1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

STEROWNIK POMPY VP44

Dyskusja w 'Pliki, pomoce naukowe poszukuję' rozpoczęta przez użytkownika Auto-Port, 20-02 13.

  1. Auto-Port

    Auto-Port Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 12
    Postów:
    1 628
    Docenione treści:
    342
    Miasto:
    KALISZ
    Witam! poszukuje instrukcji naprawy sterownika tej pompy, oprócz wymiany tranzystora o której jest pełno w necie nic wiecej nie znalazłem czy spotkał się ktoś z tym sterwonikiem, czy oprócz tego tranzystora jeszcze coś siada w tych sterownikach ??
     
    04MF lubi to.
  2. old1977

    old1977 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    20-01 13
    Postów:
    2 340
    Docenione treści:
    494
    najczęściej tranzystor,nie wszyscy wiedzą że vp 44 nie jest pompą samoodpowietrzającą i długotrwała praca na sucho powoduje jej uszkodzenie mechaniczne,kilku producentów aut zabezpiecza te pompy w ten sposób iż przy krytycznie niskim stanie paliwa sterownik wyłącza silnik lub odczuwalne są szarpania.
     
  3. art0

    art0 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-02 13
    Postów:
    240
    Docenione treści:
    10
    zdarza sie uszkodzenie pamieci p0606 dokłodnie nie pamietam cyfry
     
  4. mewash

    mewash Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    20-02 12
    Postów:
    83
    Docenione treści:
    7
    Adres strony:
    Zalezy z jakim sterownikiem.
    PSG5 - wspomniany tranzystor, ale jego uszkodzenie najczesciej jest spowodowane przytarciem tloczka przestawiacza kata wtrysku.
    PSG16 - czesto dochodzi do uszkodzenia czujnika obrotow pompy, ktory jest jednym elementem z czujnikiem temp. paliwa - wywala bardzo czesto wtedy tylko blad czujnika temp. paliwa.
     
