1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Stacja do obsługi klimatyzacji ,,Problemy'' i ,,Porady''

Dyskusja w 'Narzędzia i sprzęt warsztatowy' rozpoczęta przez użytkownika SUWrzeszów, 29-07 15.

  1. SUWrzeszów

    SUWrzeszów Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    241
    Docenione treści:
    23
    Miasto:
    Rzeszów
    W związku z tym ze zajmujemy się nie tylko podnośnikami ale i stacjami do klimatyzacji
    zakładam temat porad dla użytkowników
    jeśli ktoś będzie potrzebował jakichś informacji na temat maszyn chętnie pomogę i podzielę się doświadczeniem i dobrymi radami

    Zapraszam do dyskusji pochwalcie się jaki macie sprzęt na warsztacie i co go trapi.
     
  2. Krzychu78

    Krzychu78 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    3-03 13
    Postów:
    56
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Iłża
    ecotechnics eck3000 błąd płyn chłodzący w układzie klimatyzacji, samodiagnostyka każe wyczyścić zawory 3,8,9 ale to nanic!
    dziękuje
     
  3. david2291

    david2291 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-07 11
    Postów:
    856
    Docenione treści:
    82
    Tecalemit ac 2500 przestał pompowac olej do układu.Po osiągnięciu czynnika też pokazuje ilość odzyskanego oleju 0.Jakieś pomysły co to może być i czy jest sens naprawiać?
     
  4. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    4 433
    Docenione treści:
    1 423
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
    Po to są mechanicy żeby naprawiać.Jak się nie da to się kupuje następne urzadzenie części itd.
    Jak coś nie działa to pierwsze pytanie dlaczego? Pierwsze co to zasada działania urządzenia a potem dlaczego nie działa.
     
  5. SUWrzeszów

    SUWrzeszów Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    241
    Docenione treści:
    23
    Miasto:
    Rzeszów
    kolego napisz mi czy kompresor kończy szybko odzysk
    nie masz tam standardowych manometrów pierwsza moja propozycja podłączyć manometry i zobaczyć co pokazują czujniki ciśnienia a co manometry
    mi wygląda na rozkalibrowany czujnik ciśnienia

    zawsze jest sens naprawiać :)
    podstawa to zapytam czy na głównym ekranie maszyna widzi ilość świeżego oleju i zużytego ??
     
  6. Krzychu78

    Krzychu78 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    3-03 13
    Postów:
    56
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Iłża
    odzysk jest bardzo powolny , ciągnie na 0,0 a wcześniej ciągneła chyba w minus,kalibracja czujników zrobiona ok
    zauważyłem jednak że ciśnienie hp samo wzrasta z 0,0 na 0,5 bar po około 12 godzinach
     
  7. SUWrzeszów

    SUWrzeszów Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    241
    Docenione treści:
    23
    Miasto:
    Rzeszów
    to ze ciśnienie wzrasta jest normalne ale to ze bardzo długo trwa odzysk mnie martwi opisz mi krok po kroku jak robisz kalibracje czujnika ciśnienia myślę ze tu coś nie gra (jakie masz ciśnienie w butli ??)
    z jakiego miasta jesteś ??
     
  8. Krzychu78

    Krzychu78 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    3-03 13
    Postów:
    56
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Iłża
    odkręcam czujnik lp i hp kalibracja star i zapisz i na odkręconych wskazują 0,0 ciśnienie w butli 7 bar
    peryferie Radomia

    manometry wskazują 0,0 lp i hp próba zrobienia próżni i bład , płyn chładzący w klimatyzacji, z automatu odzysk trwa bez końca
     
    Ostatnio edytowano: 15-08 15
  9. SUWrzeszów

    SUWrzeszów Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    241
    Docenione treści:
    23
    Miasto:
    Rzeszów
    ciekawy przypadek skoro pokazuje się 0,0 maszyna musi puścić próżnie
    coś tu mi nie gra z własnej ciekawości zobaczył bym co się dzieje.
    mam taki test napełnij przewody i zobacz czy ciśnienie będzie takie jak w butli
    maszyną jeszcze pracujesz czy już stoi i odpoczywa ??
     
  10. Krzychu78

    Krzychu78 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    3-03 13
    Postów:
    56
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Iłża
    ato test cisnienie butli 7,3 przewody napełnia do 5,3
    pracuje jeszcze.

    ale jak zrobie napełnianie to ciśnienia się wszystkie wyrównują na 7,0 bar

    auto test !poprawilem sie
     
  11. Optima

    Optima Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    14-11 14
    Postów:
    101
    Docenione treści:
    11
    Miasto:
    Dąbrowa Górnicza
    Adres strony:
    Pokazuje 0,0 czy mniej ,w większości stacji zazwyczaj musi zejść od 300 do 500 mbar poniżej 0 żeby przeszła do próżni. Albo źle zrobiona kalibracja, albo lekko "przestawiony" czujnik albo najprawdopodobniej niestety kompresor już umiera. Podłącz pod króciec tłoczący manometr i zobacz ile bije kompresor, powinien od 15 do 25 bar, jak mniej to do wymiany.
     
