1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

[Toyota Starlet P8] Kontrola ciśnienia oleju nie gaśnie

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika mlodyellow, 29-11 17.

  1. mlodyellow

    mlodyellow Nowy

    Offline
    Dołączył:
    29-11 17
    Postów:
    19
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    ŁÓDŹ
    Witam.

    Ponieważ moja starletka gubiła olej na potęgę, postanowiłem w końcu zażegnać ten problem. Winowajcą był oring oraz simmering na pompie olejowej. Wszystko wymienione na nowe, obudowa lekko potraktowana uszczelnieniem ProSeal, poskręcane, dzień schnięcia, zalanie nowym olejem 10W40 Lotosa, nowy filtr oleju Filtrona. Odpalenie, wszystko elegancko, ciśnienie oleju zgasło po 1-2 sekundach, silnik się rozgrzał wszystko cacy. Chodził tak z 15 min. Po zgaszeniu i odczekaniu sprawdziłem poziom oleju - ładnie pod kreską F. Odstawiłem auto pod blok, dziś po jakimś tygodniu chciałem pojechać na warsztat sprawdzić zawieszenie, bo zaczęło coś pukać, odpalam auto i ku mojemu zdziwieniu kontrolka oleju nie zgasła po 2 sek. Auto było lekko przechylone rozrządu, dlatego przepchnąłem je na bardziej płaską powierzchnię, ale nic to nie dało oO, Dawałem jej trochę gazu, aby podnieść ciśnienie i nic. Chodziła tak ok 5-10 sek i od razu ją zgasiłem. Odpiąłem i podpiąłem wtyczkę od czujnika, ale bez rezultatu.

    Gdzie mogę szukać przyczyn? Pasek rozrządu się nie zerwał. Dziwne, żeby nagle pompa przestała dawać ciśnienie, skoro kilka dni wcześniej wszystko było ok...

    Z góry dzięki za wszelkie sugestie.
     
  2. Misiakowski

    Misiakowski Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    1-06 14
    Postów:
    745
    Docenione treści:
    90
    Miasto:
    Gdansk
    moze byc tez cos z przewodem przetarty czu cis...
     
  3. mlodyellow

    mlodyellow Nowy

    Offline
    Dołączył:
    29-11 17
    Postów:
    19
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    ŁÓDŹ
    Chyba malo prawdopodobne, bo czujnik jest rozwierny, jakby sie wiec przetarl to by w ogole nie swiecila
     
  4. B.A.S.

    B.A.S. Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    3-02 17
    Postów:
    131
    Docenione treści:
    40
    Miasto:
    Kraśnik/Pruszków
    Podmien czujnik albo wkreć manometr i zobacz jakie ma ciśnienie.
     
  5. Piotr_skc

    Piotr_skc Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    9-06 17
    Postów:
    148
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Skierniewice
    Manometr tylko glicerynowy. Innym nie ufam.
     
  6. mlodyellow

    mlodyellow Nowy

    Offline
    Dołączył:
    29-11 17
    Postów:
    19
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    ŁÓDŹ
    A jesli to nie kwestia pompy tylko zacietego zaworu maksymalnego cisnienia? Wtedy cisnienia na czujniku nie bedzie. Za bardzo nie wiem jak sie do niego dobrac...

    http://www.japan-parts.eu/EU/3/MAD368B.png

    Tutaj schemat, ale po odkreceniu filtra jest tylko blok silnika, znowu od strony pompy oleju sa tylko dwa otwory, jeden to otwor ssawny, a drugi tloczny...
     
  7. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    4 433
    Docenione treści:
    1 423
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
    ,
    upload_2017-11-30_9-5-45.png

    upload_2017-11-30_9-6-51.png .
     

    Załączone pliki:

    Piotr_skc lubi to.
  8. mlodyellow

    mlodyellow Nowy

    Offline
    Dołączył:
    29-11 17
    Postów:
    19
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    ŁÓDŹ
    Mam te schematy... Nawet taki wrzuciłem w linku w poprzednim poście.

