• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Stacja do obsługi klimatyzacji ,,Problemy'' i ,,Porady''

obser

SuperMechanior
Dołączył
18.02.2013
Postów
278
Punktów
67
Miasto
Inowrocław
I to jest dobre podejście, porządna maszyna i musi wszystko być ok. Nie są to jakieś wielkie pieniądze, a o wiele luźniej prowadzi się serwis, jak jesteś pewny, że wszystko pracuje jak należy. U nas jeden serwis przez 2 lata pracował na jednym wężu, bo drugi mu przeciekał i wielu klientów zwróciło na to uwagę. Ja zawsze mam kpl węży na zapasie, a teraz nawet oryginalne węże z końcówkami Parkera od nowej 760R na pozbycie. Dlaczego? Bo wolę mocowania 1/4", nieraz wkręcam wziernik, nieraz szybko zamienię przy francuzie Hp na LP. Bez kluczy itp. Po przywiezieniu nowej zaraz je wymieniłem nawet przed przyjazdem serwisanta na uruchomienie do czego miał on fefry i do zmiany śrubek do mocowania obudowy.
 

mmultykin

SuperMechanior
Dołączył
28.01.2019
Postów
122
Punktów
12
Każdy inaczej podchodzi do serwisowania sprzętu. Ja wolę mieć sprawny. Wziernik masz podłączony bezpośrednio do stacji? Mam osobno wziernik. Jakie widzisz korzyści podłączonego bezpośrednio do stacji?
 

obser

SuperMechanior
Dołączył
18.02.2013
Postów
278
Punktów
67
Miasto
Inowrocław
Kupiłem taki w Colomarket chyba, firmy Castel na przewody 1/4" i przy ściąganiu widzę jak ściąga czynnik. Wiem zaraz czy był UV.
 

mmultykin

SuperMechanior
Dołączył
28.01.2019
Postów
122
Punktów
12
Też mam wszystko na 1/4". Może również podłącze bezpośrednio drugi do stacji, bo średnio mi się chce przy zwykłym serwisie podłączać oddzielny wziernik, a tak to zawsze coś będzie widać.
 

obser

SuperMechanior
Dołączył
18.02.2013
Postów
278
Punktów
67
Miasto
Inowrocław
Narazie to taki eksperyment, bo dopiero sezon rusza i parę aut zrobiłem. Zobaczę jak to będzie jak się ruszy. Ten osobny wziernik mi się nie podobał i dałem go do testów koledze z forum. Jak przygrzeje, to szkoda czasu na eksperymenty.
 

Uzigt86

Nowy
Dołączył
8.08.2021
Postów
2
Punktów
0
Witam. Posiadam stacje obsługi klimatyzacji Bosch ACS611 którą próbuje naprawić. Problem polega na tym ze jak chce napełnić wewnętrzna butle czynnikiem R134a maszyna robi samooczyszczenie a gdy zacznie wciągać czynnik zrobi to do około 500g i wyskakuje komunikat „za wysokie ciśnienie” i przełącznik Ciśnieniowy po minucie może dwóch gdy spadnie samoczynnie ciśnienie załącza możliwość ponownej próby. Sprawa wyglada tak ze kompresor w urządzeniu jest nowy. Wszystkie przewody i rurki drożne i przedmuchanie sprężonym powietrzem. Zawory elektrycznie i mechanicznie sprawne. Wagi i czujnik cisnienia skalibrowany. Skoro wytwarza się ciśnienie większe jak 14,5 bara za kompresorem to moim zdaniem jest kompresor Ok. Czy możliwe jest ze któryś separator oleju ma problem?
 

rybkus

Nowy
Dołączył
22.01.2018
Postów
1
Punktów
0
Miasto
Wadowice
Witam.

Zakupiłem urzywaną stacje obsługi klimatyzacji Delphi refmatic active, potrzebuję do niej hasło serwisowe.

Jest ktoś w stanie pomóc ?
 

