• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Sprinter 2,2CDI Napięcie referencyjne i inne

majster-d1

SuperMechanior
Dołączył
19.11.2016
Postów
128
Punktów
4
Miasto
Kalety
Sprinter z 2002r. Głównie brak zasilania czujników, błąd P1611. I od tego lecą następne:
P0703 Sygnał Hamowania (CAN)
P1470 Zawór ciśnienia doładowania
P1192 B40 Czujnik oleju(poziomu, temperatury, Jakości oleju)
P1234 R25Czujnik położenia elektronicznego pedału Gazu EFP Czujnik 2
P1222 R25 Czujnik położenia elektronicznego pedału gazu EFP Czujnik 1
P0190 B4/6 Czujnik ciśnienia w kolektorze paliwa
P1611 Napięcie referencyjne
Wszystko wynika z braku zasilania tych czujników napięciem 5v płynącym ze sterownika silnika
Sterownik sprawdzony, zasilania prawidłowe i wszystko podpowiada zwarcie gdzieś na wiązce.
Czujniki oczywiście odpinane dla sprawdzenia i praktycznie nic to nie zmienia, choć czasami silnik objawia normalną pracą z tylko jednym błędem jak wyżej P0703.
Macie doświadczenie z częstymi miejscami przetarć wiązek?
Gdzieś idzie do zwarcia/ masy i sterownik obcina zasilanie tych czujników.
 

Mesiek

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
14.08.2012
Postów
1897
Punktów
391
Wiek
37
Miasto
PLE
Sprinter z 2002r. Głównie brak zasilania czujników, błąd P1611. I od tego lecą następne:
P0703 Sygnał Hamowania (CAN)
P1470 Zawór ciśnienia doładowania
P1192 B40 Czujnik oleju(poziomu, temperatury, Jakości oleju)
P1234 R25Czujnik położenia elektronicznego pedału Gazu EFP Czujnik 2
P1222 R25 Czujnik położenia elektronicznego pedału gazu EFP Czujnik 1
P0190 B4/6 Czujnik ciśnienia w kolektorze paliwa
P1611 Napięcie referencyjne
Wszystko wynika z braku zasilania tych czujników napięciem 5v płynącym ze sterownika silnika
Sterownik sprawdzony, zasilania prawidłowe i wszystko podpowiada zwarcie gdzieś na wiązce.
Czujniki oczywiście odpinane dla sprawdzenia i praktycznie nic to nie zmienia, choć czasami silnik objawia normalną pracą z tylko jednym błędem jak wyżej P0703.
Macie doświadczenie z częstymi miejscami przetarć wiązek?
Gdzieś idzie do zwarcia/ masy i sterownik obcina zasilanie tych czujników.
Odłącz czujnik różnicy ciśnienia dpf. I sprawdz czy pozostałe usterki się da usunąć.
 

Autoelektronika

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
30.09.2015
Postów
4098
Punktów
1174
pewnie 906,tak podejrzewam bo nie ma kto napisac z ktorym sprinterem mamy do czynienia a jak 906 to j.w kolega pisze,nie odpieliscie pod autem CRC a on w tych modelach lubi przywierac 5V
 

nickel

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
19.02.2015
Postów
2739
Punktów
493
Wiek
56
Miasto
WLKP
Kilka razy przywierał mi 5V czujnik w misce olejowej.
 

winetoo

SuperMechanior
Dołączył
18.03.2014
Postów
2778
Punktów
963
Miasto
Radom
pewnie 906,tak podejrzewam bo nie ma kto napisac z ktorym sprinterem mamy do czynienia a jak 906 to j.w kolega pisze,nie odpieliscie pod autem CRC a on w tych modelach lubi przywierac 5V
2002 rok napisał. Czyli 903 model. Wiązka najczęściej przeciera się na mocowaniu pod kolektorem dolotowym i łapie silnika.

Odłącz czujnik różnicy ciśnienia dpf. I sprawdz czy pozostałe usterki się da usunąć.
Tam nie ma czegoś takiego jak DPF.
 

majster-d1

SuperMechanior
Dołączył
19.11.2016
Postów
128
Punktów
4
Miasto
Kalety
Część wszystkim i podziekowania za podpowiedzi.
winetoo miałeś rację w tym był problem.
Wiązka w tej siateczce co rzekomo ma zabezpieczać przed takimi skutkami, ale czas wytrzymałości i tak miała dobry, bo zrobiła ponad 600 tysięcy.
Raz było, raz nie, kable wszystkie ciągłości były, a w zależności jak się ułożyła wiązka na tej podtrzymce tak raz zwierała, a raz nie. Kabelki porobione na nowo i śmiga prawie idealnie, bo jeszcze temat turbo zostało do zrobienia.
 

majster-d1

SuperMechanior
Dołączył
19.11.2016
Postów
128
Punktów
4
Miasto
Kalety
A co tam z tym turbem?
Turbo ma te najmniejsze, ale właśnie przełożyliśmy z drugiego złoma który na złom jedzie, bo taki zdrowy że aż słychać jak pracuje, pomimo stojącego silnika . Rdza krzyczy MNIAM MNIAM. Przełożyliśmy na szybciocha i pojechał. Na razie nie zdążył zameldować o skutkach, ale pewnie ster silnika też będziemy przekładać żeby w końcu to jakoś jeździło.
 

