• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Sprzęgło SAC - objawy niepoprawnego montażu

Misiek

Administrator
Dołączył
6.10.2010
Postów
6060
Porady
3
Punktów
2181
Miasto
Szczecin
WWW
auto-mis.szczecin.pl
Interesuje mnie jakie konsekwencje może nieść za sobą demontaż i montaż sprzęgła typu SAC bez odpowiednich narzędzi, czyli po staremu?
 

sulej013

SuperMechanior
Dołączył
29.01.2014
Postów
796
Porady
1
Punktów
111
Wiek
29
Miasto
Xxx
konsekwencje? możesz obrócić pierścień regulujący kliny co może powodować pogięcie się obudowy sprzęgła
 

selim

SuperMechanior
Dołączył
1.01.2014
Postów
1753
Punktów
269
Miasto
Sląsk

zastanawiam się nad tym ....te z allegro najtańsze ,to badziew
 

fructon

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
26.04.2012
Postów
1822
Punktów
654
Wiek
57
Miasto
Kraków
WWW
www.czesciserwismroz.pl
Najczęstszym objawem po niewłasciwym montażu jest slizganie sprzęgła lub brak możliwosci wkładania biegów co do przyrządu to osobiscie uważam że warto kupić rozbudowany zestaw obsługujący całą palete marek .Należy zdawać sobie sprawe z tego że sprzęgła tego typu pojawiają sie w ofercie większosci koncernów motoryzacyjnych i nie unikniemy z nimi kontaktu a powtórne sciąganie skrzyni w celu poprawienia błędu to zawsze strata dla mechanika .Wydałem kiedyś 1600 zeta na przyrząd i do tej pory mi służy bez żadnych reklamacji ze strony klientów.
 
P

PogotowieSamochodoweUK

Przeciez takie zestawy to kit. Wystarczy uzyc centry i leciec w kolko po 1-2 obroty kazda srube az do osiagniecia 25nm+ 30 stopni i heja banana. Mialem taki docisk robic ale suma sumarum w ostatnim czasie tyle sprzegiel robilem ze okazal sie to byc zbedny gadget bo stopniowe dociaganie robi robote. I nie ma opcji na slizganie i tp co wynika z budowy samego docisku.

SAC- Self Adjustable Clutch
Rozni sie tylko zakresem pracy docisku.Dziad bedzie dociskal nawet jak sama blacha zostanie i auto dalej bedzie jechalo.
Ale wada jest to ze docisk jest rozprezony tak mocno ze nierowne dokrecanie moze go uszkodzic.

Z tad trzeba zmudnie i powolnie jechac po 1-2 obroty kazda srubke;)
 
A

autozibi

I komu tu teraz wierzyć ??? :p:p:p Proszę o więcej wypowiedzi , bo na razie najlepsi z najlepszych zabrali głos .
Jedno jest na pewno pewno , producenci takie ustrojstwa produkują po to aby nie było lepiej mechanikom
i nie dbają o jakąś tam ekologię , ale po to aby jak najwięcej kasy zarobić . I to z części , które szybciej się psują
i to z narzędzi , które my mechanicy musimy ciągle kupować .
 

GregorLen

SuperMechanior
Dołączył
11.01.2012
Postów
185
Punktów
9
Miasto
Małopolska
Pogotowie... dobrze prawi. Byłem na szkoleniu LUK z demonstracją zestawu do montażu sprzęgieł samonastawnych, fajna sprawa ale drogi ten sprzęt. Instruktor mówił jednak, że montując nowe sprzęgło można zrobić to dobrze, dokręcają pomału po pół obrotu na około. wtedy regulator nie przestawi się. Mnie tego uczyli w szkole 25 lat temu i stosuję tę metodę w każdy aucie przy montaż sprzęgła.
 

sulej013

SuperMechanior
Dołączył
29.01.2014
Postów
796
Porady
1
Punktów
111
Wiek
29
Miasto
Xxx
każda wypowiedź się trochę uzupełnia i w każdej jest dużo prawdy.. co do ekologii oraz zarabiania kasy.. tak było jest i będzie.. my łatwiej mieć nie będziemy.. technologia itp.. jeszcze trochę a maszyny za nas będą robić a wszystko po to aby udupić prawdziwych fachowców w małych warsztatach a pozostawić tylko ASO oraz duże warsztaty mające obroty 100x większe od naszych... bo jaki mały przedsiębiorca będzie mógł sobie pozwolić na maszyny kosztujące tysiące zł..
 

