• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

suzuki Swift 1.3 benzyna 2009r montaż LPG

aaaannnnnttteeekkk

Początkujący
Dołączył
4.12.2017
Postów
10
Punktów
3
Wiek
46
Miasto
skaiwna
Witam. Proszę o pomoc w sprawie dobrania do Suzuki Swifta instalacji LPG takiej która była by najlepszą alternatywą dla tego silnika.
 

MIKUr1

Uczestnik
Dołączył
30.12.2020
Postów
29
Punktów
6
Wiek
30
Miasto
Okolice Krakowa
No to faktycznie mało jeździsz. Jakbyś robił 15tkm rocznie to masz w rok instalkę odbitą z nawiązką.
 

aaaannnnnttteeekkk

Początkujący
Dołączył
4.12.2017
Postów
10
Punktów
3
Wiek
46
Miasto
skaiwna
MIKUr1 chyba się troszku mylisz. Liczyłem iż robiąc miesięcznie 1400km to rocznie 16800tyś km. Raczej w rok się nie wróci tylko może w dwa jak dobrze pójdzie. Przelicz sobie jeszcze raz i weź sobie pod uwagę koszty dodatkowe jakie po założeniu LPG trzeba jeszcze ponosić oprócz tankowania.
 

blayders

Grupa Wsparcia Technicznego
Dołączył
10.10.2018
Postów
835
Punktów
177
Miasto
Podkarpacie
Pod gaz wybiera się silnik który ma hydrauliczne luzy zaworowe !!! a tu są regulowane .
 

aaaannnnnttteeekkk

Początkujący
Dołączył
4.12.2017
Postów
10
Punktów
3
Wiek
46
Miasto
skaiwna
blayders- można spokojnie zakładać do tego silnika gaz tylko trzeba co 20tyś km sprawdzić luzy zaworowe i to jest jeden z dodatkowych kosztów.
 

MIKUr1

Uczestnik
Dołączył
30.12.2020
Postów
29
Punktów
6
Wiek
30
Miasto
Okolice Krakowa
Montowałem już w całej masie samochodów bez hydrauliki i śmigają bez żadnych problemów. Mój tata w Zafirze z XERem nakulał na samym LPG prawie 100tkm i raz były robione luzy przed montażem. Pewnie niebawem będzie trzeba zajrzeć, ale silnik śmiga dalej dzielnie.

MIKUr1 chyba się troszku mylisz. Liczyłem iż robiąc miesięcznie 1400km to rocznie 16800tyś km. Raczej w rok się nie wróci tylko może w dwa jak dobrze pójdzie. Przelicz sobie jeszcze raz i weź sobie pod uwagę koszty dodatkowe jakie po założeniu LPG trzeba jeszcze ponosić oprócz tankowania.

Jakie to dodatkowe koszty i jak wyglądały Twoje obliczenia?
 

aaaannnnnttteeekkk

Początkujący
Dołączył
4.12.2017
Postów
10
Punktów
3
Wiek
46
Miasto
skaiwna
sam przegląd techniczny jest droższy po zamontowaniu LPG już masz 60zł potem regulacja zaworów co 20 tyś km 200zł następnie co 15-20 tyś wymiana filterków gazu koszt 100zł filtry Brc następne do tego typu silnika przy jeździe na gazie jest stosowane na każde 100km od 15 do 20% bp95 paliwo czyli 1,6 benzynki koszt 7,36 zł do przejechanych 100km na gazie no i na start też świece które tam idą irydowe to koszt 150zł . Na start 410zł + 3100zł instalacja Brc =3510zł
auto pali 8l benzyny ( koszty 37,04zł przejechanie 100km) a gazu 9l+ 1,6 benzyny ( koszty 18,9zł + 7,36benzyna=26,26zł przejechanie 100 km) czyli różnica 10,78zł
robiąc 1400km miesięcznie i różnica między spalaniem na 100km wychodzi 10,78zł X 14= 150,92zł oszczędności miesięcznie.
Czyli zwrot instalacji LPG po 2 latach przy dobrych wiatrach jeżeli zadbamy o zawory.
 