  12. SUWrzeszów

    SUWrzeszów Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    241
    Docenione treści:
    23
    Miasto:
    Rzeszów
    Jest problem bo niby sam kończy odzysk wiec powinien próżnie włączyć
    W tej histori coś mi nie pasuje
     
  13. Optima

    Optima Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    14-11 14
    Postów:
    101
    Docenione treści:
    11
    Miasto:
    Dąbrowa Górnicza
    Adres strony:
    więc chyba jednak nie kończy
     
  14. SUWrzeszów

    SUWrzeszów Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    241
    Docenione treści:
    23
    Miasto:
    Rzeszów
    Jeśli tak to chyba tak jak piszesz albo kalibracja nie wyszła albo jednak kompresor juz ma dosc
     
  15. Optima

    Optima Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    14-11 14
    Postów:
    101
    Docenione treści:
    11
    Miasto:
    Dąbrowa Górnicza
    Adres strony:
    Moim zdaniem kompresor, jak odzysk jest coraz wolniejszy to typowy symptom. Cóż inżynierowie projektowali to do pracy w lodówkach, w stacjach prędzej czy później zawsze pada.
     
  16. Krzychu78

    Krzychu78 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    3-03 13
    Postów:
    56
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Iłża
    sprawdze ten kompresor i napisze jutro
     
  17. Krzychu78

    Krzychu78 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    3-03 13
    Postów:
    56
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Iłża
    17,5 bar to chyba jego ostatni sezon jak dociągnie.
    Cotam można podłożyć bo orginał chyba sporo kasy kosztuje?
     
  18. Optima

    Optima Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    14-11 14
    Postów:
    101
    Docenione treści:
    11
    Miasto:
    Dąbrowa Górnicza
    Adres strony:
    Hm to nie do końca taki zły wynik jak ciśnienie spada i nie jest w stanie wytworzyć lekkiego podcienienia które pozwoli przejść do próżni to jeszcze może być jednak czujnik uszkodzony, do jakiego podciśnienia schodzi ci przy odzysku na czujnik i na manometrze, porównaj, oczywiście na tyle na ile można.....

    Jak będzie jednak kompresor to zobacz markę i model i poszukaj w firmach chłodniczych. potem zostanie tylko przelutować twardym lutem, ale to najbliższy spec od lodówek zrobi za parę złotych.
     
  19. N.O.R.

    N.O.R. Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    6-01 16
    Postów:
    135
    Docenione treści:
    8
    Miasto:
    Suwałki
    Cześć, po wcześniejszych namysłach zakupiłem jednak RCC8A, zacząłem sie bawić, testować na swoim aucie, po jakimś czasie zaczęła świrować, na auto wszystko ok, ale ręcznie nie chce robić próżni, nie ściąga całego czynnika, czasami po 100, 200, czasami w ogóle. Stacja zakupiona w Mastermot, mogę tylko powiedzieć że sprzedać to wiedzą jak, nic po za tym, po napisaniu wiadomości do firmy sprzedającej i opisaniu błędów jakie pokazuje maszyna dostałem śmieszne odpowiedzi, w jednej, ostatniej zaznaczono z wykrzyknikiem że już nie będą odpisywać, jedynie kontakt telefoniczny z innym działem, oczywiście trzeba będzie dzwonić, ale sam fakt zbycia mnie jest nie na miejscu i sytuacja zrobiła się niesmaczna, ale do rzeczy:

    005 - nie ma potrzeby robić odzysk ponieważ nie ma czynnika w wężach
    - krzyczy że nie ma czynnika, ale na auto ściąga cały z układu

    003 - w wężach urządzenia jest ciśnienie i dlatego przeprowadzenie próżni nie jest możliwe; należy skalibrować czujnik ciśnienia: USTAWIENIA - KALIBRACJA - CZUJNIK CIŚNIENIA
    - na kalibrację wpadłem wcześniej, ciśnienia nie ma w wężach ani układzie, na auto robi
     
  20. PySIEK

    PySIEK Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    10-11 14
    Postów:
    333
    Docenione treści:
    48
    Miasto:
    Podlaskie
    Adres strony:
    No to może ja napiszę co u mnie nie lata.Mam stacje Delphi Activ refmatic.Kupilem ja jako powystawowa .Niestety pomimo wmontowanej i podlaczonej drukarki w menu nie ma opcji drukowania tak jak by drukarka nie była zainstalowana.Poradzisz coś?