1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Suzuki SX4 z 2008 roki błąd P1206 powraca

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika GrzesiekM, 8-08 16.

  1. GrzesiekM

    GrzesiekM Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    7-04 16
    Postów:
    48
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Nowy Sącz
    Witam
    Autko jw. co chwile pojawia sie check i traci moc.
    Błąd to
    P1206 -zbyt duży przepływ R Mon filtra cząstek stałych silnika diesla
    -obecny
    Stopień zapchania to 11%
    temperatura kolektora ok 110, temp DPF ok 100.
    Ciśnienie na wolnych to 7kPa przy 2000 rpm ok 17kPa
    Podczas jazdy z obciążeniem ciśnienie dochodzi do 90kPa
    Check zaswiecił mi się podczas jazdy ze stałą prędkością, ok 2000rpm bez deptania.

    Czy może być że czujnik ciśnienia coś nawala? i łapie przez to ten bład??
    Czy coś innego generuje tą usterke?
    Pozdrawiam

    Jakie powinny być prawidłowe wartości ciśnieni DPF??
     
  2. Szumek72

    Szumek72 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    17-01 16
    Postów:
    3 362
    Docenione treści:
    583
    Miasto:
    Poland Warsaw
    wg. mnie to błąd zbyt dużych oporów przepływu.
    są 2 czujniki jeden przed i jeden za dpf-em, któryś z nich może być uszkodzony.
     
  3. GrzesiekM

    GrzesiekM Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    7-04 16
    Postów:
    48
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Nowy Sącz
    Czujnik jest jeden , przed Dpf oraz cisnienie atmosferyczne, dodatkowo map sensor który był cały zaklejony syfem.
    Jutro wymienie ten czujnik i zobaczymy
    Pozdrawiam
     
  4. Szumek72

    Szumek72 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    17-01 16
    Postów:
    3 362
    Docenione treści:
    583
    Miasto:
    Poland Warsaw
    aż zobaczę w swoim, bo mam takiego samego - mój 1.9DDiS z 2006
     
  5. GrzesiekM

    GrzesiekM Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    7-04 16
    Postów:
    48
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Nowy Sącz
    a czy mógłbyś porobić pomiary ciśnienia DPF??
    Bardzo bym poprosił :)))
    Na wolnych obrotach i tak koło 2000rpm, oraz w jakim stopniu jest zapełniony dpf
    Z góry dziękuje !!
     
  6. Szumek72

    Szumek72 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    17-01 16
    Postów:
    3 362
    Docenione treści:
    583
    Miasto:
    Poland Warsaw
    dzisiaj po pracy to zrobię bo kobita pojechała do roboty...
     
  7. GrzesiekM

    GrzesiekM Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    7-04 16
    Postów:
    48
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Nowy Sącz
    Witam
    Nie zapomniałeś ??:)
    Założyłem nowy czujnik ciśnienia DPF ale nie wiele się zmieniło. Będę chyba musiał zrzucić dpfa i zobaczyć jak wygląda . Wydaje mi się że za duży opór stawia wydech spalinom.
    Podłączyłem się do innego sx4 i tam na wolnych było 3hPa a przy 2000rpm około 8-9hPa więc przez połowę tego co u mnie.
    Pozdrawiam
     
  8. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    4 350
    Docenione treści:
    645
    Miasto:
    Szczecin
    Wyjedź za miasto 3-ci bieg 3 tys obr/min i tak kilkanaście km check sam zgaśnie.
     
  9. Forte Polska

    Forte Polska Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    16-01 14
    Postów:
    29
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Warszawa
    Adres strony:
    Czy próbowałeś wypalić filtr urządzeniem diagnostycznym? Do jakiej szybkości obrotowej możesz pociągnąć silnik na trasie? Jaki ma przebieg? Jak podasz odpowiedzi to może cos zaproponuję. Na razie wstrzymaj się ze zdejmowanie filtra. Może nie trzeba będzie tego robić.
     
  10. GrzesiekM

    GrzesiekM Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    7-04 16
    Postów:
    48
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Nowy Sącz
    Filtr był wypalany programowo, zakończyło się powodzeniem po ok 100km od wypalenia zaczą zapalać się check.
    Nie mam możliwości wypalić na trasie gdyż w pobliżu nie mam żadnej dłuższej trasy do tego celu, (południe polski okolice N.Sącza)
    Przebieg 150tkm
     
  11. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    4 350
    Docenione treści:
    645
    Miasto:
    Szczecin
    Wtryski daj do sprawdzenia któryś leje może wymiana końcówki załatwi sprawę.
     
