• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Stacja do obsługi klimatyzacji ,,Problemy'' i ,,Porady''

SUWrzeszów

SuperMechanior
Dołączył
2.11.2014
Postów
269
Punktów
27
Wiek
33
Miasto
Rzeszów
W związku z tym ze zajmujemy się nie tylko podnośnikami ale i stacjami do klimatyzacji
zakładam temat porad dla użytkowników
jeśli ktoś będzie potrzebował jakichś informacji na temat maszyn chętnie pomogę i podzielę się doświadczeniem i dobrymi radami

Zapraszam do dyskusji pochwalcie się jaki macie sprzęt na warsztacie i co go trapi.
 

Krzychu78

Gaduła
Dołączył
3.03.2013
Postów
70
Punktów
1
Miasto
Iłża
ecotechnics eck3000 błąd płyn chłodzący w układzie klimatyzacji, samodiagnostyka każe wyczyścić zawory 3,8,9 ale to nanic!
dziękuje
 

david2291

SuperMechanior
Dołączył
1.07.2011
Postów
1071
Punktów
108
Wiek
29
Tecalemit ac 2500 przestał pompowac olej do układu.Po osiągnięciu czynnika też pokazuje ilość odzyskanego oleju 0.Jakieś pomysły co to może być i czy jest sens naprawiać?
 

mechanik.k

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
3.02.2015
Postów
4880
Punktów
1743
Miasto
London
WWW
mechanic-diagnostics-pl-london.mycylex.co.uk
Po to są mechanicy żeby naprawiać.Jak się nie da to się kupuje następne urzadzenie części itd.
Jak coś nie działa to pierwsze pytanie dlaczego? Pierwsze co to zasada działania urządzenia a potem dlaczego nie działa.
 

SUWrzeszów

SuperMechanior
Dołączył
2.11.2014
Postów
269
Punktów
27
Wiek
33
Miasto
Rzeszów
ecotechnics eck3000 błąd płyn chłodzący w układzie klimatyzacji, samodiagnostyka każe wyczyścić zawory 3,8,9 ale to nanic!
dziękuje

kolego napisz mi czy kompresor kończy szybko odzysk
nie masz tam standardowych manometrów pierwsza moja propozycja podłączyć manometry i zobaczyć co pokazują czujniki ciśnienia a co manometry
mi wygląda na rozkalibrowany czujnik ciśnienia

Tecalemit ac 2500 przestał pompowac olej do układu.Po osiągnięciu czynnika też pokazuje ilość odzyskanego oleju 0.Jakieś pomysły co to może być i czy jest sens naprawiać?

zawsze jest sens naprawiać :)
podstawa to zapytam czy na głównym ekranie maszyna widzi ilość świeżego oleju i zużytego ??
 

Krzychu78

Gaduła
Dołączył
3.03.2013
Postów
70
Punktów
1
Miasto
Iłża
odzysk jest bardzo powolny , ciągnie na 0,0 a wcześniej ciągneła chyba w minus,kalibracja czujników zrobiona ok
zauważyłem jednak że ciśnienie hp samo wzrasta z 0,0 na 0,5 bar po około 12 godzinach
 

SUWrzeszów

SuperMechanior
Dołączył
2.11.2014
Postów
269
Punktów
27
Wiek
33
Miasto
Rzeszów
to ze ciśnienie wzrasta jest normalne ale to ze bardzo długo trwa odzysk mnie martwi opisz mi krok po kroku jak robisz kalibracje czujnika ciśnienia myślę ze tu coś nie gra (jakie masz ciśnienie w butli ??)
z jakiego miasta jesteś ??
 

Krzychu78

Gaduła
Dołączył
3.03.2013
Postów
70
Punktów
1
Miasto
Iłża
odkręcam czujnik lp i hp kalibracja star i zapisz i na odkręconych wskazują 0,0 ciśnienie w butli 7 bar
peryferie Radomia

manometry wskazują 0,0 lp i hp próba zrobienia próżni i bład , płyn chładzący w klimatyzacji, z automatu odzysk trwa bez końca
 
Ostatnia edycja:

SUWrzeszów

SuperMechanior
Dołączył
2.11.2014
Postów
269
Punktów
27
Wiek
33
Miasto
Rzeszów
ciekawy przypadek skoro pokazuje się 0,0 maszyna musi puścić próżnie
coś tu mi nie gra z własnej ciekawości zobaczył bym co się dzieje.
mam taki test napełnij przewody i zobacz czy ciśnienie będzie takie jak w butli
maszyną jeszcze pracujesz czy już stoi i odpoczywa ??
 

