• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Transporter T5 polift, spadek wydajności klimatyzacji.

ostryt4

SuperMechanior
Dołączył
24.01.2014
Postów
2552
Punktów
347
Wiek
46
Miasto
Grimsby, czasem Białystok
Witam.

Klimatyzacja, po dłuższej pracy na trasie słabnie wydajność, monitoruję termometrem na kratce i przy np. 27 stopni na zewnątrz potrafi wzrosnąć do 16tu gdzie wcześniej w miarę sztywno na termometrze była w okolicach 5ciu.
Na OBD widać jak ciśnienie w układzie spada w okolice 5ciu barów kiedy następuje problem z chłodzeniem.
Ilość czynnika sprawdzona, przez rok czasu według maszyny jakoby 100 gram trzeba było dorzucić, niemniej jednak po tym i tak nie ma poprawy.
Kiedy wyłączam i po 5ciu minutach włączam z powrotem klima zaczyna chłodzić z nieco lepszym efektem lecz nie jest to co być powinno.
Pytanie, czy czepiać się zaworu rozprężnego czy raczej kompresor zaczyna się kończyć (niemniej nie wydaje z siebie nie pożądanych dźwięków) ?

Wszelakie info mile widziane, pozdrawiam.
 

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
16230
Punktów
3295
Wiek
42
Miasto
PZ
Sprężarka zmiennej pojemności czy jak to zwą, można zacząć od zaworu sterującego czy nie jest brudny?
 

matus1014

SuperMechanior
Dołączył
14.02.2019
Postów
677
Punktów
112
Wiek
27
Sprężarka zmiennej pojemności czy jak to zwą, można zacząć od zaworu sterującego czy nie jest brudny?
Ja słyszałem nazwe o zmiennej wydajności. Przede wszystkim zobacz jak chodzi klima jakie są ciśnienia wysokie/niskie i podeślij tutaj
 

ostryt4

SuperMechanior
Dołączył
24.01.2014
Postów
2552
Punktów
347
Wiek
46
Miasto
Grimsby, czasem Białystok
Ja słyszałem nazwe o zmiennej wydajności. Przede wszystkim zobacz jak chodzi klima jakie są ciśnienia wysokie/niskie i podeślij tutaj
Na postoju ciśnienia wzorowe czyli w ciepły dzień 15 barów, problem jak już wspomniałem zaczyna się po dłuższej pracy klimatyzacji.
Sprężarka zmiennej pojemności czy jak to zwą, można zacząć od zaworu sterującego czy nie jest brudny?
Kompresor nie ma sprzęgła zewnętrznego, rok auta 2013.
Sprawdzenie tego zaworu zapewne wiąże się ze odessaniem czynnika ?
 

matus1014

SuperMechanior
Dołączył
14.02.2019
Postów
677
Punktów
112
Wiek
27
Na postoju ciśnienia wzorowe czyli w ciepły dzień 15 barów, problem jak już wspomniałem zaczyna się po dłuższej pracy klimatyzacji.

Kompresor nie ma sprzęgła zewnętrznego, rok auta 2013.
Sprawdzenie tego zaworu zapewne wiąże się ze odessaniem czynnika ?
Jak nie ma sprzęgiełka to musi mieć zaworek ,z tego co kojarzę to pod zegerem na obudowie będzie ten zaworek ,ale nigdy nie wyciągałem go więc nie pomogę .
 

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
16230
Punktów
3295
Wiek
42
Miasto
PZ
Nowy kompresor na necie ceną nie zabija więc chyba na tym się skończy.
No tylko jak go zdemontujesz to zobacz jaki kolor ma olej w nim, czy jest przejrzysty albo żółty, wtedy jest ok, jeśli będzie szary, albo z dodatkiem brokatu to układ do płukania
 
Do góry Bottom