• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Test alternatora brak pulsacji

VW Dsg

Gaduła
Dołączył
24.09.2018
Postów
79
Punktów
1
Witam, robiłem test akumulatora oraz napiecie alternatora wyszyły mi takie wyniki:
Test aku :
Soc: 12.13V
CCA Nominalny 640 EN
CCA Faktyczny 669 EN
Dobry - Doładuj!
Sran techniczny akumulatora 100%
Stan Naładowania 55%
Rozumiem że akumulator jest sprawny po tym wydruku lecz co do testu alternatora nie jest już chyba tak kolorowo a więc
Test Alternatora/Rozruchu:
Napięcie Rozruchu
5.34V Za Małe
Test ładowania bez obciązenia/pod obciążeniem
bez obc. 8.02V
pod obc. 8.02V
Pulsacja Napięcia:
Brak Pulsacji
Dodam jeszcze że po wyłączeniu silnika i włączeniu zapłonu na zapalonych światłach stan naładowania aku z 55% zaczął spadać do 41%
Czy alternator w tym wypadku wymaga regeneracji??
Dodam jeszcze ze od jakiegoś czasu zaczeła swirowac temperatura zewnętrzna, wymieniłem czujnik błąd został usunięty a czujnik dalej potrafi wskazywac za 3 lub 4 odpaleniem błędną temperature ( błąd ktory był to cos z zwarciem do masy lecz nie pamietam czy + czy - ) czy może to byc wina alternatora?
Liczę że ktoś znajdzie się kto mógłby mi na moje pytanie odpowiedziec :)
 

VW Dsg

Gaduła
Dołączył
24.09.2018
Postów
79
Punktów
1
A co z alternatorem? bo bardziej wyniki wskazuja na alternator niz akumulator.
 

Jarzi

Grupa Wsparcia Technicznego
Dołączył
21.04.2017
Postów
5370
Punktów
1455
Wiek
30
Miasto
Kaczory
Naładuj Aku prostownikiem. Odczekaj 12h i zrób test Aku. Altek do robienia.
 

VW Dsg

Gaduła
Dołączył
24.09.2018
Postów
79
Punktów
1
Troche późno odpisuje ale warto może napisac dla kogoś, po naładowaniu akumulatora ponowny testy wyszły zupełnie inaczej a więc
Test Akumulatora
Soc: 12.94 V
Akumulator dobry
Stan techniczny: 80%
Stan naładowania: 100%
Test Rozruchu
Napięcie rozruchu: 10.43 W Normie
Test ładowania
bez obciążenia 14.13V
pod obciążeniem 14.11V
Pulsacja napięcia: 0.16 W Normie.

Wychodzi na to że poprostu akumulator był na tyle rozładowany że alternator dostawał po dupie i powodował takie objawy.
Z testów wynika że Akumulator i alternator żyją, aczkolwiek akumulator "powoli" kończy swój żywot aczkolwiek jeszcze może z rok pojeździ. Dzięki
 

VW Dsg

Gaduła
Dołączył
24.09.2018
Postów
79
Punktów
1
Dodam jeszcze ze po 2 dniach auto ledwo odpalił a prawdopodobna przyczyna rozladowywania akumulatora jest za duży pobór prądu na postoju bo aż 0.11a, na dniach bede sprawdzał co kradnie prąd. Kiedyś w tym aucie bylo webasto lecz została po nim tylko instalacja ale nie wiem czy to moze być przyczyna.
 
Do góry Bottom