• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Stuki po wymianie sprzęgła Hyundai ix35

Tomasz2112

Uczestnik
Dołączył
30.06.2021
Postów
26
Punktów
0
Witam,
Dotyczy:
Hyundai ix35 2010 136km diesel.
Miałem problem na początku z tym, że sprzęgło praktycznie opadło. Był problem z wrzuceniem biegów, strasznie ciężko wchodziło.
Jeden mechanik odpowietrzył pompkę przy sprzęgle i w sumie temat ucichł na jakiś czas.

Za kilka miesięcy temat pojawił się ponownie. Oddałem do znajomego mechanika i stwierdził, że sprzęgło jest zużyte, ale dwumasa okej.
Wymienił w takim razie komplet - sprzęgło, wysprzeglik, pompkę.
W sumie przez dwa dni nic się nie działo. Dzisiaj jak odpaliłem auto i w międzyczasie odśnieżałem to słyszałem dziwne stuki. W zasadzie przy wciśnięciu sprzęgła tych "stuków" nie było słychać. Natomiast na "luzie" bez wciskania sprzęgła znów stuki pojawiły się.

I tak teraz się zastanawiam, czy źle założone. Czy jednak też z dwumasa jest problem, albo zupełnie co innego - skrzynia biegów.

Mieliście Panowie taki podobny temat? Ktoś zaradzi?
W poniedziałek będzie gość sprawdzać też i skrzynie, ale czy dojdzie do czegoś to nie wiem.
Nadmienie, że przed wymianą sprzęgła tych stuków nie było.
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
4201
Porady
5
Punktów
1215
no to pewnie siadła dwumasa.

ciesząc się nowym sprzęgłem podświadomie zacząłeś go mocniej cisnąć i akurat się odezwała.
opcja kolejna: wcale nie zwracałeś uwagi na ten dźwięk a teraz koncentrujesz się na każdym szeleście :)
 

Tomasz2112

Uczestnik
Dołączył
30.06.2021
Postów
26
Punktów
0
Fajnie byłoby tylko mieć obes
no to pewnie siadła dwumasa.

ciesząc się nowym sprzęgłem podświadomie zacząłeś go mocniej cisnąć i akurat się odezwała.
opcja kolejna: wcale nie zwracałeś uwagi na ten dźwięk a teraz koncentrujesz się na każdym szeleście :)
Fajnie byłoby mieć obsesję na punkcie szelestu ;D możesz mieć rację haha... ale rzeczywiście na luzie te stuki są a przy wciśnięciu sprzęgła nie ma. Dodatkowo chyba dwójka wchodzi niezbyt a reszta biegów okej.
Pojeżdżę chwilkę, zobaczę czy dalej będą takie stuki :)
 

Tomasz2112

Uczestnik
Dołączył
30.06.2021
Postów
26
Punktów
0
Najtańsza wersja to wymiana oleju w skrzyni biegów...potem to już z górki.
No właśnie na moje nieszczęście można to wykluczyć, bo wymieniałem wszędzie olej gdzie się dało ;)
Najtańsza wersja to wymiana oleju w skrzyni biegów...potem to już z górki.
Z górki...albo pod górkę :D
No właśnie na moje nieszczęście można to wykluczyć, bo wymieniałem wszędzie olej gdzie się dało ;)
no to pewnie siadła dwumasa.

ciesząc się nowym sprzęgłem podświadomie zacząłeś go mocniej cisnąć i akurat się odezwała.
opcja kolejna: wcale nie zwracałeś uwagi na ten dźwięk a teraz koncentrujesz się na każdym szeleście :)
Ale w sumie... Żeby tak od razu siadła dwumasa po założeniu sprzęgła? Dwa dni było jezdzone:(
 

Grzegorz.Józefów

SuperMechanior
Dołączył
31.08.2014
Postów
1192
Porady
1
Punktów
355
Miasto
Józefów
No właśnie na moje nieszczęście można to wykluczyć, bo wymieniałem wszędzie olej gdzie się dało ;)

Z górki...albo pod górkę :D
No właśnie na moje nieszczęście można to wykluczyć, bo wymieniałem wszędzie olej gdzie się dało ;)

Ale w sumie... Żeby tak od razu siadła dwumasa po założeniu sprzęgła? Dwa dni było jezdzone:(
A ile samochód ma przebiegu?
Od jakiego czasu jesteś właścicielem?
Jak dotychczas było sprzęgło użytkowane?
Tak jak @Drugi2 napisał mogło tak się stać ale odpowiedz na powyższe pytania
 