  5. naprawa-pomp.com

    naprawa-pomp.com Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    5-01 14
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    5
    Miasto:
    sandomierz
    Adres strony:
    witam wszystkich. sorry że odgrzewam kotleta, ale może to komuś się przyda. osobiście też siedzę w temacie pomp vp44 i vp30.
    zajmuję się regeneracją sterowników PSG5 pomp wtryskowych bosch. Panowie, nie ma możliwości uszkodzenia tranzystora przez zacierający się tłoczek przestawiacza kąta wtrysku, po prostu mechanika pompy nie uszkadza elektroniki, stan elektroniki nie ma nic wspólnego ze stanem mechanicznym pompy. a dlaczego ? bo jak by ktoś wziął w łapę miernik i trochę pomierzył to by się dowiedział że, ten słynny tranzystor steruje tylko zaworem regulacji dawki paliwa, czyli cewką między przewodami wysokiego ciśnienia. tłok - przestawiacz kąta wtrysku - czasu wtrysku, czy jak ktoś woli początku tłoczenia jest sterowany przez dolną cewkę - zawór, a ten zawór sterowany jest z kolei przez element siedmio nóżkowy bezpośrednio z ceramicznej płyty głównej sterownika a nie przez ten tranzystor. tak więc od sterownika odchodzą dwie pary przewodów, para górna grubsza od regulacji dawki poprzez tranzystor i para dolna cieńsza od regulacji kąta wtrysku poprzez element jak pisałem wcześniej wielo nóżkowy, nie do wymiany. zresztą ten element się nie psuje, bynajmniej ja się z tym nie spotkałem, dodatkowo powiem że zwarcie tej dolnej pary przewodów od zaworu tłoczka nie powoduje uszkodzenia sterownika. po prostu prąd dochodzi do jakiejś wartości i następuje rozłączenie, prąd w tym obwodzie i tak nie popłynie nam duży gdyż element na płycie głównej ma połączenia grubości włosów na głowie. dodatkowo te dolne przewody mogą być spękane, ale to tylko i wyłącznie ze starości. niewtajemniczeni oczywiście powiedzą że te przewody pękają przez zacierający się tłoczek ale jak mówię pękają tylko ze starości. zresztą rezystancja zaworu wynosi około 10 ohm czyli z prawa ohma I = 12u/10r= 1,2 Ampera, chyba nikt nie uważa ze taki prąd może nagrzać przewody. oczywiście jak nam te dolne cienkie przewody spękają lub sporadycznie będzie się nam robiło tam zwarcie to będzie problem z kątem wtrysku. a co do tranzystora. nikt nie wie co tam oryginalnie było bo jest to tylko struktura krzemowa, jakby krzem wyjęty z obudowy tranzystora i napewno nie jest to jakiś irlr 2905 czy 3705 czy jaki kolwiek z allegro za 2,5 zł. jak ktoś chce to proszę takiego irlr-a rozwalić i sprawdzić wielkość tej struktury krzemowej. okaże się że oryginalna w sterowniku jest że 3 - 4 razy większa. co do samych tranzystorów, to nie sugerujmy się samym prądem. zawór dawki pobiera co najmniej 10 Amper, ale chyba nie myślicie że : dla przykładu tranzystor o prądzie maksymalnym 15A, powierzchni 1 cm kwadratowego, obciążeniu 10A, będzie się inaczej grzał od tranzystora o prądzie maksymalnym 100A, pow. 1 cm kwadratowego i takim samym obciążeniu czyli 10A. te tranzystory będą się grzały tak samo. tak więc najważniejszy jest tu odpowiedni montaż i chłodzenie. także jeśli nagle nam zgaśnie samochód lub odpala lecz w ogóle nie reaguje na pedał gazu, bądź dojechaliśmy, zgasiliśmy samochód a po jakimś czasie już nie daje oznak życia to wina sterownika. najłatwiej taki sterownik sprawdzić w warunkach domowych odcinając górną parę przewodów, tą grubszą i podłączając do niej bezpośrednio żarówkę 12v/55w. żarówka musi świecić podczas kręcenia, jak nie to uwalony sterownik. można też sprawdzić czy dochodzi nam zasilanie do sterownika, oczywiście też żarówką 12v/55w na włączonym zapłonie między pinami 6 i 7 w kostce od sterownika. zdarza się przepalenie bezpiecznika, chyba jest to 15A. jeśli jakieś drobne pytania to mogę coś podpowiedzieć. teraz jeszcze słówko, jeśli ktoś sam próbuje naprawić taki sterownik to wiadomo ,trzeba bardzo uważać, hybryda, połączenia jak włos, jeden fałszywy ruch i po Filipku, zamiast 250 zł, będzie 1000zł za nowy sterownik z programowaniem i kalibracją na stole probierczym , bo inaczej z nowym się nie da. no chyba ze kupimy sprawną używkę.
    Jeśli ktoś chętny do skorzystania z moich usług to zapraszam: P.U.H OMEGA ul. Mickiewicza 31/31, 27-600 Sandomierz, telefon 510667029, wystawiamy rachunek i gwarancję na rok czasu. Koszt usługi to 250 zł. Można też osobiście, godzina od ręki. Pozdrawiam.
     
  6. plumek

    plumek Nowy

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    JasłO
    sama regeneracja sterownika wystarcza tylko na chwile a polega ona na wymianie tego tranzystora na mocniejszego który wytrzymuje maks rok .W oplach od nowości auta te sterowniki wytrzymują maks 190 tys a potem dwa wyjścia albo jak powyżej czyli sam sterownik albo regeneracja całej pompy u pompiarza tylko pewnego.Nie wiem dlaczego ale w innych markach aut te pompy nie padają tylko w oplach .Sterownik nie siada sam z siebie tylko przez zawór regulacji dawki ten między rurkami paliwowymi , jeżeli można go było kupić i wymienić to spoko .Wtedy regenerujemy sterownik wymieniamy ten zawór i autko hula wiem bo sam miałem ten problem . Handlarze kupują takie auta z uwalonym sterownikiem regenerują sam sterownik sprzedają a potem za jakiś czas ty się z tym bujasz . w sklepie możesz kupić sterownik cały razem z dwoma zaworami ten dawkowania i przyspieszenia zapłonu ale jest drogi bo kosztuje ponad 1200 zł a i tak pompę trzeba wyciągnąć i dać do kalibracji . ja regenerowałem pompę w firmie diesel technika z lublina wysłałem im pompę i za tydzień miałem ją z powrotem wsadziłem i hula już 3 lata .Pali o 1 L mniej na 100 kl koszt 3 lata temu 2000 teraz podobno 2300
     
