• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

sprzęgło typu SAC

koksiu621

Grupa Wsparcia Technicznego
Dołączył
21.08.2012
Postów
2225
Punktów
269
Wiek
31
Miasto
Kudowa-Zdrój
witam kolegów , mam pytanie czy mial ktos moze z was doczynienia w bmw ze sprzeglem typu SAC które ustawia sie jakims specialnym kluczem ?
 

Auto-Port

Grupa Wsparcia Technicznego
Dołączył
3.02.2012
Postów
1672
Punktów
359
bez przyrządu nie zrobisz w bmw,
 

fructon

Grupa Wsparcia Technicznego
Dołączył
26.04.2012
Postów
1802
Punktów
643
Wiek
57
Miasto
Kraków
WWW
www.czesciserwismroz.pl
Dociski sprzęgła w niektórych modelach BMW są wstępnie naprężone
i spięte tarczą blokującą i te zakłada sie bez przyrządu, mówimy oczywiscie o nowym komplecie
 

mathiass

SuperMechanior
Dołączył
1.10.2011
Postów
1000
Punktów
129
Wiek
33
jak nie masz funduszy na swoj klucz to w zatoce wypozyczaja 70zl/doba :)
 

koksiu621

Grupa Wsparcia Technicznego
Dołączył
21.08.2012
Postów
2225
Punktów
269
Wiek
31
Miasto
Kudowa-Zdrój
panowie ale już maja jakiś sposób naprężania wstepnego na wiertarce stołowej i blokowania ;)
a zmieniał ktoś z was już takie sprzęgło bo ja osobiście nie miałem z takim do czynienia jeszcze.
 

Auto-Port

Grupa Wsparcia Technicznego
Dołączył
3.02.2012
Postów
1672
Punktów
359
przy fordach z 4 założyłem przy bmw nie miałem jeszcze okazji
 

Stromb

Początkujący
Dołączył
15.01.2013
Postów
24
Punktów
2
Wiek
35
We wszystkich modelach sprzęgła samonastawne w przypadku LuK (SAC) oraz w przypadku SACHSA (XTend) powinno montować się z pomocą klucza - przyrządu.
Nazywa się on np. DRAGON
 

koksiu621

Grupa Wsparcia Technicznego
Dołączył
21.08.2012
Postów
2225
Punktów
269
Wiek
31
Miasto
Kudowa-Zdrój
wcale nie bo w bmw nowe sprzeglo z luka jest juz odpowiednio napiete i zabezpieczone gotowe do montażu bez tego klucza a w innych przypadkach juz sa sposoby jak to zrobic bez klucza
 

borys90

Bywalec
Dołączył
5.06.2013
Postów
69
Punktów
4
Miasto
Aulnay Sous Bois
Witam wszystkich. Jestem nowy na forum ale chciałem sie podczepić pod temat. Dużo szukałem na temat wymiany sprzegła samonastawnego i w sumie nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Może mi ktoś doświadczony napisze czy potrzebny jest ten legendarny przyrzad do wymiany sprzegła SAC czy nie. Konkretnie auto laguna 2 rok 2006 1.9 dci 110 KM skrzynia bodajże PK6. Musze wymienic to sprzegło a niechce sie wkopac w koszty jak po 2 tyg mi klient przyjedzie i sie okaze ze sprzegło znowu do wymiany. Dziekuje z góry za wszystkie odpowiedzi
 

ObelixSP

SuperMechanior
Dołączył
1.04.2012
Postów
456
Punktów
86
Wiek
47
Miasto
Łódź
Witam wszystkich. Jestem nowy na forum ale chciałem sie podczepić pod temat. Dużo szukałem na temat wymiany sprzegła samonastawnego i w sumie nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Może mi ktoś doświadczony napisze czy potrzebny jest ten legendarny przyrzad do wymiany sprzegła SAC czy nie. Konkretnie auto laguna 2 rok 2006 1.9 dci 110 KM skrzynia bodajże PK6. Musze wymienic to sprzegło a niechce sie wkopac w koszty jak po 2 tyg mi klient przyjedzie i sie okaze ze sprzegło znowu do wymiany. Dziekuje z góry za wszystkie odpowiedzi

Witam.
Skoro w Aso Renault w Łodzi w Jaszpolu na ul. Brukowej zakładali sprzęgło typu SAC bez żadnego przyrządu, to ja ci gwarantuje ze ty również założysz to sprzęgło i reklamacji nie będzie .
Jeśli zakładasz nowe sprzęgło to zwróć tylko uwagę żeby równomiernie dokręcać docisk .
Czyli tak jak przy dokręcaniu normalnego sprzęgła.
Jeśli zakładasz sprzęgło już raz zdjęte z samochodu, bądź używane z innego auta .
Wtedy robi się mały kłopot, bo trzeba cofnąć sprężynę nastawczą .
Podkładasz docisk pod prasę hydrauliczną lub wiertarkę stołową na „słoneczko” kładziesz odpowiedniej średnicy krążek .
Wywierasz nacisk na docisk tak jak byś w aucie wciskał sprzęgło i cofasz sprężyny tak żeby były ściśnięte.
Z reguły są to widoczne 3 małe sprężyny od strony „słoneczka”.
Przyrząd do zakładania sprzęgieł typu SAC również mamy w warsztacie ale jest to przyrząd uniwersalny .
Jest kilka trzpieni do ustalania tarczy sprzęgłowej .
Ale oczywiście jak to bywa przy „ uniwersalnych „ trzpienie nie psuja do wszystkich aut i koledzy po prostu przyrządu nie używają bo za dużo czasu im zajmuje wycenrowanie tarczy.
Więc myślę ze 1300zł wydane na przyrząd można lepiej spożytkować.
 

