1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Synchronizacja rozrządu w audi v6 Pb

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika PySIEK, 10-08 18.

  1. PySIEK

    PySIEK Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    10-11 14
    Postów:
    348
    Docenione treści:
    55
    Miasto:
    Podlaskie
    Adres strony:
    Witajcie.Potrzebuję danych dotyczącej maxymalnej odchyłki synchro czytanej z vaga (gr 93) do silników benzynowych z audi a4b5, a6c5.
    Rozrząd ustawiony na firmowych blokadach.Silnik chodzi jak złoto, Korekty lambda ok natomiast klient chce poprawy rozrządu bo w vagu jest różnica 6 stopni miedzy głowicami.
    W tym przypadku rozchodzi sie o 2.7 AJM.
     
  2. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    4 361
    Docenione treści:
    647
    Miasto:
    Szczecin
    A jak ma być poprawnie ?
     
  3. PySIEK

    PySIEK Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    10-11 14
    Postów:
    348
    Docenione treści:
    55
    Miasto:
    Podlaskie
    Adres strony:
    Podobno maxymalnie 4 stopnie miedzy głowicami chodz to najładniej pracująca vka którą remontowałem.
     
  4. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    4 361
    Docenione treści:
    647
    Miasto:
    Szczecin
    Musisz mieć dostęp do danych serwisowych. Silnik ma czujniki na obu głowicach ?
    Bo jeżeli nie to wynik 6 stopni odczytywany jest z mapy a tego raczej się nie zmieni.
    Wpływ na mapę mogą mieć KS /stukowy/ można spróbować na 98 okt z BP.
     
    Ostatnio edytowano: 10-08 18
  5. PySIEK

    PySIEK Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    10-11 14
    Postów:
    348
    Docenione treści:
    55
    Miasto:
    Podlaskie
    Adres strony:
    No właśnie o te dane mi chodzi.Tak na obu głowicach są czujniki.Paliwo jest zalane jeszcze lepsze.Sterownik czyta z czujników wału i wałków
     
  6. BLIZNA

    BLIZNA Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    27-12 12
    Postów:
    27
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    PKL
    jaki motor masz 2,7 czy ajm bo to inne silniki , w 3,0 były problemy ale pozostałe jak ustawisz na blokadach to nie powinno nic się dziać
     
  7. Jarzi

    Jarzi SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    2 198
    Docenione treści:
    507
    Miasto:
    Kaczory
     
  8. jaro8590

    jaro8590 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    23-10 17
    Postów:
    11
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Jasło
    Witam ale AJM to przecież PD tdi... może AJK ?
     
  9. Jarzi

    Jarzi SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    2 198
    Docenione treści:
    507
    Miasto:
    Kaczory
    Aaa no tak 115 kuca przecież. :D
     
  10. PySIEK

    PySIEK Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    10-11 14
    Postów:
    348
    Docenione treści:
    55
    Miasto:
    Podlaskie
    Adres strony:
    Tak AJK, za duzo aut na podwórku
     
  11. komar200

    komar200 SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    1 865
    Docenione treści:
    635
    Miasto:
    grudziadz
    Napisz jak ci się uda dokonać tego bo aż jestem ciekaw. I pokaż
     
    toomii76 lubi to.
  12. PySIEK

    PySIEK Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    10-11 14
    Postów:
    348
    Docenione treści:
    55
    Miasto:
    Podlaskie
    Adres strony:
    Z autem brak jakichkolwiek problemów a silnik po remoncie cyka jak zegarek ale plan jest na 400+ wiec klient naciska na poprawe rozrządu wg wskazan vaga i on dopuszcza roznice 4 stopnie i jak nie bede mial podstawy z danymi serwisowymi ze np. Fabryka przewiduje 6 stopni to bede musial poprawiac , a wszyscy wiemy ze silnik wiekowy, głowice planowane i tak dalej...
     
  13. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    4 361
    Docenione treści:
    647
    Miasto:
    Szczecin
    Tak myślę że 6 stopni to 1-en ząbek na wałku. O tyle może również przesunąć napinacz.
     
  14. pawcar

    pawcar Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    6-02 17
    Postów:
    541
    Docenione treści:
    119
    Miasto:
    Bristol
    Daj na pw vin tego wehikułu, sprawdzę w dokumentacji technicznej, ale z tego co pamiętam nic tam takiego nie było.

    Napinałeś napinacz kluczem dynamometrycznym 15 nm w lewo ? :>

    Edit

    A jednak jest,

    Check displays in zones -3- and -4-.

    Display group 093: Ignition - Phase location of Hall senders (Bank 1 and Bank 2)

    Display zone Indicated on display Display shows Specification

    3 XX.X °crank angle Phase location Hall sender -G40- (Bank 1) 0 ± 6 °CA
    4 XX.X °crank angle Phase location Hall sender 2 -G163- (Bank 2) 0 ± 6 °CA


    Tutaj to dokładnie jest pokazane od 21 minuty :

     
    Ostatnio edytowano: 11-08 18
    PySIEK lubi to.
  15. PySIEK

    PySIEK Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    10-11 14
    Postów:
    348
    Docenione treści:
    55
    Miasto:
    Podlaskie
    Adres strony:
    Właśnie o takie info mi chodziło 6 stopni czyli miesci sie w normie.Powiedz jeszcze skąd te info jest
     
  16. pawcar

    pawcar Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    6-02 17
    Postów:
    541
    Docenione treści:
    119
    Miasto:
    Bristol
  17. komar200

    komar200 SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    1 865
    Docenione treści:
    635
    Miasto:
    grudziadz
    Kolego jest to normalna procedura wymiany rozrządu, poprawnie założony nie przekroczy tej wartości chociaż zdarzały sie motorki które na +9 cykały, chyba dałeś sobie wejść klientowi na głowe
     
  18. pawcar

    pawcar Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    6-02 17
    Postów:
    541
    Docenione treści:
    119
    Miasto:
    Bristol
    Newralgiczny punkt wymiany to napiananie wstepne napinacza. I tutaj czesto gesto mimo blokad robi sie fackup
     
    Ostatnio edytowano: 12-08 18
    komar200 lubi to.
  19. komar200

    komar200 SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    1 865
    Docenione treści:
    635
    Miasto:
    grudziadz
    I tu masz kolego rację, blokady i flamastry to nie wszystko;)
     
  20. pawcar

    pawcar Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    6-02 17
    Postów:
    541
    Docenione treści:
    119
    Miasto:
    Bristol
    I teraz hipoteczne w kanale 93 mamy +8 ° ... i zabawa w wymiane rozrzadu od poczatku... a czas leci i klienci inni czekaja. Bo jednak klient forumowicz zazwyczaj wie, ze gdzies tam dzwoni ... tylko nie wie w ktorym kosciele.