loader1993
Bywalec
Witam szanownych kolegów !
Otóż nastąpił SWAP z silnika 2.5 o oznaczeniu AKN na Silnik 2.5 o oznaczeniu BDG , w a4 b5 z roku 2001r. Auto na seryjnym sterowniku nie chce jechać , Aktualnie założony sterownik z jakiegoś tam Passata B5 2.5 modyfikowany przez niemiecką firmę... Auto zaczęło w miarę jechać , lecz jednak brakuje mu tej kultury i wigoru
.
Motor został przełożony kompletny z osprzętem z A4 B7 "BDG" tzn.(blok, głowice, wtryski , turbo ) . a z AKN zostało : pompa wtryskowa (koledzy znający temat wiedzą czemu nie została założona z BDG
) , przepływomierz , przepustnica ( czy też zwana jako klapa gasząca ) , MAF sensor , EGR , itd.
Różnice między tymi podzespołami które , "chyba" mogą mieć znaczenie w sterowaniu (czyli sofcie ECU) to :
- BDG jest jednostką odprężoną i z mniejszymi oporami w głowicach względem AKN
-Wtryski z BDG mają większe ciśnienie otwarcia niż to było na seryjnych wtryskach AKN ( wiadomo ekologia to wymusiła)
Oczekuje tego by autku wróciła kulturka i wigor taki jak był A4 B7 .
Moje pytanie brzmi , jakie mapy trzeba ruszyć by osiągnąć ten efekt ? Moje przypuszczenia są takie że , było by trzeba ruszyć mapy od : czasu trwania wtrysku , kąta wtrysku , i wyprzedzenia wtrysku ? Przyznaje od razu , że z modyfikacją softu ECU , i pracą z Programem WinOLS mam bardzo małe doświadczenie ... Dlatego liczę na wyrozumiałość i pomoc od kolegów z doświadczeniem w tym temacie ( wiadomo to jest już stare EDC15 , a nawet MSA15)
w załącznikach załączam wsady sczytane prze zemnie z moich sterowników AKN ( z kości H i L ) i BDG
z góry dziękuje za pomoc . (wierze że dla profesjonalistów jest to rzucenie okiem na te wsady i wyciągniecie z nich odpowiednich wniosków i nakierowanie mnie na dalsze działania )
Pozdrawiam !!!
Otóż nastąpił SWAP z silnika 2.5 o oznaczeniu AKN na Silnik 2.5 o oznaczeniu BDG , w a4 b5 z roku 2001r. Auto na seryjnym sterowniku nie chce jechać , Aktualnie założony sterownik z jakiegoś tam Passata B5 2.5 modyfikowany przez niemiecką firmę... Auto zaczęło w miarę jechać , lecz jednak brakuje mu tej kultury i wigoru

Motor został przełożony kompletny z osprzętem z A4 B7 "BDG" tzn.(blok, głowice, wtryski , turbo ) . a z AKN zostało : pompa wtryskowa (koledzy znający temat wiedzą czemu nie została założona z BDG

Różnice między tymi podzespołami które , "chyba" mogą mieć znaczenie w sterowaniu (czyli sofcie ECU) to :
- BDG jest jednostką odprężoną i z mniejszymi oporami w głowicach względem AKN
-Wtryski z BDG mają większe ciśnienie otwarcia niż to było na seryjnych wtryskach AKN ( wiadomo ekologia to wymusiła)
Oczekuje tego by autku wróciła kulturka i wigor taki jak był A4 B7 .
Moje pytanie brzmi , jakie mapy trzeba ruszyć by osiągnąć ten efekt ? Moje przypuszczenia są takie że , było by trzeba ruszyć mapy od : czasu trwania wtrysku , kąta wtrysku , i wyprzedzenia wtrysku ? Przyznaje od razu , że z modyfikacją softu ECU , i pracą z Programem WinOLS mam bardzo małe doświadczenie ... Dlatego liczę na wyrozumiałość i pomoc od kolegów z doświadczeniem w tym temacie ( wiadomo to jest już stare EDC15 , a nawet MSA15)
w załącznikach załączam wsady sczytane prze zemnie z moich sterowników AKN ( z kości H i L ) i BDG
z góry dziękuje za pomoc . (wierze że dla profesjonalistów jest to rzucenie okiem na te wsady i wyciągniecie z nich odpowiednich wniosków i nakierowanie mnie na dalsze działania )
Pozdrawiam !!!