borys90

Bywalec
Dołączył
5.06.2013
Postów
69
Punktów
4
Miasto
Aulnay Sous Bois
Dziękuje kolego Obelix. własnie takiej odpowiedzi oczekiwałem konkretnej i na temat. Będe zakładał cały komplet nowy tarcza docisk i łożysko z tym wysprzeglikiem tak ze bez problemu. Dziękuje bardzo za pomoc
 

bogdanras

Bywalec
Dołączył
10.10.2013
Postów
47
Punktów
0
Wiek
66
kolega " ObelixSP " ciekawie opisał . W B6 Passacie po wymianie jest taki efekt :
- silnik pracuje wciskamy sprzęgło i 1 wchodzi wychodzi - ok wsteczny na wcisnietym włącza wył - ok
- silnik pracuje wciskamy sprzęgło wł 1 lub wst ruszam wciskam i trzymam wcisniete - nie moge wyl biegu delikatnie ciagnie 1 i wst tak jakby nie rozłączał sprzegła .
nastepnie gasze i luz
dalej
- silnik pracuje wciskamy sprzęgło i 1 wchodzi wychodzi - ok wsteczny na wcisnietym włącza wył - ok
- silnik pracuje wciskamy sprzęgło wł 1 lub wst ruszam wciskam i trzymam wcisniete - nie moge wyl biegu delikatnie ciagnie 1 lub wst

moze kolega miał podobny przypadek badz było na forum - szukalem i nie znalazłem

pozrd Bogdan
 

igltokz

Grupa Wsparcia Technicznego
Dołączył
29.04.2012
Postów
1034
Punktów
113
witam kolegów , mam pytanie czy mial ktos moze z was doczynienia w bmw ze sprzeglem typu SAC które ustawia sie jakims specialnym kluczem ?

cały problem w BMW polega na tym że gdy sprzęgło jest zablokowane nie ma jak wycentrować tarczy i wtedy przydaje się przyrząd resztę idzie zrobić bez nawet cofnąć docisk oczywiście tylko w Luku bo w sachs raczej nie cofnie

kolega " ObelixSP " ciekawie opisał . W B6 Passacie po wymianie jest taki efekt :
- silnik pracuje wciskamy sprzęgło i 1 wchodzi wychodzi - ok wsteczny na wcisnietym włącza wył - ok
- silnik pracuje wciskamy sprzęgło wł 1 lub wst ruszam wciskam i trzymam wcisniete - nie moge wyl biegu delikatnie ciagnie 1 i wst tak jakby nie rozłączał sprzegła .
nastepnie gasze i luz
dalej
- silnik pracuje wciskamy sprzęgło i 1 wchodzi wychodzi - ok wsteczny na wcisnietym włącza wył - ok
- silnik pracuje wciskamy sprzęgło wł 1 lub wst ruszam wciskam i trzymam wcisniete - nie moge wyl biegu delikatnie ciagnie 1 lub wst

moze kolega miał podobny przypadek badz było na forum - szukalem i nie znalazłem

pozrd Bogdan

jeśli to skrzynia szóstka i przed wymianą było to samo to problem leży w skrzyni jeśli nie to też raczej skrzynia :)
 

bagi

Początkujący
Dołączył
27.02.2011
Postów
11
Punktów
0
Wiek
69
igltokz -dzieki tylko utwierdzileś moje przekonanie :(

skrzynia szóstka i przed wymianą było to samo
niestety
 

Auto-Port

Grupa Wsparcia Technicznego
Dołączył
3.02.2012
Postów
1672
Punktów
359
1300zł za kawałek blachy ze srubkami!! Oni chyba w tej Polsce sie z ........ na łby pozamieniali.Widziałem w uk przyrzad do tych sprzegiel za 75f czyli ok 370zł
Tak na szybkiego poszukałem i juz znalazłem za ok 600zł ale widziałem kiedys tansze.
Tu macie linka http://www.ebay.co.uk/itm/VEWERK-BY...t=UK_Hand_Tools_Equipment&hash=item2c72e462b1
Ja kupiłem zaraz jak si. Pojawił taki przyrząd i zapłaciłem wtedy 2,5tys ;( tak niestety kosztują nowości
 

mathiass

SuperMechanior
Dołączył
1.10.2011
Postów
1000
Punktów
129
Wiek
33
tez niestety zaplacilem ponad 2 tys ale jakby nie patrzec oryginal luk'a
 
P

PogotowieSamochodoweUK

Masz spawarke? Kawalek tuleji lub stare lozysko, plaskownik I 2 dlugie sruby I juz masz naprezacz gotowy;)
 
Do góry Bottom