1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Synchronizacja rozrządu a dawka paliwa 2.0 tdi BKD

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika potentator, 22-05 19.

  1. potentator

    potentator Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    18-04 19
    Postów:
    74
    Docenione treści:
    0
    Pytanie, czy źle zsynchronizowany rozrząd będzie wpływał na dawkę paliwa po rozgrzaniu silnika na wolnych obrotach? Miałem robiony rozrząd 20 tyś temu, przez poprzednika, nie mam odniesienia jak silnik pracował wcześniej. Tak jak wspominałem wcześniejsze posty rozspinam czujnik temp. paliwa silnik chodzi równo, zauważyłem ostatnio jeszcze jedną rzecz że przy 1600-1700 obrotów szarpnie silnikiem, nie pojawia się to za każdym razem. Sprawdziłem do tej pory vacuum, wstępną pompę i pompowtryskiwacze. Gość co robi tylko VW zaproponował zestrojenie silnika i dodanie mu mocy, czy to pomoże ?
     
  2. Radmor

    Radmor Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-03 19
    Postów:
    433
    Docenione treści:
    103
    Zacznij od odczytu ewentualnych błędów..wówczas można podejmować dalsze kroki ...Jeżeli chcesz z takiej propozycji skorzystać ,to sugeruję Tobie aby skorygować parametry pracy sinika (jeżeli jest taka konieczność ! ) Dodanie mocy --dla równomiernej pracy ?? -bezzasadne .Trzeba skoncentrować się na przywróceniu równomiernej pracy silnika -znależć przyczynę i po problemie ! Czy silnik dobrze się uruchamia jak jest zimny i gorący , czy jest dynamiczny ...czy praca silnika jest elastyczna na poszczególnych biegach..??
     
  3. potentator

    potentator Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    18-04 19
    Postów:
    74
    Docenione treści:
    0
    Błędów z czujników brak, silnik uruchamia się na "dotyk" kluczyka czy ciepły czy zimny, hm... dynamiczny jest, problem jest jadąc w korku na 1 biegu bez gazu, ciągnie i puszcza tak jak skaczą obroty 770-880, powinien po wpięciu biegu równo iść. Dawka paliwa wtedy jest 2.75~5.2 mg, (delphi). Na innych biegach jest ok, tak samo jak jadę pod górke na 1 idzie równo wtedy. Ponoć miał wgranego chipa do sterownika w aso przy zakupie 1 właściciela, czy to prawda nie wiem bo żadnego papierka niemam. Po rozpięciu czujnika temp. i wpięciu go poza obiegiem paliwa, odczyt na kompie + 40 stopni silnik pracuję równo i da się normalnie jechać w korku. Czujnik oczywiście też wymieniłem już na oryginalny.
     
  4. Radmor

    Radmor Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-03 19
    Postów:
    433
    Docenione treści:
    103
    ..czyli brak poprawy po wymianie czujnika...zwróć uwagę na przepływomierz może być wadliwy a nie generować błędu (odepnij kostkę) ,zobacz jaka będzie reakcja
    ....czy na pewno +40 *..powinno być na minusie .
     
  5. Rybkov

    Rybkov Nowy

    Offline
    Dołączył:
    5-05 19
    Postów:
    18
    Docenione treści:
    0
    odpinalem kostkę od przeplywki bez zmian, aczkolwiek odczyt dziwnie wariuje, tak plus 40 bo wpialem inny czujnik w kostkę zeby błędu nie wywalalo,tak jak piszesz całkiem odpinam n
    jest minus 40
     
  6. potentator

    potentator Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    18-04 19
    Postów:
    74
    Docenione treści:
    0
    czyściłem klape gasząca cała w oleju. Problem nadal jest już chyba to tak zostawie... jeszcze ewentualnie ustawienie rozrzadu sprawdze
     
  7. potentator

    potentator Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    18-04 19
    Postów:
    74
    Docenione treści:
    0
    za szarpanie odpowiedzialny byl egr, teraz zostały wolne obroty, nadal myślę czy to nie sprawa rozrządu? Ale w tym japońcu nie da się wejść w synchro vcds, i zostaję tylko manualne ustawianie kąta wtrysku, być może ktoś złożył na zimnym i nie skorygował na ciepłym tak jak powinno być...