1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Turbo Test - maszyna CINAT

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika wojtas01, 10-11 19.

  1. wojtas01

    wojtas01 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    19-11 18
    Postów:
    11
    Docenione treści:
    0
    Witam
    Poszukuje przyczyny w swoim aucie tj. Chevrolet Cruze 2.0 163KM odnośnie spadków mocy. Czasem brak jest odczucia , że turbo się włącza a czasem prawie ok ale rzadko. Przy obr ok. 1800 powinno być odczuwalne odejście auta i chęć do przyśpieszenia a tego nie ma. Żadnych błędów auto nie sygnalizuje.Wyjąłem turbo i dałem do sprawdzenia w serwisie. Oto wyniki sprawdzenia i proszę o Waszą ocenę :
    https://drive.google.com/open?id=16WFc5nBKBZGXCVKQ4lEzXIgwlcx3yMod
    https://drive.google.com/open?id=18jiSWftKURnBXCzk4omHOyQK-V9fXYod
     
  2. kamil03

    kamil03 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-01 13
    Postów:
    159
    Docenione treści:
    44
    Miasto:
    kraków
    Co tu sprawdzać jak wszystkie punkty wyszły na pozytyw i to pewnie ci powiedzieli na teście. /moze kiepskim sprzętem to podpinasz i nie ma błędów. Musisz sprawdzic doładowanie podczas jazdy , najlepiej do mechanika podjedź
     
  3. wojtas01

    wojtas01 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    19-11 18
    Postów:
    11
    Docenione treści:
    0
    Po co się wypowiadasz jak nie przeczytałeś uważnie Turbo Testu. Nie widzisz , że jest tam napisane test negatywny. Co do sprawdzania parametrów w czasie jazdy używam VXDIAG i oprogramowanie GDS2 - czyli dedykowane wszystko do tego auta.
    Mechanicy ? Buhaha do tej pory wiedza ich jest żenująco niska - tych co spotkałem.
     
  4. Auto.Klinika

    Auto.Klinika Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    2 425
    Docenione treści:
    675
    A to jest kontynuacja tego problemu z listopada zeszłego roku?
     
    slawek2007.28 lubi to.
  5. wojtas01

    wojtas01 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    19-11 18
    Postów:
    11
    Docenione treści:
    0
    Tak . Wiem mogłem wrzucić tam . Może znacie fachowca od Chevroletów ?
     
  6. kamil03

    kamil03 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-01 13
    Postów:
    159
    Docenione treści:
    44
    Miasto:
    kraków
    ty racja sory nie zauważyłem , czytałem oba skany ale nie dojrzałem. rozbierałeś albo oni rozbierali turbine ? Wystarczy rozebrać do geometri bez ruszania zespołu wirującego. Często w tych turbinach lubi walek upalić i pokrzywić geometrie.
     
  7. wojtas01

    wojtas01 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    19-11 18
    Postów:
    11
    Docenione treści:
    0
    Zmienna geometria była czyszczona i nie było uwag. Ciekawi mnie jednak ten test negatywny.
     
  8. slawek2007.28

    slawek2007.28 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 18
    Postów:
    1 032
    Docenione treści:
    365
    Miasto:
    Ostrołęka
    Czego czepiasz się turbo.
    Poczytaj jak nie wiesz jakie czynniki wpływają na to by turbo pompowało, a potem czepia się dmuchawki.
    Czeka cię nauka i lektura z podstaw działania silników turbo doładowanych.
    Bo zaobserwowałem że twoja wiedza ten temat, jest na tym samym poziomie co moja o balecie.
     
