1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

T4 2,5TDI 88KM brak mocy, duże spalanie

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika Karol9_94, 9-05 18.

  1. Karol9_94

    Karol9_94 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-05 18
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gdańsk
    Tak jak w temacie posiadam T4 2,5tdi o mocy 88KM. Od dłuższego czasu samochód cierpi na brak mocy i duże spalanie.
    Po podłączeniu kompa wyrzuca błąd 17964/P1556 - Charge Pressure Control: Negative Deviation, po wymienieniu wszystkich wężyków podciśnienia i sprawdzeniu n75 po dłuższej trasie dalej ten sam błąd.
    Poniżej wklejam logi statyczne oraz dynamiczne i proszę o jakieś porady jak sobie z tym problemem poradzić.

    Logi statyczne:
    Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_Ztk1m5F.html
    Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_3WD53.html
    Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_3HhfnTQ.html
    Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_F6osJ.html
    Grupa 007: http://vaglogi.pl/log-007_x5P10En.html
    Grupa 013: http://vaglogi.pl/log-013_2pS2A32.html
    Grupa 014: http://vaglogi.pl/log-014_KJ18W8f.html
    Grupa 023: http://vaglogi.pl/log-023_1A15BE.html

    Logi dynamiczne:
    Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_6fl887r.html
    Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_qJ9azTA.html
    Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_OiTIxk.html
    Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_C61sh3d.html
    Grupa 008: http://vaglogi.pl/log-008_1B8EV.html
    Grupa 010: http://vaglogi.pl/log-010_7HZDDs.html
    Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_AUs93ok.html
     
  2. dimitriew

    dimitriew Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    16-06 11
    Postów:
    662
    Docenione treści:
    167
    Miasto:
    Radom
    Wygląda na to jakby turbo mało pompowało. Zapewne posiadasz turbo z bypasem sterowanym nadciśnieniem. Zobacz czy klapka obejściowa podczas pracy silnika jest zamknięta. Spróbuj odłączyć przepływkę i zobacz czy będzie poprawa.
     
  3. Karol9_94

    Karol9_94 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-05 18
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gdańsk
    Tak, jest to turbo z bypasem sterowanym nadciśnieniem. Żeby sprawdzić czy obejście jest zamknięte muszę odłączyć gruszkę? Posiadam także logi, w których zamiast przepływki miałem podłączoną diodę, jeśli potrzeba to mogę je tutaj wrzucić
     
  4. dar460

    dar460 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    21-07 17
    Postów:
    30
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Elbląg
    A błędu sondy lambda nie wywala ? Duże spalanie czasami spowodowane jest uszkodzoną sondą lambda. W moim aucie tak było spalanie na benzynce 8l-100 a jak sonda padła spalanie wzrosło do 14l mniej więcej po wymianie wszystko ok a co do spadku mocy to warto sprawdzić przewody napiecia świece przerwę na świecy przepustnice można przy okazji wyczyścić. także mnóstwo żeczy mogło się popsuć. Sprawdż to co możesz i to co umiesz a jak nie bedzie rezultatu to zostanie mechanik bo tak wymieniać rzeczy na ślepo a może to a może to, to niestety trochę obniżą ci konto ;] Pozdrawiam
     
  5. slawek2007.28

    slawek2007.28 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 18
    Postów:
    494
    Docenione treści:
    86
    Miasto:
    Ostrołęka
    Co brałeś? Przeczytaj jeszcze raz pierwszy post.

    Miałem przypadek że wypalił się zawór upustowy w turbinie.
     
    Karol9_94 lubi to.
  6. dimitriew

    dimitriew Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    16-06 11
    Postów:
    662
    Docenione treści:
    167
    Miasto:
    Radom
    To jeszcze nie ta era silnika Diesla, aby sonda była w układzie.

    IMG_20180514_212307.jpg A bajpas domkniety do końca? Może jest źle ustawiony.
     