  7. naprawa-pomp.com

    naprawa-pomp.com Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    5-01 14
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    5
    Miasto:
    sandomierz
    Adres strony:
    Nawet już zakłady typowo naprawiające mechanikę pomp wtryskowych przekonały się do tego że uszkodzenie elektroniki nie ma nic wspólnego z zatartym tłokiem od regulacji kąta wtrysku. O tym trochę później i więcej będzie na mojej stronie z filmami pokazującymi i wyjaśniającymi co steruje zaworem kąta wtrysku inaczej czasy wtrysku - początku tłoczenia a co zaworem dawki paliwa. Żebym nie był gołosłowny daje namiar na kilka z wielu zakładów które specjalizują się w mechanicznej regeneracji pomp i wtryskiwaczy, nie jakaś tam amatorka tylko starsi doświadczeni panowie.

    Pierwszy od paru miesięcy współpracuje ze mną z moich okolic "Diesel-Service" Mechanika Pojazdowa Roman Bernaś tel. 158314413 27-600 Milczany pod Sandomierzem 48a, woj. świętokrzyskie, drugi już od paru lat Autokomplex - serwis samochodów osobowych i dostawczych, Milejowice koło Radomia, ulica: Cerekiewska 5 Zakrzew mazowieckie 26-652 Polska, Tel 0604-780-894, trzeci również dłuższy czas REGENERACJA APARATURY PALIWOWEJ " JAROSŁAW JAŚLANEK Krakowska 129, 43-512 Bestwina Tel 322101212. Jest jeszcze wiele innych. Do każdego z nich możecie zadzwonić i zapytać czy regenerują u mnie sterowniki i czy mechanika w pompie uszkadza sterownik. Zapewniam was że nie. Ale nie ma się co dziwić jak pierwszy raz przyjechał do mnie Pan Duda z Autokompleksu to za bardzo nie dowierzał mojej robocie. Ale czas pokazał że po naprawie pompa pracuje i wcale nie następuje ponowne uszkodzenie sterownika. Dodatkowo osobiście mi powiedział co potwierdzi wam każdy inny "pompiarz" -- na szkoleniach serwis BOSCHA zawsze uczy że uszkodzenie elektroniki jest następstwem zacierającego się tłoka od regulacji kąta wtrysku (czasu wtrysku - początku tłoczenia ). Tylko że tłok nie jest sterowany przez tranzystor tylko przez element siedmio nóżkowy jakiś uklad, oczywiście to goła struktura krzemowa osadzona na ceramicznej płycie głównej z połączeniami cieńszymi niż włos. Ponadto zawór ma prawie 10 ohm rezystancji, czyli z prawa ohma prąd jaki tam popłynie to maksymalnie 1,2 ampera.

    Nie będę teraz udowadniał że mam rację bo zawsze się znajdzie jakiś niedowiarek. Na mojej stronie puhomega.pl wkrótce pojawią się filmiki pokazujące co steruje czym i jaki prąd jest pobierany. Wszystko jak na dłoni. Jak i tak ktoś nie wierzy to niech robi regenerację za 2,5 tyś zł z gwarancją na rok czasu. Bosch zawsze będzie twierdził że winna jest mechanika bo to dla nich kasa, nawet jak zrobią mechaniczną regeneracje czy to potrzebnie czy nie. Oczywiście zdarza się że pompy przycierają się mechanicznie. Warsztaty które wymieniłem za wymianę tłoka od regulacji kąta wtrysku biorą około 900 zł. a nie 2 - 3 tyś. Panowie, jeżeli dajecie taką pompę do regeneracji i nie będzie żadnej usterki mechanicznej to i tak zapłacicie za pełna regenerację która w większości wypadków polega na naprawie sterownika nawet u mnie i pomalowaniu śrub na żółto co ma świadczyć o mechanicznej regeneracji. Przecież nikt wam nie powie " słuchaj Panie miał Pan szczęście, uszkodzony był tylko sterownik. Tylko zaraz powie że cała pompa zatarta i pełna regeneracja za 3 tyś zł " Jak ktoś chce do samochodu dokładać tyle to jego sprawa. Tylko że najstarsze samochody z tymi pompami mają już 18 lat, bo jak wiadomo pompy te zaczęto stosować w 97 roku.

