1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Sterownik silnika Citroen C3 1,4i 8V 2005r.

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika autobi41, 17-07 18.

  1. autobi41

    autobi41 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    28-05 14
    Postów:
    88
    Docenione treści:
    6
    Pada podejrzenie o usterkę sterownika silnika w przedmiotowym bolidzie (silnik KVP TU3JP). Otóż generalnie rzecz biorąc, samochód "rzucił palenie", na dobre. Początkowo bywały problemy z uruchomieniem silnika, od pół roku około, wymieniane było po drodze kilka elementów, to jest pompa paliwa, przekaźnik pompy, świece zapłonowe, cewka zapłonowa, czujnik wału korbowego. Wszystko "po objawach" testery nie pokazały żadnego błędu. a podpinane było ich kilka, przecież "franczyza" jest wybredna i bywają problemy z komunikacją, elektryka sprawdzona (wiązki, moduły). Co ciekawe, po wymianie tych "podejrzanych" elementów była chwilowa poprawa ale z czasem coraz gorzej się silnik uruchamiał, w końcu silnik zamilkł.
    Zero błędów w sterowniku, BSI ok, testery porozumiewają się z modułami, "widać obroty" przy podpiętym testerze jednak uruchomić się bestia nie daje. Próbowaliśmy go z samostartu zmotywować, na chwilkę chociaż, by na chwilę ruszył i nic.
    Padło więc podejrzenie na sterownik a w zasadzie na układ immobilisera, że ten blokuje wtryski (daje tylko jeden impuls i potem cisza), poza tym nie zawsze jest iskra na cewce.
    Myślę o drugim sterowniku silnika by sklonować jego wsad, być może wtedy na tym nowszym ruszy. Jednak tego typu sterowników jest kilka i stąd zasadnicze pytanie - czy musi być o identycznych oznaczeniach (wszystkich !!) czy też wystarczy na przykład taki o tym samym numerze katalogowym jako część ale na przykład z PUGa (206 albo 1007) albo z wersji silnikowej 1,1.
    Oznaczenia sczytane ze sterownika (Sagem) 9649433980, 9657018180, 21585170-8A (part number).
    Przy poszukiwaniu po pierwszym numerze nie zawsze kolejne dwa pokrywają się w stu procentach i dlatego zdecydowałem się podpytać tutaj, może ktoś już coś podobnego ogarniał. Zdaję sobie sprawę z tego, że najlepiej by było kierować się dokładnie wszystkimi oznaczeniami jeśli idzie o poszukiwania tego elementu ale czy jest to konieczne, czy można sugerować się jednym poprawnym oznaczeniem części - oryginalnej ale używanej (zaznaczam, że do przeprogramowania - immo i wsad)?
     
  2. Tom_

    Tom_ Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    1-10 14
    Postów:
    926
    Docenione treści:
    113
    Miasto:
    Szczytno
    W francuzach masz takie cos jak zezwolenie na start, w bsi informacje czy rozpoznano klucze.. sprawdz te informację zanim wymienisz ster..
    Musisz miec ster o identycznych numerach jak chcesz podmienić immo i wsad

    Na samostart nie pali bo brak iskry widocznie.
    Ustal co jest w module silnika podcxad krecenia parametry itd

    To nie diesel ze samoczynnie odpali.
     
    autobi41 lubi to.
  3. autobi41

    autobi41 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    28-05 14
    Postów:
    88
    Docenione treści:
    6
    Dzięki za sugestie... :)
    Sterownik wyjąłem, rozkręcę i zobaczę co wewnątrz się dzieje, podobno lubią się styki przegrzewać, może coś się wizualnie okaże.
    Z samostartem próbowałem dlatego, że kilka razy udało się uruchomić silnik po fakcie, jak na samym rozruszniku przemieściłem samochód o metr czy dwa do przodu albo w tył. Tutaj wymieniłem też czujnik wału. Samochód jechał normalnie, nic się nie działo, silnik został wyłączony a po południu odmówił współpracy (koniec zeszłego tygodnia) więc w końcu szukam przyczyny...
    A może być taka opcja, że wystarczy tylko ponownie zaprogramować immo i klucze?
     
  4. slawek2007.28

    slawek2007.28 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 18
    Postów:
    575
    Docenione treści:
    130
    Miasto:
    Ostrołęka
    Raczej zobaczysz gumę, i nic więcej. Immo w nim to fraszka.

    Zdiagnozuj auto napewno będzie łatwiej ustalić usterkę.
     
    autobi41 lubi to.
  5. autobi41

    autobi41 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    28-05 14
    Postów:
    88
    Docenione treści:
    6
    Co konkretnie blokuje immo w Cytrynie? Pompę nie, bo słychać jak pracuje (chyba, że ma za małe ciśnienie ale wymieniona na nową) - wtryski, cewkę? Czy możliwe jest by w jakiś dziwny sposób rozkodowały się dwa klucze a BSI ani sterownik nie meldują żadnych błędów? Sterownik chyba jest ok a silnik nie pali...
     
