• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Stilo 1.9 140 KM bardzo ciężko odpala po postoju

krisbe

Początkujący
Dołączył
27.01.2021
Postów
7
Punktów
1
Dzień dobry, męczę sie z Fiatem Stilo 1.9 140 KM.
Auto jak postoi kilka godzin nie chce odpalić.
Co ciekawe jak odpali po kręceniu któryś raz po 10 sek rozrusznikiem, to po przejechaniu 100 m pali odrazu.
Odrzucam zatem problemy z rozrusznikiem i akumulatorem

Co zrobiłem do tej pory:
- sprawdziłem akumulator pod obiążeniem (brak zastrzeżeń)
- sprawdziłem rozrusznik testerem (brak zastrzeżeń)
- ciśnienie paliwa podczas kręcenia rozrusznikiem nabija się do 180 mbar
- ciśnienie paliwa po odpaleniu trzyma 300 mbar
- w czasie jazdy ciśnienie paliwa oczekiwane porkywa się ze zmierzonym w pełym zakresie obrotów (do 1650 na railu)
- pompa paliwa w baku wyczyszczona na ile się dało
- paliwo (BP) sprawdzone wydaje się OK, ale dolano 1/2 baku z Orlenu
- filtr paliwa wymieniony miesiąc temu
- świece grzeją

Brak błędów w kompie. Auto jedzie tak jak jeździło po odpaleniu.
Problem wyłącznie z odpaleniem. Przekaźniki sprawdzone.

Auto odpala na plaka. Akumulator podmieniany na nowy i bez zmian.

Ktoś ma jakiś pomysł ?
Jeśli winne były by wtryski czy pompa CR, to raczej w czasie jazdy coś było by odczuwalne.
 

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
979
Punktów
73
Miasto
Nowy Sącz
W tych silnikach uszkodzenie regulatora ciśnienia paliwa może dawać takie objawy,chociaż zazwyczaj może odpalać łatwo ale silnik gaśnie po kilkuset metrach,lub są trudności z uruchomieniem,lub silnika w ogóle nie można uruchomić,czyli uszkodzenie może różnie się objawiać,od niego bym zaczął,
 

krisbe

Początkujący
Dołączył
27.01.2021
Postów
7
Punktów
1
Właśnie czytałem o nim, ale oprócz odpalania auto zachwouje się prawidłowo.
Wydaje się też, że on pracuje w jakimś zakresie, bo zmieniają się wartości w MES zależnie od obrotów.
Ciśnenie oczekiwane, a otrzymane się pokrywa, więc nie sądzę że on jest winny.

Jedynie wczoraj zauważyłem, że jakby orboty szły w górę, a prędkość nie za bardzo jak już dojeżdżałem do domu.
Może w końcu jakaś wskazówka w kompie będzie. Też wydaje się jakby paliwo coś szybciej znikało. Jednak wyjmowana była pompa z baku, więc mógł się pływak zawiesić. Muszę dotankować i sprawdzić zużycie.
 
Ostatnia edycja:

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
979
Punktów
73
Miasto
Nowy Sącz
Te silniki mają typowe bolączki takie,czyli jak wszystkie inne,prawie wszystkie dobre silniki,zawór EGR,ten wspomniany zawór oraz czujnik położenia wału,przepływomierz powietrza.Poza tym inne np.Overboost.
 

krisbe

Początkujący
Dołączył
27.01.2021
Postów
7
Punktów
1
Czujnik wału wymieniony jako pierwszy, zaworu EGR nie ma (zaślepiony i usunięty w sofcie).
 

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
979
Punktów
73
Miasto
Nowy Sącz
Spotykałem się z przypadkami np.w różnych autach,że uszkodzony przepływomierz dawał podobne objawy,auto było nawet mocne,ale ciężko odpalało.
 

krisbe

Początkujący
Dołączył
27.01.2021
Postów
7
Punktów
1
Hmm mogę zawsze spróbować odpalić z odpiętą przepływką, wówczas weźmie domyślne dawki.
To do sprawdzenia.
 

euroserwis8

SuperMechanior
Dołączył
13.03.2017
Postów
104
Punktów
30
Wiek
42
Miasto
Piaski
Wysterowanie wtrysków w tym systemie następuje przy 196 bar. Jako ciekawostka : 1,9 JTD 115 KM wysterowuje wtryski przy 176 bar.
Chociaż przelewy zmierzyłeś??
 

krisbe

Początkujący
Dołączył
27.01.2021
Postów
7
Punktów
1
Może źle to ojąłem. Do 180 bar to nabija spokojnie, więcej też.
Generalnie gdzieś czytałem, że nawet przy 120 powininen zapalić.

Wczoraj wyjąłem regulator z pompy. Miał trochę syfu na sobie, więc lekko przeprsikałem zmywaczem do hamulców.
Poskładałem z powrotem.

Zobaczę dziś czy coś to zmieniło (wczoraj już niestety aku padł).

Do próby przelewowej się nie śpieszyłem, bo korekty po odpaleniu są w normie:
Wtrysk 1 : -1,5
Wtrysk 2 : -1
Wtrysk 3 : +2,2
Wtrysk 4: +0,5

Widać lekko jakby 3ci lał, ale 5 lat termu jak je regenerowałem było o wiele gorzej, ale auto odpalało bez problemu.
Wtrysk 1 : - 3
Wtrysk 2 : - 2
Wtrysk 3 : - 2
Wtrysk 4: +5,5

Dla pewności sprawdzę chyba na zewnętrznej pompie czy coś się zmieni.
Widziałem podobny temat, gdzie kolega @Autoelektronika pisał, że rozwiązał taki problem, ale podał wówczas odp na PW wyłącznie. Mi nie odpisał jak do tej pory.
 

krisbe

Początkujący
Dołączył
27.01.2021
Postów
7
Punktów
1
Auto wczoraj udało się zapalić po którejś próbie.
W czasie jazdy nie ma problemu z mocą, więc wykluczam pompę CR i wtryski.
Korekty j/w więc też wydają się w normie.


Załączam dwa logi z MES. W pierwszym tylko ciśnienie paliwa zmierzone i oczekiwane.
W drugim także korekty, ciśnienie paliwa, "Wstrzymanie regulacji powietrza" oraz "Otwarcie regulatora ciśnienia".

Regulator wydaje mi się, że pracuje, gdyż widać reakcję na to co się dzieje (zakres pracy 17-63 %).
Nie do końca wiem jak odbierać wyniki z "Wstrzymanie regulacji powietrza" - wszędzie jest "Za dużo paliwa".
Nie wiem jakie wartości powinny tu faktycznie się pojawiać.
Czyżby faktycznie regulator powodował, że silnik jest "zalewany" ?
 

Załączniki

  • Test paliwa 1.zip
    12,3 KB · Wyświetleń: 0
  • Test paliwa 2.zip
    10,3 KB · Wyświetleń: 0
Do góry Bottom