• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Toyota Verso 2009r. 2,0 D4D. Grzanie świec żar. ?

majster-d1

SuperMechanior
Dołączył
19.11.2016
Postów
122
Punktów
4
Miasto
Kalety
Cześć wszystkim. Pytanie do znawców toyoty. Jak w powyższym modelu przebiega grzanie świec żarowych. Autko ciężko zapala i trochę kopci niedopalonym paliwem na początku. Zasilanie dostaje ale po włączeniu przez sekundę 10-12V i spada do ok 4,5V. Wszędzie w Katalogach widnieje że świece mają być 11V i takie są zamontowane, oczywiście sprawne. Gdzie w tym modelu jest przekaźnik , lub sterownik tych świec? Błąd odczytany ze sterownika P1604 usterka układu umożliwiającego rozruch, wykasowany , nie powraca jak na razie.
 

majster-d1

SuperMechanior
Dołączył
19.11.2016
Postów
122
Punktów
4
Miasto
Kalety
Do serwisu dzwoniłem żeby przekaźnik zlokalizować, to nie ma szans nawet po znajomości .
 

majster-d1

SuperMechanior
Dołączył
19.11.2016
Postów
122
Punktów
4
Miasto
Kalety
Ale sobie znaleźli miejsce na niego. W Verso za puszką filtra powietrza. podobnie jak do filtra paliwa dostęp. Przekaźnik jest ok steruje czasem prawidłowo i on następnie podaje do sterownika który znalazłem pod przednią lewą lampą, przed nadkolem. I to on steruje ostatecznie tymi świecami. Ale napięcie jest tak jak pisałem. Zamółwiem na alle używkę zobaczymy czy będzie różnica. Nowy prawie 400zł
 

Stanisław 1946

Weteran
Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
23.08.2013
Postów
5846
Punktów
960
Wiek
74
Miasto
Szczecin
Odkręć EGR od głowicy i pomyśl , rozwiązanie znajdziesz , cel to uzdrowienie silnika.
 

majster-d1

SuperMechanior
Dołączył
19.11.2016
Postów
122
Punktów
4
Miasto
Kalety
Przy używce sterowniku jest tak że steruje trochę większym prądem, tak ok 6,5V a stary ok 4,5V ale i tak kiepsko pali.
 

Stanisław 1946

Weteran
Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
23.08.2013
Postów
5846
Punktów
960
Wiek
74
Miasto
Szczecin
Wtryski do przeglądu a poza tym pozostałe parametry, olej silnikowy jaki stosujesz.
EGR udało się coś zrobić ? Olej to 5W30 Motul i będziesz zadawolony.
 

majster-d1

SuperMechanior
Dołączył
19.11.2016
Postów
122
Punktów
4
Miasto
Kalety
Wtryski do przeglądu a poza tym pozostałe parametry, olej silnikowy jaki stosujesz.
EGR udało się coś zrobić ? Olej to 5W30 Motul i będziesz zadawolony.
mobil 5w30 esp Parametry na starcie raczej ok, jeśli zmniejszę przepływ na EGR to przepływka więcej zobaczy i wtryskami więcej poda, a przy zapalaniu ewidentnie zalewa, bo kopci niespalonym paliwem.
 

majster-d1

SuperMechanior
Dołączył
19.11.2016
Postów
122
Punktów
4
Miasto
Kalety
Silnik jest bardzo dobry wszystko zależy od tego kto się za to bierze.
Jak najbardziej masz rację. Tyle że silnik trafił do mnie po raz pierwszy z nieszczelnością układu chłodzenia i przedmuchami do ukł. chłodzenia. Po rozebraniu wszystko wyszło na jaw. Klient pocieszył sie nim dwa , albo trzy miesiące od zakupu, ale jak go rozebrałem to i tak twierdzę że długo. Uszczelki głowicy na silikonie, bo to masą nie można nazwać jeszcze nie widziałem. Ale warsztat mam dopiero 23 lata więc jeszcze dużo przedemną:)
 
Do góry Bottom