    Też bym mógł dawać ogłoszenie że robię pełną regeneracje i brać za jedną pompę 2-3 tyś zł, ale nie o to chodzi. Ale niektórzy tak robią. Przecież są na pewno osoby na forum które miały naprawione sam sterownik i jeżdżą dłużej niż rok pewnie nawet mnie w Sandomierzu. A jaka to dla was różnica jak samochód rok przejeździł, tylko cenowa. Na stronie jest na razie siedem filmów o tematyce pomp wtryskowych vp44 i vp30. Wkrótce dojdzie jeszcze 6 tych ciekawszych, czekają tylko na obróbkę.

    Przestrzegam przed otwieraniem sterownika, bardzo łatwo coś uszkodzić. Pamiętajcie że pod żelem gołe nie osłonięte obudową procesory i połączenie cieńsze niż włos. Jeżeli ktoś myśli że za pierwszym razem mu się uda naprawić to będzie go to kosztowało że 3 razy tyle. No niestety nie jest to takie proste jak na głupich filmach pokazujących " jak naprawić " które w rzeczywistości powinny nazywać się " jak samemu zepsuć sobie sterownik nieodwracalnie i zamiast 300 zł płacić 3 razy tyle. Na pewno też to nie te tranzystory. Na moich filmach pokazuję porównanie tranzystorów, wielkość ich wewnętrznej struktury krzemowej, mojego i oferowanych na allegro. Na koniec przestrzegam przed sprawdzaniem sterownika pompy za pomocą próbówki. Powiem krótko, albo wielkie barany albo oszuści nakręcili ten filmik. Sprawdzając sterownik tym sposobem czy to dobry czy uszkodzony czy nawet sprawne odpalone auto, zawsze nam wyjdzie że mamy uszkodzenie. Nie wiem czy nie wiedzą co robią czy oszukują. Jedyny sposób jak sprawdzić sterownik za pomocą żarówki 12V 55W i wiele więcej będzie u mnie na stronie.

    Spróbujcie też od firm które regenerują Pompy wtryskowe odkupić stare zepsute sterowniki. Nie da się wracają do BOSCHA lub są niszczone młotkiem na miejscu żeby nie wróciły do obiegu. Nowy " poprawiony " sterownik od bosch kosztuje około 1000 zł plus do tego programowanie i kalibracja pompy na stole probierczym. Piszę celowo " poprawione " bo sterowniki z datą 2004 i młodsze czyli 2005, 2006 i dalej są w większości przypadków nienaprawialne. Końcówka mocy sterująca dawką paliwa jest mocniejsza i się nigdy nie psuje, uszkodzeniu ulega natomiast płyta główna i sterownik do wymiany i kasa dla BOSCHA. Dziękuje i zapraszam do dalszych dyskusji.
     
    croc lubi to.
  8. SEBA XX

    SEBA XX Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    31-12 14
    Postów:
    304
    Docenione treści:
    84
    Miasto:
    Puławy
    Rozumiem, że w przypadku przytartego tłoczka wrzucam naprawiony sterownik i wszystko będzie chodzić?
     
  9. naprawa-pomp.com

    naprawa-pomp.com Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    5-01 14
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    5
    Miasto:
    sandomierz
    Adres strony:
    Zatarty tłoczek to usterka mechaniczna i koniec. Pisałem tylko że właśnie ten zatarty tłoczek nie uszkodzi nam sterownika. Przy zatartym tłoczku samochód powinien pracować ale z niewłaściwym kątem wtrysku, przeważnie przedwczesnym co będzie się objawiało bardzo twardą, głośną pracą. Jeżeli tłoczek stanie nam w jakiejś skrajnej pozycji może być problem z rozruchem. Jak samochód nam zgaśnie nagle lub po nocy nie chce odpalić to nie myśleć że przez noc nam się tłok zatarł i samochód nie chce odpalić. Wtedy przeważnie jest uszkodzone sterowanie dawką paliwa. Można to sprawdzić za pomocą żarówki 12V 55W . Odcinamy zawór dawki, ten między przewodami wysokiego ciśnienia i zamiast niego podłączamy żarówkę. Jak nie świeci podczas kręcenia to na 100 % sterownik uszkodzony.
     
  10. vokotibi

    vokotibi Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-12 12
    Postów:
    32
    Docenione treści:
    1
    bezpośrednio nie uszkadza, ale czy pośrednio?
     