  9. wojtas01

    wojtas01 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    19-11 18
    Postów:
    11
    Docenione treści:
    0
    O kurła ale wpis cwaniaka spod budki z piwem . A jaka jest Twoja wiedza ? Dać ci wykresy z pomiarow turbo ,EGR , przeplywomierza ,czujnika różnicy cisnien DPF itp itd? Dać ci wykresy z korekty wtrysków ? Zobaczymy czym zablysniesz :)))
    Miałem już doczynienia z mechanikami cwaniakami . Dużo gadają a jak konkrety to biedny nie wie o co chodzi bo ojej błędu nie pokazuje komputer więc ok przecież . Ja tu napisałem ogólnie bez referatu z prostym pytaniem . A wypowiedź Twoja jest chamska i arogancka .
    Dla Twojej wiadomości sprawdziłem wiele rzeczy w aucie i wiem jak działa system doładowania :)
    Mechanikom zgadywaczom dziękuję . Poszukuje serwisu z urządzeniem EDIA-PRO.
     
    Ostatnio edytowano: 13-11 19
  10. kamil03

    kamil03 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-01 13
    Postów:
    159
    Docenione treści:
    44
    Miasto:
    kraków
    to jak była geometria czyszczona dlatego pewnie źle wyszedł test bo przy składaniu poprzestawiało sie . A nie mozesz powiedzieć zeby ustawili ją na maszynie ? czy nie chce wyjśc na pozytyw ?
     
  11. wojtas01

    wojtas01 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    19-11 18
    Postów:
    11
    Docenione treści:
    0
    Geometria była czyszczona po sprawdzeniu na maszynie (tak wyszlo z roznych względów ). Poza tym Czyszczenie nie przestawia geometrii :) i nie ma koniecznosci ustawiania .
     
  12. kamil03

    kamil03 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-01 13
    Postów:
    159
    Docenione treści:
    44
    Miasto:
    kraków
    gruszke lubi przestawic przy przyszczeniu. a dlaczego nie kazałes ustawic na maszynie jak juz mieli?
     
  13. wojtas01

    wojtas01 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    19-11 18
    Postów:
    11
    Docenione treści:
    0
    Serwisant mówił że jest to tak mały błąd że większość turbo tak wychodzi i regulacja mikroskopijna . Jutro skonsultuje to ponownie . Poza tym wiem od dobrego mechanika ,że turbo lepiej nie regulować bez potrzeby jak nikt nie grzebał .
    Ciekawi mnie z czego wynika ten negatywny test .
     
  14. Diagbox10

    Diagbox10 -*-*-

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    4 966
    Docenione treści:
    884
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Tak jak by przy nizszych obrotach przeplyw był słaby. Luzow nie ma wirnik ?

    Tak jak by przy nizszych obrotach przeplyw był słaby. Luzow nie ma wirnik ?
     
    jacek.placek lubi to.
  15. slawek2007.28

    slawek2007.28 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 18
    Postów:
    1 032
    Docenione treści:
    365
    Miasto:
    Ostrołęka
    Rysuj se wykresy Matejko i maluj obrazy. Wiedzę i tak masz zerową, jak naprawić problem.
     
  16. wojtas01

    wojtas01 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    19-11 18
    Postów:
    11
    Docenione treści:
    0
    Dostałem 2 odpowiedzi na moje pytania od producenta maszyn do sprawdzania Turbo (firma CIMAT) :
    1. Wygląda na to że można byłoby ją trochę otworzyć w Punkcie zamknięcia, sugerowałby to pomiar przepływu. Turbina powinna odzyskać wtedy moc w niskich obrotach.
    2. Przyczyna w samej turbinie będzie to że zmienna geometria w punkcie zamknięcia , czyli wtedy kiedy cięgno dotyka zderzaka jest za bardzo zamknieta i dopiero gdy osiąga wyższe obroty silnika i geometria zaczyna się otwierać, wałek dostaje taki przepływ spalin i rozkręca do takiego poziomu aby pojawiło się dostateczne doładowanie po stronnie kompresji.

    Kurcze miałem już ją wyjętą i serwisant olał sprawę a to może być jedna z przyczyn (lub główna) w moim aucie...


    Minimalny luz poprzeczny jest ale wzdłużnego nie wyczuwam.
     
    Ostatnio edytowano: 14-11 19 o 22:12