1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Sprzęgło hyundai i40 1.7crdi 14r

Dyskusja w 'Układ napędowy' rozpoczęta przez użytkownika norbi666994, 8-11 18 o 23:14.

  1. norbi666994

    norbi666994 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    20-12 12
    Postów:
    377
    Docenione treści:
    28
    Padł wysprzęglik, przed wymianą sprzęgło brało z dołu. Został wymieniony wysprzęglik + regenerowany dwumas z kpl. sprzęgła (docisk przy regeneracji został cofnięty). Odpowietrzałem wysprzęglik dwa razy, nadal bierze z dołu. Może ktoś ma jakiś pomysł, porade? :)
     
  2. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    2 015
    Docenione treści:
    782
    Miasto:
    WWA
    Oddać auto do mechanika...?:p:D
    Jak myślisz co może być nie tak ??? może te 2 schematy pomogą:
    clipboard01(2)-d53f53e38925df21a70e1bb6e91a1301.jpg wysprzeglik-centralny.png
     
    Dawidek126 i komar200 lubią to.
  3. norbi666994

    norbi666994 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    20-12 12
    Postów:
    377
    Docenione treści:
    28
    myśle że ujowo odpowietrzone, jak bys polecil odpowietrzyc?
     
  4. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    2 015
    Docenione treści:
    782
    Miasto:
    WWA
    Myślę, że nie... bo jak piszesz przed wymianą było tak samo... raczej czepiał bym się łapy... (o ile taka tam jest, bo nie pamiętam tak z głowy- czy też centralny)?
    Drugą opcją jest czy masz tam odpowietrzenie przelotowe, tak jak na 1 rysunku, czy też odpowietrznik na środku przewodu zasilającego wysprzęglik ?
    1 opcja to żaden problem odpowietrzyć- zasadniczo ten układ może się sam odpowietrzyć grawitacyjnie:D
    2 to najlepiej podpiąć coś co ci wytworzy podciśnienie- przyrząd do odpowietrzania hebli, wysysarka- i wytworzyć podciśnienie na wciśniętym pedale sprzęgła, a następnie zakręcić odpowietrznik i podnieść pedał do góry, zasadniczo 3x taka akcja i w pojedynkę swobodnie się odpowietrza...:D
    Ale nie wiem czym ty dysponujesz...:rolleyes:
     
    pawel2406 lubi to.
  5. norbi666994

    norbi666994 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    20-12 12
    Postów:
    377
    Docenione treści:
    28
    wysprzeglik centralny, dokładnie wygląda tak:
    https://4.allegroimg.com/s512/03cbce/a672b59f4d3e9144c7ba49fd8af4
    na zdjęciu masz też odpowiedz jakie jest odpowietrzenie.
    w ducatach zawsze wstrzykiwałem płyn w odpowietrznik tylko tam to troche inaczej wygląda, tutaj robiłem to metodą odpowietrzania hamulców. Nie mam nic co wytwarza podcisnienie...
     
  6. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    2 015
    Docenione treści:
    782
    Miasto:
    WWA
    Czyli opcja 1- przelotowy:D
    Niestety więcej ci nie pomogę, bo nie ma mnie przy samochodzie... to ty tam jesteś:D
     
  7. norbi666994

    norbi666994 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    20-12 12
    Postów:
    377
    Docenione treści:
    28
    aktualnie nie mam tego auta na miejscu wiec mam czas zeby cos wymyslic :). Czyli kolejny raz sprobowac deptając i upuszczając plyn przez odpowietrznik? a moze przy pedale sprzegla cos sie znajduje? ew. pompka pzy pedale ma juz dosyc?
     
  8. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    2 015
    Docenione treści:
    782
    Miasto:
    WWA
    Na odległość ci nie powiem...
    Ja przy takich akcjach po prostu czuję czy bierze czy nie- na tym po prostu polega doświadczenie mechanika:D
    To jest prosty układ, czyli przełożenie pompka siłownik = 1:1
     
  9. norbi666994

    norbi666994 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    20-12 12
    Postów:
    377
    Docenione treści:
    28
    ja tez czuje czy bierze czy nie i w tym wypadku moim zdaniem sprzeglo jest odpowietrzone, pedał chodzi ok, tylko ciągnie z dołu.
     
