• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Strojenie Po SWAP A4 B5 2.5 TDI V6

loader1993

Bywalec
Dołączył
20.05.2017
Postów
61
Punktów
8
Wiek
29
Miasto
Zachodniopomorskie
Witam szanownych kolegów !
Otóż nastąpił SWAP z silnika 2.5 o oznaczeniu AKN na Silnik 2.5 o oznaczeniu BDG , w a4 b5 z roku 2001r. Auto na seryjnym sterowniku nie chce jechać , Aktualnie założony sterownik z jakiegoś tam Passata B5 2.5 modyfikowany przez niemiecką firmę... Auto zaczęło w miarę jechać , lecz jednak brakuje mu tej kultury i wigoru :) .
Motor został przełożony kompletny z osprzętem z A4 B7 "BDG" tzn.(blok, głowice, wtryski , turbo ) . a z AKN zostało : pompa wtryskowa (koledzy znający temat wiedzą czemu nie została założona z BDG :) ) , przepływomierz , przepustnica ( czy też zwana jako klapa gasząca ) , MAF sensor , EGR , itd.
Różnice między tymi podzespołami które , "chyba" mogą mieć znaczenie w sterowaniu (czyli sofcie ECU) to :
- BDG jest jednostką odprężoną i z mniejszymi oporami w głowicach względem AKN
-Wtryski z BDG mają większe ciśnienie otwarcia niż to było na seryjnych wtryskach AKN ( wiadomo ekologia to wymusiła)
Oczekuje tego by autku wróciła kulturka i wigor taki jak był A4 B7 .
Moje pytanie brzmi , jakie mapy trzeba ruszyć by osiągnąć ten efekt ? Moje przypuszczenia są takie że , było by trzeba ruszyć mapy od : czasu trwania wtrysku , kąta wtrysku , i wyprzedzenia wtrysku ? Przyznaje od razu , że z modyfikacją softu ECU , i pracą z Programem WinOLS mam bardzo małe doświadczenie ... Dlatego liczę na wyrozumiałość i pomoc od kolegów z doświadczeniem w tym temacie ( wiadomo to jest już stare EDC15 , a nawet MSA15)
w załącznikach załączam wsady sczytane prze zemnie z moich sterowników AKN ( z kości H i L ) i BDG
z góry dziękuje za pomoc . (wierze że dla profesjonalistów jest to rzucenie okiem na te wsady i wyciągniecie z nich odpowiednich wniosków i nakierowanie mnie na dalsze działania )
Pozdrawiam !!!
 

Załączniki

  • 4B0_907_401_P_D68_H.BIN
    128 KB · Wyświetleń: 0
  • 4B0_907_401_P_D68_L.BIN
    128 KB · Wyświetleń: 1
  • Audia4b72.5v6bdg163km.Bin
    1 MB · Wyświetleń: 0

Auto.Klinika

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.02.2016
Postów
2961
Punktów
855
Wiek
30
Pojechać do ogarniętego tunera na miejscu, zapłacić i problem z głowy.
 

loader1993

Bywalec
Dołączył
20.05.2017
Postów
61
Punktów
8
Wiek
29
Miasto
Zachodniopomorskie
No też o tym myślałem nawet byłem u jednego , trzymał sterowniki ponad miesiąc czasu .... I stwierdził że po obd z tego starszego nie może odczytać ... A programatora nie ma... A następni są chyba ponad 100km od demnie ... Główną barierą jest brak czasu z mojej strony ... Chętnie zlecił bym to komuś zdalnie .
 

Auto.Klinika

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.02.2016
Postów
2961
Punktów
855
Wiek
30
Wątpię, że ktoś się zdalnie tego podejmie przy takiej dłubaninie. Na temat tego poprzedniego tunera, to nawet szkoda słów i myślę, że 100 kilometrów w tym przypadku, to żadna przeszkoda. Nie będzie tanio, szybko i zdalnie
 

DarekS4

SuperMechanior
Dołączył
5.02.2018
Postów
201
Punktów
9
Miasto
Bielsko-Biała
Tune UP

Modyfikacji jakiś nie masz więc ok 1000zł to powinna by c uczciwa cena .

Jeśli byłoby inne turbo wtryski wydech dolot itp itd to od 1500 up
 
Do góry Bottom