1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Testujemy lampy warsztatowe Philips 2019

Dyskusja w 'Narzędzia i sprzęt warsztatowy' rozpoczęta przez użytkownika Misiek, 19-08 19.

  1. Misiek

    Misiek Administrator

    Offline
    Dołączył:
    6-10 10
    Postów:
    5 715
    Docenione treści:
    2 021
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    Rozpoczynamy akcję testowania lamp warsztatowych Philips, edycja 2019.

    Do testów czterech mechaników otrzymało 4 różne lampy warsztatowe tegoż producenta.

    W tym roku do przetestowania mamy specjalistyczne lampy:
    1/ PJH20 - dla zakładów lakierniczych: https://www.philips.pl/c-p/LPL39X1/matchline-projektor-led-do-weryfikacji-barw-pjh20
    1.jpg
    2/ MDLS CRI - dla zakładów lakierniczych: https://www.philips.pl/c-p/LPL403MO...owe-lampy-led-do-sprawdzania-kolorow-mdls-cri
    2.jpg
    3/ CBH51 - dla zakładów pracujących przy silnikach: https://www.philips.pl/c-p/LPL45X1/...uminiowa-lampa-hybrydowa-led-cbh-51-pod-maske
    3.jpg
    4/RCH31UV - Lampa warsztatowa z detektorem szczelności: https://www.philips.pl/c-p/LPL34UVX1/led-inspection-lamps-ladowana-lampa-rch31-uv-ze-stacja-dokujaca
    4.jpg
     
    XMARIO lubi to.
  2. Bartek4x4

    Bartek4x4 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    3 862
    Docenione treści:
    926
    Miasto:
    Lubliniec
    To zacznę jako pierwszy. Fotki później bo musze je odzyskać.
    Lampa cbh51 pod maskę. Światło dobrej jakości całe pole robocze jest równomiernie oświetlone. Czas świecenia na akumulatorach wystarczający. Duży plus za wskaźnik naładowania nie trzeba nic naciskać jest cały czas załączony i widoczny. Kable zasilający robi wrażenie spokojnie można by nim holować inne auto.
    Małe wymiary (smukłość) nie ma obawy że przywalę głową i zrzucę lampę.
    Zmiana mocy święcenia odbywa się prawdopodobnie poprzez zmiane częstotliwości prądu. Na 50% odczuwalne jest migotanie lampy. Widać to na ruchomych częściach silnika.
    Zaczepy do maski nie sprawdzają się w nowszych autach PSA. Profil maski jest na tyle gruby że zaczepy ledwo co trzymają lampę.
    Sprężyna niestety już nie działa, nie pękła ale wygląda na to że się rozciągnęła.
    Edit tak jak wspomniałem odnośnie wskaźnika naładowania wyraźnie widać kiedy lampa padnie na szczęście nie ma takiego rozwiązania jak w lampach Berne... Gdzie ma pół godziny przed wyłączeniem lampa mruga i tym samym denerwuje


    Różnica w oswietleniu

    Maska autka z PSA i brak możliwości poprawnego zamocowania lampy
     

    Załączone pliki:

    Ostatnio edytowano: 19-08 19
  3. Bartek4x4

    Bartek4x4 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    3 862
    Docenione treści:
    926
    Miasto:
    Lubliniec
    Jest jeszcze jeden problem ale to nie dotyczy lampy ino konstrukcji aut. Mianowicie autka z krótką maska. Robi się wyraźną granicą cienia. Trzeba się posiłkować dodatkowym źródłem swiatla

    Edit zdjęcie z białą maska citroen Berlingo i znowu problem z zamocowanie. Da się ją prawidłowo zamocować ale nie ma już regulacji kąta święcenia wali prosto po oczach

    Agregat V8 też jest dobrze oświetlony ale przydało by się na długości lampy te 10 cm wiecej. Na zdjęciach 0,50,100% oswietlenia

    .
     

    Załączone pliki:

    Ostatnio edytowano: 20-08 19
    XMARIO lubi to.
  4. Romkec

    Romkec Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    25-11 18
    Postów:
    23
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Dobczyce
    Miałem rch31 byłem bardzo zadowolony.
    Pojechało w jakimś aucie pod jakimś plastikiem.
    Kupiłem dwie nowe ;)
     
  5. Bartek4x4

    Bartek4x4 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    3 862
    Docenione treści:
    926
    Miasto:
    Lubliniec
    Małe sprostowanie dot tej opisywanej sprężyny. Wsio ok wygiolem cała prowadzicie przy próbie założenia na maskę Berlingo. Po naprostowaniu jest ok
     
  6. Misiek

    Misiek Administrator

    Offline
    Dołączył:
    6-10 10
    Postów:
    5 715
    Docenione treści:
    2 021
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    Testuję lampkę przenośną Philips RCH31UV.
    Lampa solidnie zapakowana razem z ładowarką bezpiecznie do mnie dotarła.
    Na plus należy zaliczyć fakt, że lampka po wyjęciu z opakowania jest od razu gotowa do użycia bez ładowania.