Autodiagnostyka

SuperMechanior
Dołączył
19.11.2015
Postów
188
Punktów
4
Wiek
39
Miasto
Wieluń
Witam.Nowa stacja Ecotechnics ECK NEXT na czynnik r1234yf.Zrobione 3 samochody i za każdym razem 0g odzysku oleju.Co to może być??
 

obser

SuperMechanior
Dołączył
18.02.2013
Postów
278
Punktów
67
Miasto
Inowrocław
A czy te auta przed serwisem przyjechały z włączoną klimatyzacją? Olej w czynniku musi się rozpuścić i rozprowadzić po całym układzie, aby potem go odseparować.
 

Autodiagnostyka

SuperMechanior
Dołączył
19.11.2015
Postów
188
Punktów
4
Wiek
39
Miasto
Wieluń
A czy te auta przed serwisem przyjechały z włączoną klimatyzacją? Olej w czynniku musi się rozpuścić i rozprowadzić po całym układzie, aby potem go odseparować.
Tak Kolego.Trzymam się od lat zasady takiej ,że przed serwisem sprawdzam ciśnienia i czy wogole klima działa.Wiec jak najbardziej działała przed obsługa.
 

obser

SuperMechanior
Dołączył
18.02.2013
Postów
278
Punktów
67
Miasto
Inowrocław
Bardziej mi chodzi o pracę układu przez 30-60 minut przed serwisem. Ja Klientowi umawiającemu się przez telefon mówię , że jadąc do mnie ma włączyć na maxa klimatyzację. Separujemy rozpuszczony w czynniku olej, którego po dłuższej pracy powinno być orientacyjnie 1-2% odzyskanego czynnika. Po drugie przyjeżdzającego auta z pracującą klimatyzacją nie potrzeba sprawdzać, tylko złapać za rurę LP. Może to też być wina stacji. Moja Texa daje komunikat, że już chyba 5 serwisów było bez odzysku i mam sprawdzić co się dzieje. Reasumując, dobrze zrobiony serwis powinien być wykonany po ok. godzinnej pracy układu.
 

Autodiagnostyka

SuperMechanior
Dołączył
19.11.2015
Postów
188
Punktów
4
Wiek
39
Miasto
Wieluń
Bardziej mi chodzi o pracę układu przez 30-60 minut przed serwisem. Ja Klientowi umawiającemu się przez telefon mówię , że jadąc do mnie ma włączyć na maxa klimatyzację. Separujemy rozpuszczony w czynniku olej, którego po dłuższej pracy powinno być orientacyjnie 1-2% odzyskanego czynnika. Po drugie przyjeżdzającego auta z pracującą klimatyzacją nie potrzeba sprawdzać, tylko złapać za rurę LP. Może to też być wina stacji. Moja Texa daje komunikat, że już chyba 5 serwisów było bez odzysku i mam sprawdzić co się dzieje. Reasumując, dobrze zrobiony serwis powinien być wykonany po ok. godzinnej pracy układu.
Tak Kolego jak mówisz ale uwierz że nawet gdzie układ jest niedziałający to Moja Texa czy Delphi bo takie stacje mam na stary czynnik zawsze odzyskują jaka część oleju i to nawet jak układ nie działał pół roku ,a tu taki klops.
 

obser

SuperMechanior
Dołączył
18.02.2013
Postów
278
Punktów
67
Miasto
Inowrocław
Jak układ nie chodził, a jest w nim w miarę czynnika, to olej może zgromadzić się np. blisko portów i wyciągniesz go dużo za dużo. U mnie z odzyskiem jest ok. 60-70% pojazdów, reszta nie. I w tym roku wymieniłem maszynę (na taką samą) i nie widzę żadnej różnicy. Nie można wykluczyć winy stacji, ale ostatnią rzeczą to by była dolewka oleju, czy UV. Obserwuj dalej, tym bardziej że nie mam doświadczenia z yf, bo na razie inwestycja wydaje mi się za wysoka, poprzez konieczny zakup analizatora. Zamysł był taki, że kupuję nową, używana pójdzie na yf, ale 12 tysiaków zabrakło na analizator.
 