Tomasz2112

Uczestnik
Dołączył
30.06.2021
Postów
26
Punktów
0
A ile samochód ma przebiegu?
Od jakiego czasu jesteś właścicielem?
Jak dotychczas było sprzęgło użytkowane?
Tak jak @Drugi2 napisał mogło tak się stać ale odpowiedz na powyższe pytania
Samochód ma w sumie 109 000 km. W sumie auto mam od lutego tego roku. Do maja mniej więcej było okej, potem pojawił się problem tego, że chyba uklad się zapowietrzył, bo ciężko wchodziły biegi. Znajomy mechanik odpowietrzył i było okej przez 2-3 miesiące i znów problem się pojawił, ale samoistnie jakoś poprawiło się.
No i w sumie teraz pod koniec listopada zacięło się na amen. Wymienione jest sprzęgło. Normalnie chodzi, chociaż czasami np dwójka i trójka ciężej wchodzą, a tak to jest okej. Przy odpalaniu na zimnym ciężej jest wrzucić bieg, ale myślę, że to chyba po prostu rozgrzania silnika?
Tak czy siak - CHYBA bo tego nie wiem, wcześniej stuków na jałowym biegu nie było. Ale może być też i opcja, że wcześniej były, a tego nie słyszałem.
 

Grzegorz.Józefów

SuperMechanior
Dołączył
31.08.2014
Postów
1192
Porady
1
Punktów
355
Miasto
Józefów
Samochód ma w sumie 109 000 km. W sumie auto mam od lutego tego roku. Do maja mniej więcej było okej, potem pojawił się problem tego, że chyba uklad się zapowietrzył, bo ciężko wchodziły biegi. Znajomy mechanik odpowietrzył i było okej przez 2-3 miesiące i znów problem się pojawił, ale samoistnie jakoś poprawiło się.
No i w sumie teraz pod koniec listopada zacięło się na amen. Wymienione jest sprzęgło. Normalnie chodzi, chociaż czasami np dwójka i trójka ciężej wchodzą, a tak to jest okej. Przy odpalaniu na zimnym ciężej jest wrzucić bieg, ale myślę, że to chyba po prostu rozgrzania silnika?
Tak czy siak - CHYBA bo tego nie wiem, wcześniej stuków na jałowym biegu nie było. Ale może być też i opcja, że wcześniej były, a tego nie słyszałem.
;) To co piszesz to trochę brednie, co rozgrzanie silnika ma do pracy sprzęgła?
jeśli by tak było to pod blokami miałbyś tabuny rozgrzewających się samochodów aby mogli ruszyć ...
moim zdaniem problemem jest "mechanik" ...
jaki luz poprzeczny i obwodowy miało koło?
czy dwumasa była sprawdzona na "oko"?
czy poprzedni właściciel lub właściciele nie ciągali przyczepy?
samochód ma hak?
ilu kierowców jeździło poprzednio samochodem i jak jeździli?
samochód krajowy czy sprowadzony?
 

Regaciarz

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
31.03.2018
Postów
1269
Porady
1
Punktów
312
Wiek
33
Miasto
Wasilków
Ja już się wyleczyłem z wymiany samego sprzęgła, nauczka kosztowała mnie demontaż skrzyni x3 i zestaw sprzęgła bez dwumasu na półce. Od tamtej pory albo robię wszystko albo nie zaczynam, tamten dwumas wydawał się w normie, ale przy obciążeniu go kosiło
 

Psikuta1994

SuperMechanior
Dołączył
21.05.2020
Postów
1322
Porady
1
Punktów
307
Wiek
30
Ja już się wyleczyłem z wymiany samego sprzęgła, nauczka kosztowała mnie demontaż skrzyni x3 i zestaw sprzęgła bez dwumasu na półce. Od tamtej pory albo robię wszystko albo nie zaczynam, tamten dwumas wydawał się w normie, ale przy obciążeniu go kosiło
Dokładnie tak samo robię, albo wszystko, zestaw sprzęgła z ewentualnym kołem dwumasowym, jak występuje, zawsze bezwzględnie łożysko/ wysprzeglik, uszczelniacze półosi i uszczelniacz wału, no i oczywiście nowy olej do skrzyni.
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
3085
Porady
4
Punktów
365
Jest tylko jeden problem...tak sobie myślę.
Jak coś zacznie później kulawo pracować, to nie ma jednoznacznego werdyktu. Krzysiu to sprzęgło, masa, wysprzęglik czy nie ten olej do skrzyni zalany? Pytał sfrustrowany Paweł.
Ja obstawiam łożysko, odparł niepewnym głosem Krzychu.