    IMG_20190725_1128249.jpg IMG_20190725_1129051.jpg IMG_20190725_1129423.jpg IMG_20190725_1129509.jpg IMG_20190725_1129558.jpg IMG_20190725_1130022.jpg
     
  7. gtszudi

    gtszudi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-08 17
    Postów:
    2 509
    Docenione treści:
    718
    Miasto:
    Pruszcz Gdański
    Otrzymalem lampke do testow Philips PJH20.

    Pudełko z grafika itp , itd, po otworzeniu pudełka ,widzimy cały zestawik tj. Lampa , ładowarka , instrukcja.

    Lampka dotarła rozładowana , czas ładowania wg instrukcji około 3h. Egzemplarz testowy ładował się 4,5h mierzone z zegarkiem.

    Instrukcja jak to instrukcja , podstawowe informacje.

    Na chwilę obecną robię test rozładowania w trybach mocy , BOOST i ECO (wyniki podam później).

    Co do samej lampki , obudowa zwarta mocna , lampa ciężka (jak nie wiesz który sprzęt brać , bierz cięższy) , uchwyt do regulacji kąta dosyć opornie się przesuwa , co wg mnie jest na plus , lampka nie będzie szybko opadać.

    Możliwość ładowania poprzez USB micro z akumulatora lampki , co jest na plus , jeśli chcemy mieć rozładowany tel podczas prac przy polerce bądź inspekcji lakieru.

    Co do samego światła , opiszę je tak. Kure....o mocne. Oślepia w biały dzień kiedy spojrzymy w strumień światła. Nocą rewelacja. W najbliższym czasie wkleję zdjęcia podczas akcji.
     

    Załączone pliki:

    Ostatnio edytowano: 23-08 19
  8. Misiek

    Misiek Administrator

    Offline
    Dołączył:
    6-10 10
    Postów:
    5 715
    Docenione treści:
    2 021
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    Dzisiaj przy sobocie miałem okazję przetestować funkcję UV w lampce. Jest to funkcja, która sprawia, że lampka ta jest wyjątkowa. Umożliwia ona łatwe wykrywanie nieszczelności w systemach klimatyzacji bez konieczności używania dodatkowych narzędzi. Aby zobaczyć wyciek, wystarczy wlać do systemu klimatyzacji płyn do wykrywania nieszczelności. W tym przypadku auto od kilku lat serwisowane w moim warsztacie dzięki czemu wiedziałem, że w układzie był dodatek UV. Wykrycie nieszczelności zajęło dosłownie chwilę i było widoczne gołym okiem bez dodatkowych gogli:

    IMG_20190805_1122184.jpg
     
  9. PRO-Motor

    PRO-Motor Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    15-03 12
    Postów:
    1 387
    Docenione treści:
    260
    Miasto:
    Piotrków
    No to zaczynamy :)

    Do mnie na testy dotarł modułowy zestaw lampek lakierniczych (i nie tylko) MDLS CRI zawierający trzy niezależne sztuki oraz walizeczka pełniąca funkcje mobilnego przenośnika lampek i ładowarki.

    Same lampki na pierwszy rzut oka wykonane są porządnie i sprawiają wrażenie wytrzymujących wiele ! Philips postarał się o to, by spełniały normy :

    Dzięki trzem sztukom może albo pracować jednocześnie na zestawie kilka osób, albo można być spokojnym o to, że starczy nam prądu na niemalże cały dzień pracy ! Dla mnie rewelka !

    Walizeczkę można zamocować na ścianie, co utworzy stację dokującą, bądź można wykorzystywać ją mobilnie, co też jest ciekawy rozwiązaniem, w przypadku pracy u klienta, czy po prostu w trakcie jakiegoś wyjazdu w trasę (myślę o mechanizowaniu).