Autodiagnostyka

SuperMechanior
Dołączył
19.11.2015
Postów
188
Punktów
4
Wiek
39
Miasto
Wieluń
Jak układ nie chodził, a jest w nim w miarę czynnika, to olej może zgromadzić się np. blisko portów i wyciągniesz go dużo za dużo. U mnie z odzyskiem jest ok. 60-70% pojazdów, reszta nie. I w tym roku wymieniłem maszynę (na taką samą) i nie widzę żadnej różnicy. Nie można wykluczyć winy stacji, ale ostatnią rzeczą to by była dolewka oleju, czy UV. Obserwuj dalej, tym bardziej że nie mam doświadczenia z yf, bo na razie inwestycja wydaje mi się za wysoka, poprzez konieczny zakup analizatora. Zamysł był taki, że kupuję nową, używana pójdzie na yf, ale 12 tysiaków zabrakło na analizator.
Kolego ja mam Identyfikator na yf ale nie kupuj tego badziewia bo dziala zero jedynkowo i strasznie wkur..ia.Na wiosne chce sie zaopatrzyc w analizator REFPRO bo ten podobno robi robote.U mnie z odzyskiem przy ukladach r134a jest takk ze wiekszosc odzyskuje sie olej nawet na starym Delphi:)
 

pawlix1

Nowy
Dołączył
25.04.2016
Postów
1
Punktów
0
Wiek
50
Miasto
Kalisz
Witam. Podłącze się do tematu otóż posiadam RCC8A i maszyna nie odzyskuje czynnika tz chwile pociągnie tak do 8g i zaczyna cos bulgotać z tyłu maszyny .
Pytanie czy naprawa będzie opłacalna ?
 

Dar-car

Nowy
Dołączył
19.03.2022
Postów
3
Punktów
0
W związku z tym ze zajmujemy się nie tylko podnośnikami ale i stacjami do klimatyzacji
zakładam temat porad dla użytkowników
jeśli ktoś będzie potrzebował jakichś informacji na temat maszyn chętnie pomogę i podzielę się doświadczeniem i dobrymi radami

Zapraszam do dyskusji pochwalcie się jaki macie sprzęt na warsztacie i co go trapi.
Witam mam werther AC960 jest już po gwarancji zrobiłem sam przegląd wymieniłem olej filtry i chciałbym zrobić kalibrację wagi i wykasować serwis wie ktoś jak to zrobić i jaki jest login do tego
 

lato8

Początkujący
Dołączył
20.10.2013
Postów
8
Punktów
0
Wiek
38
Miasto
Kielce
Cześć.

ISC Silver znaną także jako Bosch Silver, z wagami oleju nowego i zużytego.

Jak wygląda procedura kalibracji tych wag, wszystko robi się pod 2 w menu bo tam jak by kalibruje jedną wagę na olej zużyty.
Przeklikałem kanał 2 i mam no Oil czyli popsułem....

Ewentualnie na jakim kanale robi się wagę oleju nowego, bo ciężko będzie mi przepatrzeć 999 pozycji....
Menu jest numeryczne i przydała by się procedura bo wyświetlacz nie podpowiada :)
Czujnik ciśnienia podlega kalibracji w tym modelu ( 2004r )?
 

Czarek303

Początkujący
Dołączył
17.03.2022
Postów
18
Punktów
1
Witam wszystkich. Posiadam stacje texa 760. Panowie czy to normalne że nabijam układ przykładowo 500g i za chwilę odciągam już tylko 400? Czy to norma czy z maszyna coś nie tak
 

colin578

SuperMechanior
Dołączył
23.10.2015
Postów
127
Punktów
3
Wiek
26
Miasto
Koło
Koledzy kupiliśmy jako drugą maszynę używanego viakena x540 w szarej obudowie, wymieniłem filtry, olej w vacuum pompie, tylko nadal pokazuje komunikat o serwisie, wie ktoś jak go skasować? ewentualnie może posiada ktoś instrukcje do niej? Viaken pomógł tylko jak wejść w ustawienia, więcej informacji nie chcą przekazać...
 
Do góry Bottom