Nie, żeby nie wymieniać, ale na pewno nie na siłę.

Na pewno nie radzę łączyć wymiany kół, czy opon z podporami wału.
Jedna z największych heÑkowych głupot.
 

Piotr1977

Początkujący
Dołączył
17.08.2015
Postów
19
Punktów
1
Wiek
47
Miasto
gdańsk
Witam,
Dotyczy:
Hyundai ix35 2010 136km diesel.
Miałem problem na początku z tym, że sprzęgło praktycznie opadło. Był problem z wrzuceniem biegów, strasznie ciężko wchodziło.
Jeden mechanik odpowietrzył pompkę przy sprzęgle i w sumie temat ucichł na jakiś czas.

Za kilka miesięcy temat pojawił się ponownie. Oddałem do znajomego mechanika i stwierdził, że sprzęgło jest zużyte, ale dwumasa okej.
Wymienił w takim razie komplet - sprzęgło, wysprzeglik, pompkę.
W sumie przez dwa dni nic się nie działo. Dzisiaj jak odpaliłem auto i w międzyczasie odśnieżałem to słyszałem dziwne stuki. W zasadzie przy wciśnięciu sprzęgła tych "stuków" nie było słychać. Natomiast na "luzie" bez wciskania sprzęgła znów stuki pojawiły się.

I tak teraz się zastanawiam, czy źle założone. Czy jednak też z dwumasa jest problem, albo zupełnie co innego - skrzynia biegów.

Mieliście Panowie taki podobny temat? Ktoś zaradzi?
W poniedziałek będzie gość sprawdzać też i skrzynie, ale czy dojdzie do czegoś to nie wiem.
Nadmienie, że przed wymianą sprzęgła tych stuków nie było.
Wymieniałem w tym modelu (IX35) sprzęgło juz kilkukrotnie, ale za każdym razem wymieniany był komplet (LUK) razem z kołem zamachowym dwu masowym, i żadnych sutków ani nie pożądanych dźwięków po naprawie klienci mi nie zgłaszali, stąd wniosek, wymień, tak jak Hyundai nakazuje komplet, będzie z głowy, tym bardziej że tam trzeba cały wózek zawieszenia demontować, a to generuje koszty, pozdrawiam
 

Bobodia. g

SuperMechanior
Dołączył
11.11.2022
Postów
638
Punktów
70
Ja u siebie mialem zesrany simering na wale i rozwalil mi tarcze.
Ale poszla dwumasa jeszxze sprawna sprzeglo docisk i silownik sprzegla nowe w silniku 1,4 net
teraz trzena bedzie zaplacic za wyjecie motoru ze skrzynia jak sie oszczedza.
a to stukanie moze byc od dwumasy
 

Regaciarz

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
31.03.2018
Postów
1269
Porady
1
Punktów
312
Wiek
33
Miasto
Wasilków
Wymieniałem w tym modelu (IX35) sprzęgło juz kilkukrotnie, ale za każdym razem wymieniany był komplet (LUK) razem z kołem zamachowym dwu masowym, i żadnych sutków ani nie pożądanych dźwięków po naprawie klienci mi nie zgłaszali, stąd wniosek, wymień, tak jak Hyundai nakazuje komplet, będzie z głowy, tym bardziej że tam trzeba cały wózek zawieszenia demontować, a to generuje koszty, pozdrawiam
Nie wiem jak w ix ale ostatnio sportage 3 2.0 crdi robiłem bez ruszania wózka
 

Piotr1977

Początkujący
Dołączył
17.08.2015
Postów
19
Punktów
1
Wiek
47
Miasto
gdańsk
czyli wymiana sprzęgła bez odkręcania sanek jest gorzej wykonana niż taka z ich demontażem?
Ja, po zdemontowaniu, myję każdą część, jeśli trzeba, wymieniam również uszczelniacz wału, czy olej w skrzyni......... Jesteś w stanie zapewnić taki sam standard uslugi, nie demontując wózka zawieszenia???
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
4201
Porady
5
Punktów
1215
Ja, po zdemontowaniu, myję każdą część, jeśli trzeba, wymieniam również uszczelniacz wału, czy olej w skrzyni......... Jesteś w stanie zapewnić taki sam standard uslugi, nie demontując wózka zawieszenia???

oczywiście

tutaj masz mojego idola jeżeli chodzi o wymianę sprzęgieł
może nie pucuje wszystkiego, ale zna się na rzeczy

 
Do góry Bottom