    Z tego co zauważyłem, lampki MDLS CRI odróżniają się od swojej poprzedniej generacji dwoma istotnymi parametrami, otóż w nowej wersji mamy wyłącznie jedną centralną diodę, przy czym w starej było ich chyba 7 (dla mnie wielkie wow ! ), co może obfitować większą wydajnością baterii, oraz zmianą załączania trybu BOOST, tzn. pierwsze kliknięcie – tryb oszczędny (niższa jasność), drugie kliknięcie – tryb BOOST (maksymalna jasność światła). Jest to o tyle dobre, że w większości przypadków w zupełności wystarcza tryb oszczędny, czyli klik i używamy, a dzięki temu wydajność baterii wzrasta. Kliknięcie dwukrotne wykorzystywać i tak będziemy pewnie sporadycznie ;)
    Załączam zdjęcia:
     

    Załączone pliki:

  10. PRO-Motor

    PRO-Motor Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    15-03 12
    Postów:
    1 387
    Docenione treści:
    260
    Miasto:
    Piotrków
    Teraz chciałbym przedstawić wam kilka zdjęć z pracy z wykorzystaniem zestawu MDLS CRI oraz opis odczuć.

    Na warsztat do polakierowania przyjechała Toyota Corolla Verso kod lakieru 8P4

    Porównujemy odcienie elementów oraz ziarnistość bazy i położenie lakieru 2K klar.



    Wnioski ?

    Dzięki lampkom możemy szybko i bezbłędnie ocenić sytuację, zwłaszcza jeśli chodzi o frakcję ziarna i odcień lakieru, w różnych warunkach warsztatowych. Możemy szybko i bezbłędnie dobierać i porównywać kolory lakierów bazowych w jesienne i zimowe dni, oraz wszystkie inne ponure, czy też w ciemnych garażach ;)

    Lampki są bardzo pomocne, bo wiadomo już, do którego elementu dobierać kolorek :)
     

    Załączone pliki:

  11. Misiek

    Misiek Administrator

    Offline
    Dołączył:
    6-10 10
    Postów:
    5 715
    Docenione treści:
    2 021
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    Przez około dwa tygodnie korzystałem z lampki tylko i wyłącznie w pracach przy klimatyzacji poszukując wycieków barwnika UV podsumowuję te testy 10/10. Z racji tego, że lampka fajnie siedzi w ręce można ją wszędzie wsadzić i przyświecić.
    Sama barwa UV pomimo intensywnego użytkowania cały czas tak samo intensywna.
    Dwie fotki - jedna z włączoną funkcją wykrywania nieszczelności UV a druga bez.
    IMG_20190830_0954327.jpg IMG_20190830_0954422.jpg
     
    Ostatnio edytowano: 30-08 19
  12. Misiek

    Misiek Administrator

    Offline
    Dołączył:
    6-10 10
    Postów:
    5 715
    Docenione treści:
    2 021
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    Zawartość tego postu została zamieszczona na prośbę użytkownika Pro-Motor (testera lamp MDLS CRI):

    Co ciekawe, lampki z przeznaczeniem lakierniczym przede wszystkim z powodu temp. barwy światła, ale i wytrzymałości na rozcieńczalniki i pyły, bardzo dobrze odnajdują się przy mechanikowaniu.
    Nie ma dziury, której światło lamp MDLS CRI nie mogłoby przeniknąć [​IMG]

    20190827_200640.jpg 20190827_200704.jpg
     
  13. Bartek4x4

    Bartek4x4 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    3 862
    Docenione treści:
    926
    Miasto:
    Lubliniec
    IMG_20190831_124941.jpg
    Dorzucę coś na szybko. Lampa pod maskę ale maski brak. Trza se poradzić. Mimo to stanowisko dobrze oswietlone
     
  14. Misiek

    Misiek Administrator

    Offline
    Dołączył:
    6-10 10
    Postów:
    5 715
    Docenione treści:
    2 021
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    Zawartość tego postu została zamieszczona na prośbę użytkownika Pro-Motor (testera lamp MDLS CRI):

    Dziś pacjentem jest Volvo XC90, z dwoma bokami do lakierowania oraz z dwoma różnymi bokami kolorów..
    Lampki sprawdzały się wyśmienicie przy organoleptycznym sprawdzaniu odcienia koloru !
    Należy również zwrócić uwagę na fakt, że sam sposób aplikacji koloru bazowego potrafi niesamowicie zmienić pewne kolory.
    Liczę na to, że lampki ukazały to co chciałem Państwu pokazać.