winetoo

SuperMechanior
Dołączył
18.03.2014
Postów
2778
Punktów
963
Miasto
Radom
Turbo ma te najmniejsze, ale właśnie przełożyliśmy z drugiego złoma który na złom jedzie, bo taki zdrowy że aż słychać jak pracuje, pomimo stojącego silnika . Rdza krzyczy MNIAM MNIAM. Przełożyliśmy na szybciocha i pojechał. Na razie nie zdążył zameldować o skutkach, ale pewnie ster silnika też będziemy przekładać żeby w końcu to jakoś jeździło.
A taka sama ta turbawka czy inna?
 

nickel

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
19.02.2015
Postów
2739
Punktów
493
Wiek
56
Miasto
WLKP
Chodzi pewnie o geotermalne.
 

winetoo

SuperMechanior
Dołączył
18.03.2014
Postów
2778
Punktów
963
Miasto
Radom
możesz łopatologicznie ?
Ta mała turbawka jest na tzw. wastegate (bramka) natomiast te większe od wyższych mocy na zmiennej geometrii (geo w skrócie) i zawory sterujące owe turbiny się różnią ale w gruncie rzeczy to bardziej chodzi o elektronike więc nic nie powinno kolidować. Gdybyś zmienił sterownik silnika na większej mocy to wtedy sterownik generował by błędy i przechodził w tryb awaryjny ale w tym przypadku raczej nic nie powinno się dziać, tak sądze, nigdy takiego eksperymenta nie uczyniłem więc to tylko moje przypuszczenia.
Chodzi pewnie o geotermalne.
Ototo właśnie sie rozchodzi miszczu.
 
Ostatnia edycja:

majster-d1

SuperMechanior
Dołączył
19.11.2016
Postów
128
Punktów
4
Miasto
Kalety
Ta mała turbawka jest na tzw. wastegate (bramka) natomiast te większe od wyższych mocy na zmiennej geometrii (geo w skrócie) i zawory sterujące owe turbiny się różnią ale w gruncie rzeczy to bardziej chodzi o elektronike więc nic nie powinno kolidować. Gdybyś zmienił sterownik silnika na większej mocy to wtedy sterownik generował by błędy i przechodził w tryb awaryjny ale w tym przypadku raczej nic nie powinno się dziać, tak sądze, nigdy takiego eksperymenta nie uczyniłem więc to tylko moje przypuszczenia.

Ototo właśnie sie rozchodzi miszczu.
Sterownik ma pójść z tego co turbinka, tyle że zastanawia mnie kablologia, czy czasem niemieckie inżynierki nie napracowały się za bardzo i nie poprzekładali pinów ? Nie mam schematów więc zanim się za to wezmę trzeba się zaopatrzyć i porównać. Na razie śmiga po Polsce i nie dzwoni, więc chyba nie jest źle.
 

nickel

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
19.02.2015
Postów
2739
Punktów
493
Wiek
56
Miasto
WLKP
Zawory sterujace turbinami sa takie same bo walczyłem z tym wczoraj w 2.2 silniku.
 

winetoo

SuperMechanior
Dołączył
18.03.2014
Postów
2778
Punktów
963
Miasto
Radom
Sterownik ma pójść z tego co turbinka, tyle że zastanawia mnie kablologia, czy czasem niemieckie inżynierki nie napracowały się za bardzo i nie poprzekładali pinów ? Nie mam schematów więc zanim się za to wezmę trzeba się zaopatrzyć i porównać. Na razie śmiga po Polsce i nie dzwoni, więc chyba nie jest źle.
Nic nie porównuj, zakładaj i w droge. Tylko ten zawór turbo przełóż i immo z za licznika, oczywiście z kluczykiem.
Automatyczne połączenie postów:

Zawory sterujace turbinami sa takie same bo walczyłem z tym wczoraj w 2.2 silniku.
Z wyglądu tak ale sprawdz numery. Jedną cyferką się różnią. I ten od małej 80konnej jednostki ma czarną gume co sie ją osadza na blache pod filtrem a inne mają niebieską. Zamienisz i będziesz miał błędy. Ale co ja tam wiem, ty tu jesteś zweryfikowany.
Automatyczne połączenie postów:

No jest jeszcze kwestia kodowania wariantowego, silniki miały czasem inny osprzęt typu zawór odcięcia sekcji pompy i niskiego ciśnienia, no i jeszcze abs/esp, może po zamontowaniu innego sterownika zapalić się kontrolka EDC, to już tylko stardiagnosis ogarnie.
Automatyczne połączenie postów:

IMG_20210327_081651_1.jpg
 
Ostatnia edycja:

nickel

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
19.02.2015
Postów
2739
Punktów
493
Wiek
56
Miasto
WLKP
To masz jeszcze na starych dudach.Ja robilem na nowszym osprzecie.
 
Do góry Bottom