Witam, od pewnego czasu walczę z klimatyzacją w Renault Trafic 2. 2008r 2.0 dCi.
W aucie znajdują się dwa parowniki.
Po zatarciu kompresora wykonaliśmy płukanie całego układu, wymianę chłodnicy, osuszacza, kompresora i zaworu rozprężnego znajdującego się przy tylnym parowniku.
Problem się zaczął po wymianie dyszy dławiącej. Była ona zamontowana w przewodzie odwrotnie do kierunku przepływu (koloru niebieskiego z dwoma origami). Pewne jest że 3 lata wcześniej ktoś robił ta sama operacje.
Założyłem niebieska ale już zgodnie z kierunkiem przepływu czynnika.
Po nabiciu układu nie rozpręża dysza. Rurka powrotna z tylnego parownika zimna natomiast przed i za dysza ta sama temp.
Testowałem już kilka kolorów dysz. Czy jest możliwość że w tym Francuzie dysze montuje się odwrotnie do kierunku przepływu ?
Postaram się znaleźć jakieś zdjęcia jak była zamontowana.
Szukaliśmy też po szrotach podobnych rurek i w układzie z jednym parownikiem zamontowana była zielona odpowiednio do kierunku przepływu.
Serwis proponuje tylko nowy przewód cały że skręcona dysza więc nie wiadomo tak naprawdę co jest w środku i jak założone.
Jeśli ktoś przerabiał podobny problem proszę o pomoc.
Pozdrawiam
W aucie znajdują się dwa parowniki.
Po zatarciu kompresora wykonaliśmy płukanie całego układu, wymianę chłodnicy, osuszacza, kompresora i zaworu rozprężnego znajdującego się przy tylnym parowniku.
Problem się zaczął po wymianie dyszy dławiącej. Była ona zamontowana w przewodzie odwrotnie do kierunku przepływu (koloru niebieskiego z dwoma origami). Pewne jest że 3 lata wcześniej ktoś robił ta sama operacje.
Założyłem niebieska ale już zgodnie z kierunkiem przepływu czynnika.
Po nabiciu układu nie rozpręża dysza. Rurka powrotna z tylnego parownika zimna natomiast przed i za dysza ta sama temp.
Testowałem już kilka kolorów dysz. Czy jest możliwość że w tym Francuzie dysze montuje się odwrotnie do kierunku przepływu ?
Postaram się znaleźć jakieś zdjęcia jak była zamontowana.
Szukaliśmy też po szrotach podobnych rurek i w układzie z jednym parownikiem zamontowana była zielona odpowiednio do kierunku przepływu.
Serwis proponuje tylko nowy przewód cały że skręcona dysza więc nie wiadomo tak naprawdę co jest w środku i jak założone.
Jeśli ktoś przerabiał podobny problem proszę o pomoc.
Pozdrawiam