    1.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg 5.jpg
     
  15. Misiek

    Misiek Administrator

    Offline
    Dołączył:
    6-10 10
    Postów:
    5 715
    Docenione treści:
    2 021
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    Ostatni weekend wakacji a ja w ramach relaksu pracuję przy swoim długoterminowym projekcie a towarzyszy mi przy tym lampka przenośka RCH31UV zawieszona na badylku do podtrzymywania maski z racji tego, że maska jest aluminiowa a potrzebuję dodatkowe światło z góry.

    IMG_20190901_1059385.jpg IMG_20190901_1059500.jpg
     
  16. Misiek

    Misiek Administrator

    Offline
    Dołączył:
    6-10 10
    Postów:
    5 715
    Docenione treści:
    2 021
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    Zawartość tego postu została zamieszczona na prośbę użytkownika Pro-Motor (testera lamp MDLS CRI):

    I mamy, kolejny ananas...
    Fiat Grande Punto 3d. z cieniowanymi drzwiami.
    Potrzebne są nam dwa kolory baz.
    Proszę zwróćcie uwagę na numerki próbek. To numerki próbek na jedne drzwi, ale dwóch różnych odcieni. Dzięki lampkom widać to idealnie i oczekiwania wobec nich, zostały spełnione, tym bardziej, że ta różnica lakieru widoczna była głównie w słońcu !

    1.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg 5.jpg 6.jpg
     
  17. Misiek

    Misiek Administrator

    Offline
    Dołączył:
    6-10 10
    Postów:
    5 715
    Docenione treści:
    2 021
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    Zawartość tego postu została zamieszczona na prośbę użytkownika Pro-Motor (testera lamp MDLS CRI):

    Lampki mamy w pełnym użyciu i tym razem testujemy ich światło na Jaguarze XE kolor Ultimate Black
    Z zewnątrz czarny kolor, kryje w sobie dużą warstwę xyraliku powodującą wchodzenie czarnego w brąz lub zieleń w zależności od kąta patrzenia.
    Niestety aparat nie jest w stanie tego uchwycić, jednak same lampki spisują się rewelacyjnie! W pełni oświetlają frakcję i wyciągają głębię koloru !
    Niezdecydowanym, zdecydowanie polecam !

    1.jpg 2.jpg 3.jpg
     
  18. Misiek

    Misiek Administrator

    Offline
    Dołączył:
    6-10 10
    Postów:
    5 715
    Docenione treści:
    2 021
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    W dniu dzisiejszym porównanie lampy RCH31UV z jej starszym bratem RCH21.
    Na pierwszy rzut oka widoczna jest różnica w wielkości obu lamp - RCH31UV jest większa ale pomimo tego nadal świetnie leży w dłoni i nie sprawia wrażenia jakby była za duża. Dzięki większemu gabarytowi jest w niej również więcej mocy świetlnej co widać nawet na poniższym zdjęciu gdzie obie lampki są w pełni naładowane - wyraźnie widać która daje więcej światła. W tym miejscu muszę dodać, że dopóki nie używałem RCH31UV wydawało mi się, że RCH21 jest najmocniejszą lampką ręczną dostępną na rynku. Duży plus.

    IMG_20190901_1105355.jpg IMG_20190901_1105541.jpg IMG_20190901_1106021.jpg IMG_20190901_1106495.jpg
     
  19. gtszudi

    gtszudi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-08 17
    Postów:
    2 509
    Docenione treści:
    718
    Miasto:
    Pruszcz Gdański
    Więc tak...

    Test na BOOST - bateria wytrzymala 55 -+ min

    Test na Eco - i tu się zdziwiłem , może moj egzemplarz testowy ma problem z baterią bądź ładowarką 1 h 25 min liczyłem troszkę na więcej , biorąc pod uwagę że światło jest wyraźnie słabsze , a i tak mocne.

    Następne zdjęcia z detailingu , jak przygotuję porsche do polerki.

    Z minusów zauważyłem problem z mocowaniem lampy na stojaku , podczas używania lampy na podłożu , ciężko pracujący uchwyt regulacyjny ma sens , zaś na stojaku trzeba użyć obu rąk aby ustawić odpowiednio kąt padania światła.
     

    Załączone pliki:

  20. Bartek4x4

    Bartek4x4 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    3 862
    Docenione treści:
    926
    Miasto:
    Lubliniec
    Dodam jeszcze od siebie. Kolejne autko z PSA i problem ten sam. Profil maski uniemożliwia montaż lampy. Jakby uszy były szersze o 10 mm to by spasilo IMG_20190914_102114.jpg
     

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. lampa uv do klimatyzacji forum swiatelka