  6. Autoelektronika

    Autoelektronika Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    30-09 15
    Postów:
    3 171
    Docenione treści:
    733
    Miasto:
    RDE,RMI,KT
    Adres strony:
    tak to mozliwe w PSA,diagnoza,inaczej nie ma tematu
     
    autobi41 lubi to.
  7. nickel

    nickel Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-02 15
    Postów:
    2 048
    Docenione treści:
    325
    Miasto:
    WLKP
    Moze byc zero błedów a immo wywalone bedzie.Od tego są parametry i tam wszystko widac.
     
    autobi41 lubi to.
  8. autobi41

    autobi41 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    28-05 14
    Postów:
    88
    Docenione treści:
    6
    Wiem, że muszę pobawić się z diagnozą, bo normalnym trybem nie chce się dać ta bestyjka rozpoznać... Cała ta sytuacja wybiła mnie z logicznego toku myślenia, jakaś pomroczność czy coś?
    Poszukam wśród znajomych kogoś z Lexią, tak chyba będzie najlepiej. Inne testery dają jakieś odczyty ale jeden z nich na przykład, za cholerę nie komunikował się z ECU więc było podejrzenie o usterkę sterownika. Na innych połączenie dało się nawiązać, rpm pokazywało, dawało się wysterować przepustnicę czy identyfikować czujniki ale błędów nadal zero. Nie miałem jak sprawdzić czy kluczyki się logują w BSI. Pomyślałem by ominąć immo i tak spróbować odpalić, wtedy coś się wyjaśni...
    Będę się w to jutro bawił, z pewnością dam znać.
     
  9. autobi41

    autobi41 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    28-05 14
    Postów:
    88
    Docenione treści:
    6
    Chwila urlopu, czas minął błyskawicznie a u mnie w zasadzie niewiele się zmieniło.
    Generalnie wszystko po podpięciu osprzętu wygląda, że jest ok, jest "zezwolenie na start", widać w parametrach obroty silnika, przepustnica się rusza, klucze się poprawnie meldują zatem immo raczej odpada. Natomiast nie pracują się wtryskiwacze, pojawia się jeden impuls i potem cisza kiedy rozrusznik kręci... Błędów oczywiście brak.
    Podmieniałem znów na próbę osprzęt typu cewka, przekaźnik pompy, czujnik obrotów wału, nie tędy droga.
    Co jeszcze można zrobić pod pojęciem "diagnostyka" zanim jednak zdecyduję się na przeszczep sterownika?
    Co do sterownika - numery muszą być identyczne czy może ważniejsze jest oznaczenie na sterowniku (Sagem), które w moim przypadku, poza numerami wygląda tak: JCAE - CMME.

    Może spróbować "wyzerować" sterownik i ponownie zaprogramować? Czy ma to sens?
     
  10. slawek2007.28

    slawek2007.28 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 18
    Postów:
    575
    Docenione treści:
    130
    Miasto:
    Ostrołęka
    Czyżby driver w edu wybrał się na tamten świat?
     
  11. autobi41

    autobi41 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    28-05 14
    Postów:
    88
    Docenione treści:
    6
    Wybrał wolność?? To możliwe...
     
  12. slawek2007.28

    slawek2007.28 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 18
    Postów:
    575
    Docenione treści:
    130
    Miasto:
    Ostrołęka
    Jak najbardziej, ale nie zawsze wszystkie na raz.

    Ja mam taki na testy. 20180730_185636.jpg
     
  13. autobi41

    autobi41 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    28-05 14
    Postów:
    88
    Docenione treści:
    6
    Mój jest taki...
     

    Załączone pliki:

  14. sycylyjczyk

    sycylyjczyk Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-07 12
    Postów:
    155
    Docenione treści:
    13
    Miasto:
    mazury
    Okablowanie w porządku?. Może coś nie łączy,skoro po wymianie kilku elementów chodził jakiś czas dobrze,ruszałeś wiązką i działało.
     
  15. autobi41

    autobi41 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    28-05 14
    Postów:
    88
    Docenione treści:
    6
    Raz "działało" a raz nie działało, nie było reguły. Początkowo padło podejrzenie o pompę paliwa, tak to wyglądało po objawach, zresztą błędów nie było w żadnym module, po wymianie pompy było ok ale do czasu jak się okazuje.
    W tej chwili, właśnie na bieżąco jestem po wymianie sterownika, wsad został sklonowany (sterownik uwalony jak stwierdził elektronik), podczas próby uruchamiania wyskoczyły błędy z zespolonego przełącznika pod kierownicą (coś jak CIM w Oplu) więc wymieniliśmy także i tę część na taką z identycznymi oznaczeniami.
    I teraz zaczynają się jaja, bo wszystko na przekręconym zapłonie jest ok, sterownik widzi bsi, dwa kluczyki się poprawnie meldują ale kiedy zaczynam kręcić rozrusznikiem, bsi przestaje widzieć "transpondery" w obu kluczykach, tutaj zaczyna już wywalać błędy i oczywiście nie można odpalić silnika...

    Ktoś coś może w takiej kwestii podpowiedzieć?? Krążę wokół tematu jak satelita ale teraz to już zgłupiałem...
    Bsi się wysypało czy jak??
    Czy da się jakoś obejść immo w sterowniku silnika?
     
    Ostatnio edytowano: 8-08 18