selim

SuperMechanior
Dołączył
1.01.2014
Postów
1753
Punktów
269
Miasto
Sląsk
Problem leży w cenie - jakby to kosztowało
200zł - nikt by nie dyskutował
 

DyziekVW

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
12.02.2013
Postów
1646
Punktów
395
Miasto
Prudnik Opolskie
Ten przyrząd można zrobić (zlecić jego zrobienie) za mniej jak 200zł :)
kwestia kupienia odpowiedniej stalowej formatki,rysunek,do frezera i gotowe...
 
P

PogotowieSamochodoweUK

Dokaldnie. Za taka cene to mozna kupic, ale za cene rynkowa czyli 1200zl w gore to wole pokrecic te srubki troche dluzej;)

Jak by powstalo takie zamowienie to pisze sie .
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

Pieko

Gaduła
Dołączył
8.12.2013
Postów
75
Punktów
2
Wiek
24
Miasto
Częstochowa
Witam, ja robiłem tak, że po wyjęciu sprzęgła dopasowywałem odpowiednią tuleję po czym wiertarką stołową (można też i prasą) wciskałem docisk do momentu aż pierścień nastawczy przesunie się w lewą stronę, to powodowało naprężenie się sprężyn nastawczych. Później tylko wycentrować tarcze i przykręcać po przekątnej. Sprzęgło po takim zabiegu działało bez zarzutów :):)
 

DyziekVW

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
12.02.2013
Postów
1646
Punktów
395
Miasto
Prudnik Opolskie
Co prawda nie była to zadna reklama i nie chodziło mi o zlecenie mnie zrobienia tego przyrzadu tylko jakiemus znajomemu frezerowi,ale skoro byłoby aż tylu chetnych to moge sie dowiedziec co i jak,z tym,że najpierw musze sie poorientowac jak sie ma do tego kwestia materiału :D robiac dla siebie nie problem wybrac sie kilka razy na złomowisko w poszukiwaniu stalowej płyty ;) musiałbym ogarnac gdzie można kupic arkusz blachy tej grubosci,bo samo wyfrezowanie raczej nie bedzie problemem :)
 

DyziekVW

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
12.02.2013
Postów
1646
Punktów
395
Miasto
Prudnik Opolskie
Spokojnie panowie,bo zaraz całe forum sie tu zgłosi :) póki co nie wiem po pierwsze jaki jest koszt materiału(bo przy wykonaniu kilku szt złomowisko odpada) i czy znajomy tokarz/frezer/ślusarz magik sie tego podejmie na troche większą skalę :)
Mnie osobiście taki przyrząd nie potrzebny aby go użyć raz na rok lub nawet nie,bo ja same stare trupy robie :D
 
A

autozibi

Co prawda nie była to zadna reklama i nie chodziło mi o zlecenie mnie zrobienia tego przyrzadu tylko jakiemus znajomemu frezerowi,ale skoro byłoby aż tylu chetnych to moge sie dowiedziec co i jak,z tym,że najpierw musze sie poorientowac jak sie ma do tego kwestia materiału :D robiac dla siebie nie problem wybrac sie kilka razy na złomowisko w poszukiwaniu stalowej płyty ;) musiałbym ogarnac gdzie można kupic arkusz blachy tej grubosci,bo samo wyfrezowanie raczej nie bedzie problemem :)
Dyziek jeżeli będziesz coś wiedział a nie chcę niczego za darmo , bo wiem ile jest z tym zachodu
to ja jestem też chętny na taki sprzęt , mogę dać nawet 250 zeta ;)
 

DyziekVW

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
12.02.2013
Postów
1646
Punktów
395
Miasto
Prudnik Opolskie
OK,w takim razie bede musiał przy chwili wolnego czasu podjechać tu i tam :) postaram sie cos wykombinować :) BTW całkiem sprytny ten sposób centrowania tarczy nasadkami :) lepsze to niz przedłuzka 1/2 i jej owijanie taśmą :p chociaz ostatnio centrowałem tarcze...palnikiem :D
 
Do góry Bottom