1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Stukot w silniku poczas odpalania i błąd sterownika świec 1,6HDI

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika rptk, 1-12 19 o 9:39.

  1. rptk

    rptk Nowy

    Offline
    Dołączył:
    25-11 19
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Silnik 1,6 HDI 90KM 2010 Citroen C4
    Temperatura spada do ok.0 stopni i podczas odpalania slychać stuknięcia w silniku w bliżej nieokreślonym miejscu.
    Po podłączniu pod komputer wskazuje błąd/usterkę modułu sterownia świecami.
    Czy stukot może oznaczać wadliwą świecę, czy raczej konkretnie moduł i czy taki stukot to normalne przy takiej usterce? Silnik po pierwszym odpaleniu później odpala bez stukania. Dzięki za pomoc
     
  2. Radmor

    Radmor Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-03 19
    Postów:
    794
    Docenione treści:
    225
    stukanie przy pierwszym uruchomieniu nie jest tożsame z wadliwą świecą ...raczej jest ono powiązane z hydrauliką zaworową (popychacz...-e )..jak napełnią się olejem wówczas stukanie ustaje .Twierdzę że w Twoim przypadku,po uruchomieniu silnika stukanie sukcesywnie cichnie wraz z upływem czasu pracy silnika .
     
  3. rptk

    rptk Nowy

    Offline
    Dołączył:
    25-11 19
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Stuknięcie jest tylko przy odpaleniu silnika, są to dwa / trzy stuknięcia. Błąd modułu świec jest obecny i nie udaje się go skasować. Problemu nie ma kompletnie gdy teperatura jest np. przy +7 C a gdy idzie niżej i auto rano jest odpalane pojawia się stuknięcie.
     
  4. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    9 009
    Docenione treści:
    4 826
    Miasto:
    turek
    klekocze przez chwile bo nie przepala jak świeca niesprawna.
     
    winetoo lubi to.
  5. Radmor

    Radmor Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-03 19
    Postów:
    794
    Docenione treści:
    225
    teraz sprecyzowałeś !!! >>>Tak jak Tomii napisał !
     
  6. rptk

    rptk Nowy

    Offline
    Dołączył:
    25-11 19
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Dzięki, jeśli macie jakiś patent żeby sprawdzić która świeca jest uszkodzona bez ich wyciągania to proszę o podpowiedź.
    Chyba że jest jakiś sposób na zweryfikowanie i wykluczenie niesprawności modulu podgrzewania świec
     
  7. selim

    selim Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    1-01 14
    Postów:
    1 328
    Docenione treści:
    190
    Miasto:
    Sląsk
    Wersja wypas ...omomierz
    Wersja bida .....kabel
    Co masz?
     
    XMARlO lubi to.
  8. Mikidz

    Mikidz Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    13-11 17
    Postów:
    840
    Docenione treści:
    328
    Miasto:
    Pomorskie
    Wersja bieda jest szybsza :p
     
  9. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    4 915
    Docenione treści:
    770
    Miasto:
    Szczecin
    I oddaj fachowcom zanim ją uszkodzoną ukręcisz.
     
  10. rptk

    rptk Nowy

    Offline
    Dołączył:
    25-11 19
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Panowie, mam klucz dynamo w ręce;) odkręcanie oddam fachurze, bardziej chodzi mi o lokalizację uszkodzonej świecy i upewnienie się bez wyciagania ich czy wina leży po stronie świec czy modułu. Podpowiedzcie jako omomierzem to sprawdzić. Przy module da radę czy przy świecy (czy to obojetne)?
     
  11. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    2 605
    Docenione treści:
    4 780
    Miasto:
    Mazowieckie
    na 99% wina leży po stronie świec.
    jak pamiętam to jest kostka 4 piny, pin na świece.
    wystarczy mulrimetr albo żarówka albo kabelek i iskrzy albo nie iskrzy.
     
  12. PySIEK

    PySIEK Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    10-11 14
    Postów:
    448
    Docenione treści:
    82
    Miasto:
    Podlaskie
    Adres strony:
    I pewnie te co nie grzeja nie wyjda
     
  13. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    2 605
    Docenione treści:
    4 780
    Miasto:
    Mazowieckie
    idzie sezon na świece
     
  14. maUryc

    maUryc Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-04 14
    Postów:
    248
    Docenione treści:
    38
    i baterie.. ;)
     
  15. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    2 605
    Docenione treści:
    4 780
    Miasto:
    Mazowieckie
    i nagrzewnice, ale tego nie robię, nie ten pesel, są młodsi od tego
     
  16. Grzegorz.Józefów

    Grzegorz.Józefów Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    31-08 14
    Postów:
    367
    Docenione treści:
    120
    Miasto:
    Józefów
    1 i 2 i 3 i 4 możesz sobie wybrać ...
    powinno wymieniać się komplet
     
  17. motorotacja

    motorotacja Nowy

    Offline
    Dołączył:
    2-07 19
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Płoty
    W okolicy pompy wysokiego ciśnienia powinna być kostka. Po jej rozpięciu sprawdź przejście do masy z pinów od poszczególnych świec, porównaj też oporność. Jak tu nic nie wyniuchasz to najprawdopodobniej uszkodzony przekaźnik świec.
     
  18. malb8@onet.p

    malb8@onet.p Nowy

    Offline
    Dołączył:
    Wczoraj
    Postów:
    1
    Docenione treści:
    0
    Witam, chciałabym się spytać o auto otóż jak się odpali zapalają się wszystkie kontrolki auto wariuje, stucze coś pod maską chyba od rozrusznika choć nie jestem do tego przekonana ktoś może mi przybliżyć temat czy ktoś tak miał? Po odpaleniu na 4 biegu i popchnieciu dalej to samo. Auto to bmw e36 benzyna, już często był problem i odpalał za drugim razem podejrzewam że to wina rozrusznika bądź zwarcie. Proszę o odpowiedzi mogłabym przesłać filmik jak to słychać i te kontrolki, ale niestety jakiś błąd