  12. Forte Polska

    Forte Polska Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    16-01 14
    Postów:
    29
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Warszawa
    Adres strony:
    W ASO Auto Wimar Skoda w Warszawie, mieli ostatnio taki przypadek Octavia 245 tys km chyba ok 300 km od wypalenia filtra , pojawiał się check i silnik wchodził w tryb awaryjny. Co ciekawe za kazdym razem wypalali filtr z pełnym sukcesem. I tak 3 razy z rzędu az się klient zdenerwował. Ciekawe też, że jak przyjeżdżał w trybie awaryjnym to zapełnienie filtra było na poziomie 20%. Obejrzyj sobie moją prezentację z czyszczenia Forte. Temat po nim się zakończył . W sensie że już zrobili kilka tysięcy km i nic . Usterka nie wróciła. Jednak jak nie pociągną oczyszczania profilaktycznie, to usterka wróci bo jeżdżą tym autem sporo po mieście. mam takich przykładów na pęczki z różnych marek. Akurat Suzuki nie :) Zła regeneracja filtra DPF Skoda Octavia II

    Zanim wymienisz wtryski lub zaczniesz cokolwiek rozkręcać warto jest spróbować oczyścić . Jak poharatane (wytarte) końcówki to nic czyszczenie nie pomoże ale przynajmniej zadba o pozostałe . Oczy7ści nasmaruje + oczyści komory spalania pierścienie uszczelniające, trochę EGR . Więc za jakąś tam kasę masz diagnozę + profilaktykę czyl wartość dodana dla silnika i klienta. Za samo sprawdzenie nie masz nic , tylko robota i mała kasa od klienta. A co jak nic sprawdzenie nie wykaże? Pieniądze w błoto .
     
    Ostatnio edytowano: 11-08 16
  13. Szumek72

    Szumek72 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    17-01 16
    Postów:
    3 362
    Docenione treści:
    583
    Miasto:
    Poland Warsaw
    u mnie jest 3,4 hPa na wolnych a 2500 obr. 9 hPa.
    możesz odkręcić czujnik i zastosować chemiczne czyszczenie(wpuścić środek do czyszczenia DPF-a)zakręcić czujnik i odpalić auto na wolne obroty na 10 min.
    Robiłem już coś takiego w innym aucie w którym był zablokowany i komputer nie dał go zregenerować, poskutkowało...

    Liqui Moly - DPF Cleaner skuteczny naprawdę
     
  14. Forte Polska

    Forte Polska Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    16-01 14
    Postów:
    29
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Warszawa
    Adres strony:
    Zgadzam sie z kolega Szumek72. ten produkt do DPF faktycznie działa i jest z lini profesjonalnej , jak Forte Mam pytanie tylko co to da? Owszem usprawni chwilowo silnik. Nie likwiduje jednak przyczyny, jaka jest niepełne spalanie. Auto wróci wcześniej niz później do warsztatu. Ponadto odkrecanie czujnika to zawsze ryzyko. Co jak sie ukręci? Auto nie jest świeże. Dlatego myslę, że zaproponowana procedura Forte jest warta rozważenia . Szumek72 jak będziesz miał przypadek z DPF , prosze sprawdź Forte i nasze procedury. Z chęcią podejmę rękawicę. Pozdrawiam wszystkich
     
  15. Szumek72

    Szumek72 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    17-01 16
    Postów:
    3 362
    Docenione treści:
    583
    Miasto:
    Poland Warsaw
    Daj jakieś namiary na siebie, mam duuży serwis i może jakieś procedury da się wdrożyć, ale to nie pisanie na forum, to jest temat na przegadanie.
    A widzę że jesteś z Warszawy.

    oj tam zaraz się ukręci, mam speca co wykręca urwane wszystko - wtryski, świece, czujniki itp. no darmo tego nie robi ale jest dobry w te klocki.
    Zawsze trzeba mieć to pod rozwagą.
    A o co chodzi z tym nie pełnym spalaniem? czego to wina?
    Pytam bo mam takiego samego i na razie odpukać...;)
     