    Ostatnio edytowano: 14-05 18
    Karol9_94 lubi to.
  7. Diagbox10

    Diagbox10 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    1 305
    Docenione treści:
    63
    Miasto:
    Wieś zabita dechami bez pekaesu
    A moze olej w ukladzie podciśnienia i w gruszce
     
    Karol9_94 lubi to.
  8. Karol9_94

    Karol9_94 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-05 18
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gdańsk
    Wydaje mi się, ze bajpas jest domknięty bo słychać stuknięcie jak jak gruszka go zamyka. Mam w planach wyciągnąć turbo i zobaczyć czy wszystko z nią w porządku. Jakieś rady jak zabrać się do odkręcenia zapieczonych śrub między turbo a kolektorem?
     
  9. itkim

    itkim Nowy

    Offline
    Dołączył:
    23-05 18
    Postów:
    2
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Radom
    Taka sytuacja może występować gdy za mało jest spalin,czyli wtryski by niedomagały. Kąt wyprzedzenia w porządku?
     
  10. winetoo

    winetoo Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 356
    Docenione treści:
    215
    Miasto:
    Radom
    Z tego tekstu to wynika że układ pod a nie nadciśnieniowy bo w nad to gruszka otwiera a nie zamyka.
     
  11. Karol9_94

    Karol9_94 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-05 18
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gdańsk
    Może napiszę tak, jeżeli wcisnę powietrze np z dużej strzykawki do gruszki to otwiera się bajpas, po odłączeniu strzykawki cięgno gruszki cofa się i zamyka zawór bajpas.
    Druga sprawa, czy brak szczelności między wlotem do turbiny a rurą idącą od filtra powietrza może mieć wpływ na brak ciśnienia doładowania? Mechanik, który oglądał tą rurę mówił, że tak ma być, a chyba po coś ten oring tam jest
     
  12. winetoo

    winetoo Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 356
    Docenione treści:
    215
    Miasto:
    Radom
    A to inna para majtek, czyli nadciśnienie. Jeśli jest przepławka to musi być szczelnie inaczej dupa zbita.

    Mierzyłeś przy jakim ciśnieniu otwiera bramkę?
     
    Ostatnio edytowano: 24-05 18
    Karol9_94 lubi to.
  13. Karol9_94

    Karol9_94 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-05 18
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gdańsk
    Mam przepływkę, pozostaje wymienić oring żeby było szczelnie i powtórzyć logi.
    Jakie ciśnienie powinno otwierać bajpas, wieczorem postaram się zmierzyć
     
  14. winetoo

    winetoo Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 356
    Docenione treści:
    215
    Miasto:
    Radom
    Nie jestem pewien ale coś około 2bar, tak sądzę. Jak ktoś na pewno wie ile to niech mnie poprawi. Być może vag pokazuje w rzeczywistych jakie jest zadane.
     
  15. winetoo

    winetoo Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 356
    Docenione treści:
    215
    Miasto:
    Radom
    Z logów które zamieściłeś wychodzi że 1,7 bar powinno otwierać.
     
  16. Bartek4x4

    Bartek4x4 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    2 252
    Docenione treści:
    358
    Miasto:
    Lubliniec
    A temp paliwa nie pokazuje czasami -40 stopni
     
  17. Karol9_94

    Karol9_94 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-05 18
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gdańsk
    Jutro sprawdzę przy jakim ciśnieniu otwiera.
    Szczerze mówiąc nie rzuciło mi się w oczy żeby taka temperatura paliwa była, a jeśli jest to jakiś czujnik zdechł?
     
  18. winetoo

    winetoo Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 356
    Docenione treści:
    215
    Miasto:
    Radom
    Tak, w pompie.
     
  19. Karol9_94

    Karol9_94 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-05 18
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gdańsk
    Temperaturę paliwa dobrze pokazuje, dolot uszczelniony i błędu po jeździe brak.
    Wiecie jakie powinno być prawidłowe ciśnienie doładowania?
     
  20. Bartek4x4

    Bartek4x4 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    2 252
    Docenione treści:
    358
    Miasto:
    Lubliniec
    Okolo 1 atm z tym, ze w blokach pomiarowych moze byc powiekszone o cisnienie atmosferyczne. Czyli wartości 1.8/2.2