1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

T4 1.9 TD AAZ dymi na zimnym...

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika gtszudi, 20-08 17.

  1. gtszudi

    gtszudi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-08 17
    Postów:
    607
    Docenione treści:
    62
    Miasto:
    Pruszcz Gdański
    Witam.

    Pacjent : T4 1.9 TD AAZ (golf 3)

    silnik przełożony w lipcu , zrobił od tego czasu około 3000 km , odpalał ładnie , nie dymił , zalałem płukankę do oleju Motul Engine Clean , i po tym zabiegu dymi przez jakies 2 -3 minuty po odpaleniu na zimnym.

    Uszczelniacze czy brać się już za pierścienie ?

    Olej 10w40 zużywać zaczął około 1l na 1000 - 1500 km.

    Silnik rozgrzany praktycznie w ogóle nie dymi , albo nie widzę tego w lusterku.

    Dodam że to moje prywatne auto i chciałbym ,pozbyć się masakrycznego zużycia oleju.

    Turbo regenerowane , dolot poza naturalnym filmem olejowym jest ok , odma jak i odkręcenie korka nie pokazuje żadnych spalin ani dymu , tak jakby pierścionki były ok.
     
  2. kuba201

    kuba201 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    26-05 14
    Postów:
    40
    Docenione treści:
    1
    Jakoś zabierasz sie do tego od du** strony. Mierzyłeś mu sprężanie? Tą płukanką to tylko mogłeś dolać oliwy do ognia.
     
  3. gtszudi

    gtszudi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-08 17
    Postów:
    607
    Docenione treści:
    62
    Miasto:
    Pruszcz Gdański
    Sprężania nie mierzyłem. Obawiam się że płukanka wyczyścila nagar który był na uszczelniaczach zaworów i dlatego jest taki stan rzeczy. Silnik przez chwilę kuleje na zimnym około 5s jak dymi ,a po chwili chodzi normalnie i jak osiągnie około 60 stopni przestaje w znacznym stopniu dymic. Uszczelniacze to wiadomo wałek i rozrząd , a głowicy nie ukrywam ale nie chce za bardzo ściągać bo silnik jeszcze fabryczna farbę zielona ma na bloku i uszczelke pod głowica ori.

    zrobiłem właśnie ok 100 km.

    50 km w jedna strone , dymi tylko po odpaleniu około 2 -3 minuty.

    50 km w druga strone , silnik ciepły , dymi 10 - 15 sekund i przestaje.

    oleju ubyło około 100 ml patrząc na bagnet.
     
    Ostatnio edytowano: 20-08 17
  4. komar200

    komar200 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    1 336
    Docenione treści:
    208
    Miasto:
    grudziadz
    Uszczelniacze zaworowe do wymiany.
     
    gtszudi lubi to.
  5. winetoo

    winetoo Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 347
    Docenione treści:
    213
    Miasto:
    Radom
    Rozumiem że wcześniej oleju nie pobierał? Zaczęło się po dolaniu tego specyfiku? Ale skoro wsio było ok to po kiego wuja lałeś to łajno?

    Pewnie pomyślisz wuj ci do tego ale jestem ciekaw po co ludzie stwarzają sami sobie problemy.
     
  6. gtszudi

    gtszudi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-08 17
    Postów:
    607
    Docenione treści:
    62
    Miasto:
    Pruszcz Gdański
    W moim drugim aucie płukanke stosuje co każda wymianę oleju , i pomyślałem że w t4 też zrobię. I w sumie dobrze bo usterka wyszła na jaw.
     
  7. Ondraszek

    Ondraszek Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-08 13
    Postów:
    620
    Docenione treści:
    39
    Miasto:
    Nowy Sącz
    Gdy jakies uszczelnienia w silniku sa w kiepskim stanie plukanka da im rade szybciutko,przechodzilem to,poszlo uszczelnienie puszki filtra oleju a wczesniej przez 120 tys km trzymalo.
     
  8. gtszudi

    gtszudi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-08 17
    Postów:
    607
    Docenione treści:
    62
    Miasto:
    Pruszcz Gdański
    Dlatego cieszę się że to nie pierścienie :)
     
  9. Ondraszek

    Ondraszek Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-08 13
    Postów:
    620
    Docenione treści:
    39
    Miasto:
    Nowy Sącz
    Tutaj juz kolega napisal,uszczelniacze zaworowe raczej.Ja tez cieszylem sie,ze plukanka zalatwila slabe ogniwo,gdyby tak puscilo w koncu samo a bylbym gdzies w trasie mialbym problem nie lada:)
     
    gtszudi lubi to.
  10. winetoo

    winetoo Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 347
    Docenione treści:
    213
    Miasto:
    Radom
    Już teraz to pany pierdoły wypisujecie, gdzieś ty ondraszek widział czy słyszał żeby kogoś przez uszczelniacze zaworowe ściągano z drogi. Robiłem kiedyś auto co mu wszystkie się pozsuwały z prowadnic i normalnie jeździł tylko troszki dymił oczywiście. Taka usterka w normalnych warunkach nie powstaje z dnia na dzień, pewnie gdybyś nie nalał tego szuwaksu to byś jeszcze długo polatał bezproblemowo. Po kiego grzyba psuć sobie auto na własne życzenie jakimś dziwnym płukaniem skoro wsio ok i jeszcze piszecie że znaleźliście w ten sposób usterkę, dupa, wyście ją stworzyli a nie znaleźli. Czekam na zgrzyty zębami, pa.
     