    Ostatnio edytowano: 11-08 16
  16. GrzesiekM

    GrzesiekM Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    7-04 16
    Postów:
    48
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Nowy Sącz
    Ok, problem opanowany
    Faktycznie DPF był zapchany dość mocno.
    Użyłem środek do usuwania sadzy z szyb kominkowych:)
    nalałem litr do środka, poczekałem z 30min i płukanie od tułu karcherem.
    Na początku nawet płyn nie przeciekła na drugą stronę, po chwili zaczęła wyłazić piana popiół i sadza.
    Z 30 min przelewałem go w jedną i drugą stronę.
    Po odcieknięciu wody DPF na auto rozgrzać żeby reszta odparowała i teraz mam ciśnienie pomiędzy 0-1 kPa na wolnych:)) koniec z problemem p1206 :))
    ale niestety żeby nie było tak różowo to uszkodziłem czujnik temperatury przy wyciąganiu. :(
    Ogólnie temat opanowany
    Dzięki wszystkim za podpowiedzi i sugestie
    Pozdrawiam
     
    Ostatnio edytowano: 11-08 16
  17. Forte Polska

    Forte Polska Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    16-01 14
    Postów:
    29
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Warszawa
    Adres strony:
    Zapraszam, proponuję wypełnij na naszej stronie formularz rejestracyjny https://www.forte-nwe.pl/kontakt/formularz-rejestracyjny , nadam Ci login i hasło i dostaniesz dostęp do strony tylko dla profesjonalistów. Mamy tam katalog biuletynów technicznych, opisujących najczęstsze usterki i procedury oczyszczania. Fily instruktażowe i sklep do zamówień dla warsztatów. Warto chociaż się zapoznać. W razie jakbyś wolał zadzwonić 501 059 474 - Roman Gradkowski. umówimy sie na spotkanie albo u Ciebie albo u mnie. Spotkanie nic nie kosztuje a z wiedzy i doswiadczeń można skorzystać za darmo. Duzo o nas jest na forach moto. Działamy w marketingu szeptanym. Liczy się tylko jakosć i preparatów ale też procedur. Pozdrawiam
     
  18. Szumek72

    Szumek72 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    17-01 16
    Postów:
    3 362
    Docenione treści:
    583
    Miasto:
    Poland Warsaw
    Dzięki, do usłyszenia...
     
  19. Forte Polska

    Forte Polska Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    16-01 14
    Postów:
    29
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Warszawa
    Adres strony:
    Powyżej podałem link do filmiku na YouTube, tam tłumaczę wszystko. W skrócie- jak wtryski leją i kolektor pełen" czarnego złota" to konsekwencja jest sadza (niepełne spalanie) w spalinach, której wraz z kilometrami auta przybywa. Wszystko ląduje w filtrze. Tak więc wlewając preparaty do baku, czyścimy wtryski i DPF (w spalinach jest preparat zawierający nano czastki tlenku ceru). Preparatem aerozolowym odblokowujemy dolot i zawory zawirowujące . Powietrze w dobry sposób (wir) i ilosci, łaczy sie z dobrze rozrzedzonym paliwem(czyste wtryski) i BINGO. mamy pełniejsze spalanie (mniej sadzy) Filtr czysty i nie zawali sie od razu sadzą , bo ta jak niechciany gość , wraz z następnym zanieczyszczaniem się wtrysków, powraca. Dlatego po takim czyszczeniu , żeby nie było powrotu, trzeba profilaktycznie czyścic , przynajmniej wtryski. Dobranoc .

    Kurde zapomniałem dodać Górą nasi chłopcy - wygrali z Argentyna w siate, ale był mecz!
     
  20. Szumek72

    Szumek72 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    17-01 16
    Postów:
    3 362
    Docenione treści:
    583
    Miasto:
    Poland Warsaw
    Eee no nie osłabiaj mnie że go wyjmowałeś? Wykręcasz czujnik temperatury spalin, pompujesz 0.8ml Liqui Moly DPF-Cleaner i po 30 minutach spokój.
    auto pracuje 10 min na wolnych, jest git.
     

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. Suzuki sx4 błąd 9133

    ,
  2. p1206 suzuki sx4