1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

toyota rav4 brak mocy jedzie jak zwykly diesel, mam dane z testu drogowego

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika pphugrabka, 30-11 18.

  1. pphugrabka

    pphugrabka Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-12 16
    Postów:
    11
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    lubin
    witam

    mam toyotę rav4 2,0 d4d 2003r

    problem jest następujący auto jedzie jak zwykły diesel czasem jak załapie to normalnie przyspiesza aż wdusza w fotel

    proszę o pomoc mam dane z testu drogowego przedstawiaja się następująco

    czujnik map 98kpa
    ciśnienie paliwa 43mpa
    obroty silnika 1700

    czujnik map 126kpa
    ciśnienie paliwa74mpa
    obroty silnika 1983

    czujnik map 118kpa
    ciśnienie paliwa 69mpa
    obroty silnika 2540

    czujnik map 218kpa
    ciśnienie paliwa 111mpa
    obroty silnika 2183

    czujnik map 165kpa
    ciśnienie paliwa 37mpa
    obroty silnika 2561

    czujnik map 182kpa
    ciśnienie paliwa 32kpa
    obroty silnika 2712

    czujnik map 137kpa
    ciśnienie paliwa 43mpa
    obroty silnika 2090

    czujnik map 156kpa
    ciśnienie paliwa 36mpa
    obroty silnika 2183

    czujnik map
    ciśnienie paliwa
    obroty silnika

    czujnik map 183kpa
    ciśnienie paliwa 94mpa
    obroty silnika 2476

    czujnik map 211kpa
    ciśnienie paliwa 104mpa
    obroty silnika 2506

    czujnik map 99kpoa
    ciśnienie paliwa 44mpa
    obroty silnika 1544

    dodam że auto było na warsztacie na którym :
    -wymieniono filtr paliwa
    -sprawdzono pompę i wtryski
    -wymieniono zaworki spv na nowe oryginalne
    -podmieniano zawór turbiny
    -wymieniano czujnik map
    -zaślepiono egr

    i objawy są dalej takie same
     
  2. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    4 555
    Docenione treści:
    1 532
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
  3. pphugrabka

    pphugrabka Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-12 16
    Postów:
    11
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    lubin
    brak błędów
     
  4. komar200

    komar200 SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    1 861
    Docenione treści:
    630
    Miasto:
    grudziadz
    No to albo masz muł w zbiorniku ujowe paliwo ,albo jeszcze raz do sprawdzenia pompa i wtryski korekty by się przydały ,i żadna kontrolka się nie zapala?.
     
  5. pphugrabka

    pphugrabka Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-12 16
    Postów:
    11
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    lubin
    IMG_20181130_164450.jpg IMG_20181130_164553.jpg IMG_20181130_164604.jpg IMG_20181130_164615.jpg IMG_20181130_164621.jpg IMG_20181130_164627.jpg IMG_20181130_164634.jpg IMG_20181130_164658.jpg IMG_20181130_164704.jpg

    oto zdjęcia wykresów i korekty wtryskiwaczy

    auto po prostu jedzie jak diesel nagle złapie przeważnie łapie jak się ściągnie nogę z gazu i wciśnie jeszcze raz i wtedy ciągnie aż wdusza w fotel
     
  6. GSS-Daniel

    GSS-Daniel Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-06 12
    Postów:
    1 294
    Docenione treści:
    192
    Miasto:
    Busko
    a zawory svc ? czyszczone ?
     
  7. pphugrabka

    pphugrabka Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-12 16
    Postów:
    11
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    lubin
    Nowe oryginalne brak roznicy

    Nowe oryginalne brak roznicy
     
  8. komar200

    komar200 SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    1 861
    Docenione treści:
    630
    Miasto:
    grudziadz
    Samo zaślepienie EGR nic nie da jak dolot zawalony.
     
    toomii76 lubi to.
  9. Mikidz

    Mikidz Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    13-11 17
    Postów:
    510
    Docenione treści:
    183
    Miasto:
    Pomorskie
    Zrób test jeszcze raz, daj mu pełen but na 3 np. Tak samo zrób jak uda Ci się sprawić, że ciągnie normalnie. Wtedy nic prostszego jak porównać dwa wykresy. Takie jakieś wachlowanie obrotami to dupa, nie test :)

    Tylko zrób to w normalnych jednostkach proszę, a nie w zmianach procentowych :)
     
  10. Lechtak

    Lechtak Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    12-01 16
    Postów:
    386
    Docenione treści:
    211
    Miasto:
    Wrocław
    Jak dla mnie to jest problem po stronie stabilności ciśnienia paliwa, pompa, czujnik ciśnienia, zawór dozujący. Lub tak jak napisał Komar dopływ paliwa do pompy ograniczony.
     
  11. SEBI1978

    SEBI1978 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    21-09 18
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    CGR
    pompa nie ma wydajnosci przerabiałem juz 2 takie sztuki. ja niestety tez walcze z moja Toyota 2.2 d-cat u mnie moc jest tylko jakpopuszcze mu pedał gazu to mocy juz brak i za chwile , ja w moim przypadku juz załozyłem nowy egr, pompa po regeneracji u PEZALA, wywalony dpf przez firme dieselchip, i nic to nie daje rece mi przy niej opadaja. ale w Twoim przypadku problem tkwi z brakiem dostatecznego cisnienia CR, w Awensis czesto zawalał sie smok w zbiorniku ale 2 ravki ktore robiłem to wymiana pomp pomogła
     
  12. slawek1

    slawek1 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    20-01 12
    Postów:
    204
    Docenione treści:
    80
    Miasto:
    Świdnica
    Uszkodzona pompka wstępna w pompie wysokiego ciśnienia. Rwij pompę i wież do fachowca. Bedzie wiedział co zrobic
     
  13. pphugrabka

    pphugrabka Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-12 16
    Postów:
    11
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    lubin
    Jutro zrobię jeszcze jeden raz test drogowy tak jak piszecie na 3 biegu i wrzuce tu dla pewnosci żeby tej pompy nie rwac na darmo
     
    Mikidz lubi to.
  14. pphugrabka

    pphugrabka Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-12 16
    Postów:
    11
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    lubin
    dzis wykonałem test drogowy ale auto nie zamulało się tak jak ostatnio bo wczoraj zacząłem mieszać podciśnieniami do turbiny lecz nie wiedziałem jak powinne być to dawałem różne kombinacje. Mam pytanie ten zielono-biały zaworek na przewodzie idącym do gruszki turbo ma puszczać w obie strony ? bo u mnie puszcza jak dmucham w obie strony bez oporu. znalazłem u siebie taki zaworek z vw ale jak go zamontowałem w miejsce tamtego auto nie jedzie (zaworek puszczał w jedną strone ten z vw) więc przełożyłem go na przewód idący od vacum pompy do zaworka aby powietrze nie mogło wrócić do vacum i dziś auto jechało lepiej. Raz mi złapało błąd p1250 którego nigdy nie łapało możliwe ze to przez te zamienianie przewodów.

    dzisiejszy test wygląda następująco
    IMG_20181201_154317.jpg IMG_20181201_154325.jpg IMG_20181201_160052.jpg IMG_20181201_160104.jpg IMG_20181201_160111.jpg IMG_20181201_160119.jpg IMG_20181201_160156.jpg IMG_20181201_160206.jpg IMG_20181201_160223.jpg IMG_20181201_160233.jpg IMG_20181201_160241.jpg IMG_20181201_160250.jpg
     
  15. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    4 555
    Docenione treści:
    1 532
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
    p1250 oznacza to że turbo nie raealizuje zadaniego ciśnienia (w tym przypadku niedoładowanie).
    przyczyny:
    - zapieczone łopatki turbiny
    - zła praca zaworu VRV (sterujący podciśnieniem do siłownika łopatek)
    - inna przyczyna (np. zawory scv!) a błąd 1250 jest tylko pochodną

    błąd p1251 i p1250 świadczy o błędnym sterowaniu łopatkami turbiny co barany diagnozują jako uszkodzenie turbiny. przeważnie przyczyną jest:
    - zacinanie się/niewłaściwa praca elektrozaworu sterującego podciśnieniem do siłownika łopatek turbiny
    - zacinanie się/ uszkodzenie w/w siłownika łopatek
    - zacięcie pierścienia łopatek
     
    slawek2007.28 i komar200 lubią to.
  16. komar200

    komar200 SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    1 861
    Docenione treści:
    630
    Miasto:
    grudziadz
    No i zaczęło robić śię jaśniej .
     
  17. Szumek72

    Szumek72 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    17-01 16
    Postów:
    3 362
    Docenione treści:
    583
    Miasto:
    Poland Warsaw
    ciekawe co będzie rwał? turbo czy pompę? Ja bym sprawdził czy chodzi sztanga od zmiennej...;)
     
  18. pphugrabka

    pphugrabka Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-12 16
    Postów:
    11
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    lubin
    Właśnie nie wiem co rwac. Sztanga chodzi po odpaleniu zaciąga się
     
  19. Szumek72

    Szumek72 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    17-01 16
    Postów:
    3 362
    Docenione treści:
    583
    Miasto:
    Poland Warsaw
    ja bym ciśnienia pompy się nie czepiał, widać po obrotach że rośnie, to że sztanga się ściąga to ok, tylko czy pracuje w całym zakresie?
     
  20. Lechtak

    Lechtak Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    12-01 16
    Postów:
    386
    Docenione treści:
    211
    Miasto:
    Wrocław
    O ile jest to zawór kierunkowy, to oczywiście przepuszcza w jedna stronę. I raczej nie powinien być na odcinku - rozdzielacz / siłownik.