MIKUr1

Uczestnik
Dołączył
30.12.2020
Postów
29
Punktów
6
Wiek
30
Miasto
Okolice Krakowa
Ja Ci to dokładnie podsumuję, bo Twoje wyliczenia są czysto teoretyczne i z "czapy" wzięte. Przede wszystkim - skąd Ci się wzieło te 15-20% beny na każde 100km? Jeśli to ten silnik o mocy 98 koni, to on ma pośredni wtrysk i na 100km pobiera tyle benzyny co na odpalenie i rozgrzanie, czyli w zasadzie przez większość roku, praktycznie tyle co nic. Nic więcej dodatkowo pobierał nie będzie.
 
Ostatnia edycja:

blayders

Grupa Wsparcia Technicznego
Dołączył
10.10.2018
Postów
835
Punktów
177
Miasto
Podkarpacie
Super , a gdzie utrata wartości pojazdu z powodowana montażem instalacji gazowej . Taki samochód później sprzeda się taniej niż ten z czysta benzyną .
 

MIKUr1

Uczestnik
Dołączył
30.12.2020
Postów
29
Punktów
6
Wiek
30
Miasto
Okolice Krakowa
Spadek wartości? :-O Większość ludzi, którzy mają jakąkolwiek świadomość na temat tego jak działają nowoczesne instalacje gazowe, wręcz szuka aut już "zagazowanych". Założona instalacja to atut przy sprzedaży auta.
 

blayders

Grupa Wsparcia Technicznego
Dołączył
10.10.2018
Postów
835
Punktów
177
Miasto
Podkarpacie
Tak w przypadku samochodów do 10 tyś zł masz racje instalacja gazowa jest na plus i nawet podnosi wartość pojazdu . W przypadku samochodów 40 tys. zł instalacja jest na minus gdzie czysta benzyna jest najdroższa , później tańszy diesel a na końcu najtańsza jest benzyna z gazem . W społeczeństwie utarło się ze jak ktoś zakłada gaz to nie po to by mało jeździć .
 

sylwekdm

SuperMechanior
Dołączył
7.12.2017
Postów
262
Punktów
231
Miasto
Dolnośląskie
Czyli zwrot instalacji LPG po 2 latach przy dobrych wiatrach jeżeli zadbamy o zawory.
Nie masz pojęcia o czym piszesz. Ten silnik nie potrzebuje dotrysków ani lubryfikacji. Świece też nie muszą być irydowe. Wystarczą takie jakie fabryka przewidziała do tego silnika na Pb. Tak samo jak ładowanie się w gównianą instalację BRC, (przestarzałą, z brakiem dostępu sterownika lpg który mają tylko nieogarnięte zakłady partnerskie BRC z bardzo drogimi częściami zamiennymi) od kiedy na rynku jest dużo lepszych i tańszych w obsłudze polskich instalacji: Stag, KME, Tech itd. Gdzie wymiana filtrów po gwarancji zamknie się w koszcie 15 zł - jeśli zrobisz to sam (do odkręcenia jedna śruba i dwie opaski (albo cztery imbusowe). Co do regulacji zaworów - również nie musisz tego robić co 20k km, interwał skraca się o połowę tego co na samym Pb i nie zawsze po sprawdzeniu trzeba regulować.
Wejdź na lpg forum - tam rozwiejesz wszystkie swoje wątpliwości.
Albo od razu uderz tutaj:
 
