1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Szarpanie, drżenie auta podczas ruszania. Peugeot 407 2.0 Benzyna

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika attck3, 12-10 19.

  1. attck3

    attck3 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    10-09 18
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Cześć wszystkim,
    piszę do Was bo mam problem z autem, a mechanicy w okolicy nie potrafią go rozwiązać . Podczas gdy ruszam zimnym autem (na ssaniu, gdy ma około 1100RPM) problemów brak - auto rusza płynnie bez gazu. Problem pojawiają się, gdy silnik osiągnie już pewną temperaturę, a obroty zejdą do ~700. Gdy puszczam sprzęgło, cała kabina drży, a silnik jakby chciał wyskoczyć z ramy. Dzieje się to zarówno na 1 biegu jak i wstecznym. Mechanik wymienił mi wszystkie poduszki, oraz kompletne sprzęgło. Nie pomogło. Wyczytałem na różnych forach, że może to być wina przepustnicy, pedału gazu, czy EGR. Nie chciałbym jednak strzelać na ślepo. Przepustnica została wyczyszczona i przeprowadzono auto-adaptację. Świece nowe, cewki nie sprawdzałem. Problem występuje tylko i wyłącznie przy ruszaniu. Obroty spadają do około 500.
    Link do filmu: https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.ne...=85fe673401a6b5e00c8a520031a388db&oe=5E2A5287
     
  2. Diagbox10

    Diagbox10 -*-*-

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    4 889
    Docenione treści:
    803
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    A dawke paliwa, czasy i temperatury sprawdził ten diagnosta? Czy sondy pokazują coś?

    Cisnienie na dolocie? Dolot szczelny?
     
  3. pawcar

    pawcar Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    6-02 17
    Postów:
    1 202
    Docenione treści:
    382
    Miasto:
    Manchester
    Nie pamiętam czy tam wysprzeglik jest na skrzyni, czy w skrzyni ... płyn hamulcowy do wysprzeglika wymienił ?
     
  4. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    8 460
    Docenione treści:
    4 549
    Miasto:
    turek
    A jak lekko naciśniesz pedał gazu to tez szarpie?
     
  5. attck3

    attck3 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    10-09 18
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Nie sprawdził nic z tych rzeczy. Sondy pokazują jakieś wartości (dodałem zdjęcie). Czy sam mogę sprawdzić szczelność dolotu? Resztę parametrów mogę sprawdzić, bo pożyczyłem komunikator. Problem w tym, że nie ma w okolicy mechanika, który by coś z tym poradził.

    Wysprzęglik chyba jest na skrzyni, płynu raczej nie wymieniał.
    Gaz reaguje z opóźnieniem i to jest irytujące. Jak ruszę z gazem i powoli puszczam sprzęgło przy 1500 obr/min to szarpania nie ma. Jeżeli próbuję ruszyć dynamicznie, to najpierw muszę poczekać, aż obroty osiągną odpowiednią wartość i dopiero puszczam sprzęgło (też występuje szarpanie gdy obroty spadną, tak jakby silnik w tym zakresie nie mógł utrzymać odpowiednich obrotów).

    Czy wartości na drugim zdjęciu są w porządku?
     

    Załączone pliki:

    Ostatnio edytowano: 13-10 19
  6. Regaciarz

    Regaciarz Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-03 18
    Postów:
    311
    Docenione treści:
    55
    Miasto:
    Wasilków
    Świece i sprężanie bym sprawdził, może zapłony na niskich obrotach wyskakują
     
  7. attck3

    attck3 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    10-09 18
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Świece wymienione. Ciśnienie sprawdzę miernikiem z allegro za 40zł? Czy to słaby gadżet? Przy wymianie świec zauważyłem, że pierwsza od lewej ma gwint cały w oleju (tylko gwint, reszta sucha). Oleju ubywa mi około 100ml/1000km. Błędów brak.
     
    Ostatnio edytowano: 13-10 19
  8. Diagbox10

    Diagbox10 -*-*-

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    4 889
    Docenione treści:
    803
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Sprawdź czy gej gazu jest ok. Tester dymny sprawdza przecieki w dolotach
     
  9. attck3

    attck3 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    10-09 18
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Jest możliwość sprawdzenia go bez podmiany na inny?
     
  10. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    8 460
    Docenione treści:
    4 549
    Miasto:
    turek
    Nie. 4 cewka traci sygnał.
     
  11. attck3

    attck3 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    10-09 18
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Czy to może się przekładać na szarpanie? Mimo, że podczas jazdy wszystko jest ok?
     
  12. selim

    selim Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    1-01 14
    Postów:
    1 269
    Docenione treści:
    163
    Miasto:
    Sląsk
  13. attck3

    attck3 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    10-09 18
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Witam ponownie,
    załączam screeny z autocoma. Czy te wartości są w porządku?
    Czego ewentualnie szukać? Co do pedału gazu, jest on raczej uszkodzony.
     

    Załączone pliki: