• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Tiguan - brak wspomagania po wymianie taśmy (błąd 03375)

Dale

Gaduła
Dołączył
27.04.2017
Postów
93
Punktów
10
Długi elaborat, w sam raz na niedzielne popołudnie.

Auto przyjechało z problemami: utrudniony rozruch, brak mocy. W tej chwili nie działa w nim (elektryczne) wspomagania. Niestety :) wcześniej działało.
Skończyło się na wymianie wtryskiwaczy, płukaniu układu paliwowego. Dodatkowo zrobiono pełen serwis (olej, wszystkie filtry). Nijako przy okazji zajęliśmy się problemem aktywnej kontrolki SRS, braku sygnału dźwiękowego i niedziałających przycisków na kierownicy. Po zweryfikowaniu, że to taśma (w tym aucie zintegrowana ze sterownikiem kolumny kierownicy - Device No 16: Steering Column Electronics) - zamówiliśmy drugą. W chwili wyjęcia starej taśmy z modułem pojawiły się błedy:

Device No 16: Steering Column Electronics
B114411 - Przełącznik kierunkowskazu zwarcie do masy
U108E00 - Urządzenie sterujące kierownicy wielofunkcyjnej - brak łączności
B116854 Czujnik kąta skrętu - brak podstawowej rejestracji

Device No 44: Steering Assistance
03375 Silniczek wspomagania. Uszkodzenie mechaniczne
02546 Suw końcowy ukł. kierownicy
00778 Kąt skrętu

Po zainstalowaniu drugiej taśmy (kupiono używaną) - okazało się, że jest zerwana. Auto odstawiono na bok.
W międzyczasie zainstalowano stary moduł. Błędy pozostały.
Po zainstalowaniu trzeciej taśmy (kupiono używaną) - błędy pozostały. Zmieniono kodowanie na takiej jak w starym module. Błędy pozostały. Pomimo wielu prób nie dało się zrobić adaptacji czujnika kąta skrętu (B116854) i krańcówek przekładni kierowniczej. Próbowano przy pomocy testera diagnostycznego, jak również podczas standardowej procedury bez testera - podczas jazdy. Sprawdzono okablowanie - zasilanie, masy; napięcie i rezystancję sieci CAN modułu. Następnie sygnał komunikacyjny sprawdzono oscyloskopem. W chwili, gdy do sieci podpięta była taśma, na wykresie pojawiały się dziwne piki. Dodano rezystor w celu próby ich wygaszenia. Po jakimś czasie pracownik podjął kolejną próbę adaptacji przy pomocy testera (instrukcja nakazuje jazdę w trakcie) - tym razem zrobił to na zapłonie z podłączonym prostownikiem, na stanowisku warsztatowym. O dziwo udało się. Już bez testera przyuczono krańcówki (02546).
Błąd 03375 pozostał. Sprawdzono okablowanie przekładni wg schematu: zasilania, masy, przewody komunikacyjne (napięcie, rezystancja - nie podłączano oscyloskopu). Usunięto dodatkowy rezystor z sieci.
Odłączono akumulator na około 22h. Po ponownym podłączeniu nie było potrzeby adaptacji czujnika kąta skrętu. Krańcówki (02546) przyuczyły się bez problemu.
Jedyne błędy jakie pozostały w całym aucie:

Device No 44: Steering Assistance
03375 Silniczek wspomagania. Uszkodzenie mechaniczne

Device No 09: Central Electrics
0897 Windshield washer pump -V5
(był, gdy auto przyjechało).

Klient przyjechał z działającym wspomaganiem. W tej chwili nie działa. Nie dotykaliśmy niczego w okolicach przekładni kierowniczej. Wspomaganie przestało działać w chwili odłączenia przewodów z taśmy (zintegrowanej z modułem kolumny kierowniczej)."Internety: sugerują przeflashowanie sterowniaka przekładni. Niestety następstwem będzie konieczność wgrania nowej mapy (characteristic curves) przez serwis (jedna z procedur online).
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie. Nie chce mi się wierzyć, że silnik przekładni zepsuł się sam z siebie, akurat w tym momencie, gdy był u nas.



Auto:
VW Tiguan (5N) 2.0 TDI 2013 4motion CFFB

Magiel:
Kod centralki 5N1909144R
Centralka J500_APA-BS KL.285
Kodowanie elektronicznego urządzenia sterującego EUS 258
Wersja oprogramowania 1401
Numer hardware 5N1909148J
Wersja hardware H04

Numery na starej taśmie:
5K0.953.569.AN
HW 016 SW 0140
(2) 0346
02.01.2014 04:37
ATW 280.308 DE

Numery na nowej taśmie:
5K0.953.596.AN
HW 016 SW0180
(3) 0310
06.09.2017 04:20

(według sprzedawcy pochodzi z Sharana z 2015r, co swoją drogą jest dziwne zważywszy na datę z etykiety)
 
Dołączył
13.03.2019
Postów
4
Punktów
0
czym diagnozujesz te błędy? Z tego co wiem po zamianie taśm stracił kodowanie i dopóki nie zalogujesz się i nie wpiszesz kodu nic nie pójdzie, żadna adaptacja.
 

Dale

Gaduła
Dołączył
27.04.2017
Postów
93
Punktów
10
Kodowanie było zmienione, o czym pisałem (przepisane ze starej części).
Texa/Autel/VCDS - odczyty były zbieżne.

Problem został rozwiązany poprzez wymianę przekładni na drugą.
 
Do góry Bottom