    Co nie zmienia faktu, że nie wiem jak dojść do zaworu maksymalnego ciśnienia albo jak go odblokować jeśli rzeczywiści doszło do jego zacięcia. Po odkręceniu filtra jest tylko widoczny największy okrągły element z tego szkicu

    [​IMG]
     
  9. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    4 433
    Docenione treści:
    1 423
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
    Na sam początek odkręć czujnik zmierz ciśnienie manometrem.Jesli go nie będzie to coś spaprałes przy montażu uszczelnień,pękł oring itd
     
  10. mlodyellow

    mlodyellow Nowy

    Offline
    Dołączył:
    29-11 17
    Postów:
    19
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    ŁÓDŹ
    Ale jeśli trzyma zawór maksymalnego ciśnienia to manometr mi nie pokaże ciśnienia w miejscu czujnika. Swoją drogą jeśli oring by pękł to wylewał by się olej, a cały blok jest suchutki... Z resztą silnik pracował po wymianie uszczelnień, więc czemu nagle by miał strzelić oring lub simmering( tu też lał by się olej, jak przed wymianą) jeśli wszystko jest poskręcane i nie pracuje w żaden sposób?
     
  11. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    4 433
    Docenione treści:
    1 423
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
    A jesli to wina czujnika ciśnieniA lub elektryki do niego?
     
  12. mlodyellow

    mlodyellow Nowy

    Offline
    Dołączył:
    29-11 17
    Postów:
    19
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    ŁÓDŹ
    Wykrece czujnik i sprawdze go na sprezonym powietrzy, jesli sie otworzy to chyba trzeba bedzie sprawdzic pompe...
     
  13. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    4 433
    Docenione treści:
    1 423
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
    Bez sprawdzenia cisnienia niczego się nie dowiesz
     
  14. mlodyellow

    mlodyellow Nowy

    Offline
    Dołączył:
    29-11 17
    Postów:
    19
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    ŁÓDŹ
    Wymienilem filtr oleju. Odpalilem na chwile auto, kontrolka nie zgasla, ale gdy odkrecilem filtr wylal sie z niego olej...

    Wiec albo czujnik, albo mimo tego ze olej do filtra dotarl to pompa daje za niskie cisnienie.

    Chcialem je sprawdzic, ale czujnik ma jakis nietypowy rozmiar ~26mm, a i dojscie jest paskudne... Jutro zalatwie klucz nastawny i zmierze cisnienie w magistrali
     
  15. mlodyellow

    mlodyellow Nowy

    Offline
    Dołączył:
    29-11 17
    Postów:
    19
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    ŁÓDŹ
    Sprawdzilem cisnienie oleju. Wynosilo 0. Odkrecilem korek wlewu oleju, dolalem oleju zeby bylo leciutko ponad F, odpalilem auto i nabilo 3 bary. Wkrecilem wiec czujnik oleju, kontrolka ladnie zgasla. Pojechalem na stacje zatankowac auto i do makretu na zakupy. Lacznie z 5 km. Po zakupach odpalam auto i znowu kontrolka nie gasnie... Nie wiem gdzie juz szukac przyczyny. Odma sprawna. Odkrecilem znowu korki i zdjalem na chwile odme, ale bezskutecznie...

    Jakies pomysly gdzie teraz szukac przyczyny?
     
  16. Mattii

    Mattii Bywalec

    Online
    Dołączył:
    16-02 14
    Postów:
    920
    Docenione treści:
    113
    Miasto:
    Maszewo
    Miska w dół. Pewnie smok ciągnie wiatr...
     
  17. mlodyellow

    mlodyellow Nowy

    Offline
    Dołączył:
    29-11 17
    Postów:
    19
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    ŁÓDŹ
    Jak moze ciagnac powietrze jesli oleju full?
     
  18. eltechsam

    eltechsam Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-01 15
    Postów:
    5 404
    Docenione treści:
    1 323
    Miasto:
    Wysoka
    Może. Full stan to nie full motor.
     
  19. mlodyellow

    mlodyellow Nowy

    Offline
    Dołączył:
    29-11 17
    Postów:
    19
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    ŁÓDŹ
    No to inne pytanie. Czemu raz zaciaga olej i wszystko jest ok dopoki nie ostygnie, a raz ciagnie powietrze mimo, ze smok wedlug wskazan bagnetu jest zanurzony a oleju? Olej chyba zawsze splywa z calego motoru zostawiajac jedynie film olejowy
     
  20. eltechsam

    eltechsam Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-01 15
    Postów:
    5 404
    Docenione treści:
    1 323
    Miasto:
    Wysoka
    bagnet nie wskazuje poziomu smoka tylko stan oleju