kompresor wyłącza się awaryjnie przy ok. 25bar więc zobacz jakie ma być ciśnienie do sprawdzania.Ale w praktyce czasem wystarczy 10bar i znajdziesz wyciek(nie piszę o mega dziurze)
 

trebor70

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
13.07.2011
Postów
3219
Punktów
393
Miasto
lubelskie
Azotu w naszej atmosferze jest ok 80% więc można go tam wypuszczać i nim sprawdzać, myślę że do 10 bar nie więcej a wpuścisz po stronie wysokiego ciśnienia i tak przejdzie na niskie, dlatgo nie powinno sie więcej ładować.
 

shrek

Moderator Car Audio
Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
6.11.2011
Postów
3298
Punktów
1303
Miasto
Pyrlandia
WWW
koddoradia.blogspot.com
Azotu w naszej atmosferze jest ok 80% więc można go tam wypuszczać i nim sprawdzać, myślę że do 10 bar nie więcej a wpuścisz po stronie wysokiego ciśnienia i tak przejdzie na niskie, dlatgo nie powinno sie więcej ładować.
Max 15 ale nabijam 10 wystarczy by ocenić sytuacje . ;)
 

obser

SuperMechanior
Dołączył
18.02.2013
Postów
254
Punktów
57
Miasto
Inowrocław
Układ jest zaprojektowany, aby załączaniem sprężarki regulował czujnik ciśnienia. Czujnik ma stany 1. 2,4 bar włączenie (1,2 bar wyłączenie, 2. 16 bar właczenie drugiego biegu wentylatora. 3. 32 bar wyłączenie sprężarki z powodu za wysokiego ciśnienia. Są to standardowe parametry czujników. Więc układ jest zaprojektowany na ponad 32 bar, więc jak gdzieś czytałem, że w niektórych samochodach wyskakują zaworki przy 8 barach to śmiech. Warto zacząć sprawdzanie od małych ciśnień, bo niektóre nieszczelności duże ciśnienie doszczelni. Przykład, uciekł czynnik Klientowi po 1 godzinie. Podałem HP 29 bar, wszystko szczelne. Całe szczęście, ze zacząłem mieszać w wężach i dwa skrzyżowane węże byłe przetare z dużymi dziurami, ale przy tym ciśnieniu się złaczyłe tymi nieszczelnościami i zrobiłem szczelność. Przy paru barach by gwizdało. A nabijam Testo 550 po 2 stronach.
 

dimitriew

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
16.06.2011
Postów
1288
Punktów
602
Miasto
Radom
Sprawdzanie szczelności układu za pomocą azotu powinno się przeprowadzać prz ciśnieniu 9-10 bar. Ponieważ:
# podczas spoczynku ciśnienie LP jest wyższe niż podczas pracy.
Jak wiadomo parownik do najmocnieszych nie należy. Wiec dawanie w opór ciśnienia spowoduję pojawienie się źródła nieszczelności.
# zawór elektromagnetyczy odpowiedzialny za wydatek kompresora może ulec uszkodzeniu. Będzie się zacinać co w przyszłości doprowadzi do uszkodzenia sprzęgła zrywalnego.

Tak wię jak chcemy szybszej metody to zostaję hydrogen.
 

pawcar

SuperMechanior
Dołączył
6.02.2017
Postów
2464
Punktów
708
Miasto
Manchester
Ja znowu slyszalem ze 5 bar max azotem ...wpuszczanym przez port hp.
Manometry podlaczone pod hp i lp. Wtedy powinny sie obie strony wyrowmac i patrzymy na spadek ewentualny. Do tego mydlanka w butelce i sprawdzamy tak szczelnosc...
 

dimitriew

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
16.06.2011
Postów
1288
Punktów
602
Miasto
Radom
Ma ktoś stację z przyłaczem na azot? Jest napisane max 9 bar. Na opakowaniach zaworów do kompresora jest info sprawdzać szczelność 9 bar.
 

szahray

Nowy
Dołączył
8.08.2018
Postów
4
Punktów
0
Miasto
Skierniewice
20bar na 1 godzinę jeśli auto wpada z trasy.
20bar na 1 godzinę jeśli zlikwidowaliśmy wyciek
20bar na 1 godzinę jeśli po montażu elementu
itd.
układ powyżej 1kg w zależności od liczby zaworów rozprężnych 1min-4 5min-10 itd co 5min aż do 25bar.

Wszystko zależy od tego czy zestaw manualny czy cyfrowy
 
Ostatnia edycja:

obser

SuperMechanior
Dołączył
18.02.2013
Postów
254
Punktów
57
Miasto
Inowrocław
A z jaką dokładnością mierzysz wartość ubytku, lub brak ubytku ciśnienia po tych 20 min?
 

pawcar

SuperMechanior
Dołączył
6.02.2017
Postów
2464
Punktów
708
Miasto
Manchester
Dzisiaj poskladalem butle i reduktor z przejsciowka na 1/4 cala. Do tego chinskie manometry. Calosc wyszla jakies 800 zl z butla 8 l azotu.

Na pierwszy ogien poszedl moj prywatny. Klima byla nabita chyba w fabryce a pozniej to juz tylko dobili 5 lat temu. 3 dni chodzila i pusto. Nabilem 5 bar zaworem hp, psikalem woda z mydlem gdzie sie da ... i nic, nastepnie 10 bar i znowu nic. myjka w ruch, umylem silnik, pod sprezarka czarna od brudu z olejem ze wspomagania. Po tej akcji zrobilo sie czysto i wyszlo ze korpus sprezarki puszcza i to konkretnie. Bąble az milo ...
 

Załączniki

  • 20180808_154435-2124x1195.jpg
    20180808_154435-2124x1195.jpg
    515,7 KB · Wyświetleń: 63

diagnostawawa

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
18.07.2015
Postów
742
Punktów
114
Wiek
21
Miasto
Warszawa
Ja zainwestowałem w hydrogen. teraz auta są tak zabudowane że szukanie wycieku zajmuje mega dużo czasu.
 

Mikrobi

SuperMechanior
Dołączył
19.12.2013
Postów
481
Punktów
69
Wiek
44
No i jak ci się pracuje tym hydrogenem, sprawdza się, jaką masz sonde ?
 

pawcar

SuperMechanior
Dołączył
6.02.2017
Postów
2464
Punktów
708
Miasto
Manchester
Zacząć można od azotu, jeżeli się skończy to nabijamy potem butle hydrogenem bez problemu, reduktor od azotu i hydrogenu jest taki sam. Kwestia najdroższej zabawki to detektor. Polski kosztuje około 900 zł z tym, że wykrywa również czynniki chłodnicze a nie tylko sam hydrogen, zagraniczny sam hydrogen to koszt około 1300 zł około.
 

Mikrobi

SuperMechanior
Dołączył
19.12.2013
Postów
481
Punktów
69
Wiek
44
Interesuje mnie jak to faktycznie działa w praktyce. Bo jak ma to działać podobnie jak wykrywacz R134a (przy małych nieszczelnościach) to dziękuje szkoda kasy. Lepiej zostać przy azocie i ludwiku.
 
Do góry Bottom