Krzychu78

Gaduła
Dołączył
3.03.2013
Postów
70
Punktów
1
Miasto
Iłża
ato test cisnienie butli 7,3 przewody napełnia do 5,3
pracuje jeszcze.

ale jak zrobie napełnianie to ciśnienia się wszystkie wyrównują na 7,0 bar

auto test !poprawilem sie
 

Optima

SuperMechanior
Dołączył
14.11.2014
Postów
101
Punktów
11
Miasto
Dąbrowa Górnicza
WWW
www.dowarsztatu.com
Pokazuje 0,0 czy mniej ,w większości stacji zazwyczaj musi zejść od 300 do 500 mbar poniżej 0 żeby przeszła do próżni. Albo źle zrobiona kalibracja, albo lekko "przestawiony" czujnik albo najprawdopodobniej niestety kompresor już umiera. Podłącz pod króciec tłoczący manometr i zobacz ile bije kompresor, powinien od 15 do 25 bar, jak mniej to do wymiany.
 

SUWrzeszów

SuperMechanior
Dołączył
2.11.2014
Postów
269
Punktów
27
Wiek
33
Miasto
Rzeszów
Jest problem bo niby sam kończy odzysk wiec powinien próżnie włączyć
W tej histori coś mi nie pasuje
 

SUWrzeszów

SuperMechanior
Dołączył
2.11.2014
Postów
269
Punktów
27
Wiek
33
Miasto
Rzeszów
Jeśli tak to chyba tak jak piszesz albo kalibracja nie wyszła albo jednak kompresor juz ma dosc
 

Optima

SuperMechanior
Dołączył
14.11.2014
Postów
101
Punktów
11
Miasto
Dąbrowa Górnicza
WWW
www.dowarsztatu.com
Moim zdaniem kompresor, jak odzysk jest coraz wolniejszy to typowy symptom. Cóż inżynierowie projektowali to do pracy w lodówkach, w stacjach prędzej czy później zawsze pada.
 

Krzychu78

Gaduła
Dołączył
3.03.2013
Postów
70
Punktów
1
Miasto
Iłża
17,5 bar to chyba jego ostatni sezon jak dociągnie.
Cotam można podłożyć bo orginał chyba sporo kasy kosztuje?
 

Optima

SuperMechanior
Dołączył
14.11.2014
Postów
101
Punktów
11
Miasto
Dąbrowa Górnicza
WWW
www.dowarsztatu.com
Hm to nie do końca taki zły wynik jak ciśnienie spada i nie jest w stanie wytworzyć lekkiego podcienienia które pozwoli przejść do próżni to jeszcze może być jednak czujnik uszkodzony, do jakiego podciśnienia schodzi ci przy odzysku na czujnik i na manometrze, porównaj, oczywiście na tyle na ile można.....

Jak będzie jednak kompresor to zobacz markę i model i poszukaj w firmach chłodniczych. potem zostanie tylko przelutować twardym lutem, ale to najbliższy spec od lodówek zrobi za parę złotych.
 

N.O.R.

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
6.01.2016
Postów
238
Punktów
28
Miasto
Suwałki
Cześć, po wcześniejszych namysłach zakupiłem jednak RCC8A, zacząłem sie bawić, testować na swoim aucie, po jakimś czasie zaczęła świrować, na auto wszystko ok, ale ręcznie nie chce robić próżni, nie ściąga całego czynnika, czasami po 100, 200, czasami w ogóle. Stacja zakupiona w Mastermot, mogę tylko powiedzieć że sprzedać to wiedzą jak, nic po za tym, po napisaniu wiadomości do firmy sprzedającej i opisaniu błędów jakie pokazuje maszyna dostałem śmieszne odpowiedzi, w jednej, ostatniej zaznaczono z wykrzyknikiem że już nie będą odpisywać, jedynie kontakt telefoniczny z innym działem, oczywiście trzeba będzie dzwonić, ale sam fakt zbycia mnie jest nie na miejscu i sytuacja zrobiła się niesmaczna, ale do rzeczy:

005 - nie ma potrzeby robić odzysk ponieważ nie ma czynnika w wężach
- krzyczy że nie ma czynnika, ale na auto ściąga cały z układu

003 - w wężach urządzenia jest ciśnienie i dlatego przeprowadzenie próżni nie jest możliwe; należy skalibrować czujnik ciśnienia: USTAWIENIA - KALIBRACJA - CZUJNIK CIŚNIENIA
- na kalibrację wpadłem wcześniej, ciśnienia nie ma w wężach ani układzie, na auto robi
 

PySIEK

SuperMechanior
Dołączył
10.11.2014
Postów
464
Punktów
90
Wiek
35
Miasto
Podlaskie
WWW
www.facebook.com
No to może ja napiszę co u mnie nie lata.Mam stacje Delphi Activ refmatic.Kupilem ja jako powystawowa .Niestety pomimo wmontowanej i podlaczonej drukarki w menu nie ma opcji drukowania tak jak by drukarka nie była zainstalowana.Poradzisz coś?
 
Do góry Bottom