  10. Mikidz

    Mikidz Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    13-11 17
    Postów:
    394
    Docenione treści:
    131
    Miasto:
    Pomorskie
    To zrób na paryzanta :) nawierć małą dziurkę w korku zbiorniczka i tam zapodaj ciśnienie... Tylko z umiarem :)
     
  11. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    2 015
    Docenione treści:
    782
    Miasto:
    WWA
    No to przy założeniu, że masz odpowietrzony prawidłowo układ- zostaje tylko to, że wysprzęglik ma za krótki skok... źle wyregulowany docisk itp.
     
  12. norbi666994

    norbi666994 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    20-12 12
    Postów:
    377
    Docenione treści:
    28
    sprobuje jeszcze raz odpowietrzyc metoda deptania... tylko przed wymianą od długiego czasu pedał też brał z dołu, więc?
     
  13. Mikidz

    Mikidz Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    13-11 17
    Postów:
    394
    Docenione treści:
    131
    Miasto:
    Pomorskie
    Może pompka puszcza. Nie słychać nic jak pompujesz?
     
  14. norbi666994

    norbi666994 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    20-12 12
    Postów:
    377
    Docenione treści:
    28
    nie slychac, mysle ze jak by puszczala to zapowietrzylby sie na amen po jakims czasie
     
  15. Mikidz

    Mikidz Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    13-11 17
    Postów:
    394
    Docenione treści:
    131
    Miasto:
    Pomorskie
    Nie koniecznie.

    No to pozostaje Ci nic tylko odpowietrzać. Jak nie masz sprzętu to zrób tak jak mówiłem. Mała dziurka w korku, jak najmniejszym wiertłem i zapodaj tam ciśnienie. Tylko rozsądne to ciśnienie, nie 8 barów czasem :)
     
  16. motorynka

    motorynka Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    22-05 16
    Postów:
    48
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Mława
    mój patent na odpowietrzanie sprzęgła jest taki duża strzykawka ,wężyk przezroczysty zakładam na odpowietrznik napełniam go aby nie było powietrza i po poluzowaniu odpowietrznika wciskam płyn ze strzykawki ,sprzęgło odpowietrzone bardzo szybko , nigdy ta metoda mnie nie zawiodła , wypróbuj
     
  17. Dawidek126

    Dawidek126 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    12-05 14
    Postów:
    590
    Docenione treści:
    63
    Miasto:
    Piaseczno
    ja zawsze miałem problem w roverach 75 z odpowietrzeniem... tam był centralny wysprzęglik taki jak "własciciel" postu wrzucił link.
    teraz wiem że taki układ odpowietrza jedna osoba:
    odkrecasz odpowietrznik idziesz do auta wciskasz sprzęgło(pedał zostaje w podłodze bo odkręcony odpowietrznik)
    idziesz do wysprzęglika zakrecasz odpowietrznik,
    wracasz do środka i wyciągasz pedał sprzęgła (odpowietrznik zakręcony to nie zaciągasz powietrza tylko płyn ze zbiornika... i od nowa odkręcasz , wciskasz,zakrecasz , wyciągasz pedał.... zrób tak kilka razy i na pewno będzie ok:)

    i pomimo że mamy sprzęt cisnieniowy, podcisnieniowy i mogę liczyc na pomoc drugiej osoby to ta metoda zawsze przynosiła rezultat, a wysprzęgliki i pompy padają tam na potęge:p więc jest co robic:)
     
  18. szachu41

    szachu41 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-05 11
    Postów:
    1 722
    Docenione treści:
    359
    Miasto:
    Ząbki
    Adres strony:
    A ja sądzę że nie istnieje coś takiego jak regenerowany dwumas. Ktoś kto ma choć trochę pojęcia wie że tego nie da się zregenerować.
     
    komar200, pawel2406, Giemza oraz 1 osoba lubią to.
  19. Dawidek126

    Dawidek126 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    12-05 14
    Postów:
    590
    Docenione treści:
    63
    Miasto:
    Piaseczno
    wystarczy zwrócic uwagę na ile daja gw przy regeneracji:)

    u mnie sie przyjeło że regenerowany dwumas to dobra robota... wiadome jest że klient wróci , pytanie tylko kiedy:p regenerowany zawsze klient sam kupuje... chociaż ostatnio dwumasy LUK-a miałem też reklamację ... jedna uznali z drugą walczymy dalej...
     
  20. szachu41

    szachu41 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-05 11
    Postów:
    1 722
    Docenione treści:
    359
    Miasto:
    Ząbki
    Adres strony:
    Nowe dwumasy to dzisiaj loteria. Miałem już na sachsa i na luka też. Valeo nie uznaje.
     
    Mikidz, Dawidek126 oraz toomii76 lubią to.