Ostatnia edycja:

aaaannnnnttteeekkk

Początkujący
Dołączył
4.12.2017
Postów
10
Punktów
3
Wiek
46
Miasto
skaiwna
Ja Ci to dokładnie podsumuję, bo Twoje wyliczenia są czysto teoretyczne i z "czapy" wzięte. Przede wszystkim - skąd Ci się wzieło te 15-20% beny na każde 100km? Jeśli to ten silnik o mocy 98 koni, to on ma pośredni wtrysk i na 100km pobiera tyle benzyny co na odpalenie i rozgrzanie, czyli w zasadzie przez większość roku, praktycznie tyle co nic. Nic więcej dodatkowo pobierał nie będzie.
Nie jeden warsztat w którym pytałem o założenie gazu potwierdził to co napisałem że do 100km na gazie - benzyna pobrana 15 do 20%. Chyba że jesteś mądrzejszy niż mechanik specjalizujący się w instalacjach LPG. Jak będziesz zainteresowany to mogę podać ci adresy warsztatów abyś na własne uszka usłyszał.
 

MIKUr1

Uczestnik
Dołączył
30.12.2020
Postów
29
Punktów
6
Wiek
30
Miasto
Okolice Krakowa
Myślę, ze jestem co najmniej tak samo mądry, bo sam zajmuje się montażem instalacji. Może źle zrozumiałeś, bo te 15-20% spala więcej gazu niż benzyny, czyli przy spalaniu 8L benzyny, będzie spalal około 9,2L gazu. Powtarzam po raz kolejny - na gazie spala tylko gaz, żadnej benzyny dodatkowo pobierał nie będzie. Koszt przejechania 100km na benie to 36zł, na gazie 19zł. Na każde 10tys km jesteś do przodu 1700zł.
 

aaaannnnnttteeekkk

Początkujący
Dołączył
4.12.2017
Postów
10
Punktów
3
Wiek
46
Miasto
skaiwna
Myślę, ze jestem co najmniej tak samo mądry, bo sam zajmuje się montażem instalacji. Może źle zrozumiałeś, bo te 15-20% spala więcej gazu niż benzyny, czyli przy spalaniu 8L benzyny, będzie spalal około 9,2L gazu. Powtarzam po raz kolejny - na gazie spala tylko gaz, żadnej benzyny dodatkowo pobierał nie będzie. Koszt przejechania 100km na benie to 36zł, na gazie 19zł. Na każde 10tys km jesteś do przodu 1700zł.
Nie, ja dobrze zrozumiałem, tak jak pisałem mogę podać ci adresy mechaników. Pytałem w trzech warsztatach i każdy powiedział to samo. Zamiast lubryfikatora jest możliwość ustawienia dopalania benzyny i to wychodzi 15-20 %. Jeżeli montujesz LPG to wydaje mi się że musisz coś postudiować na ten temat.
Automatyczne połączenie postów:

Nie masz pojęcia o czym piszesz. Ten silnik nie potrzebuje dotrysków ani lubryfikacji. Świece też nie muszą być irydowe. Wystarczą takie jakie fabryka przewidziała do tego silnika na Pb. Tak samo jak ładowanie się w gównianą instalację BRC, (przestarzałą, z brakiem dostępu sterownika lpg który mają tylko nieogarnięte zakłady partnerskie BRC z bardzo drogimi częściami zamiennymi) od kiedy na rynku jest dużo lepszych i tańszych w obsłudze polskich instalacji: Stag, KME, Tech itd. Gdzie wymiana filtrów po gwarancji zamknie się w koszcie 15 zł - jeśli zrobisz to sam (do odkręcenia jedna śruba i dwie opaski (albo cztery imbusowe). Co do regulacji zaworów - również nie musisz tego robić co 20k km, interwał skraca się o połowę tego co na samym Pb i nie zawsze po sprawdzeniu trzeba regulować.
Wejdź na lpg forum - tam rozwiejesz wszystkie swoje wątpliwości.
Albo od razu uderz tutaj:
troszku się mylisz fabryka takie przewidziała świece irydowe.
 
Ostatnia edycja:
Do góry Bottom