1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Tachografy do busów od 2.4t

Dyskusja w 'Przepisy i prawo' rozpoczęta przez użytkownika kubart, 9-04 19.

  1. kubart

    kubart Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    8-02 19
    Postów:
    269
    Docenione treści:
    35
    Już raczej niebawem:
    Według nowych przepisów, wymogi dotyczące czasu prowadzenia pojazdów, odpoczynków i przerw będą miały zastosowanie do wszystkich samochodów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 2,4 tony, wykorzystywanych w międzynarodowym transporcie drogowym. Oznacza to, że większe busy będą wyposażone w tachograf cyfrowy, a kierowca będzie musiał posiadać imienną kartę. Na niej zapisywane są: czas prowadzenia pojazdu, innej pracy, dyspozycji i postoju Zmienione przez PE rozporządzenie musi przyjąć jeszcze Rada UE.

    Raczej nieuniknione widać kolejne lobby mocno forsuje.
     
  2. pawcar

    pawcar Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    6-02 17
    Postów:
    1 119
    Docenione treści:
    342
    Miasto:
    Manchester
    Za dużo polaków ma busy :D Niemcy za wszelką cenę chcą wykończyć wschodni transport.
     
  3. Muminek

    Muminek Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    20-12 17
    Postów:
    152
    Docenione treści:
    27
    masz rację ale jak wykończą to kto będzie woził fanty- niemcy?- raczej wątpię , chyba że Niemiec zatrudni polaka i bułgara i resztę u siebie na 6/1 albo 8/1.
    Z jednej strony trochę to jest patologia np; polska- chiny w 2 godziny ale z drugiej strony patrząc to ''komisarze unii'' wszędzie się wpieprzają ze swoimi dyrektywami i nakazami -kiedyś na ekonomii uczyli o tzw. niewidzialnej ręce rynku, teraz tę ręce widać i nawet z nazwiska idzie określić ''któren to on''
     
  4. Mikidz

    Mikidz Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    13-11 17
    Postów:
    752
    Docenione treści:
    289
    Miasto:
    Pomorskie
    Nie macie racji. Busiarze jeżdżą jak opentani, non stop. Oczy na zapałki i jazda po 16 godzin na dobę, bo km same się nie zrobią. Znam kilku, jeden już rozpieprzył 3 busy bo zasnął i się z tego śmieje, bo przecież ubezpieczony i szef naprawi. Na szczęście te 3 razy tylko w rowie wylądował, a nie zabił kogoś na czołówce. Moim zdaniem tacho na busach już dawno powinno być.
     
    alf28 i WOODOO lubią to.
  5. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    2 230
    Docenione treści:
    2 443
    Miasto:
    Mazowieckie
    Jest Ustawa i rosp. 561 więc temat kubarta jest z jego doopy i wart pierda.
    Masz kontrollbuch i naprzód. Nie ma nad tym żadnej kontroli i tylko gupawego kierowajce BAG może zamotać.
    Nie pisz takich żali człowieku, tylko stosuj sie do przepisów.
     
  6. pawcar

    pawcar Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    6-02 17
    Postów:
    1 119
    Docenione treści:
    342
    Miasto:
    Manchester
    Wszystko fajnie tylko najbardziej dostanie po tylku ktos kto wozi na potrzeby wlasne do swojej firmy. Zapewne koncesja tez bedzie od 2.4t i wtedy taniej wynajac transport niz wozic swoim ... chore. Za brak koncesji powyzej 3.5t dmc ZESTAWU ! kara 2 kola euro jezeli nawet do siebie do firmy uwalona fure klienta wieziesz ...
    Ich nie interesuje ze to nawet jeep z przyczepa ... >3.5t licencja ... lub papier ze niezwiązane z firma.
     
  7. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    2 230
    Docenione treści:
    2 443
    Miasto:
    Mazowieckie
    przestań, bo nie masz pojęcia o czym piszesz.
     
  8. pawcar

    pawcar Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    6-02 17
    Postów:
    1 119
    Docenione treści:
    342
    Miasto:
    Manchester
    Wlasnie wiem. Wprowadzili definicje potrzeby wlasne i transport prywatny.
     
  9. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    2 230
    Docenione treści:
    2 443
    Miasto:
    Mazowieckie
    taaa, w 2006r. Ustawę transportową i rosp. 561 znam na pamięć.

    Daj spokój.
     
  10. pawcar

    pawcar Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    6-02 17
    Postów:
    1 119
    Docenione treści:
    342
    Miasto:
    Manchester
    2012 albo 2014. Wyrok trybunalu eu...
    Tez bylem pewny swego, na polskich stronach sie nie doszukasz. Dopiero wyrok definuje transport prywatny - do 7.5 t bez tacho i licencji. Na potrzeby wlasne firmy itp. >3.5t dmc licencja na potrzeby wlasne plus tacho ...

    Tak to wlasnie Panie kolego sympatyczny zalatwili wszystkich. Itd wali 2k euro az milo za brak licencji na potrzeby wlasne, nie wspominajac o zwyklej transportowej.
     
  11. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    2 801
    Docenione treści:
    1 389
    Miasto:
    WWA
    Wszystko przez dzicz ze wschodu, w tym i polaków...:meh:
    Mam znajomka co lata na dużych i powiem wam, że jak opowiada co się wyrabia u polskich januszy biznesu to się w pale nie mieści...:banghead:
    Normalnie nie da się pracować... pestki, podmiany kart i tp...
    Rok temu poszedł do niemca i mówi, że inny świat:Dtylko, że robi prawie z samimi niemcami:D
    Czyli jednak można normalnie, tylko nie u nas- więc co się dziwić, że chcą nas za mordę usadzić...
     
  12. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    2 230
    Docenione treści:
    2 443
    Miasto:
    Mazowieckie
    Trzy lata temu oddałem Licencję do Starostwa.
    Pawcar- pewnie masz rację. Nie chcę wracać do tematu transportu, już te kilka zdań podniosło mi ciśnienie.
     
  13. pawcar

    pawcar Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    6-02 17
    Postów:
    1 119
    Docenione treści:
    342
    Miasto:
    Manchester
    Socjalizm to taki fajny system, ktory dzielnie walczy z problemami stworzonymi przez samego siebie.

    Wolny rynek, to wolny rynek. Gdzie ktos kiedys pomyslal o jakis licencjach i innych gownach ?
     
  14. kubart

    kubart Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    8-02 19
    Postów:
    269
    Docenione treści:
    35
    Właśnie to chce zmienić Parlament Europejski, zmieniając rozporządzenie 561/2006, które dotyczy transportu drogowego. Nie wiem skąd ta irytacja moim tematem.
    Sledze nadal temat i ustawa w UE jest w konsultacjach międzyresortowych, myślę ze do wakacji nie będzie uchwalona, a potem wiadomo co to oznacza i jak trza zareagować.

    Tu muszę się zgodzić , ale to wymaga zmian systemowych , ponieważ proces zmian nie nadąża za postępem industrialnym i eskalacja nastąpiła w ostatnich latach właśnie w transporcie lądowym.