    komar200 lubi to.
  11. gtszudi

    gtszudi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-08 17
    Postów:
    607
    Docenione treści:
    62
    Miasto:
    Pruszcz Gdański
    Jeśli uważasz że w ten sposób stworzyłem usterkę to gratuluję. Podejrzewam że 2 następne wymiany oleju na nowy i problem by się dopiero zaczął pokazywać. Jeśli dla Ciebie to mega problem z 1.9td zdjąć wałek to nie chce wiedzieć czym są poważne awarie.
     
  12. komar200

    komar200 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    1 336
    Docenione treści:
    208
    Miasto:
    grudziadz
    Leją co popadnie, a wtedy nie biorą pod uwagę że to przez to gówno jest problem miałem kiedyś bmw, gdzie mósiałem wymienić cały układ chłodzenia, bo ktoś chciał uszczelnić sobie chłodnice jakimś gównem przypominającym cement.
     
  13. gtszudi

    gtszudi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-08 17
    Postów:
    607
    Docenione treści:
    62
    Miasto:
    Pruszcz Gdański
    jako przykład , moje drugie auto Golf V silnik AXX , jak wiadomo lubią wypić olej , od x czasu stosuje płukankę motula i motul 5w40 x-clean , zuzycie oleju jest dosłownie 200 ml od wymiany do wymiany.

    w t4 chciałem spróbować gdyż skoro u mnie na warsztacie często zdaje to egzamin (fakt , w nowszych autach) to czemu nie sprobować ?
     
  14. winetoo

    winetoo Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 347
    Docenione treści:
    213
    Miasto:
    Radom
    Po tewj wypowiedzi wnoszę iż jesteś jasnowidzem przyjacielu. Weź pod uwagę że może w ogóle usterka by nie zaistniała lub np. po roku lub w innym czasie. A wiesz może jaki wpływ mają te specyfiki na elementy gumowe (uszczelniacze) , testy jakieś robiłeś?

    Podziwiam twą odwagę że pakujesz to do silników aut klientów, bo że sobie to jeszcze rozumiem, ryzyk fizyk. Co do mojej wiedzy w dziedzinie mechaniki, hym, jak rozłożyłem na części pierwsze i z powrotem pierwszy silnik to ty w pieluchy bąki puszczałeś i na gówno papu wołałeś.
     
    Ostatnio edytowano: 22-08 17
  15. komar200

    komar200 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    1 336
    Docenione treści:
    208
    Miasto:
    grudziadz
    Ciekawi mnie tylko po co to płukanie, przy każdej wymianie oleju?.
     
    winetoo lubi to.
  16. gtszudi

    gtszudi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-08 17
    Postów:
    607
    Docenione treści:
    62
    Miasto:
    Pruszcz Gdański
    To czyli wg Ciebie zużyte uszczelniacze są ok? I nagar który je uszczelnia tym bardziej? Albo chamstwo tobą przemawia albo to że ktoś robi po swojemu?
     
  17. winetoo

    winetoo Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 347
    Docenione treści:
    213
    Miasto:
    Radom
    Wyjąłeś mi to z ust, ale co ja mogę wiedzieć jestem przecież chamem.
     
  18. gtszudi

    gtszudi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-08 17
    Postów:
    607
    Docenione treści:
    62
    Miasto:
    Pruszcz Gdański
    płukankę do olejów stosuję od dobrych 8 lat , jeszcze z czasów kiedy Renault IDE było bardziej na czasie , i uwierz mi lub nie , że warto stosować.

    FORTE MOTOR FLUSH się do kiedyś nazywało i dawało ogromne efekty , od tamtego czasu stosuje bardzo często przy wymianach oleju i pierwszy raz sie spotkałem z przypadkiem który opisałem , jak widać ktoś lał 15w40 i zmiany mocno były przedłużone skoro tak nagar musiał "zabić" uszczelniacze.

    co do Ciebie nie mam nic ani nie nazwałem Ciebie chamem tylko że chamstwo Tobą przemawia , nie znasz kogoś a już zakładasz że jego wiedza to mniej niż minimum.

     
  19. winetoo

    winetoo Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 347
    Docenione treści:
    213
    Miasto:
    Radom
    Nic takiego nigdzie i nikomu nigdy nie powiedziałem ani nie napisałem, powiem więcej że nawet nie pomyślałem. To ty napisałeś....
    Ja tylko chciałem wiedzieć po co to całe czyszczenie.
     
  20. gtszudi

    gtszudi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-08 17
    Postów:
    607
    Docenione treści:
    62
    Miasto:
    Pruszcz Gdański
    No to się dogadaliśmy :) płukanka po to aby spod pierścieni wypłukać nagar. W silnikach ide gdy auto miało problem z rozruchem i kompresja spadała poniżej 9 , stosowało się forte + nowy olej i problem jak ręką odjał.