1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

T4 2,5TDI 88KM brak mocy, duże spalanie

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika Karol9_94, 9-05 18.

  1. Karol9_94

    Karol9_94 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-05 18
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gdańsk
    Tak jak w temacie posiadam T4 2,5tdi o mocy 88KM. Od dłuższego czasu samochód cierpi na brak mocy i duże spalanie.
    Po podłączeniu kompa wyrzuca błąd 17964/P1556 - Charge Pressure Control: Negative Deviation, po wymienieniu wszystkich wężyków podciśnienia i sprawdzeniu n75 po dłuższej trasie dalej ten sam błąd.
    Poniżej wklejam logi statyczne oraz dynamiczne i proszę o jakieś porady jak sobie z tym problemem poradzić.

    Logi statyczne:
    Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_Ztk1m5F.html
    Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_3WD53.html
    Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_3HhfnTQ.html
    Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_F6osJ.html
    Grupa 007: http://vaglogi.pl/log-007_x5P10En.html
    Grupa 013: http://vaglogi.pl/log-013_2pS2A32.html
    Grupa 014: http://vaglogi.pl/log-014_KJ18W8f.html
    Grupa 023: http://vaglogi.pl/log-023_1A15BE.html

    Logi dynamiczne:
    Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_6fl887r.html
    Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_qJ9azTA.html
    Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_OiTIxk.html
    Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_C61sh3d.html
    Grupa 008: http://vaglogi.pl/log-008_1B8EV.html
    Grupa 010: http://vaglogi.pl/log-010_7HZDDs.html
    Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_AUs93ok.html
     
  2. dimitriew

    dimitriew Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    16-06 11
    Postów:
    506
    Docenione treści:
    123
    Miasto:
    Ostatni warsztat na końcu świata
    Wygląda na to jakby turbo mało pompowało. Zapewne posiadasz turbo z bypasem sterowanym nadciśnieniem. Zobacz czy klapka obejściowa podczas pracy silnika jest zamknięta. Spróbuj odłączyć przepływkę i zobacz czy będzie poprawa.
     
  3. Karol9_94

    Karol9_94 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-05 18
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gdańsk
    Tak, jest to turbo z bypasem sterowanym nadciśnieniem. Żeby sprawdzić czy obejście jest zamknięte muszę odłączyć gruszkę? Posiadam także logi, w których zamiast przepływki miałem podłączoną diodę, jeśli potrzeba to mogę je tutaj wrzucić
     
  4. dar460

    dar460 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    21-07 17
    Postów:
    30
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Elbląg
    A błędu sondy lambda nie wywala ? Duże spalanie czasami spowodowane jest uszkodzoną sondą lambda. W moim aucie tak było spalanie na benzynce 8l-100 a jak sonda padła spalanie wzrosło do 14l mniej więcej po wymianie wszystko ok a co do spadku mocy to warto sprawdzić przewody napiecia świece przerwę na świecy przepustnice można przy okazji wyczyścić. także mnóstwo żeczy mogło się popsuć. Sprawdż to co możesz i to co umiesz a jak nie bedzie rezultatu to zostanie mechanik bo tak wymieniać rzeczy na ślepo a może to a może to, to niestety trochę obniżą ci konto ;] Pozdrawiam
     
  5. slawek2007.28

    slawek2007.28 Uczestnik

    Online
    Dołączył:
    28-02 18
    Postów:
    288
    Docenione treści:
    36
    Miasto:
    Ostrołęka
    Co brałeś? Przeczytaj jeszcze raz pierwszy post.

    Miałem przypadek że wypalił się zawór upustowy w turbinie.
     
    Karol9_94 lubi to.
  6. dimitriew

    dimitriew Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    16-06 11
    Postów:
    506
    Docenione treści:
    123
    Miasto:
    Ostatni warsztat na końcu świata
    To jeszcze nie ta era silnika Diesla, aby sonda była w układzie.

    IMG_20180514_212307.jpg A bajpas domkniety do końca? Może jest źle ustawiony.
     
    Ostatnio edytowano: 14-05 18
    Karol9_94 lubi to.
  7. Diagbox10

    Diagbox10 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    585
    Docenione treści:
    24
    Miasto:
    Wieś zabita dechami bez pekaesu
    A moze olej w ukladzie podciśnienia i w gruszce
     
    Karol9_94 lubi to.
  8. Karol9_94

    Karol9_94 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-05 18
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gdańsk
    Wydaje mi się, ze bajpas jest domknięty bo słychać stuknięcie jak jak gruszka go zamyka. Mam w planach wyciągnąć turbo i zobaczyć czy wszystko z nią w porządku. Jakieś rady jak zabrać się do odkręcenia zapieczonych śrub między turbo a kolektorem?