  11. naprawa-pomp.com

    naprawa-pomp.com Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    5-01 14
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    5
    Miasto:
    sandomierz
    Adres strony:
    proponuję obejrzeć coś tutaj. nie chcę mi się każdemu z osobna tłumaczyć co i dlaczego. A jak ktoś uważa że się codziennie mylę od 2009 roku to już jego sprawa.
     
  12. vokotibi

    vokotibi Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-12 12
    Postów:
    32
    Docenione treści:
    1
    To już wszyscy wiedzą... napisałem czy pośrednio.

    wydaje mi się, że wiesz o co chodzi tylko, tylko udajesz.
     
  13. BORCAR

    BORCAR Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    3-07 14
    Postów:
    300
    Docenione treści:
    37
    Miasto:
    Inowrocław
    Adres strony:
    Robiłem te sterowniki długo przed tobą , stosowałem rożne tranzystory, lutowałem i kleiłem, do forda stosowałem BUK9222 ,bez błędów,kasowałem po 5 stów
    Jedne chodziły drugie nie, życie nauczyło mnie jednego : trzeba zrobić cała pompę, i tyle,
    Co mnie obchodzi ile to kosztuje, płaci i tak klient,
    Pomyśl jak zrobisz sam tranzystor, a klient pojedzie na zakupy do A1 pod Berlin i nie odpali już auta, a niemiaszki włożą mu nową pompę, masz OC warsztatu ?
    Tranzystor jest skutkiem a nie przyczyną
     
  14. eltechsam

    eltechsam Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-01 15
    Postów:
    5 404
    Docenione treści:
    1 324
    Miasto:
    Wysoka
    Teraz to już się pogubiłam :(
     
  15. maxsslko

    maxsslko Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    30-11 14
    Postów:
    2 777
    Docenione treści:
    295
    Mysle ze kwestia udanej naprawy sterownika to kwestia kondycji samej płyty. Ta ceramika mimo ze izolowana od wibracji to jednak swoje sie wytrzesie na silniku, jedne bardzoiej inne mniej. Zgadzam sie tez ze nie ma mozliwosci uszkodzenia elektycznego przez zatarcie tłoczka przestawiacza, inna sprawa jest zwarcie zaworu dawki/zaworu przestawiacza. Ta podobno tez nie powinna ale zwaracie dla mnie to zwarcie, cos co nie powinno wystepowac:)
     
  16. vokotibi

    vokotibi Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-12 12
    Postów:
    32
    Docenione treści:
    1
    Nooo coś ruszyło dalej.

    A ja myślę,że właśnie ten tłoczek uwala tranzystor, ale pośrednio (moge się mylić, ekspertem z elektroniki nie jestem)
    Schematu działania całej elektroniki i tak chyba nikt nie zna.
    Co do zaworu dawki paliwa to nie sądze żeby on się mógł zacinać, bardziej spalić.
     
    Ostatnio edytowano: 9-04 15
  17. inodiag

    inodiag Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    16-12 12
    Postów:
    2 341
    Docenione treści:
    299
    Miasto:
    Dąbrowa Biskupia
    Tranzystor na oświadczenie klienta po uświadomieniu albo pompa do regeneracji do bosha , jak nie to za bramę ...
     
  18. inodiag

    inodiag Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    16-12 12
    Postów:
    2 341
    Docenione treści:
    299
    Miasto:
    Dąbrowa Biskupia
    Ta żarówka zamiast zaworu to chyba powinna świecić światłem przerywany ...
    A tranzystor to raczej 3737
     
  19. Auto-Tech

    Auto-Tech Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    12-11 13
    Postów:
    1 744
    Docenione treści:
    339
    Miasto:
    O-C
    odnosnie tematu jaki polecicie najlepszy tranzystor do psg5?
     
  20. suse1

    suse1 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    18-01 15
    Postów:
    926
    Docenione treści:
    164
    Miasto:
    Olkusz
    jeśli ekspertem nie jesteś to nie myśl bo na pewno sie pomylisz ;)

    a niby czemu przerywanym?
     

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. pompa vp44 objawy uszkodzenia

    ,
  2. naprawa sterownika pompy vp44

    ,
  3. wymiana tłoczka kąta wtrysku vp44

    ,
  4. sterownik pompy wtryskowej objawy,
  5. psg5 programowanie,
  6. puhomega.pl,
  7. przyczyny zwarcia na pompie wtryskowej,
  8. jaka może być przyczyna zwarcia w pompie wtryskowej,
  9. sterownik pompy objawy uszkodzenia